abonnement Unibet Coolblue
pi_129038162
Even een bloemlezing uit de - overwegend zeer positieve - recensies tot dusver.

quote:
Pet Shop Boys hebben een grandioze dansplaat gemaakt. Nee, écht. 'Electric' is de meest relevante plaat van het Britse synthpopduo in twintig jaar. (...) De groep toont zich ambitieus en modern gezind, zonder zijn eigen DNA uit te wissen. - De Morgen (België)
quote:
Bruce Springsteens sobere anti-oorlogslied Last To Die verwordt in de versie van Pet Shop Boys tot een bruisende dancetrack, terwijl het euforische clubnummer Vocal de perfecte afsluiter is van dit oersterke album - Nu.nl
quote:
In het Verenigd Koninkrijk wordt Electric bejubeld als één van de beste platen van 2013. Dat is overdreven, maar het is wel het beste album van Tennant en Lowe sinds Very. Ook dat is een knappe prestatie. - Kindamusik
quote:
Conclusie: laten we ‘Elysium’ maar snel vergeten, met ‘Electric’ zijn Neil Tennant en Chris Lowe weer helemaal terug! - Maxazine.nl
quote:
Electric houdt het midden tussen even lekker stoom afblazen, helemaal kunnen doen wat je wilt op je eigen label en voor de helft van de tijd echt proberen om er het beste van te maken. - OOR
quote:
For a couple of late-middle-aged men on their 12th album in nearly 30 years, the Pet Shop Boys sound like they are having a really good time. Pet Shop Boys are moving forwards, taking their retro synths into a brave new digital age. (5/5) - The Telegraph (UK)
quote:
Affinities to the recent comeback from Daft Punk are obvious, but while the French duo sought inspiration from the Seventies and early Eighties, the Pet Shop Boys are moving forwards, taking their retro synths into a brave new digital age. Electric is the second really fantastic pop-dance blast of the year. - The Telegraph
quote:
Electric sounds like a band reborn. Electric is not only Pet Shop Boys’ heartfelt valentine to electronic dance music but also a reclamation of their part in its history. That 30 years on they can release an album of such box fresh vibrancy that sounds by-turns vintage, contemporary and futuristic shows their lifelong passion for the genre has not faded. The first of a proposed trilogy, Electric finds a reenergised Pet Shop Boys’ still masterful in the dark art of crafting ‘smart-bomb’ dancefloor bangers. - Pop Matters
quote:
Electric, their 12th album, finds this duo in often quite punishing form, reinvigorated, perhaps, by the end of their 28-year contract with Parlophone. They now have their own label. They make it sound like fun. (...) Electric makes a bold claim: that a certain strain of tuneful hedonism has no compulsory retirement age. - Guardian (UK)
quote:
Electric broeit met opwindende dan weer heerlijk mistige synthesizers, lekker zwaar pompende bassen en geweldig stuwende ritmes naar een ouderwets Pet Shop Boys hoogtepunt. Electric is vintage Pet Shop Boys helemaal in het nu geplaatst. Niet verwacht maar toch gekregen: Electric is de meesterlijke terugkeer van Pet Shop Boys. - Written In Music
quote:
An aggressively dance-oriented album of eight originals and one very interesting cover. This is an album to thump, not think, your way through. (...) Maybe the joyous noise is the sense of freedom, but however it was created, it's welcome. - Hit Fix
quote:
Electric is the Pet Shop Boys album which, of all their releases in recent years, feels least like an 1980s act refining what they’ve always done well, and most like an entity in forward motion. - Independent (UK)
quote:
Electric succeeds in playing like the four-on-the-floor manifesto it was intended by its creators to be. It does so with grand pop style, and so very relentlessly. - Idolator
quote:
Electric is a fierce, energetic record that sees Tennant, Lowe and Price revisit their long-standing love of club culture, including rather unexpected forays into its brasher, Transatlantic version. 'Boys' done good. - The Quietus
quote:
There are plenty of nods towards that aspirational, luxury sound here to suggest that album #12 is a dancey refinement of its predecessor rather than an apology for it. (...) The Boys are most definitely back in town - Digital Spy (UK)
quote:
Instead, the twisted disco and warped pop that underpin everything great about ‘Electric’ are a clear sign that the duo is far from done. (...) By the time it shreds itself in the final minute, it’s hard to believe the duo had ever seemed a little tired. They’re reborn, revitalised, and really rather good. - Clash Music (UK)
quote:
If Elysium was the reflective comedown, Electric is the flashback to the party which preceded. (...) A a streamlined club album, characterised by cascading synths and meaty beats but with pockets of the valued PSB idiosyncrasy. - Scotsman (UK)
quote:
The veteran duo mine their glorious past and pump up the bangers to prove they’re still electro-pop masters. (...) More than anything, the Boys thrive as a pop band. It’s hard to imagine anything here dominating the charts like their ’80s output, but that doesn’t make ‘Electric’ any less tremendous. Huge. Tasteful. Funny. Touching. Direct. Clever. As an exercise is sounding totally, defiantly alive, it is a complete success. - NME (UK)
Samenvatting van al het bovenstaande: _O_
pi_129059943
Moet toch altijd even grinniken om de recensies die claimen dat "Pet Shop Boys weer helemaal terug zijn." Bij elk album - hoe verschillend ook - lees je 't minstens een keer of vijf. Toch knap, een band die blijkbaar elke paar jaar weer een succesvolle comeback maakt...
Even helemaal weg.
pi_129063647
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 21:07 schreef Pitom het volgende:
Moet toch altijd even grinniken om de recensies die claimen dat "Pet Shop Boys weer helemaal terug zijn." Bij elk album - hoe verschillend ook - lees je 't minstens een keer of vijf. Toch knap, een band die blijkbaar elke paar jaar weer een succesvolle comeback maakt...
Dat is inderdaad wel waar. Ze zijn nooit weggeweest. En wat ook raar is: de laatste jaren zijn de recensies van de albums redelijk positief, maar als dan een volgend album verschijnt, wordt er ineens negatiever over het vorige geschreven. Ik blijf Elysium (het vorige album) persoonlijk erg goed vinden.

En laten we ook gewoon even vaststellen dat het knap is om na 28 jaar en 12 studio-albums nog steeds dit soort positieve recensies te oogsten. Met een beetje geluk gaat Electric de hoogste chart-notering bereiken sinds Very uit 1993. Doe het maar na...
pi_129117800
Groot interview in de Volkskrant vandaag! _O_

Ook een artikel daarover online:
http://www.volkskrant.nl/(...)od-en-paranoia.dhtml

Ook nog een nieuwtje over een eventueel concert in Nederland:
quote:
De Pet Shop Boys zouden de Electric-tournee graag naar Amsterdam brengen, zegt Tennant, terwijl hij glaasjes water inschenkt voor naast de koffie, 'maar dan moet er wel een fatsoenlijk bod komen. We hebben een bod uit Nederland ontvangen, maar dat was onacceptabel laag in vergelijking met de biedingen uit andere Europese landen. We hebben het afgeslagen.'
De vervolgalinea vat het wel mooi samen, eigenlijk:
quote:
Ziedaar de moeizame relatie tussen Nederland en de Pet Shop Boys: door het gros van het publiek in ons land wordt het duo zeer ten onrechte als een lollig, campy synthgroepje gezien, dat het vooral goed doet in de homoscene ('Go Wèèèst!'). De serieuze fans moeten maar weer hopen dat Electric verandering in die toch wat droevige situatie zal brengen. Het is althans bepaald geen campy plaat.
Overigens schijnt de Telegraaf in een recensie 4,5 sterren te hebben uitgedeeld. :)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2013 12:53:14 ]
pi_129119229
Beter komen ze gewoon deze kant op voor een concert.
pi_129122977
Vandaag had ik zitting in Zwolle, dus alle tijd gehad om het album nu eens echt goed te beluisteren (was het tenminste geen zinloze rit... aangezien de Officier het dossier niet kende en de rechter de wet niet (toch altijd bijzonder als je gewoon moet uitleggen hoe de wet in elkaar zit aan de Rechtbank)).

Het is op zich een prima album, maar dat de recensies zo lovend zijn vind ik een beetje overdreven. Want onder de streep is het vooral het zoveelste PSB album. Ik kocht in het begin alles en ben op zeker moment gestopt omdat ik het kunstje wel kende. Feitelijk is het nog steeds hetzelfde kunstje. Ik kan maar één nummer aanwijzen wat niet op Disco had kunnen staan. En dat is bepaald niet het beste nummer van de CD.

Het enige wat echt wat anders is ten aanzien van vroeger werk is de producer en die hoor je goed terug. Ik dacht heel even dat ze weer met Trevor Horn aan de slag waren gegaan omdat ik een Propaganda-esque stukje meende te herkennen.

Onder de streep dus een prima album, maar de PSB zijn niet geëvolueerd. Het is nog steeds hetzelfde. Prima, maar hetzelfde. Daarmee: leuk voor de fans, leuk voor diegenen die langere periode de PSB links hebben laten liggen en ook wel leuk voor diegenen die de PSB eigenlijk niet zo goed kende (zijn de recensies wellicht geschreven door jonge honden voor wie het wel nieuw klinkt?). Maar niets bijzonders, niets nieuws. Het is een mooi kunstje wat die jongens kunnen, maar eigenlijk klinkt alles wat ze aanraken exact hetzelfde, ook als het een remix is (al is Girls and Boys in de PSB remix iets om toch om de zoveel tijd weer op te zetten). En daarmee zijn de PSB gewoonweg niet meer relevant.

Niet getreurd, dat geldt ook voor de Rolling Stones. ;)

Maar een concert... ik denk dat ik daar wel eens naartoe zou kunnen gaan als ze komen. Dat is dan weer wel leuk (net als bij de Stones, moet je ook geen nieuw werk van kopen).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_129127592
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 13:16 schreef MidnightShow_ het volgende:
Beter komen ze gewoon deze kant op voor een concert.
De HMH was in 2009 toch behoorlijk vol, dus het is volgens mij geen kwestie dat het niet verkoopt... Vreemd.
Bleuh.
pi_129129831
Electric komt de Nederlandse album chart binnen op #15. Dat is de beste prestatie sinds Actually uit 1987.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2013 18:40:06 ]
pi_129130608
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 18:39 schreef Elfletterig het volgende:
Electric komt de Nederlandse album chart binnen op #15. Dat is de beste prestatie sinds Actually uit 1987.

Volgens mij is dat niet helemaal vergelijkbaar... Voor mijn gevoel komt een album binnen op een redelijk hoge plek en is het vaak heel snel daarna dat het inkakt, waar destijds er meer progressie zat en het vaak ook bleef hangen.

Daarnaast: als ik zie wat op 1 staat... (!), kun je je afvragen waar de muzieksmaak van de gemiddelde Hollander naartoe aan het gaan is. Maar goed, dat is een beetje een andere discussie.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_129131115
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 19:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

Volgens mij is dat niet helemaal vergelijkbaar... Voor mijn gevoel komt een album binnen op een redelijk hoge plek en is het vaak heel snel daarna dat het inkakt, waar destijds er meer progressie zat en het vaak ook bleef hangen.

Daarnaast: als ik zie wat op 1 staat... (!), kun je je afvragen waar de muzieksmaak van de gemiddelde Hollander naartoe aan het gaan is. Maar goed, dat is een beetje een andere discussie.
WTF _O-

Wat is deze?!?!

pi_129131270
:') inderdaad, die albumlijst is gewoon een zooitje. de top 5 is echt heel standaard.
pi_129131457
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 19:28 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

WTF _O-

Wat is deze?!?!

[ afbeelding ]
Moet dat hier? Het antwoord staat trouwens op de hoes, maar dat terzijde.

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 19:34 schreef MidnightShow_ het volgende:
:') inderdaad, die albumlijst is gewoon een zooitje. de top 5 is echt heel standaard.
Maakt niks uit. Het is lijst die de daadwerkelijke verkoop weergeeft. En #15 is wat er daadwerkelijk behaald is.

Disco 13/12/1986: 16 15
Actually 19/09/1987: 5 25
Behaviour 03/11/1990: 51 6
Discography - The Complete Singles Collection 23/11/1991: 26 9
Very 16/10/1993: 18 19
Disco 2 24/09/1994: 54 6
Alternative 26/08/1995: 27 6
Bilingual 21/09/1996: 59 4
Nightlife 23/10/1999: 61 4
Release 13/04/2002: 71 2
Fundamental 27/05/2006: 42 5
Yes 28/03/2009: 34 7
Elysium 15/09/2012: 28 2
Electric 20/07/2013: 15 ..

Als je het afzet tegen eerdere studioalbums, zoals Nightlife en Release, is nummer 15 geweldig. Natuurlijk worden er minder albums verkocht; Elysium deed het niet beter dan Yes omdat het zo geweldig populair was. Maar toch is #15 een sprong vooruit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2013 19:42:33 ]
pi_129131845
Ja, mag van mij wel hoger in de lijst staan, maar goed blijkbaar hebben ze nooit echt hele hoge notering gehad hier, dus dan is dit erg goed inderdaad. ;)
  vrijdag 19 juli 2013 @ 20:16:41 #239
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_129132464
lama was abuis :@
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 20 juli 2013 @ 21:15:59 #240
862 Arcee
Look closer
pi_129191732
Op #3 binnen in Engeland. Beste resultaat sinds 1993.
pi_129239981
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 17:44 schreef I.R.Baboon het volgende:
Love is a bourgeois construct deed me bijzonder aan de Sparks denken. En dat in de bijzonder goede zin van het woord.
Goed nieuws voor je: de volgende single is bekend

quote:
22 July 2013
'Love is a bourgeois construct' single
Pet Shop Boys will release their new single ‘Love is a bourgeois construct’ on September 2nd. The song is taken from the highly acclaimed current album “Electric” (which entered the UK album chart at Number 3) and was musically inspired by Michael Nyman’s “Chasing Sheep Is Best Left To Shepherds”.

‘Love is a bourgeois construct’ will be released on CD and digital bundle with a 12” to follow, and will also be accompanied by remixes and the brand new songs ‘Entschuldigung!’ and ‘Get it online’. More information on the remixes will be announced shortly.
Bron: petshopboys.co.uk

De album-versie van het nummer is online te beluisteren:

pi_129457852
Normaal zakken Pet Shop Boys-albums in de tweede week hard weg, maar Electric houdt behoorlijk stand. Slechts 4 plaatsen omlaag, van #15 naar #19 in de tweede week.
pi_129699935
Electric is naar #30 in de derde week. Valt me nog steeds niet tegen.

Ondertussen zijn er twee radio-edits van "Love is a bourgeois construct" uitgelekt. De daytime edit heeft een couplet meer, de nighttime edit heeft het freaky stukje erin zitten.

De daytime radio edit (radio rip): https://soundcloud.com/brilliantpsb/liabc-radio-edit
De nighttime radio edit: https://soundcloud.com/da(...)-bourgeois-construct

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de nighttime edit.
pi_130187685
De eerste remix van "Love is a bourgeois construct" staat op YouTube en klinkt vet:


Naast deze Dave Audé remix komen er nog meer remixes. Gisteren zijn de volgende remixes aan DJ's verstrekt:

1. Dave Aude Club Mix
2. Claptone Vocal Mix
3. The Penelopes Mix
4. Dave Aude Vocal Mix
5. The Penelopes Dub
6. Claptone Radio Edit
7. The Penelopes Radio Edit
pi_130383204
Details over de nieuwe single, plus nog een remix:

quote:
23 August 2013
Love is a Bourgeois Construct release information
‘Love is a bourgeois construct’, the next single from “Electric”, will be released digitally on September 1st in two bundles with a CD single following on September 30th. A vinyl release will also be available at a later date. Both the physical and digital releases include remixes of ‘Love is a bourgeois construct’ from the likes of Little Boots and Dave Audé plus two brand new B-sides, ‘Entschuldigung!’ and ‘Get it Online’.

Format information is as follows:

Digital Bundle 1 (released September 1st)
1. Love is a bourgeois construct (Nighttime Radio Edit)
2. Entschuldigung!
3. Get it Online
4. Love is a bourgeois construct (The Penelopes Remix Radio Edit)

Digital Bundle 2 (released September 1st)
1. Love is a bourgeois construct (The Penelopes Remix)
2. Love is a bourgeois construct (Claptone Remix)
3. Love is a bourgeois construct (Little Boots Discotheque)
4. Love is a bourgeois construct (Dave Audé Big Dirty Dub Remix)
5. Love is a bourgeois construct (Claptone instrumental)

CD bundle (released September 30th)
1. Love is a bourgeois construct (Nighttime radio edit)
2. Entschuldigung!
3. Get it online
4. Love is a bourgeois construct (The Penelopes remix)
5. Love is a bourgeois construct (Claptone remix)
6. Love is a bourgeois construct (Little Boots Discothèque)
7. Love is a bourgeois construct (Dave Audé Big Dirty Dub)
8. Love is a bourgeois construct (Claptone instrumental)
9. Love is a bourgeois construct (Little Boots Discothèque Dub)

Pre-order links for the digital and CD formats will be provided once available. The Dave Audé Big Dirty Dub remix can also be heard exclusively over on the Digital Spy website by clicking the link below.

Listen to the Dave Audé Big Dirty Dub:

Ook andere remixes staan inmiddels online, via wat minder officiële weg:



Zie ook de Dave Audé Vocal mix in de post hierboven.
pi_130711809
De b-kanten van Love Is A Bourgeois Construct vormen het perfecte verlengstuk van Electric:



De user in kwestie is ook zo aardig geweest om de beide single-edits (daytime & nighttime) van LIABC te uploaden:



Verder is er nog een remix van Little Boots, die het nummer aardig verknipt heeft, door met de zangmelodie te stoeien:

https://soundcloud.com/brilliantpsb/love-is-a-bourgeois-3
pi_137569509
Pet Shop Boys op de activistische toer...

quote:
Hoe deel je een toespraak over een serieus onderwerp met zo veel mogelijk mensen? Je kunt beginnen door hem te houden voor een volle zaal, hem te filmen en het resultaat op YouTube te zetten. Maar nog beter is het als je speech vervolgens in muziek wordt gegoten door, om maar wat te noemen, de Pet Shop Boys. Het overkwam de Ierse homorechtenactivist Panti Bliss.
Zie link voor meer info: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)k-van-pet-shop-boys/

Directe link naar de track: https://soundcloud.com/rory-brendan/the-best-gay-possible
pi_137672343
Een hoop nieuwe toerdata deze week, maar nog geen optreden in de Benelux... Zou ze graag nog een keer willen zien, hoewel ik eerlijk moet zeggen dat Electric niet tot m'n favoriete PSB-platen hoort.
Bleuh.
pi_137673574
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:11 schreef PimD het volgende:
Een hoop nieuwe toerdata deze week, maar nog geen optreden in de Benelux... Zou ze graag nog een keer willen zien, hoewel ik eerlijk moet zeggen dat Electric niet tot m'n favoriete PSB-platen hoort.
Ik heb hetzelfde. Electric is leuk en fris, maar er staat geen enkel nummer op dat écht tot de hogere regionen van mijn Top 80 doordringt. Ik vind Elysium (ten onrechte afgekraakt) een beter album.

Overigens werken Neil & Chris aan een project rondom de wetenschapper Alan Turing, die aan de basis stond van de computer. Het project heet "A Man From The Future" en het zal in de loop van dit jaar in première gaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')