Durf jij je huis nog wel uit? De Mexicaanse varkens griep is inmiddels hier ook vrij makkelijk te verkrijgen bij enkele erkende adressen.quote:Op zondag 21 juni 2009 03:19 schreef F04 het volgende:
De Mexicaanse griep lijkt zich als een lopend vuurtje te verspreiden onder de wereldwijde bevolking. Nu is het zo dat reizigers, zeker als zij naar gebieden afreizen waar de griep meer heerst het risico om de griep op te lopen. Maar laat jij je door de Mexicaanse griep weerhouden om de komende maanden op vakantie te gaan?
In Belgie waren toch meer gevallen dan hier de laatste dagen?quote:Op zondag 21 juni 2009 03:24 schreef SpaceLlama het volgende:
Ja, de kans dat ik het hier krijg is net zo groot als elders. Zolang ik maar niet naar Belgie of Mexico ga (Belgie gewoon niet omdat ik het geen vakantieland vin)
geen idee... ik wil gewoon sowiezo niet naar Belgie/Nederland/Frankrijk op vakantiequote:Op zondag 21 juni 2009 03:40 schreef Ritmo het volgende:
[..]
In Belgie waren toch meer gevallen dan hier de laatste dagen?
Maar je bent als gezonde twintiger wel meer vatbaar dan voor de gewone griep.quote:Op zondag 21 juni 2009 03:42 schreef The.Apple het volgende:
wtf....
natuurlijk niet....
Mexicaanse griep is tot dusver MINDER dodelijk dan de gewone....
Och Zuid-Frankrijk was vroeger leuk, met pa en ma. Trusten.quote:Op zondag 21 juni 2009 03:43 schreef SpaceLlama het volgende:
[..]
geen idee... ik wil gewoon sowiezo niet naar Belgie/Nederland/Frankrijk op vakantie
Maar ben pitten :w
Bron?quote:Op zondag 21 juni 2009 03:42 schreef The.Apple het volgende:
wtf....
natuurlijk niet....
Mexicaanse griep is tot dusver MINDER dodelijk dan de gewone....
Denk idd als je aids oid hebt, dat je wel de lul bent.quote:Op zondag 21 juni 2009 03:52 schreef Merkie het volgende:
Volgens mij is er nog nauwelijks iemand aan de Mexicaanse griep doodgegaan die niet al verzwakt was vanwege andere medische problemen. In Nederland neemt het aantal gevallen trouwens aardig toe, we zitten al bijna aan de 100.
http://www.rivm.nl/cib/themas/nieuwe-influenza/index.jsp
Het moet alleen niet gaan muteren met Marburg bijvoorbeeld. Dan hebben we wel echt een probleemquote:Op zondag 21 juni 2009 03:52 schreef Merkie het volgende:
Volgens mij is er nog nauwelijks iemand aan de Mexicaanse griep doodgegaan die niet al verzwakt was vanwege andere medische problemen. In Nederland neemt het aantal gevallen trouwens aardig toe, we zitten al bijna aan de 100.
http://www.rivm.nl/cib/themas/nieuwe-influenza/index.jsp
Dat ben je sowieso wel als je aids hebt lijkt mequote:Op zondag 21 juni 2009 03:54 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Denk idd als je aids oid hebt, dat je wel de lul bent.
Ja ok, maar tegenwoordig valt er in de westerse wereld aardig mee te leven, schijnt.quote:Op zondag 21 juni 2009 03:56 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat ben je sowieso wel als je aids hebt lijkt me.
Volgens mij is een normale griep net zo gevaarlijk of misschien wel gevaarlijker in dit geval.quote:Op zondag 21 juni 2009 03:56 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ja ok, maar tegenwoordig valt er in de westerse wereld aardig mee te leven, schijnt.
Het gros van de Aids-patienten leven een normaal bestaan, zover je dat normaal mag noemen met chronisch pillen slikken en overal rekening mee houden..quote:Op zondag 21 juni 2009 03:56 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ja ok, maar tegenwoordig valt er in de westerse wereld aardig mee te leven, schijnt.
Je loopt meer risico op, omdat je als reiziger of toerist vaak veel onderneemt en de combinatie van vermoeidheid en slecht eten je vatbaarder maakt voor ziektes. Daarnaast zorgt de droge lucht van airconditioning in hotels en vliegtuigen voor een uitdroging van je slijmvliezen, wat je nog vatbaarder maakt.quote:Op zondag 21 juni 2009 21:15 schreef F04 het volgende:
Toch loop je als toerist meer risico denk ik. Mocht je dan die griep ook daadwerkelijk krijgen lijkt het me geen fijne gedachte om daar in een ziekenhuis te liggen.
quote:Op zondag 21 juni 2009 21:22 schreef Karammel het volgende:
Ik wil later wel aan mijn kleinkinderen kunnen vertellen dat ik de Mexikaanse griep heb overwonnen die de halve wereldbevolking heeft genekt.
Hier ben ik ook benieuwd naar, het is immers niet alsof je als toerist opeens veel minder wil gaan doen of maar je bed uit wilt drijven zodat de airco uit kan blijven.quote:Op zondag 21 juni 2009 23:14 schreef F04 het volgende:
Wat voor voorzorgsmaatregelen kan je dan nemen om het gevaar op besmetting tot het minimum te beperken?
Fysieke maatregelen zijn mondkapjes dragen - wat vrij gewoon is in Japan en China - zorgen dat je grote groepen mensen vermijdt en geen fysiek contact hebt met andere personen (geen handen schudden dus).quote:Op zondag 21 juni 2009 23:14 schreef F04 het volgende:
Wat voor voorzorgsmaatregelen kan je dan nemen om het gevaar op besmetting tot het minimum te beperken?
Het zou me niets verbazen als dit soort gebeurtenissen net zo makkelijk mensen aantrekt. Willen we ook niet allemaal vooraan staan als er een ongeluk is gebeurd om thuis te kunnen komen met een mooi verhaalquote:Op zondag 21 juni 2009 23:17 schreef Dizzee het volgende:
![]()
Maar ik snap best dat er mensen zich laten door weerhouden. Stel je bent op reis en had Mexico stad in de planning, die voor een groot deel plat lag door die griep, snap ik best dat je voor het gemak een andere stad gaat bezoeken.
Zou me ook niets verbazen als de meesten sowiezo wel met het verhaal aankomen ook al was er 0,0 risico.quote:Op zondag 21 juni 2009 23:23 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Het zou me niets verbazen als dit soort gebeurtenissen net zo makkelijk mensen aantrekt. Willen we ook niet allemaal vooraan staan als er een ongeluk is gebeurd om thuis te kunnen komen met een mooi verhaal
Wat een rare stelling, de laatste keer dat ik het checkte Nederland stond NL ook aardig hoog in de lijst met griep gevallen.quote:Op zondag 21 juni 2009 03:19 schreef F04 het volgende:
De Mexicaanse griep lijkt zich als een lopend vuurtje te verspreiden onder de wereldwijde bevolking. Nu is het zo dat reizigers, zeker als zij naar gebieden afreizen waar de griep meer heerst het risico om de griep op te lopen. Maar laat jij je door de Mexicaanse griep weerhouden om de komende maanden op vakantie te gaan?
Antibiotica = Antibiotica. De medicijnen tegen de varkensgriep zijn intussen in vrijwel alle westerse landen te krijgen. Bovendien kun je als je een goede reisverzekering hebt ook nog eens tijdig naar huis gevlogen worden indien nodig.quote:Op zondag 21 juni 2009 21:15 schreef F04 het volgende:
Toch loop je als toerist meer risico denk ik. Mocht je dan die griep ook daadwerkelijk krijgen lijkt het me geen fijne gedachte om daar in een ziekenhuis te liggen.
Moet je wel vakantiedagen hebbenquote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:57 schreef maartena het volgende:
[..]
Antibiotica = Antibiotica. De medicijnen tegen de varkensgriep zijn intussen in vrijwel alle westerse landen te krijgen. Bovendien kun je als je een goede reisverzekering hebt ook nog eens tijdig naar huis gevlogen worden indien nodig.
Ik laat me niet tegenhouden in ieder geval. Ik had sowieso niets geplanned deze zomer, ben van de winter namelijk al weggeweest, en mijn ouders komen in September twee weken op bezoek..... maar als ik nog even er een paar daagjes tussenuit kan, dan laat ik me echt niet tegenhouden door de griep.
16 per jaar basis, plus elke keer dat ik op een zondag een paar uurtjes moet werken (1x per kwartaal) voor server updates, etc krijg ik daar een hele werkdag voor terug. Als ik een keer s'nachts mijn bed uit gebeld wordt voor iets (24/7 bedrijf) krijg ik als ik naar het werk moet rijden daar ook weer een dag voor. Uiteindelijk heb ik per jaar minstens 20 tot 22 dagen, en dat is voor de VS redelijk goed.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Moet je wel vakantiedagen hebben
Ik ben geen Apotheker.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:06 schreef Merkie het volgende:
Antibiotica werken niet tegen virussen hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |