quote:

ik zie het voor me

hahaha.
@ TS, stel je niet aan. Zolang vader de kindjes aanleert dat het om een hobby gaat en dat het niet de bedoeling is dat je ieder willekeurig dier zomaar de nek om kunt draaien "omdat het kan" dan is er echt niets aan de hand. Het voorbeeld van vissen is er al bijgehaald inderdaad. En vergeet niet dat mensen die vlinders opzetten vaak juist enorme liefhebbers zijn van deze beesten en er veel vanaf weten en ze bewonderen en ze echt niet doden omdat ze het leuk vinden om te doden.
Ga jij jouw koter straks ook uitleggen dat die lekkere kipnuggets bij de Mac gemaakt zijn van die schattige kuikentjes die door de maler zijn gegaan?
Die onderzoeken naar crimineel gedrag ken ik, het gaat daarbij om kinderen die zelf (!) experimenteren met dieren en waarbij het van kwaad tot erger gaat, vaak martelen ze de dieren eerst om te zien wat er gebeurt en het gaat in t merendeel van de gevallen om machtsverhoudingen. Staat imho los van vlinders vangen met je vader of gaan vissen met je vader.
En verder ten laatste vind ik het eigenlijk not done dat jij je met dat jongste kindje bemoeit door dingen te zeggen als "is het niet leuker ze weer uit te zetten." Ieder heeft andere hobbies en andere levenstijlen, zolang pa zn kinderen niet mee het park neemt om eendjes dood te schoppen vind ik het vrij onbeschoft dat jij je daar tegenaan bemoeit.
Enfin, my two cents.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!初戀的香味就這樣被我們尋回