abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70271143
Hallo allemaal,

Ik hoop dat hier wat creatieve geesten zitten, want ik kom er niet uit.
Volgende maand vieren we de trouwdag van mijn ouders. We: mijn broer met vrouw en 2 kids (1 en 3 jaar oud), onze ouders natuurlijk en ik zelf.
Nou is het aan mij de eer om uit te vissen wat we gaan doen. Meestal deden we iets van een dagje uit met een etentje eraan vasr, maar met kleine kinderen ligt dat wat anders. Een hele dag kan niet, want de kleinste slaapt nog 's middags, en bij voorkeur thuis. Dus ik ben op zoek voor iets leuks in de namiddag. Eten kan thuis of uit, dat maakt niet zoveel uit.
Heeft er iemand leuke suggesties? Ik zou er erg blij mee zijn.
Gutopboale
pi_70271234
Godsklere, wat een onzin. Flikker dat kind gewoon ergens in bed.

Alsof ie alleen maar thuis kan slapen.

Stelletje overbezorgde ouders.

Ik zie het overal om me heen gebeuren, nee ik kan niet, want de kleine moet naar bed vanmiddag.

Jong lamlul, flikker dat kind godnondeju op de bank voor de tv met een zak chips en een fles cola ! !!!!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_70271256
Sorry, die post heb je niks aan. Ik liet me even gaan
vosss is de naam,
pi_70271266
Volgens mij vroeg ie niet om gemauw..
pi_70271317
Ik zei toch al sorry
vosss is de naam,
  maandag 22 juni 2009 @ 22:16:24 #6
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_70271370
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:13 schreef vosss het volgende:
Godsklere, wat een onzin. Flikker dat kind gewoon ergens in bed.

Alsof ie alleen maar thuis kan slapen.

Stelletje overbezorgde ouders.

Ik zie het overal om me heen gebeuren, nee ik kan niet, want de kleine moet naar bed vanmiddag.

Jong lamlul, flikker dat kind godnondeju op de bank voor de tv met een zak chips en een fles cola ! !!!!
Ben je gek, kind vooral thuis laten, koters in restaurant, getver.
Je neemt toch ook geen hond mee en laat die door de tent rennen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_70271404
mac donalds
All good things are wild and free.
  Eindredactie Games maandag 22 juni 2009 @ 22:18:48 #8
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_70271497
Ik snap er geen hol van; in de TT staat dat het specifiek gaat om "Uit eten" en dan met kinderen, in de OP staat weer dat het gaat om een "dagje" vertier, althans voor de namiddag en tevens geef je daar aan dat het eten niet veel uit maakt?
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  maandag 22 juni 2009 @ 22:20:57 #9
45206 Pietverdriet
pi_70271598
Serieus, ik kan me wel vinden in de rant van Vosss, niet zo moeilijk doen, gewoon meenemen naar een lekker restaurant en er alleen voor zorgen dat ze de andere gasten niet lastig vallen.
pi_70271685
Precies!
quote:
Je neemt toch ook geen hond mee en laat die door de tent rennen?
En een hond leg je gewoon netjes onder de tafel en die blijft daar liggen zonder t ekwijlen of te bedelen en als je hond dat niet kan ben je een incompetente lamzak die zo een beestje niet eens een beetje fatsoen bij kan brengen.

Onze hond ging ALTIJD mee uit eten en dat heeft NOOIT voor problemen gezorgd
vosss is de naam,
  maandag 22 juni 2009 @ 22:22:52 #11
45206 Pietverdriet
pi_70271690
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:18 schreef 2dope het volgende:
Ik snap er geen hol van; in de TT staat dat het specifiek gaat om "Uit eten" en dan met kinderen, in de OP staat weer dat het gaat om een "dagje" vertier, althans voor de namiddag en tevens geef je daar aan dat het eten niet veel uit maakt?
Ik wel, TS heeft een aapje op zijn schouder gekregen en nu mag hij het uitzoeken. Lekker het probleem bij iemand anders neerleggen heet dat. TS heeft duidelijk geen idee. Slim gedaan van broer, dan heeft hij geen gezeik met zijn wijf over de verkeerde keuze
pi_70271704
dumpen bij de ouders van je schoonzus, opgelost slotje.
  maandag 22 juni 2009 @ 22:23:56 #13
96845 Scarface2004
Who Ren Young
pi_70271734
welke omgeving woon je?
"You know why they call it the American dream? Because you'd have to be fucking asleep to believe it!"
  maandag 22 juni 2009 @ 22:24:37 #14
45206 Pietverdriet
pi_70271761
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:22 schreef vosss het volgende:
Precies!
[..]

En een hond leg je gewoon netjes onder de tafel en die blijft daar liggen zonder t ekwijlen of te bedelen en als je hond dat niet kan ben je een incompetente lamzak die zo een beestje niet eens een beetje fatsoen bij kan brengen.

Kan je nagaan wat voor een prutsende lutsert je bent als je dat je kinderen niet kan bijbrengen.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 22 juni 2009 @ 22:26:27 #15
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70271844
Je broer neemt de kinderwagen mee, kind van 1 slaapt wel in de kinderwagen. Kind van 3 is onder de indruk en zal keurig aan tafel zitten met eten.

Pas vanaf een jaar of 5 moet je kinderen thuis laten of een restaurant met een ballenbak uitzoeken.
pi_70271899
Ook niet. Kinderen van 5 moet je gewoon wat te doen geven. BV elke 5 minuten bij de bar nieuw bier halen voor papa swets.

Dan zijn ze ook wel rustig
vosss is de naam,
  maandag 22 juni 2009 @ 22:28:27 #17
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_70271943
Kleine kinderen en uit eten. Daar moet je niets goeds van verwachten want het valt altijd tegen.
Driekwart van wat op bord ligt lusten ze sowieso niet en na 5 minuten (ja hou de stopwatch er maar bij) lusten ze niet meer en gaan ze vervolgens klieren, schreeuwen en rondrennen.

Veel beter is om ze van te voren friet te geven en vervolgens naar een ballenbak of wat dan ook te dirigeren.
Eventueel kunnen ze nog een ijsje komen eten maar hiervoor geldt de zelfde driekwart en 5 minuten-regel
Wie dit leest is gek
  maandag 22 juni 2009 @ 22:30:27 #18
45206 Pietverdriet
pi_70272031
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Je broer neemt de kinderwagen mee, kind van 1 slaapt wel in de kinderwagen. Kind van 3 is onder de indruk en zal keurig aan tafel zitten met eten.

Pas vanaf een jaar of 5 moet je kinderen thuis laten of een restaurant met een ballenbak uitzoeken.
Als je kinderen van 5 niet aan tafel kunnen zitten maar een ballenbak nodig hebben ben je aan het falen als opvoeder.
  maandag 22 juni 2009 @ 22:34:09 #19
45206 Pietverdriet
pi_70272225
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:28 schreef Nieuwschierig het volgende:
Driekwart van wat op bord ligt lusten ze sowieso niet en na 5 minuten (ja hou de stopwatch er maar bij) lusten ze niet meer en gaan ze vervolgens klieren, schreeuwen en rondrennen.
Het niet lusten is een kwestie van opvoeden, en als ze gaan klieren, schreeuwen en rondrennen, is het een epic fail van opvoeden.
pi_70272266
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:28 schreef Nieuwschierig het volgende:
Kleine kinderen en uit eten. Daar moet je niets goeds van verwachten want het valt altijd tegen.

Veel beter is om ze van te voren friet te geven en vervolgens naar een ballenbak of wat dan ook te dirigeren.
Eventueel kunnen ze nog een ijsje komen eten maar hiervoor geldt de zelfde driekwart en 5 minuten-regel
Jij hebt duideljk zelf geen kinderen?

Allereerst: ik heb er zelf een gruwelijke hekel aan om kinderen mee te nemen naar een restaurant hoor, daar niet van (maar dat is meer 'luiheid' van mezelf, want zo vaak gaan we niet uit eten en als we dan toch gaan heb ik geen zin om er voor te zorgen dat mijn kind braaf aan tafel blijft zitten).
MAAR, het kan best ook goed gaan hoor! Mijn kind is bijna zeven en kan prima aan tafel blijven zitten (lang leve kleurplaten en Nintendo's) en lust alles.

@TS: waarom google je niet even op een 'thuis-kok' bij jou in de buurt? Is superleuk: komen ze bij jou thuis koken en zorgen voor alles (van de aankleding van de tafel tot de afwas). Zo kunnen je neefjes/nichtjes gewoon lekker naar eigen bedje en hoef je je geen zorgen te maken dat ze andere gasten lastig vallen. Kan een hele leuke avond worden! En vooraf ga je met de hele familie naar het park of zo.
Alleen met zelfspot kun je overleven...
  maandag 22 juni 2009 @ 22:35:31 #21
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_70272291
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het niet lusten is een kwestie van opvoeden, en als ze gaan klieren, schreeuwen en rondrennen, is het een epic fail van opvoeden.
Sorry, maar jouw kop bevalt mij niet
Wie dit leest is gek
pi_70272333
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:35 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Sorry, maar jouw kop bevalt mij niet
Je hebt een typo in je nick
vosss is de naam,
  maandag 22 juni 2009 @ 22:39:47 #23
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_70272482
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:36 schreef vosss het volgende:

[..]

Nee hoor, expres gedaan. De meest voorkomende spelfout op Nederlands internet in 2004
Wie dit leest is gek
  maandag 22 juni 2009 @ 22:41:40 #24
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_70272566
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:35 schreef Tezz het volgende:

[..]

Jij hebt duideljk zelf geen kinderen?
Waaruit zou dat moeten blijken?
Wie dit leest is gek
pi_70272635
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:35 schreef Tezz het volgende:

[..]

@TS: waarom google je niet even op een 'thuis-kok' bij jou in de buurt? Is superleuk: komen ze bij jou thuis koken en zorgen voor alles (van de aankleding van de tafel tot de afwas). Zo kunnen je neefjes/nichtjes gewoon lekker naar eigen bedje en hoef je je geen zorgen te maken dat ze andere gasten lastig vallen. Kan een hele leuke avond worden! En vooraf ga je met de hele familie naar het park of zo.
Top-idee lijkt me zo. Kan de jongste toch in haar bedje slapen en iedereen lekker eten (trouwens, ben het eens met Swets, kind van 1 slaapt overal, dus kinderwagen mee moet voldoende zijn! Niet zo moeilik over doen...)
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_70272661
Jaaa, het eerste wat ik dacht toen ik dit las, was een thuiskok! Erg leuk en entertainment! En nog praktisch ook! Moet je wel alles een beetje leuk aankleden enzo..
pi_70272734
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:41 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Waaruit zou dat moeten blijken?
Omdat als je zelf kinderen had, je zou weten dat niet iedere ouder hetzelfde is en er dus wel kinderen bestaan die braaf op een stoel kunnen blijven zitten en hun bordje leeg eten.
Als je zelf kinderen hebt, kom je namelijk automatisch in aanraking met andere ouders en zie je dus ook vast wel goede voorbeelden.
  maandag 22 juni 2009 @ 22:49:35 #28
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_70272940
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:45 schreef Tezz het volgende:

[..]

Omdat als je zelf kinderen had, je zou weten dat niet iedere ouder hetzelfde is en er dus wel kinderen bestaan die braaf op een stoel kunnen blijven zitten en hun bordje leeg eten.
Als je zelf kinderen hebt, kom je namelijk automatisch in aanraking met andere ouders en zie je dus ook vast wel goede voorbeelden.
Ja idd. Bij de Mac.
Maar dan moet je ze niet van te voren het kadootje uit het Happy Meal geven want dan blijft ook de helft liggen
Wie dit leest is gek
  maandag 22 juni 2009 @ 22:50:27 #29
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_70272977
Ik neem onze kinderen regelmatig mee uit eten en dat gaat altijd prima.
komt misschien ook omdat ze 26, 24 en 21 zijn
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_70272994
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:49 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Ja idd. Bij de Mac.
Maar dan moet je ze niet van te voren het kadootje uit het Happy Meal geven want dan blijft ook de helft liggen
Haha dat is waar. Daar heb ik persoonlijk ervaring mee, omdat ik het enige kind op de wereld heb die geen patat lust (maar uiteraard WEL naar de Mac wil).

Maar wat ik bedoelde te zeggen: niet alles over 1 kam scheren, er zijn genoeg (kleine) kinderen die het prima doen in een restaurant.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 22 juni 2009 @ 22:51:54 #31
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70273041
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je kinderen van 5 niet aan tafel kunnen zitten maar een ballenbak nodig hebben ben je aan het falen als opvoeder.
pi_70274290
Er zijn genoeg "kindvriendelijke" restaurants maar als ik het zo lees komt als eerste bij mij op:
STRAND
Een leuke strandtent waar je lekker (buiten) kan eten en de kids (die van 3) buiten in het zand kunnen spelen.
OF
Huur een bootje en neem zelf lekker eten mee of maak een tussen stop om te BBQ-en ergens in de mooie natuur.
Maar waar woon je?
pi_70275238
Maak de avond ervoor allemaal spiesjes e.d. vleeszooi klaar. Neem die zooi de volgende ochtend lekker mee naar je broer en ga daarna met zijn allen een fietstochtje maken of zo.

Bij thuiskomst kunnen die koters lekker slapen en kan de bbq aan, zodat jullie lekker kunnen genieten in de tuin van alle lekkere hapjes. Afwas laat je natuurlijk staan voor je broer en schoonzus.

Recepten kun je vinden in het bbq-topic.
pi_70279958
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoeveel kinderen heb jij zelf? Of is dit nou weer zo'n typisch gevalletje van de beste stuurlui staan aan wal?
  Eindredactie Games dinsdag 23 juni 2009 @ 09:06:53 #35
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_70280040
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:36 schreef vosss het volgende:

[..]

jij ook
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Licht Ontvlambaar dinsdag 23 juni 2009 @ 11:16:59 #36
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_70283445
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 09:02 schreef _Floddertje_ het volgende:

[..]

Hoeveel kinderen heb jij zelf? Of is dit nou weer zo'n typisch gevalletje van de beste stuurlui staan aan wal?
Ik heb een dochter van bijna 5 en ik ben het met Piet eens...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 23 juni 2009 @ 11:24:15 #37
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70283625
Ja hoor, ik kan mijn dochter van 5 makkelijk aan tafel houden. Maar LEUK vind ze het niet. Dus het is geen kwestie van opvoeden of niet in de hand kunnen houden, maar simpelweg iets doen wat we allemaal leuk vinden.

Kinderen zijn geen kleine volwassenen en op wat uitzonderingen na is de aandachtsspanne van kinderen van 5 in de regel niet zo dat ze 2 uur of langer aan tafel zitten leuk vinden. Kudo's als jullie kindjes dat wel leuk vinden.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 11:29:35 #38
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_70283789
Moet alles dan leuk zijn in het leven?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 23 juni 2009 @ 11:30:00 #39
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70283797
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 11:29 schreef RobinOok het volgende:
Moet alles dan leuk zijn in het leven?
Nou ik ga in de regel uit eten voor de leuk ja.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 11:33:14 #40
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_70283901
Ben jij 3?
  dinsdag 23 juni 2009 @ 11:34:26 #41
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_70283954
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:50 schreef golfer het volgende:
Ik neem onze kinderen regelmatig mee uit eten en dat gaat altijd prima.
komt misschien ook omdat ze 26, 24 en 21 zijn
Ach, ze mogen toch best eens lekker rond rennen en schreeuwen rondom andere gasten hun tafel
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 23 juni 2009 @ 11:37:05 #42
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70284042
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 11:33 schreef RobinOok het volgende:
Ben jij 3?
Nee 39, hoezo?

Of denk je dat je als ouder nog lekker zit te eten als je kind het duidelijk NIET leuk vind. En vind je dat iedereen hetzelfde moet zijn? En vind je het een must have eigenschap voor een kind van 5 dat ze 2 uur of langer tafelen moet kunnen doorstaan?

IK vind het niet leuk, ondanks dat mijn kinderen keurig opgevoed zijn en als Papa het wil ook keurig aan tafel zou blijven zitten. Alleen vind IK het niet leuk om op die manier uit te gaan eten met mijn gezin. Dan ga ik liever naar een restaurant wat wat minder culinair hoogstaand is, en waar ze faciliteiten voor kinderen hebben. Dan zit ik op mijn gemak te eten en als niet te onderschatten bijkomstigheid zit ik dan met allemaal gelijkgestemden en zit er niet een tafeltje verder een sjacherijnig klootzakje zoals jij of een halve moffezuurpruim als piet een tafel verder zuur te kijken boven je te duur betaald wijntje omdat mijn zoon van 3 voor de 3e keer moet pissen.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 11:45:02 #43
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_70284280
http://www.dubbel-op.nl/
Een hartstikke leuk pannekoekenrestaurant in Lelystad, je kunt er onbeperkt eten . En het is hartstikke leuk voor kinderen.
KuikenGuppy
  dinsdag 23 juni 2009 @ 11:47:07 #44
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_70284341
Ook leuk (ook voor volwassenen en je kunt er eten): http://www.speelstadoranje.nl/
KuikenGuppy
  dinsdag 23 juni 2009 @ 11:54:16 #45
45206 Pietverdriet
pi_70284536
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 11:37 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee 39, hoezo?

Of denk je dat je als ouder nog lekker zit te eten als je kind het duidelijk NIET leuk vind. En vind je dat iedereen hetzelfde moet zijn? En vind je het een must have eigenschap voor een kind van 5 dat ze 2 uur of langer tafelen moet kunnen doorstaan?

IK vind het niet leuk, ondanks dat mijn kinderen keurig opgevoed zijn en als Papa het wil ook keurig aan tafel zou blijven zitten. Alleen vind IK het niet leuk om op die manier uit te gaan eten met mijn gezin. Dan ga ik liever naar een restaurant wat wat minder culinair hoogstaand is, en waar ze faciliteiten voor kinderen hebben. Dan zit ik op mijn gemak te eten en als niet te onderschatten bijkomstigheid zit ik dan met allemaal gelijkgestemden en zit er niet een tafeltje verder een sjacherijnig klootzakje zoals jij of een halve moffezuurpruim als piet een tafel verder zuur te kijken boven je te duur betaald wijntje omdat mijn zoon van 3 voor de 3e keer moet pissen.
Hoe geweldig je het beeld van je eigen hufterigheid hier neer zet.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 23 juni 2009 @ 11:57:54 #46
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70284629
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 11:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hoe geweldig je het beeld van je eigen hufterigheid hier neer zet.
Inderdaad, je bent echt een klootzak en een hufter als je rekening houdt met je eigen kinderen en gasten in een restaurant die niets met kinderen (willen) hebben.

Briljante deductie Piet.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 12:06:46 #47
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_70284907
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 11:37 schreef Swetsenegger het volgende:Alleen vind IK het niet leuk om op die manier uit te gaan eten met mijn gezin. Dan ga ik liever naar een restaurant wat wat minder culinair hoogstaand is, en waar ze faciliteiten voor kinderen hebben.
Het gaat in dit geval niet om "uit eten met je gezin". Het gaat in dit geval om "het vieren van de trouwdag van je ouders". Waarom moeten er dan 5 volwassenen infantiel pannenkoeken gaan eten omdat er 2 koters zijn die het "niet zo leuk" vinden om een keer een uurtje of 2 aan tafel te blijven zitten. Ik zou zeggen, "dikke, vette zultpech, het leven is niet altijd leuk!".

Waarom moeten dit soort uitjes altijd aangepast worden tot het niveau van kleuters? Wat als IK ga zitten klieren en mokken omdat IK pannenkoeken "niet leuk" vindt?
  dinsdag 23 juni 2009 @ 12:07:29 #48
45206 Pietverdriet
pi_70284932
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 11:57 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Inderdaad, je bent echt een klootzak en een hufter als je rekening houdt met je eigen kinderen en gasten in een restaurant die niets met kinderen (willen) hebben.

Briljante deductie Piet.
Nee, je bent een hufter hoe je mij neerzet.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 12:10:12 #49
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_70285005
Heren, voor mauwen over opvoeding bestaat een heel subforum hier op fok. .
KuikenGuppy
  Admin dinsdag 23 juni 2009 @ 12:12:10 #50
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_70285058
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 11:37 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee 39, hoezo?

Het is gewoon sterker dan mezelf

Maarre, 39?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 12:13:10 #51
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_70285087
ik zou gaan voor iets kindvriendelijks ( pannenkoeken of poffertjesrestaurant ofzo) , of idd de genoemde barbeque, dan kan alles lekker thuis.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 23 juni 2009 @ 12:20:06 #52
45206 Pietverdriet
pi_70285288
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:13 schreef littledrummergirl het volgende:
ik zou gaan voor iets kindvriendelijks ( pannenkoeken of poffertjesrestaurant ofzo) , of idd de genoemde barbeque, dan kan alles lekker thuis.
Waarom zou je in een restaurant eten niet deel laten zijn van de opvoeding, zodat het kind leert hoe het zich daar moet gedragen?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 23 juni 2009 @ 12:21:54 #53
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70285349
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, je bent een hufter hoe je mij neerzet.
Ja tenslotte typeer jij ouders wel op een keurig manier. Flikker toch hypocriete jankzak.
pi_70285369
Ik vind kinderen van 5 die een paar uur netjes kunnen stilzitten in een restaurant altijd een beetje zielig.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 23 juni 2009 @ 12:24:01 #56
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70285410
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:06 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Het gaat in dit geval niet om "uit eten met je gezin". Het gaat in dit geval om "het vieren van de trouwdag van je ouders". Waarom moeten er dan 5 volwassenen infantiel pannenkoeken gaan eten omdat er 2 koters zijn die het "niet zo leuk" vinden om een keer een uurtje of 2 aan tafel te blijven zitten. Ik zou zeggen, "dikke, vette zultpech, het leven is niet altijd leuk!".

Waarom moeten dit soort uitjes altijd aangepast worden tot het niveau van kleuters? Wat als IK ga zitten klieren en mokken omdat IK pannenkoeken "niet leuk" vindt?
Ik zou in dat geval die kinderen gewoon niet meenemen. En verder, kinderen maken deel uit van dat gezin en zijn GEEN kleine volwassenen. En verder hoef je niet infantiel pannekoeken te eten, er zijn zat restaurants waar ze behoorlijk eten serveren EN waar ze faciliteiten voor kinderen hebben.

Maar goed, als jij gaat zitten mokken omdat je pannekoeken niet leuk vind vraag ik me af wie nu de kleuters zijn in het gezelschap.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 12:24:04 #57
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_70285413
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom zou je in een restaurant eten niet deel laten zijn van de opvoeding, zodat het kind leert hoe het zich daar moet gedragen?
een kleintje van 1 is daar gewoonweg nog te klein voor lijkt me. met een van 3 moet het miss net kunnen, maar dan heb je zelf ook geen gezellige rustige avond. Dan ben je continu bezig met een kind dat dingen miss niet lust, niet wil blijven zitten, loopt te huilen etc. Voor de ouders ook geen relaxt avondje lijkt me.

dan lijkt het me leuker om iets te nemen waar de kinderen een beetje aan kunnen rommelen en spelen als een pannenkoekenhuis of gewoon lekker thuis koken
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 23 juni 2009 @ 12:25:38 #58
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70285458
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:22 schreef Jarno het volgende:
Ik vind kinderen van 5 die een paar uur netjes kunnen stilzitten in een restaurant altijd een beetje zielig.
Ik ook. Sterker nog ik vind het grenzen aan kindermishandeling dat kindjes door 5 gangen garnalencocktailtjes en geneuzel heen moeten.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 12:26:09 #59
45206 Pietverdriet
pi_70285475
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:21 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja tenslotte typeer jij ouders wel op een keurig manier. Flikker toch hypocriete jankzak.
Alleen al het feit dat jij er voor kiest te gaan schelden zegt genoeg swets.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 23 juni 2009 @ 12:26:31 #60
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70285489
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:12 schreef yvonne het volgende:

Maarre, 39?
Over 2 en een halve maand...
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 23 juni 2009 @ 12:27:52 #61
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70285538
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Alleen al het feit dat jij er voor kiest te gaan schelden zegt genoeg swets.
Alleen al het feit dat jij er voor kiest iets buiten je belevingswereld 'epic fail' te noemen zegt genoeg Piet.

Nou kom je met nog meer slappe oneliners of ga je weer de betweter in CUL uithangen waar je denkt dat ze je WEL serieus nemen?
  dinsdag 23 juni 2009 @ 12:33:27 #62
45206 Pietverdriet
pi_70285719
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:27 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Alleen al het feit dat jij er voor kiest iets buiten je belevingswereld 'epic fail' te noemen zegt genoeg Piet.

Nou kom je met nog meer slappe oneliners of ga je weer de betweter in CUL uithangen waar je denkt dat ze je WEL serieus nemen?
Het deed duidelijk pijn dus toen ik daar drukte, het paste dus precies en je bent vooral zo kwaad omdat je eigenlijk vind dat ik een punt heb.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 23 juni 2009 @ 12:34:35 #63
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70285755
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het deed duidelijk pijn dus toen ik daar drukte, het paste dus precies en je bent vooral zo kwaad omdat je eigenlijk vind dat ik een punt heb.
kwaad

De enige die gaat sputteren ben jij hoor 'boehoe wat ben je een hufter'
pi_70285783
Getver, pannekoekenhuizen. Dat vind ik idd een flauwe oplossing Ik zou redelijk afknappen als dat als trouwdag-etentje werd gekozen
Ik ben weleens uit eten geweest met neefje van 2 1/2 erbij; in Spanje is dat denk ik normaler dan in Nederland. Leuk restaurant, nog wel een beetje fancy, waar ze ook best kind-vriendelijk eten hadden (nee, geen friet met appelmoes ) en kleurplaten

Als die optie er niet is, lijkt een thuiskok of een uitgebreide BBQ mij leuker. Je eindigt met kinderen anders toch vaak in van die Van der Valk-achtigen of wokbuffetten. En dat is echt stom, op zo'n leuk familiefeestje. Vind ik.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 23 juni 2009 @ 12:37:19 #65
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70285837
Een dinnershow zou nog leuk kunnen zijn bedenk ik me voor wat oudere kinderen. Daar is rondlopen geen probleem, bij een goeie show is er nog wat te beleven en de ouderen hebben nog een aardige avond.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 12:37:43 #66
45206 Pietverdriet
pi_70285852
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:34 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

kwaad

De enige die gaat sputteren ben jij hoor 'boehoe wat ben je een hufter'
Oh, dus het is normaal taalgebruik voor je, geeneens ingegeven voor emotie, the plot thickens.
pi_70285869
Nou ja, de weg van de minste weerstand is de kids bij de schoonouders te brengen. Maar goed, das mijn eigen mening.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 23 juni 2009 @ 12:40:54 #68
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70285934
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Oh, dus het is normaal taalgebruik voor je, geeneens ingegeven voor emotie, the plot thickens.
Inderdaad, voor stupide huftertjes als jij is dit redelijk normaal taalgebruik om door die enorme betonnen plaat voor je kop te komen. Welk punt probeer je nu te maken? Zometeen ga je refereren aan mijn opvoedkundig kwaliteiten he. 'Wat moet er van die kinderen terecht komen met een vader met zulk taalgebruik' Ja he?

Nou als je nog meer te zeuren hebt weet je mijn PM te vinden. Kan je het nu wellicht ontopic houden?
pi_70285951
TS ga je nog reageren?

Je kunt dus ook gaan fietsen en dan ergens op een mooi plekje picknicken/bbq'en met allemaal lekkere hapjes, of je gaat idd gewoon naar zijn vreetschuur waar niemand rekening met elkaar houdt dus dan hoef je je ook niet schuldig te voelen.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 12:42:24 #70
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_70285975
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:38 schreef Scorpie het volgende:
Nou ja, de weg van de minste weerstand is de kids bij de schoonouders te brengen. Maar goed, das mijn eigen mening.
Haha, zou ik ook denken. Huur een oppas in voor die dag. :-)
Maar ja, dat is niet aan Mapani, het zijn de kinderen van zijn broer.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 12:47:29 #71
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_70286122
La Stalla

Heerlijk Italiaans eten met gratis kinderopvang (incl: games) op de bovenverdieping.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 12:49:02 #72
45206 Pietverdriet
pi_70286165
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:40 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Inderdaad, voor stupide huftertjes als jij is dit redelijk normaal taalgebruik om door die enorme betonnen plaat voor je kop te komen. Welk punt probeer je nu te maken? Zometeen ga je refereren aan mijn opvoedkundig kwaliteiten he. 'Wat moet er van die kinderen terecht komen met een vader met zulk taalgebruik' Ja he?

Nou als je nog meer te zeuren hebt weet je mijn PM te vinden. Kan je het nu wellicht ontopic houden?
Volgens mij was JIJ vooral degene die off topic ging schat, maar even een recap, ik vind het een normaal deel van de opvoeding dat kinderen leren zich in restaurants te gedragen. Je hebt zelf aangegeven dat je niet wilt dat kinderen in restaurants rondrennen en gillen. Dan ga je liever niet naar restaurants. Ik zeg idd dat als je kinderen lopen te gillen en rond te rennen dat nog niet helemaal gelukt is met dat restaurant zindelijk opvoeden. Vervolgens ga jij mij lopen uitschelden voor een punt wat je zelf maakt. IK erger me helemaal niet aan kinderen in restaurants, dat was jij.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 23 juni 2009 @ 12:54:36 #73
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70286350
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Volgens mij was JIJ vooral degene die off topic ging schat, maar even een recap, ik vind het een normaal deel van de opvoeding dat kinderen leren zich in restaurants te gedragen. Je hebt zelf aangegeven dat je niet wilt dat kinderen in restaurants rondrennen en gillen. Dan ga je liever niet naar restaurants. Ik zeg idd dat als je kinderen lopen te gillen en rond te rennen dat nog niet helemaal gelukt is met dat restaurant zindelijk opvoeden. Vervolgens ga jij mij lopen uitschelden voor een punt wat je zelf maakt. IK erger me helemaal niet aan kinderen in restaurants, dat was jij.
Chronologisch 3 posts uit elkaar houden is blijkbaar te moeilijk voor je, naast het feit dat ook je volledige interpretatie al niet klopt.

Maar laat ik beginnen met het feit dat deze post voor enige post van die van mij geplaatst werd.Verder heb ik nergens gezegd dat ik liever niet naar restaurants ga, ik heb gezegd dat ik liever niet naar restaurants ga waar empatisch achtergestelden mensen zoals jij komen.

En verder bagateliseer je je eigen opmerkingen schromelijk. Dus blijkbaar zie je in dat je inderdaad een enorm bord voor je kop hebt. Hulde.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 12:55:30 #74
92279 N.icka
Windforce 11
pi_70286383
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:25 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik ook. Sterker nog ik vind het grenzen aan kindermishandeling dat kindjes door 5 gangen garnalencocktailtjes en geneuzel heen moeten.
Wat een drama
  dinsdag 23 juni 2009 @ 12:56:54 #75
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_70286423
Heren, mogen de virtuele penissen weer in de broeken? We kunnen vanaf hier toch niet zien wie de grootste heeft, en het gaat er zo raar van ruiken in CUL.
KuikenGuppy
pi_70286507
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:25 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat soort restaurants ga ik ook never nooit niet naar toe met Anna. Ja, of ze moet 16 zijn ofzo. Die heeft ook een attentiespanne van 3,5 minuut (ohjee, nu zal ik ook wel mislukt zijn als opvoeder!).

Laat kinderen gewoon kinderen zijn (mits je er niet mee in een 5 sterren tent gaat zitten en ze niet compléét onhandelbaar hysterisch door de tent rennen). Aan brallerige studenten of kleffe stelletjes erger ik me net zo goed, huur dan gewoon een restaurant af als je iets tegen mensen in het algemeen hebt. Of bestel een pizza die je achter je PC op eet.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_70286821
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:22 schreef vosss het volgende:
Dat vind ik eigenlijk best aso Een hond heeft toch niets te zoeken in een restaurant?

Ik ben 't wel redelijk met Jarno eens; ik zou in een super-fancy tent niet met kinderen gaan eten, omdat dat dan je eigen aandacht van het eten afleidt. Maar ik stoor me niet enorm aan kinderen in restaurants, tenzij ze veel herrie maken of gaan rondrennen ofzo.
pi_70287030
euh.. volgens mij vraagt TS gewoon om tips voor een leuk uitje in de namiddag terwijl het eten gewoon thuis kan. Uit eten met of zonder kinderen is dus niet echt relevant voor de vraag van TS.
Helaas heb ik echt geen verstand van uitjes met kleine kinderen en volwassenen die niet allemaal de ouders zijn dus ook iets interessants willen doen of zien. Een openluchtmuseum misschien?
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_70287078
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 13:16 schreef lemonlime het volgende:
euh.. volgens mij vraagt TS gewoon om tips voor een leuk uitje in de namiddag terwijl het eten gewoon thuis kan. Uit eten met of zonder kinderen is dus niet echt relevant voor de vraag van TS.
Welkom op FOK! .
pi_70287864
Ga naar de dierentuin, vind die van 3 vast leuk en volwassenen ook, die van 1 maakt het toch niets uit waar die naartoe gaat die krijgt er toch niets van mee.
En daarna de kinderen dumpen bij schoonouders of vrienden en lekker op je gemak uit eten gaan.
Zo zou ik het doen.
Ik dumpte mijn kind meestal bij mijn ouders, of de buurtjes als we uit eten gingen.
Naar de chinees ging hij wel mee, dat uurtje hield hij het wel uit
  dinsdag 23 juni 2009 @ 14:50:03 #81
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_70290176
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:06 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Hier trouwens een vijfjarige die als we zeggen "zullen we iets leuks gaan doen?" als eerste brult: Jaaaaaaaaaaaaaa! Uit eten!

Mijn kinderen gaan vanaf ze baby zijn al mee uit eten, vinden het beide leuk en lusten ook veel. Als je ze nooit meeneemt, leren ze het ook niet natuurlijk. Mijn jongste gaat het liefst naar een redelijk chic visrestaurant hier in de buurt en staat er dan op dat ik oesters bestel. Mag hij de schelpen en ik de oesters.
And when you think of trust
Does it lead you home?
To a place that you only dream of
When you're all alone
  dinsdag 23 juni 2009 @ 14:52:11 #82
45206 Pietverdriet
pi_70290245
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 14:50 schreef Shitney het volgende:

[..]

Hier trouwens een vijfjarige die als we zeggen "zullen we iets leuks gaan doen?" als eerste brult: Jaaaaaaaaaaaaaa! Uit eten!

Mijn kinderen gaan vanaf ze baby zijn al mee uit eten, vinden het beide leuk en lusten ook veel. Als je ze nooit meeneemt, leren ze het ook niet natuurlijk. Mijn jongste gaat het liefst naar een redelijk chic visrestaurant hier in de buurt en staat er dan op dat ik oesters bestel. Mag hij de schelpen en ik de oesters.
Hear hear
  dinsdag 23 juni 2009 @ 14:59:36 #83
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_70290486
OT maar weer.

Ik zou gewoon lekker uit eten gaan. En dan juist wel naar een wat chiquere bedoening dan zo'n treurig pannenkoekenrestaurant. Mijn ervaring met restaurants met kinderen is dat hoe beter het restaurant, hoe makkelijker er van alles geregeld kan worden vwb de kinderen. Als je gewoon aangeeft bij het reserveren dat je kleine kinderen bij je hebt en dus een tafeltje in een wat rustiger hoekje wil en redelijk vroeg wil komen, het personeel er ten eerste niet zo van schrikt en ten tweede ook al wat voorbereid kan hebben. Denk aan een leuke kindervariant van het grote mensen menu bijvoorbeeld.

Specifieke kindvriendelijke restaurants ken ik helaas niet, want wij eten echt overal met de kinderen. Omdat we zelf gewoon geen zin hebben in vandervalk of kantine voer.
Does it lead you home?
When you're all alone
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 23 juni 2009 @ 15:02:45 #84
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70290593
Ja, want een restaurant met faciliteiten voor kinderen serveert alleen maar 'kantinevoer' natuurlijk
  dinsdag 23 juni 2009 @ 15:09:26 #85
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_70290795
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 15:02 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja, want een restaurant met faciliteiten voor kinderen serveert alleen maar 'kantinevoer' natuurlijk
Oh, geen idee. Ik heb zelf gewoon geen zin in krijsende koters als ik lekker zit te eten en die van mij kunnen prima uit eten en vinden het zelfs leuk. Ik heb altijd het idee dat in van die ballenbakrestaurants het een soort vrijbrief is om je kinderen maar als onopgevoede monsters te laten razen. Dat mogen mijn kinderen niet en vinden ze zelf ook niet zo leuk. En het eten bij Ron Blaauw is tenminste écht lekker, en geen veredelde hamburger met een fancy naam zodat pa en moe ook nog denken dat ze uit eten zijn.

Ik vind kindvriendelijke restaurants - ik heb wel eens online gekeken met het idee er eens wat uit te proberen - over het algemeen erg overpriced vwb de menukaart en in elk goed restaurant kunnen ze echt wel een kindvriendelijk gerecht maken, dus ik zie het nut er niet zo van. Thuis mogen ze ook niet gamen aan tafel en rennen ze ook niet elke vijf minuten richting hun speelgoed, dus waarom zouden ze dat in een restaurant ineens wel moeten doen?
Does it lead you home?
When you're all alone
  dinsdag 23 juni 2009 @ 15:14:25 #86
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_70290985
Als je googlet op "kindvriendelijk restaurant" krijg je trouwens alleen maar resultaten met pannenkoekenhuizen, pizzerias, steakhouses, wokrestaurants en McDonalds.

Sorry, maar voor een zoveeljarig huwelijk van opa en oma is dat toch echt een beetje teveel kantine naar mijn smaak. Niets ten nadele van mensen die dat wel leuk vinden verder, maar ik vind het zo jammer als kinderen zo beperkt worden opgevoed qua eten. Wokken doen we thuis wel, daar hoef ik niet voor uit.
Does it lead you home?
When you're all alone
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 23 juni 2009 @ 15:14:26 #87
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70290987
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 15:09 schreef Shitney het volgende:

[..]

Oh, geen idee.
Gek dan dat je er zo'n uitgesproken mening over hebt.
quote:
Ik heb zelf gewoon geen zin in krijsende koters als ik lekker zit te eten en die van mij kunnen prima uit eten en vinden het zelfs leuk. Ik heb altijd het idee dat in van die ballenbakrestaurants het een soort vrijbrief is om je kinderen maar als onopgevoede monsters te laten razen.
Ja *ril* spelende kinderen.
quote:
Dat mogen mijn kinderen niet en vinden ze zelf ook niet zo leuk. En het eten bij Ron Blaauw is tenminste écht lekker, en geen veredelde hamburger met een fancy naam zodat pa en moe ook nog denken dat ze uit eten zijn.
Eh... nog geen 2 tellen geleden had je 'geen idee' en nu weet je opeens te vertellen wat er op het bord ligt
quote:
Ik vind kindvriendelijke restaurants - ik heb wel eens online gekeken met het idee er eens wat uit te proberen - over het algemeen erg overpriced vwb de menukaart en in elk goed restaurant kunnen ze echt wel een kindvriendelijk gerecht maken, dus ik zie het nut er niet zo van.
Dat mag.
quote:
Thuis mogen ze ook niet gamen aan tafel en rennen ze ook niet elke vijf minuten richting hun speelgoed, dus waarom zouden ze dat in een restaurant ineens wel moeten doen?
Omdat ik thuis in een half uurtje 3 kwartier klaar ben met eten en in een restaurant toch wel even wat langer zit.

Maar hee, kudo's voor jouw kinderen dat ze liever niet spelen
pi_70291131
Een kind dat graag speelt. Imagine the horror!
  dinsdag 23 juni 2009 @ 15:21:09 #89
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_70291284
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 15:14 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Gek dan dat je er zo'n uitgesproken mening over hebt.
[..]

Ja *ril* spelende kinderen.
[..]

Eh... nog geen 2 tellen geleden had je 'geen idee' en nu weet je opeens te vertellen wat er op het bord ligt
[..]

Dat mag.
[..]

Omdat ik thuis in een half uurtje 3 kwartier klaar ben met eten en in een restaurant toch wel even wat langer zit.

Maar hee, kudo's voor jouw kinderen dat ze liever niet spelen
De meeste restaurants hebben hun menu gewoon online staan, hoor. En zoals ik net al zei, de restaurants met het predikaat kindvriendelijk zijn meestal steakhouses, pannenkoekhuizen of wokrestaurants. En daarnaast heb je nog die slimme restaurants zoals Praq (www.praq.nl) . Als je daar op het menu kijkt is het alleen maar pizza margerita (hoeven kinderen geen groente?), hamburger, tomatensoep, kip met appelmoes, worstjes en friet enzo. En dat voor 7,50, terwijl het restaurant waar wij altijd naartoe gaan voor diezelfde 7,50 mijn kinderen sliptongetjes met peultjes, broccoli en haricots verts en huisgemaakte frieten of aardappeltjes uit de oven voorzet.

Voor volwassenen is het daar qua menu nou ook niet echt superculinair, maar ze hanteren wel culinaire prijzen. Die ballenbak moet tenslotte ook betaald worden.
Does it lead you home?
When you're all alone
  dinsdag 23 juni 2009 @ 15:24:31 #90
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_70291419
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 15:17 schreef Jarno het volgende:
Een kind dat graag speelt. Imagine the horror!
Mocht jij vroeger thuis ook aan tafel spelen dan?
Geen wonder dat ook de meeste volwassenen zulke beroerde tafelmanieren hebben. Spelen doe je maar voor of na het eten.
Does it lead you home?
When you're all alone
pi_70291528
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 15:24 schreef Shitney het volgende:

[..]

Mocht jij vroeger thuis ook aan tafel spelen dan?
Geen wonder dat ook de meeste volwassenen zulke beroerde tafelmanieren hebben. Spelen doe je maar voor of na het eten.
Leuk die aannames. .

Maar wat Swets al zei, na een half uurtje hebben de meeste - kleine - kinderen het toch écht wel gehad aan tafel hoor. Een restaurantbezoek van een paar uur is voor de meeste dan ook geen optie. En terecht.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 23 juni 2009 @ 15:29:03 #92
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70291616
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 15:21 schreef Shitney het volgende:

[..]

De meeste restaurants hebben hun menu gewoon online staan, hoor. En zoals ik net al zei, de restaurants met het predikaat kindvriendelijk zijn meestal steakhouses, pannenkoekhuizen of wokrestaurants. En daarnaast heb je nog die slimme restaurants zoals Praq (www.praq.nl) . Als je daar op het menu kijkt is het alleen maar pizza margerita (hoeven kinderen geen groente?), hamburger, tomatensoep, kip met appelmoes, worstjes en friet enzo. En dat voor 7,50, terwijl het restaurant waar wij altijd naartoe gaan voor diezelfde 7,50 mijn kinderen sliptongetjes met peultjes, broccoli en haricots verts en huisgemaakte frieten of aardappeltjes uit de oven voorzet.

Voor volwassenen is het daar qua menu nou ook niet echt superculinair, maar ze hanteren wel culinaire prijzen. Die ballenbak moet tenslotte ook betaald worden.
Omdat jij het niet kan vinden bestaat het niet. Duidelijk.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 15:29:38 #93
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_70291635
@TS:

Praq, wat ik eerder noemde, is misschien iets wat jullie wel leuk vinden. Ik heb geen idee wat jullie budget is uiteraard, maar misschien is dat wat je zoekt. www.praq.nl
Does it lead you home?
When you're all alone
  dinsdag 23 juni 2009 @ 15:35:34 #94
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_70291839
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 15:29 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Omdat jij het niet kan vinden bestaat het niet. Duidelijk.
Waar zeg ik dat het niet bestaat? Ik zeg alleen dat de restaurants die ik tegenkom die het predikaat kindvriendelijk dragen niet mijn idee van lekker eten zijn en naar ik aanneem ook niet mijn idee van gezellig. Voor mij is uit eten niet synoniem voor pannenkoeken, pizza, of wokken. Maar dat hangt ook helemaal van je budget af, en je referentiekader. Wij geven denk ik bovengemiddeld veel aan eten en uit eten gaan uit, en daar wordt je referentiekader dan ook naar.

Ik wou net als tip geven om lekker japans te gaan eten, maar dat had ik maar weer gewist omdat ik niet de indruk wilde wekken een vreselijke snob te zijn. Maar goed, zoiets zou ik waarschijnlijk in dezelfde omstandigheid doen (uit eten met de familie vanwege verjaardag of trouwdag oid). Maar dat moet je wel kunnen betalen en daar moet je denk ik wel redelijk culinair voor ontwikkeld zijn.
Does it lead you home?
When you're all alone
pi_70291902
Ff over dat prak he: tomatensoep met ballen, pizza, hamburgers, worstjes, kip met friet... Mwoch. . Enorm culi hoor!
  dinsdag 23 juni 2009 @ 15:40:37 #96
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_70292003
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 14:50 schreef Shitney het volgende:

Precies! Hier ook! Mijn dochtertje van 3 gaat het liefs uit eten in een vis/zeevruchten restaurant. Dan vraag je: Wil J**** nog wat oester? Nee! Eerst slak! (Alikruikjes)
Maar zowel de oesters als de zeeslakjes worden met smaak weggewerkt
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
  dinsdag 23 juni 2009 @ 15:40:48 #97
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_70292011
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 15:26 schreef Jarno het volgende:

[..]

Leuk die aannames. .

Maar wat Swets al zei, na een half uurtje hebben de meeste - kleine - kinderen het toch écht wel gehad aan tafel hoor. Een restaurantbezoek van een paar uur is voor de meeste dan ook geen optie. En terecht.
Hoezo en terecht? Ik denk dat dat toch echt opvoeding en cultuur is. Wij eten thuis ook langer dan een half uur. Op vakantie in Spanje, Frankrijk, Italië, Portugal zie ik hele families tot een uurtje of 11 aan tafel zitten. En ook in België kom ik veel vaker kinderen in restaurants tegen. Ik denk dat het gemiddelde kind niet lang aan tafel kan zitten omdat het nooit van ze verwacht wordt.
Does it lead you home?
When you're all alone
  dinsdag 23 juni 2009 @ 15:43:14 #98
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_70292084
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 15:37 schreef Jarno het volgende:
Ff over dat prak he: tomatensoep met ballen, pizza, hamburgers, worstjes, kip met friet... Mwoch. . Enorm culi hoor!
Ja, dat zeg ik net! Dat ik het zwaar overpriced vind en dat ik daarom zelf nooit voor zo'n zogenaamd kindvriendelijk restaurant zou kiezen.

Mijn grootste bezwaar tegen dergelijke restaurants is trouwens dat ze nooit groenten op het menu hebben staan. Alsof het normaal is dat kinderen geen groenten eten. Belachelijk.
Does it lead you home?
When you're all alone
pi_70292188
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 15:40 schreef Shitney het volgende:

[..]

Hoezo en terecht? Ik denk dat dat toch echt opvoeding en cultuur is. Wij eten thuis ook langer dan een half uur. Op vakantie in Spanje, Frankrijk, Italië, Portugal zie ik hele families tot een uurtje of 11 aan tafel zitten. En ook in België kom ik veel vaker kinderen in restaurants tegen. Ik denk dat het gemiddelde kind niet lang aan tafel kan zitten omdat het nooit van ze verwacht wordt.
Ja, heel gek, maar na een dagje KDV (oh crap, zullen we DAAR wel weer een hele discussie over krijgen... sue me!) zitten we om 6 uur aan tafel en gaat om 7 uur toch écht het lichtje uit bij mevrouw. Kinderen onder de 10 die tot 11 uur aan tafel zitten? Die hoeven vast niet de volgende dag om 8 uur op weg naar school denk ik dan...
  dinsdag 23 juni 2009 @ 15:47:23 #100
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_70292229
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 15:40 schreef Delicieux het volgende:

[..]

Precies! Hier ook! Mijn dochtertje van 3 gaat het liefs uit eten in een vis/zeevruchten restaurant. Dan vraag je: Wil J**** nog wat oester? Nee! Eerst slak! (Alikruikjes)
Maar zowel de oesters als de zeeslakjes worden met smaak weggewerkt
Wat lief! Ik kan er altijd zo van genieten als ik zulke kleintjes lekkere dingen zie eten. Ik heb altijd een beetje medelijden met kindertjes die vanuit een soort angst nooit iets anders dan patat, pizza of spaghetti voorgeschoteld krijgen. Juist als ze nog klein zijn kun je ze alles laten proberen en je weet nooit wat voor verrassingen je dan te wachten staan.
Does it lead you home?
When you're all alone
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 23 juni 2009 @ 15:47:45 #101
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70292246
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 15:35 schreef Shitney het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat het niet bestaat? Ik zeg alleen dat de restaurants die ik tegenkom die het predikaat kindvriendelijk dragen niet mijn idee van lekker eten zijn en naar ik aanneem ook niet mijn idee van gezellig. Voor mij is uit eten niet synoniem voor pannenkoeken, pizza, of wokken. Maar dat hangt ook helemaal van je budget af, en je referentiekader. Wij geven denk ik bovengemiddeld veel aan eten en uit eten gaan uit, en daar wordt je referentiekader dan ook naar.
Nogmaals, jij gaat er maar vanuit dat je in een restaurant waar WEL faciliteiten voor kinderen zijn alleen middelmatig voer kan krijgen.
quote:
Ik wou net als tip geven om lekker japans te gaan eten, maar dat had ik maar weer gewist omdat ik niet de indruk wilde wekken een vreselijke snob te zijn. Maar goed, zoiets zou ik waarschijnlijk in dezelfde omstandigheid doen (uit eten met de familie vanwege verjaardag of trouwdag oid). Maar dat moet je wel kunnen betalen en daar moet je denk ik wel redelijk culinair voor ontwikkeld zijn.
japans eten snobistisch Japans is het fast food van Azie. Ik kan godverdomme in Taiwan geen restaurant binnen stappen of ik krijg WEER sashimi. (Van uitstekende kwaliteit overigens)

Ron blaauw vind ik trouwens ook overbetaalde middelmatigheid.
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 15:40 schreef Shitney het volgende:

[..]

Ik denk dat in die culturen kinderen geaccepteerd worden als deel van de maatschappij. Als ik in Nederland in een 'goed' restaurant ga eten wordt het meenemen van mijn kinderen door de meeste andere gasten niet gewaardeerd.
pi_70292322
Goh TS was dit een beetje wat je in gedachten had toen je een, op t oog , redelijk simpele vraag stelde?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 23 juni 2009 @ 15:51:24 #103
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_70292383
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 15:46 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ja, heel gek, maar na een dagje KDV (oh crap, zullen we DAAR wel weer een hele discussie over krijgen... sue me!) zitten we om 6 uur aan tafel en gaat om 7 uur toch écht het lichtje uit bij mevrouw. Kinderen onder de 10 die tot 11 uur aan tafel zitten? Die hoeven vast niet de volgende dag om 8 uur op weg naar school denk ik dan...
Nee hoor, ook hier kinderopvanggebruiker. En natuurlijk, doordeweeks gaat het inderdaad wat sneller allemaal. Maar dan worden er wel groenten gegeten, zitten we aan tafel en wordt er niet geklierd aan tafel.
Maar uit eten gaan doe je in de regel niet doordeweeks, en als we voor een trouwdag of iets in die geest met de hele familie weggaan kunnen ze echt wel een keertje wat later naar bed hoor. En op vakantie ook. Voor mij is lang tafelen zo'n beetje de grootste pret van mijn hele vakantie, en gelukkig hebben de kinderen inmiddels ook de smaak te pakken. Maar ze hadden ook geen keus, het leven draait namelijk niet alleen om hen. En soms moeten ze dus gewoon doen wat hun ouders leuk vinden. Dan kan je er maar beter zelf ook een beetje lol in krijgen, want nooit meer uit eten gaan was gewoon geen optie.
Does it lead you home?
When you're all alone
pi_70292410
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 15:47 schreef Shitney het volgende:

[..]

Wat lief! Ik kan er altijd zo van genieten als ik zulke kleintjes lekkere dingen zie eten. Ik heb altijd een beetje medelijden met kindertjes die vanuit een soort angst nooit iets anders dan patat, pizza of spaghetti voorgeschoteld krijgen. Juist als ze nog klein zijn kun je ze alles laten proberen en je weet nooit wat voor verrassingen je dan te wachten staan.
De invloed daarvan is ook maar beperkt hoor. Anna zat ook al met 1 jaar aan de sushi en kreeg ook via Rapley de gekste dingen in d'r handjes gedrukt. En nu moet ze ook gewoon niks hebben van groenten en sliertjes .
  dinsdag 23 juni 2009 @ 15:52:40 #105
45206 Pietverdriet
pi_70292426
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 15:47 schreef Swetsenegger het volgende:

Ik denk dat in die culturen kinderen geaccepteerd worden als deel van de maatschappij. Als ik in Nederland in een 'goed' restaurant ga eten wordt het meenemen van mijn kinderen door de meeste andere gasten niet gewaardeerd.
Ik denk eerder dat eten en uit eten gaan daar een deel is van de cultuur en daarmee ook van de manier waarop mensen daar mee om gaan.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 23 juni 2009 @ 15:56:10 #106
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70292536
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 15:52 schreef Jarno het volgende:

[..]

De invloed daarvan is ook maar beperkt hoor. Anna zat ook al met 1 jaar aan de sushi en kreeg ook via Rapley de gekste dingen in d'r handjes gedrukt. En nu moet ze ook gewoon niks hebben van groenten en sliertjes .
Saskia was denk ik 13 maanden op een verjaardag van een vriendin. En die had zalmfilet op tafel staan. Saskia heeft bijna het hele bord leeggevroten. Elke keer als ze er langs kwam, hop plakje in d'r mond. Als je nu 'vis' zegt gaat ze kokhalsen
pi_70292585
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 15:52 schreef Jarno het volgende:

[..]

mijn neefje van 2.5 is ook zo. Heeft een periode gehad dat hij alles at, tot chaumes (die stinkkaas) aan toe en weet ik het wat nog meer. En nu heeft ie een fase dat hij vooral pasta wilt.. Kan je hem gaan dwingen maar tis een fase hoor, mijn zus is er erg makkelijk mee. Je gaat je kind niets opdringen, binnen no time lust ie weer iets anders niet/ iets anders alleen maar/ of ineens weer alles.

Hij gaat gewoon mee uit eten, hij vindt dat allemaal heel leuk en gezellig vooral. Kan ook zich prima vermaken... En hij is meer benieuwd naar wat mensen eten dus verrekt zijn nek om dat te zien dan dat hij van zijn stoel wilt en of lawaai maakt. Maar van 8-10.30 aan tafel dat zit er gewoon nog niet in, daar is hij te klein voor. Dus eten ze eerder en wat korter... Iedereen blij.

Tot nu dan, je weet nooit wat voor draak het nog gaat worden
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 23 juni 2009 @ 15:58:22 #108
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_70292604
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 15:47 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nogmaals, jij gaat er maar vanuit dat je in een restaurant waar WEL faciliteiten voor kinderen zijn alleen middelmatig voer kan krijgen.
[..]

japans eten snobistisch Japans is het fast food van Azie. Ik kan godverdomme in Taiwan geen restaurant binnen stappen of ik krijg WEER sashimi. (Van uitstekende kwaliteit overigens)
Tuurlijk, de man die zijn kinderen niet eens kan meenemen naar een restaurant omdat ze niet aan tafel blijven zitten, die is ineens expert op het gebied van Japans eten? Japans is wel meer dan sashimi hoor.

Afgaande op de reacties die ik irl meestal krijg als ik vertel dat mijn kinderen graag naar japanse restaurants gaan is dat in Nederland in ieder geval niet normaal. En dan heb ik er nog niet eens bij gezegd dat we meestal in het Okura gaan eten.
quote:
Ron blaauw vind ik trouwens ook overbetaalde middelmatigheid.
Nu val je natuurlijk pas echt door de mand. Twee michelinsterren en wat jou betreft is het middelmatigheid. Maar kindvriendelijke restaurants zijn helemaal culinair. Tuurlijk vent.
quote:
En daar heb je dan wel weer helemaal gelijk in. Maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat de meeste kinderen in restaurants inderdaad onopgevoede draken zijn. Ik ga zelf ook niet graag naar restaurants waar veel kinderen zijn om die reden. Zelfs mijn kinderen klagen weleens over andere kinderen in restaurants, als er weer eens zo'n kind aandacht loopt te trekken aan onze tafel.
Does it lead you home?
When you're all alone
  dinsdag 23 juni 2009 @ 15:59:04 #109
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_70292626
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 15:35 schreef Shitney het volgende:

[..]
Maar dat moet je wel kunnen betalen en daar moet je denk ik wel redelijk culinair voor ontwikkeld zijn.
jongens, zullen we allemaal even zeggen "shitney, wat ben jij ongelofelijk culinair ontwikkeld"

dinsdag 23 juni 2009 @ 16:00:29 #110
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_70292666
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 15:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat eten en uit eten gaan daar een deel is van de cultuur en daarmee ook van de manier waarop mensen daar mee om gaan.
Mee eens.
Does it lead you home?
When you're all alone
  dinsdag 23 juni 2009 @ 16:03:18 #111
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_70292754
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 15:59 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

jongens, zullen we allemaal even zeggen "shitney, wat ben jij ongelofelijk culinair ontwikkeld"

Dit soort reacties bedoel ik dus. Ik weet heus wel dat wij bovengemiddeld veel geld aan eten uitgeven, dat vinden wij nou eenmaal leuk. Als anderen dat liever niet doen, ook goed. Daarom gaf ik die tip van Praq. Ik besef me terdege dat niet iedereen dezelfde waarde hecht aan uit eten gaan als ikzelf.
Does it lead you home?
When you're all alone
  dinsdag 23 juni 2009 @ 16:08:36 #112
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_70292901
Ik noemde overigens beide restaurants omdat mijn ervaringen met kinderen daar alleen maar positief zijn. De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat mijn ervaring is dat dergelijke zaken veel kindvriendelijker zijn dan restaurants die zichzelf kindvriendelijk noemen.
Does it lead you home?
When you're all alone
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 23 juni 2009 @ 16:12:33 #113
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70293017
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 15:58 schreef Shitney het volgende:

[..]

Tuurlijk, de man die zijn kinderen niet eens kan meenemen naar een restaurant omdat ze niet aan tafel blijven zitten, die is ineens expert op het gebied van Japans eten? Japans is wel meer dan sashimi hoor.

Afgaande op de reacties die ik irl meestal krijg als ik vertel dat mijn kinderen graag naar japanse restaurants gaan is dat in Nederland in ieder geval niet normaal. En dan heb ik er nog niet eens bij gezegd dat we meestal in het Okura gaan eten.
Tja ik eet het regelmatig... in Azie tijdens het werk.

En ja ik eet er ook Sushi en Teriyaki. Laatst nog kobe beef. Dat was zeer smakelijk
quote:
Nu val je natuurlijk pas echt door de mand. Twee michelinsterren en wat jou betreft is het middelmatigheid.
Ja.
quote:
Maar kindvriendelijke restaurants zijn helemaal culinair. Tuurlijk vent.
Dat heb ik nergens gezegd.
quote:
En daar heb je dan wel weer helemaal gelijk in. Maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat de meeste kinderen in restaurants inderdaad onopgevoede draken zijn. Ik ga zelf ook niet graag naar restaurants waar veel kinderen zijn om die reden. Zelfs mijn kinderen klagen weleens over andere kinderen in restaurants, als er weer eens zo'n kind aandacht loopt te trekken aan onze tafel.
Alleen al als kinderen iets minder rustig converseren dan volwassenen worden ze scheef aangekeken.
pi_70293205
sowieso; al heeft een tent 3 sterren en doen ze heus iets goed in ogen van weet ik wie... de persoonlijke mening van iemand kan toch zijn dat het niet hoog boven andere tenten uittorent? Ben je dan ignorant? Moeten we allemaal iedereen adoreren die een sterrenchef is/eten op tafel tovert?

Maar goed; kinderen mee uit eten: iemand al een picknick geopperd? Of de pannenkoekenboot? (of is het tegenwoordig pannekoekenboot? )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_70293257
Nou, één ding is zeker: iedereen is hier vréselijk culinair begaafd Nog interessanter dan eten in sterrententen: de tenten in kwestie afkraken
  dinsdag 23 juni 2009 @ 16:20:48 #116
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_70293259
Hoe vaak heb je bij Ron Blaauw gegeten dan? Of bij Okura?

Mijn ervaring is dat mijn kinderen daar uiterst correct behandeld worden, heerlijk te eten krijgen en ze ook niet weggekeken worden. Die ervaring heb ik juist alleen maar bij "gewone" restaurants die zichzelf heel hip vinden omdat ze de trend van de dag op de menukaart hebben staan.

En omdat mijn ervaringen met uit eten gaan met kinderen in dure restaurants zo goed zijn vertel ik dat ook graag, omdat ik irl merk dat veel mensen met kinderen uit een soort schroom of angst maar weer naar een pannenkoekenrestaurant gaan. Bij een echt goed restaurant worden ook je kinderen als gasten behandeld en krijgen ze ook goed en lekker én kindvriendelijk eten.
Does it lead you home?
When you're all alone
pi_70293298
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 16:20 schreef ColdFeet het volgende:
Nou, één ding is zeker: iedereen is hier vréselijk culinair begaafd Nog interessanter dan eten in sterrententen: de tenten in kwestie afkraken
tis wel vermakelijk zo met een kopje thee erbij.
Gewone cheapass twinnings thee uit een zakje hoor
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_70293315
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 16:20 schreef ColdFeet het volgende:
Echt he. Alsof er ook iets gruwelijk mis is met naar een pannekoekenrestaurant gaan met je kids.
pi_70293363
daar is niets mis mee maar t woord Kids is wel wat suf
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 23 juni 2009 @ 16:25:02 #120
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_70293412
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 16:22 schreef Jarno het volgende:

[..]

Echt he. Alsof er ook iets gruwelijk mis is met naar een pannekoekenrestaurant gaan met je kids.
Dat restaurant wat ik suggereerde is nog eens hartstikke leuk ook, daar ga ik zelfs zonder kinderen voor m'n lol naartoe .
KuikenGuppy
pi_70293417
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 16:23 schreef DarkElf het volgende:
daar is niets mis mee maar t woord Kids is wel wat suf
Ik stoor me daar niet aan. Zoals je ziet.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 16:25:47 #122
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_70293435
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 16:18 schreef DarkElf het volgende:
sowieso; al heeft een tent 3 sterren en doen ze heus iets goed in ogen van weet ik wie... de persoonlijke mening van iemand kan toch zijn dat het niet hoog boven andere tenten uittorent? Ben je dan ignorant? Moeten we allemaal iedereen adoreren die een sterrenchef is/eten op tafel tovert?

Ik ga graag uit eten, ook bij dure toko's maar ga, als ik t niet lekker vind/sfeer niet ok vind/service niet goed is ofzo.., het toch echt niet lopen ophemelen want t restaurant had 1-2 of zo sterren.
Een sterrenrestaurant heeft die sterren omdát de service zo goed is, anders krijg je namelijk geen ster. Er is meer voor nodig dan alleen goed eten, de ambiance, de sfeer, de klantvriendelijkheid, de service, de continuiteit van het eten, prijs-kwaliteitverhouding tellen allemaal mee in de beoordeling.

Mensen denken altijd dat sterrenrestaurants hele snobby tenten zijn, terwijl dat juist helemaal niet zo is. Ik ken het soort restaurants dat jij bedoelt wel hoor, maar dat zijn in de regel juist niet de restaurants met sterren. Dat zijn de tenten die zichzelf heel chic vinden en omdat ze zo chic zijn word je er gezellig weggekeken en honds behandeld.
Does it lead you home?
When you're all alone
pi_70293445
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 16:25 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik stoor me daar niet aan. Zoals je ziet.
Ik zag het.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_70293474
Jij hebt maar één kid, Jarno Hoe is het met haar bak-hobby?
pi_70293536
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 16:25 schreef Shitney het volgende:

[..]

Een sterrenrestaurant heeft die sterren omdát de service zo goed is, anders krijg je namelijk geen ster. Er is meer voor nodig dan alleen goed eten, de ambiance, de sfeer, de klantvriendelijkheid, de service, de continuiteit van het eten, prijs-kwaliteitverhouding tellen allemaal mee in de beoordeling.

Mensen denken altijd dat sterrenrestaurants hele snobby tenten zijn, terwijl dat juist helemaal niet zo is. Ik ken het soort restaurants dat jij bedoelt wel hoor, maar dat zijn in de regel juist niet de restaurants met sterren. Dat zijn de tenten die zichzelf heel chic vinden en omdat ze zo chic zijn word je er gezellig weggekeken en honds behandeld.
huh? wat leuk dat je nu aan de hand van mijn post preciés weet welke tenten ik bedoel.
Handig zulk een inzicht denken te hebben aan de hand van wat woordjes
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 23 juni 2009 @ 16:31:31 #126
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_70293624
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 16:22 schreef Jarno het volgende:

[..]

Er is niks mis mee, maar ter ere van het zoveel jarig huwelijk van opa en oma is het nou ook niet echt heel fantastisch, of wel? Het lijkt me dat je op zo'n dag juist opa en oma een beetje in de watten legt, in plaats van dat ze weer als veredelde kinderentertainers mogen opdraven. Dan ga je lekker naar het pannenkoekenhuis op de verjaardag van het kind wat mij betreft. Kinderen hoeven toch niet altijd de dienst uit te maken?
Does it lead you home?
When you're all alone
pi_70293634
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 16:26 schreef ColdFeet het volgende:
Jij hebt maar één kid, Jarno Hoe is het met haar bak-hobby?
Best wel weer een tijdje geleden idd! Alhoewel ze nog wel steeds graag helpt bij het koken (maar ik kan dat weer niet zo, ik ben echt een autist in de keuken).
pi_70293657
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 16:31 schreef Shitney het volgende:

[..]

Er is niks mis mee, maar ter ere van het zoveel jarig huwelijk van opa en oma is het nou ook niet echt heel fantastisch, of wel? Het lijkt me dat je op zo'n dag juist opa en oma een beetje in de watten legt, in plaats van dat ze weer als veredelde kinderentertainers mogen opdraven. Dan ga je lekker naar het pannenkoekenhuis op de verjaardag van het kind wat mij betreft. Kinderen hoeven toch niet altijd de dienst uit te maken?
O. Mijn opa en oma gingen altijd graag met z'n allen naar de Chinees, ook bij een zoveel jarig huwelijk. Vonden ze leuk.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 16:32:57 #129
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_70293673
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 16:28 schreef DarkElf het volgende:

[..]

huh? wat leuk dat je nu aan de hand van mijn post preciés weet welke tenten ik bedoel.
Handig zulk een inzicht denken te hebben aan de hand van wat woordjes
Je had het over dure tenten met slechte service, daarvan zijn er heel veel. En er zijn maar heel weinig sterrenrestaurants en die herken ik niet in die beschrijving.
Does it lead you home?
When you're all alone
  dinsdag 23 juni 2009 @ 16:36:28 #130
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_70293811
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 16:32 schreef Jarno het volgende:

[..]

O. Mijn opa en oma gingen altijd graag met z'n allen naar de Chinees, ook bij een zoveel jarig huwelijk. Vonden ze leuk.
Ja, als opa en oma dat leuk vinden, ga je uiteraard daarheen. Zou ik ook doen. Je gaat uiteraard naar de gelegenheid die de eregast het leukst vindt, toch? Als opa dol is op pannenkoeken hebben de kinderen mazzel, maar als opa het meest van iets anders houdt, dan hebben de kinderen zich daar maar aan aan te passen.
Does it lead you home?
When you're all alone
pi_70293846
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 16:36 schreef Shitney het volgende:

[..]

Ja, als opa en oma dat leuk vinden, ga je uiteraard daarheen. Zou ik ook doen. Je gaat uiteraard naar de gelegenheid die de eregast het leukst vindt, toch? Als opa dol is op pannenkoeken hebben de kinderen mazzel, maar als opa het meest van iets anders houdt, dan hebben de kinderen zich daar maar aan aan te passen.
O, je deed namelijk net alsof dat al bekende info was. En dat je naar 'zoiets als een chinees gaan' gewoon niet doet ómdat het een huwelijksfeest is. Klonk een beetje eh, grachtengordel.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 16:38:08 #132
45206 Pietverdriet
pi_70293861
Mijn ervaring met sterrenrestaurants is, dat ze geeneens zoveel duurder zijn, maar het eten en vooral de bediening astronomisch veel beter is.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 23 juni 2009 @ 16:39:26 #133
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70293901
En als Opa ergens naar toe wil waar mijn kinderen het gevoel krijgen dat ze er niet gewenst zijn (door het gedrag van anderen gasten) gaan mijn kinderen niet.

Nu heb ik mazzel... de Opa's zijn dood....
  Moderator / Miss SHO dinsdag 23 juni 2009 @ 16:40:24 #134
22592 crew  Ole
pi_70293930
Volgens mij had TS deze vraag beter in OUD kunnen stellen
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  dinsdag 23 juni 2009 @ 16:41:53 #135
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_70293967
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 16:40 schreef Ole het volgende:
Volgens mij had TS deze vraag beter in OUD kunnen stellen
Ik vind het wel een vermakelijke kant opgegaan, terwijl TS alleen maar suggesties voor een leuk uitje vroeg, waarbij niet eens persé sprake van uit eten gaan was.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_70293990
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 16:41 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik vind het wel een vermakelijke kant opgegaan, terwijl TS alleen maar suggesties voor een leuk uitje vroeg, waarbij niet eens persé sprake van uit eten gaan was.
Ik vind het echt geweldig, hoe dit soort topics compleet kunnen ontsporen (en hoe je het ook al vanaf post 1 voelt aankomen). .
pi_70293995
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 16:32 schreef Shitney het volgende:

[..]

Je had het over dure tenten met slechte service, daarvan zijn er heel veel. En er zijn maar heel weinig sterrenrestaurants en die herken ik niet in die beschrijving.
T was slechts een voorbeeld om aan te geven dat iedereen wat anders kan ervaren bij iets.

Ik bedoelde geen zaken specifiek, hoewel ik wel benieuwd ben ernaar want jij kent ze blijkaar; de wannabé chique zaken
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 23 juni 2009 @ 16:43:03 #138
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70294008
quote:

[..]

Waarbij de TT dan wel enigzins vreemd gekozen is....
  dinsdag 23 juni 2009 @ 16:43:20 #139
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_70294013
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 16:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Mijn ervaring met sterrenrestaurants is, dat ze geeneens zoveel duurder zijn, maar het eten en vooral de bediening astronomisch veel beter is.
Dat is ook precies mijn ervaring. Ik vind ze over het algemeen zelfs aan de goedkope kant, voor wat je krijgt. Niet gaan lachen, maar ik heb vrij recent ter ere van een kinderverjaardag bij een pannenkoekenrestaurant gegeten waar ik omgerekend per persoon uiteindelijk duurder uit was dan aan een lunch met evenveel mensen bij Ron Blaauw.
Does it lead you home?
When you're all alone
  Moderator / Miss SHO dinsdag 23 juni 2009 @ 16:44:20 #140
22592 crew  Ole
pi_70294046
quote:

[..]

dat is ook wel weer zo.
Afgelopen zondag zaten we ook weer met een paar van die jengelende koters de tafel achter ons.

Hoefden mijn broer en ik niet te flikken toen we zo oud waren. Of we gingen even buiten utirazen
  dinsdag 23 juni 2009 @ 16:45:54 #141
45206 Pietverdriet
pi_70294099
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 16:43 schreef Shitney het volgende:

[..]

Dat is ook precies mijn ervaring. Ik vind ze over het algemeen zelfs aan de goedkope kant, voor wat je krijgt. Niet gaan lachen, maar ik heb vrij recent ter ere van een kinderverjaardag bij een pannenkoekenrestaurant gegeten waar ik omgerekend per persoon uiteindelijk duurder uit was dan aan een lunch met evenveel mensen bij Ron Blaauw.
Ik ga daar een heel eind in mee.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 16:49:23 #142
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_70294194
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 16:42 schreef DarkElf het volgende:

[..]

T was slechts een voorbeeld om aan te geven dat iedereen wat anders kan ervaren bij iets.

Ik bedoelde geen zaken specifiek, hoewel ik wel benieuwd ben ernaar want jij kent ze blijkaar; de wannabé chique zaken
Ik ken er heel veel. Pas nog bij zo'n tent gegeten, waar je honderd euro de man lichter bent en achteraf bedenkt dat je eigenlijk best een klote avond hebt gehad.
Does it lead you home?
When you're all alone
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 23 juni 2009 @ 16:49:52 #143
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70294209
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 16:49 schreef Shitney het volgende:

[..]

Ik ken er heel veel. Pas nog bij zo'n tent gegeten, waar je honderd euro de man lichter bent en achteraf bedenkt dat je eigenlijk best een klote avond hebt gehad.
Maar he! Gelukkig waren je kinderen erbij
pi_70294243
Weet je, de kinderen waar 'wij' ons in het algemeen aan ergeren in restaurants (en of dat nu bij Ron Blaauw is of bij FrietvanPiet) zijn onopgevoede kinderen. Kinderen die wel netjes zijn opgevoed die gaan ofwel niet mee naar een restaurant (omdat de ouders het hun kind niet aan willen doen om zo lang braaf aan tafel te zitten) ofwel ze zitten keurig aan tafel en eten braaf alles op wat voorbij komt.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 16:52:43 #145
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_70294284
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 16:49 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Maar he! Gelukkig waren je kinderen erbij
Nee, was zonder de kinderen, met vriendinnen. Zou ik dus ook nooit met mijn kinderen naartoe gaan. Dat was typisch zo'n tent waar je als volwassene al met de nek wordt aangekeken alsof je blij mag zijn dat je daar je geld mag uitgeven. Niet voor herhaling vatbaar.
Does it lead you home?
When you're all alone
  dinsdag 23 juni 2009 @ 16:53:40 #146
45206 Pietverdriet
pi_70294311
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 16:49 schreef Shitney het volgende:

[..]

Voor 100 euro de man eet ik een slordige 6 a 7 gangen menu in een top tent, en heb daar een heerlijke wijn bij. Kom om 20:00 binnen en ga om half 1 weg, ben dan perfect in de watten en hebben het er dan nog weken over hoe lekker dat was.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 17:00:18 #147
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_70294489
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 16:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Voor 100 euro de man eet ik een slordige 6 a 7 gangen menu in een top tent, en heb daar een heerlijke wijn bij. Kom om 20:00 binnen en ga om half 1 weg, ben dan perfect in de watten en hebben het er dan nog weken over hoe lekker dat was.
Ja, precies, dat is ook mijn ervaring. Maar de meeste mensen denken dat juist dat soort tenten sterrenrestaurants zijn.
Does it lead you home?
When you're all alone
  dinsdag 23 juni 2009 @ 17:01:07 #148
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_70294512
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 16:51 schreef Tezz het volgende:
Weet je, de kinderen waar 'wij' ons in het algemeen aan ergeren in restaurants (en of dat nu bij Ron Blaauw is of bij FrietvanPiet) zijn onopgevoede kinderen. Kinderen die wel netjes zijn opgevoed die gaan ofwel niet mee naar een restaurant (omdat de ouders het hun kind niet aan willen doen om zo lang braaf aan tafel te zitten) ofwel ze zitten keurig aan tafel en eten braaf alles op wat voorbij komt.
goede samenvatting
  dinsdag 23 juni 2009 @ 17:01:38 #149
45206 Pietverdriet
pi_70294522
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 17:00 schreef Shitney het volgende:

[..]

Ja, precies, dat is ook mijn ervaring. Maar de meeste mensen denken dat juist dat soort tenten sterrenrestaurants zijn.
Euh, Ik heb het over restaurants met michelin sterren.
pi_70294550
Harrejasses zelf ik word kriegelig van dat betweterige toontje en de meeste mensen hier weten wel dat als er iemand een hekel heeft aan die krijsende kwijlende poepluiers in restaurants, ik het wel ben.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_70294569
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 17:02 schreef MinderMutsig het volgende:
Harrejasses zelf ik word kriegelig van dat betweterige toontje en de meeste mensen hier weten wel dat als er iemand een hekel heeft aan die krijsende kwijlende poepluiers in restaurants, ik het wel ben.
nee? vertel es?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 23 juni 2009 @ 17:06:35 #152
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_70294660
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 17:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Euh, Ik heb het over restaurants met michelin sterren.
Ja, dat snapte ik. Ik bedoelde dat de meeste mensen denken dat restaurants zoals die ik bedoelde sterrenrestaurants zijn, terwijl je voor hetzelfde bedrag dat je daar uitgeeft in een sterrenrestaurant een topavond hebt. Ik zat gewoon in zo'n "hippe" tent in Amsterdam, met bijbehorend personeel, waar we met 4 man dus uiteindelijk dik 400 euro mochten aftikken terwijl het eten niet bijzonder was en de bediening ronduit kut.

Wat ik bedoelde te zeggen is dat als je aan vrienden voorstelt om lekker in een sterrenrestaurant te gaan eten men vaak denkt dat dat heel opgeprikt en stervensduur is. En dan ga je als compromis maar naar een "gewoon" wat chiquer restaurant, om daar vervolgens meer of even veel geld kwijt te zijn.
Does it lead you home?
When you're all alone
  dinsdag 23 juni 2009 @ 17:06:52 #153
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_70294668
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 17:03 schreef DarkElf het volgende:

[..]

nee? vertel es?
toe maar het topic kan nog wel wat extra drama gebruiken
pi_70295252
Wat ik overigens wel superdom vind, is dat je (ondanks alle voedings-educatie die we door onze strot geduwd krijgen de laatste jaren) op elke willekeurige menukaart als kindermenu kunt kiezen uit friet met iets erbij of een pannekoek.

Nogmaals: wij nemen onze dochter niet zo heel vaak mee uit eten, maar als we dat doen moet ik voor haar steevast een voorgerecht van de normale kaart kiezen als hoofdgerecht. Frietjes eet ze thuis ook wel eens, in een restaurant wil ze ook graag garnaaltjes, zalm of een lamskoteletje.
pi_70295922
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 17:25 schreef Tezz het volgende:
Wat ik overigens wel superdom vind, is dat je (ondanks alle voedings-educatie die we door onze strot geduwd krijgen de laatste jaren) op elke willekeurige menukaart als kindermenu kunt kiezen uit friet met iets erbij of een pannekoek.

Nogmaals: wij nemen onze dochter niet zo heel vaak mee uit eten, maar als we dat doen moet ik voor haar steevast een voorgerecht van de normale kaart kiezen als hoofdgerecht. Frietjes eet ze thuis ook wel eens, in een restaurant wil ze ook graag garnaaltjes, zalm of een lamskoteletje.
Dat is inderdaad belachelijk.
Friet met een knakworst als je uit eten gaat.
pi_70296004
Er zijn toch wel restaurants die kinderen weigeren?
  dinsdag 23 juni 2009 @ 17:46:48 #157
45206 Pietverdriet
pi_70296091
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 17:44 schreef SCH het volgende:
Er zijn toch wel restaurants die kinderen weigeren?
Sprak hij wanhopig..
pi_70296112
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 17:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sprak hij wanhopig..
Nee man, ik ben dol op kinderen, zeker op die van sommige users in dit topic
  dinsdag 23 juni 2009 @ 17:49:22 #159
127004 maril
Smeetsfan
pi_70296149
Ik had nooit een hekel als Kok zijnde als er kinderen kwamen in het restaurant.
Ik heb zelfs een tijdje kinder-kookles gegeven. Maar ik merkten echt in mijn werkomgeving irritatie.
Omdat de kinderen soms wat druk werden.(zeker tegen de tijd dat ze alles mochten opeten), ach ik vond het wel gaaf.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
  dinsdag 23 juni 2009 @ 17:50:57 #160
45206 Pietverdriet
pi_70296192
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 17:47 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee man, ik ben dol op kinderen, zeker op die van sommige users in dit topic
vandaar de erbij, het klonk echter zo heerlijk desperaat.
Ken wel hotels die kinderen weigeren, maar restaurants ben ik nog niet tegen gekomen
pi_70296194
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 17:41 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Dat is inderdaad belachelijk.
Friet met een knakworst als je uit eten gaat.
Wat helemaal belachelijk is, is het volgende.

Wij gaan wel eens uit eten bij een restaurant hier in de buurt, meer van het type 'uitgebreid eetcafe'. Hartsikke gezellig, leuke ambiance, maar niet al te fancy dingen op de kaart. Maar dat geeft niets, het is gewoon een gezellig bourgondisch en kindvriendelijk ( ) restaurantje.

De kinderen krijgen bij hun kindermenu een kaartje waar op staat dat ze na afloop een cadeautje uit de schatkist mogen gaan pakken.

Omdat mijn kind niet zo dol is op frietjes, bestelde ik voor haar in plaats van een kindermenu een voorgerechtje met zalm en garnalen. Ze komen het eten brengen en mijn dochter zegt heel lief 'mevrouw, u bent het cadeaukaartje vergeten'. Wat denk je?? Krijgt dat kind geen cadeaukaartje, omdat het geen kindermenu betreft. (overigens was het voorgerecht tweemaal zo duur als een kindermenu).

Dat noem ik nou eens kindONvriendelijk. Wat een bullshit. We gaan er ook nooit meer heen trouwens.
pi_70296249
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 17:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

vandaar de erbij, het klonk echter zo heerlijk desperaat.
Ken wel hotels die kinderen weigeren, maar restaurants ben ik nog niet tegen gekomen
Word tijd dan, maar het selecteert zichzelf wel uit toch? Voor kinderen is het wokken uitgevonden. Voor liefhebbers van eten de andere restaurants
  dinsdag 23 juni 2009 @ 17:53:39 #163
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_70296254
Wij hebben in ons dorp een speciaal kindvriendelijk restaurant, waar allerlei spelletjes met de kinderen worden gedaan terwijl er ook redelijk goed gegeten kan worden:
http://www.riddersvanbrederoode.nl/
Poef.....gone! ©golfer
pi_70296269
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 17:51 schreef Tezz het volgende:

[..]

Wij gaan wel eens uit eten bij een restaurant hier in de buurt, meer van het type 'uitgebreid eetcafe'. Hartsikke gezellig, leuke ambiance, maar niet al te fancy dingen op de kaart. Maar dat geeft niets, het is gewoon een gezellig bourgondisch en kindvriendelijk ( ) restaurantje.

De kinderen krijgen bij hun kindermenu een kaartje waar op staat dat ze na afloop een cadeautje uit de schatkist mogen gaan pakken.

Omdat mijn kind niet zo dol is op frietjes, bestelde ik voor haar in plaats van een kindermenu een voorgerechtje met zalm en garnalen. Ze komen het eten brengen en mijn dochter zegt heel lief 'mevrouw, u bent het cadeaukaartje vergeten'. Wat denk je?? Krijgt dat kind geen cadeaukaartje, omdat het geen kindermenu betreft. (overigens was het voorgerecht tweemaal zo duur als een kindermenu).

Dat noem ik nou eens kindONvriendelijk. Wat een bullshit. We gaan er ook nooit meer heen trouwens.
OMG
pi_70296288
quote:

[..]

Maak je je geen zorgen over een kind dat niet van friet houdt?

Wel een statement dat je er nooit meer heen gaat. Vind ik echt dapper, dat zal ze leren
pi_70296309
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 17:54 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

OMG
En het ergste is, dat men pretendeert een kindvriendelijk restaurant te zijn (met spelletjes hoek, kleurplaten aan tafel en dus cadeautje na afloop). Ja duh.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 17:56:41 #167
45206 Pietverdriet
pi_70296322
quote:

[..]

We gaan er ook nooit meer heen trouwens.
En terecht.
Graag naam en toenaam van deze tent
pi_70296339
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 17:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Maak je je geen zorgen over een kind dat niet van friet houdt?

Wel een statement dat je er nooit meer heen gaat. Vind ik echt dapper, dat zal ze leren
Hmm, het zal wel een fase zijn. Net als 'ik lust geen erwten'.

Overigens heb ik een klacht ingediend hoor. Kreeg ze een cadeautje thuisgestuurd. Ja dahahahaaag.
pi_70296363
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 17:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En terecht.
Graag naam en toenaam van deze tent
http://www.pannenhuys.nl/
  dinsdag 23 juni 2009 @ 17:59:58 #170
45206 Pietverdriet
pi_70296402
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 17:58 schreef Tezz het volgende:

[..]

Asperges

Zoals heel Nederland al weer weet is het asperge seizoen weer begonnen. Natuurlijk doet restaurant 't Pannenhuys hier ook aan mee!Met onze asperge kaart is het voor elke liefhebber weer .
LOL
Aspergeseizoen is vandaag voorbij
pi_70296416
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 17:58 schreef Tezz het volgende:

[..]

pi_70296437
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 17:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Asperges

Zoals heel Nederland al weer weet is het asperge seizoen weer begonnen. Natuurlijk doet restaurant 't Pannenhuys hier ook aan mee!Met onze asperge kaart is het voor elke liefhebber weer .
LOL
Aspergeseizoen is vandaag voorbij
Eikels zijn het. Neprestaurant.

(hahaha heerlijk mijn frustratie kwijt te lachen)
  dinsdag 23 juni 2009 @ 18:03:55 #173
45206 Pietverdriet
pi_70296529
quote:
Hoofdgerechtjes
Menu Micky Mouse
met frikandel, frietjes en appelmoes ¤ 5,85
Menu Donald Duck
met kroket, frietjes en appelmoes ¤ 5,85
Menu Pluto
met kipnuggets, frietjes en appelmoes ¤ 5,85
Menu Goofy
met al het lekkers op een stokkie, frietjes en appelmoes ¤ 5,95
Frituur met appelmoes, over kindermishandeling gesproken
pi_70296561
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 18:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nou precies! Don't blame my kid voor het bestellen van een fatsoenlijk stuk vis!
pi_70296649
Heb je die kaart toch ook wel weer teruggestuurd?
pi_70296679
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 18:07 schreef SCH het volgende:
Heb je die kaart toch ook wel weer teruggestuurd?
Nee. Kind was eerder bij de brievenbus dan ik.
pi_70296728
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 18:09 schreef Tezz het volgende:

[..]

Nee. Kind was eerder bij de brievenbus dan ik.
Kind is niet zo principieel als moeder

Ik vind trouwens dat kinderen geen garnalen en olijven moeten lusten, dat leer je eten als je ouder bent.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 18:12:04 #178
45206 Pietverdriet
pi_70296768
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 18:10 schreef SCH het volgende:

Ik vind trouwens dat kinderen geen garnalen en olijven moeten lusten, dat leer je eten als je ouder bent.
je loopt nu echt te trollen
pi_70296863
quote:

[..]

Kind is niet zo principieel als moeder

Goed, ik ga het de komende week eens uittesten. Maandag friet, dinsdag pannekoeken, woensdag poffertjes (uit de magnetron natuurlijk), donderdag pizza, vrijdag kebab, zaterdag magnetron maaltijd en zondag tosti.
pi_70296926
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 18:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

je loopt nu echt te trollen
Nee hoor
  dinsdag 23 juni 2009 @ 18:22:32 #181
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_70297060
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 17:25 schreef Tezz het volgende:

Ik werk in een restaurant waar voor de kinderen ook gamba's op de kaart staan en bijvoorbeeld relatief gezonde spaghetti, altijd met een rauwkost-spiesje erbij.
Op zondag is er vaak een dvd in het zaaltje en er is volop spelletjes materiaal. Kunnen de ouders en de kinderen lekker eten! Word ook veel gebruik van gemaakt en ik hoor nooit iemand klagen!
pi_70297106
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 18:22 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Ik werk in een restaurant waar voor de kinderen ook gamba's op de kaart staan en bijvoorbeeld relatief gezonde spaghetti, altijd met een rauwkost-spiesje erbij.

Maar is het ook een restaurant waar ook veel mensen zonder kinderen komen?
  dinsdag 23 juni 2009 @ 18:40:11 #183
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_70297495
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 18:24 schreef Tezz het volgende:

[..]

Maar is het ook een restaurant waar ook veel mensen zonder kinderen komen?
Jazeker, vooral veel mensen zonder kinderen, op zondag zijn er vaak wel meer gezinnen.
De eigenaar liep precies tegen het hier geschetste probleem aan en wilde dit in zijn restaurant dus graag anders!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 juni 2009 @ 19:04:53 #184
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_70298055
quote:

De mijne is gek op garnalen (en een hoop andere vissoorten gaan er ook prima in) Olijven hebben we hem nog niet gegeven, ben ik zelf ook niet dol op. Maar hee, ik lust inmiddels wel tapenade, we gaan vooruit

Mijn kind hoeft overigens niet alles te lusten. Maar ik wil wel dat hij proeft. Er wordt niet op voorhand beweerd dat iets niet lekker is, zonder te proeven Ongeveer 1x per jaar proberen we een spruitje. Hij vindt ze niet echt vies

Hij lust overigens dingen die ik niet lekker vindt, en veel dingen die papa niet lekker vindt
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator / Miss SHO dinsdag 23 juni 2009 @ 20:34:32 #185
22592 crew  Ole
pi_70301265
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 18:03 schreef Pietverdriet het volgende:

Hoofdgerechtjes
Menu Micky Mouse
met frikandel, frietjes en appelmoes ¤ 5,85
Menu Donald Duck
met kroket, frietjes en appelmoes ¤ 5,85
Menu Pluto
met kipnuggets, frietjes en appelmoes ¤ 5,85
Menu Goofy
met al het lekkers op een stokkie, frietjes en appelmoes ¤ 5,95
[..]

Dat soort namen gebruikten ze 35 jaar geleden ook al. Je zou toch denken dat zo'n menu tegenwoordig 'K3" of "Pokemon" of zoiets heet
  dinsdag 23 juni 2009 @ 21:45:09 #186
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_70304390
quote:
Ik zal het mijn dochter vertellen.

Ben het overigens met Swets e.a. eens: ik neem mijn kinderen ook niet mee naar een fancy restaurant. Om de eenvoudige reden dat ik me daar op het eten en mijn gezelschap wil concentreren in plaats van op mijn kinderen Want stilzitten kunnen ze best, maar dan moeten ze wel de volle aandacht krijgen.

Als ik met mijn gezin uit eten ga (en dat doen we gemiddeld 4x per maand), dan valt de keuze meestal op een normaal restaurant waar je binnen 2 uur weer buiten staat. De ene keer is het een Italiaan, de andere keer een echt Duits restaurant en ja, ook de wok komt voorbij. Dat gaat prima en volgens mij storen we niemand. De kinderen weten namelijk dat klieren betekent dat ze een volgende keer niet mee mogen, en dat willen ze voorkomen.

Ga ik met één van de kinderen alleen eten, dan gaan we soms naar een wat beter restaurant. Dan heb ik ook alle tijd voor zoon/dochter en loopt het ook prima. Maar de echte toprestaurant bewaar ik mooi voor mijn man en mij alleen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_70342084
Er is hier nu een hele andere discussie aan de gang. Die kids zitten gewoon wel keurig aan tafel hoor. Er wordt niet gerend in een restaurant. Maar je moet natuurlijk ook geen 7 gangen gaan wegwerken met 2 kleintjes.
En dat de kleinste thuis slaapt, tha, daar kan ik ook niks aan doen.
We zitten in omgeving Sittard. Dus graag wat tips voor een restaurant oid dat ook een beetje leuk is voor kinderen. Geen sterrengezeik dus.
Gutopboale
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')