Haha, die 1:20 haalde ik echt niet, zal eerder in de buurt van 1:17 zijn geweest, als het niet minder wasquote:Op zondag 21 juni 2009 13:22 schreef Dualdude het volgende:
[..]
Heb ook een paar jaren een Caddy SDI gehad (uit '96) en vond het behoorlijk meevallen mbt traag. En hij was super zuinig. Reed gemiddeld 1:20. En hij stuurde ook best fijn.Voor normaal rijgedrag vermogen genoeg imho. En een Polo is lichter en is nog zuiniger. Vriend van me heeft een Polo SDI en die rijdt 1:22-1:24 d'r mee over het algemeen.
Hoezo voorspelbaar?quote:Op zondag 21 juni 2009 13:32 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Qua weggedrag is er op een Polo inderdaad niet veel aan te merken, heel voorspelbaar weggedrag wat goed is voor een alledaagse auto
ga eens met vb een hyundai pony gaan rijden. Als je op de snelweg 130 rijdt mag je naar links sturen of naar rechts, zoveel maakt het niet uit de eerste 5cm stuuruitslag, je auto blijft toch rechtdoor gaan (of naar rechts als je een vrachtwagen passeert)...quote:Op zondag 21 juni 2009 13:37 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Hoezo voorspelbaar?Niet meer dan logisch toch dat naar rechts sturen resulteert in een bocht naar rechts en met links vice versa?
quote:
Ooit wel eens slechte auto's gereden? Of de wat sportievere auto's? Bij een Polo zal de auto niet gauw uitbreken zonder uitgebreide waarschuwing vooraf bijvoorbeeld, dat is niet bij alle auto's zo, die kunnen je nog wel eens verrassen in bepaalde situaties....quote:Op zondag 21 juni 2009 13:37 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Hoezo voorspelbaar?Niet meer dan logisch toch dat naar rechts sturen resulteert in een bocht naar rechts en met links vice versa?
Maar daar staan hogere verzekering, belasting en onderhoudskosten tegenover. Alles bij elkaar opgeteld en van elkaar afgetrokken is het, zoals je hierboven ziet, echt lood om oud ijzer. Nogmaals: kies met dergelijke kilometers per jaar, de auto die het goedkoopst in aanschaf is. Stel dat de benzine er voor 2000 euro staat, en de diesel er voor 2500, dan betaal je dus al de eerste 350 liter benzine uit de winst omdat je de diesel hebt laten staan. Bovendien bedenk ik me nu dat het verschil tussen diesel en benzine toen precies 40 cent was, dus ik zou eigenlijk voor benzine nog 1.39 per liter hebben moeten rekenen ook, hetgeen het verschil alleen maar groter maakt in het voordeel van de benzineauto.quote:Op zondag 21 juni 2009 15:07 schreef Sjibble het volgende:
Dus dan maakt het alleen in de aankoopsprijs uit wat ik uitkies?
Toch vind ik het wat prettiger rijden als ik weet dat ik zuiniger rijd als een benzinebak, en de literprijs ook nog met een halve euro lager ligt
quote:Op zondag 21 juni 2009 15:07 schreef Sjibble het volgende:
Dus dan maakt het alleen in de aankoopsprijs uit wat ik uitkies?
Toch vind ik het wat prettiger rijden als ik weet dat ik zuiniger rijd als een benzinebak, en de literprijs ook nog met een halve euro lager ligt
Dus je bent er zeker van dat ik echt goedkoper uit ben met een benzinebak?quote:Op zondag 21 juni 2009 15:11 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Maar daar staan hogere verzekering, belasting en onderhoudskosten tegenover. Alles bij elkaar opgeteld en van elkaar afgetrokken is het, zoals je hierboven ziet, echt lood om oud ijzer. Nogmaals: kies met dergelijke kilometers per jaar, de auto die het goedkoopst in aanschaf is. Stel dat de benzine er voor 2000 euro staat, en de diesel er voor 2500, dan betaal je dus al de eerste 350 liter benzine uit de winst omdat je de diesel hebt laten staan. Bovendien bedenk ik me nu dat het verschil tussen diesel en benzine toen precies 40 cent was, dus ik zou eigenlijk voor benzine nog 1.39 per liter hebben moeten rekenen ook, hetgeen het verschil alleen maar groter maakt in het voordeel van de benzineauto.
Ik heb dus een excel sheetje voor je, ik kan hem zelfs wel ff zo in elkaar knutselen dat je van tig auto's naast elkaar de boel kunt vergelijken. Geef me je mailadres in de pm en ik stuur hem je op.quote:Op zondag 21 juni 2009 15:23 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Dus je bent er zeker van dat ik echt goedkoper uit ben met een benzinebak?
Vind het zelf maar vaag. Ik wil je best gelovenMaar de ene roept dat ik benzine moet nemen en de ander diesel. Nou heb ik het misschien slecht berekend..
Zou je het misschien in excel kunnen maken? Dan geeft me een tabel/grafiek echt veel meer overzicht. Aangezien de prijzen in brandstof vaak verschillen, en kan ik voor verschillende auto's verschillende waarden invoeren. Wel krijg ik waarschijnlijk reiskostenvergoeding, wat de kilometers op eigen kosten drukt. Maar het is juist niet zeker of ik dat zal krijgen. De komende week zal ik er meer over weten hoop ik.
Ik upload vanavond mijn excel-sheet
In dat geval ligt mijn keuze bij de benzinebak. Ik laat een auto zo lang wachten tot ik volledig overtuigd ben welk soort brandstof ik nou op moet rijdenquote:Op zondag 21 juni 2009 15:20 schreef Elvander het volgende:
[..]
![]()
Voor die 1500 euro die je bespaard koop je dus 1500/1,50 = 1000 liter benzine......
Dan boeit die literprijs toch niet?
En hierboven is al berekend dat het per jaar tot 20.000 km nauwelijks verschil maakt.
Maar koop gerust een TDI hoor, als je nou gewoon zegt dat je dat veel gaver vindt ipv die malle redenen die je nu aandraagt.
Gaat em moeilijk worden in dat geval.quote:Op maandag 22 juni 2009 00:30 schreef Turquaz52 het volgende:
Blablablabla bla bladiebla.
Mensen die praten over TDI's zonder er zelf verstand van hebben![]()
Godnondenju zeg..
Koeling Turbo koeling dat.. IC dit en dat..
mens.
een TDI heeft geen Watergekoelde Turbo.. Hoeveel Ballbearing Turbo's heb jij gezien op een TDI.. (uitgezonderd nieuwe, want da weet ik zelf niet.). Laat staan Ballbearing Turbo's.. enige toe en afvoer uitgezonder lucht is Olie. Hiervoor heb je zowiezo een speciaal plug nodig in je carterpan of elders om olie af te tappen en retour te sturen..
Ga na de sloop en pluk dit allemaal van de Polo TDI:
Spruitstukken (Zowel inlaat als uitlaat)
Downpipe (waar de Turbo aan je uitlaat wordt bevestigd)
Intercooler + pijpen
Complete kabelboom + alle extra sensoren + ECU (evt. met sleutel ivm startonderbreker)
N75 klep, EGR klep (beter is zelfs deze meteen afdoppen).
Luchtmassa meter hoeft na mijn mening niet worden vervangen.
Je Pomp zou ik niet met zekerheid durven te zeggen.
TDI verstuivers (liefst van de 110PK TDI ivm vermogenwinst)
Hele belangrijke tip, wat je laterna toch zal beleven is Koppelingsplaat en de brakke versnellingsbakken van de SDI
Dit is al ruim voldoende om een beetje TSDI te bouwen.. Er zijn mensen zat die dit hebben gedaan.. maar hoe dan ook vertrouw ik niet dat jij het zal doen, gezien het feit dat ik weet/denk dat je niet zo technisch bent
Blablabladieblablablablaquote:Op maandag 22 juni 2009 00:30 schreef Turquaz52 het volgende:
Blablablabla bla bladiebla.
Mensen die praten over TDI's zonder er zelf verstand van hebben![]()
Godnondenju zeg..
Koeling Turbo koeling dat.. IC dit en dat..
mens.
een TDI heeft geen Watergekoelde Turbo.. Hoeveel Ballbearing Turbo's heb jij gezien op een TDI.. (uitgezonderd nieuwe, want da weet ik zelf niet.). Laat staan Ballbearing Turbo's.. enige toe en afvoer uitgezonder lucht is Olie. Hiervoor heb je zowiezo een speciaal plug nodig in je carterpan of elders om olie af te tappen en retour te sturen..
Ga na de sloop en pluk dit allemaal van de Polo TDI:
Spruitstukken (Zowel inlaat als uitlaat)
Downpipe (waar de Turbo aan je uitlaat wordt bevestigd)
Intercooler + pijpen
Complete kabelboom + alle extra sensoren + ECU (evt. met sleutel ivm startonderbreker)
N75 klep, EGR klep (beter is zelfs deze meteen afdoppen).
Luchtmassa meter hoeft na mijn mening niet worden vervangen.
Je Pomp zou ik niet met zekerheid durven te zeggen.
TDI verstuivers (liefst van de 110PK TDI ivm vermogenwinst)
Hele belangrijke tip, wat je laterna toch zal beleven is Koppelingsplaat en de brakke versnellingsbakken van de SDI
Dit is al ruim voldoende om een beetje TSDI te bouwen.. Er zijn mensen zat die dit hebben gedaan.. maar hoe dan ook vertrouw ik niet dat jij het zal doen, gezien het feit dat ik weet/denk dat je niet zo technisch bent
Je weet gewoon hoe gelijk ik heb en je ben er jaloers opquote:Op maandag 22 juni 2009 08:49 schreef fathank het volgende:
[..]
Blablabladieblablablabla
Allemaal leuk en aardig, maar een turboblok opbouwen uit delen die van de sloop komen lijkt me nou niet echt een aanrader. En al helemaal niet op een auto van 2000 euro en 10 jaar oud.
Iets met dubbeltje en eerste rang.
Dit dus. Als je enkel een turbo zo erin zet zonder verdere modificaties dan is dat blok gaar voordat je het door hebt.quote:Op zondag 21 juni 2009 12:18 schreef gohan16 het volgende:
Daarnaast is een TDI zuiniger.
Overigens kun je niet zomaar een "turbo" inbouwen. Je zal het hele motorblok moeten vervangen.
Ik jaloers op jou? Hooguit op die betonnen plaat voor je hoofd. Denk eens na. Je koopt een auto van een jaar of 10 oud en zo'n 2 ton op de teller. Versnellingsbakken zijn een niet al te sterk punt en dan wil je er een turbo op gaan bouwen. Waarom moet ieder topic waar jij in verschijnt veranderen in "Ja moet je even dit en dat aanpassen en dan zus en zo blabla 50 pk extra blablablabla turbo dit dat smoke achterlichten zus zo JDM-style vroemvroem".quote:Op maandag 22 juni 2009 10:22 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Je weet gewoon hoe gelijk ik heb en je ben er jaloers op![]()
Of het nou 4000 euro is of 5 jaar, zolang je vermogen wilt, ga je er maar voor.. Dit is toch echt bijna alles wat je nodig hebt je mist alleen de kleinigheidjes..![]()
Je bent klaar voor hooguit 500 euriTeminste, ik.
Ik qoute me laatste punt:quote:Op maandag 22 juni 2009 10:26 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik jaloers op jou? Hooguit op die betonnen plaat voor je hoofd. Denk eens na. Je koopt een auto van een jaar of 10 oud en zo'n 2 ton op de teller. Versnellingsbakken zijn een niet al te sterk punt en dan wil je er een turbo op gaan bouwen. Waarom moet ieder topic waar jij in verschijnt veranderen in "Ja moet je even dit en dat aanpassen en dan zus en zo blabla 50 pk extra blablablabla turbo dit dat smoke achterlichten zus zo JDM-style vroemvroem".
Dus nogsteeds een betonneplaat voor me hoofd..?? Eerder voor jou ogenquote:Hele belangrijke tip, wat je laterna toch zal beleven is Koppelingsplaat en de brakke versnellingsbakken van de SDI
TS zoekt een niet al te dure auto, en vervolgens wil jij er een turbo + alle benodigdheden op gaan schroeven. En dan ook maar gelijk even een versnellingsbakje wisselen. Kun je net zo goed gelijk een TDI kopen. Niet iedereen heeft er de behoefte aan om alles aan z'n auto te verbouwen. Begrijp dat nou eens. Niet iedereen heeft zin om z'n tijd te verdoen aan kansloze projecten.quote:Op maandag 22 juni 2009 10:29 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik qoute me laatste punt:
[..]
Dus nogsteeds een betonneplaat voor me hoofd..?? Eerder voor jou ogen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |