quote:Klopt. Met HBO mag ik tot hoog-opgeleid worden gerekend.
Op maandag 15 april 2002 17:05 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
Nou, ben blij dat jij er dus niet tussen zit dan.
GLG
quote:Het lijkt me weinig biologisch eerlijk gezegd, in de sociale/politieke wetenschappen zijn hier studies naar gedaan, maar goed jehoeft maar om je heen te kijken en het stemgedrag van een aantal mensen in de loop van de jaren na te gaan en je weet meestal al genoeg
Op maandag 15 april 2002 16:28 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
wat een onzin, alsof het om een 'biologisch' proces gaat, het enige semie-biologische eraan is dat men beinvloed wordt door directe omgeving ouders/vrienden etc. En dat valt eigenlijk onder de noemer 'sociale beinvloeding'.
Je doet als je 'links' geboren wordt en 'rechtser' wordt naarmate je ouder/volwassen wordt. Waar baseer je dat op? Bron?!
Graag onderbouwing voor zulke stelling svp, ipv veronderstelling.
GLG
Kinderen op de basisschool verbeteren graag de wereld en zijn heel erg snel te porren voor het opkomen voor de kinderen in Afrika (ik noem maar wat), naarmate je ouder wordt krijg je meer verantwoordelijkheid en besef van hoe de wereld in elkaar zit. Zelfs studenten hebben tijdens hun studie nauwelijks verantwoordelijkheid, op het moment dat ze zelf gaan werken, zelf een gezin gaan vormen en zelf allerlei lasten ervaren en zelf dus op een andere manier in de maatschappij staan zie je hun keuze veranderen.
Dit wil overigens niet zeggen dat dat voor iedereen geldt, maar dat is met alles, het gaat eerder om een algemene trend.
Trouwens iemand voor me zei het al, het gaat om het zoeken naar een verklaring je zou daar aan mee kunnen doen door bijvoorbeeld mijn opmerking op een zinnige manier te ontkrachten dan uit je vel te springen.
quote:Wat is dat? Spychologie? Een soort spion-prof?
Op maandag 15 april 2002 17:13 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
En werd later braaf burgerman prof. in Spychologie
quote:okay meester
Op maandag 15 april 2002 17:16 schreef X-Ray het volgende:[..]
Wat is dat? Spychologie? Een soort spion-prof?
psychologie correctie
quote:Bij de gemeenteraadsverkiezingen was slechts 16% behoorlijk opgeleid en iets van 48% laag opgeleid...
Op maandag 15 april 2002 17:01 schreef X-Ray het volgende:[..]
"De Fortuyn-stemmer:man, behoorlijk opgeleid, werkend en vaak weggelopen bij de VVD"
quote:Geheel mee eens!
Op maandag 15 april 2002 16:03 schreef Schorpioen het volgende:[..]
Zooo... Hoeveel ouders ken je dan? 2?
Het is gewoon een vast patroon, als je jong bent schop je graag tegen de gevestigde orde aan. De gevestigde orde = partijen als de vvd (maar ook pvda inmiddels). Je moet niks hebben van al die gesettelde patsers, die alleen maar bezig lijken te zijn met zichzelf te verrijken. Een mens kan echter niet zijn hele leven blijven vechten en op een dag komt hij erachter dat hij zelf ook zo'n dikke patser is geworden. Zo gaat het in het leven.
Moegestreden en ook uit eigenbelang zet hij dan de idealen bij het grof vuil en settlet zich lekker in zijn kapitale villa met de vette bak voor de deur. Logisch, en ook wel begrijpelijk, maar zeker niet per se "de juiste keuze". Het is vaak meer een inzien dat je de wereld toch niet kan veranderen, en je het maar moet accepteren zoals het is, of je kan ook blijven vechten en er uiteindelijk misschien aan onderdoor gaan.
Mensen die in een vette villa zitten en financieel binnen zijn, maar desondanks toch het linkse gedachtengoed aan blijven hangen, worden als een soort verraders en hypocrieten gezien. Belachelijk eigenlijk, je zou strict gesproken pas een "verrader" en hypocriet zijn als je door je toegenomen welvaart opeens voor de vvd zou kiezen en je linkse idealen aan de kant zet! Dat is pas opportunistisch!
quote:Dan ben ik erg benieuwd hoe ze dat bij de gemeenteraadsverkiezingen hebben kunnen meten eigenlijk...
Op maandag 15 april 2002 17:18 schreef Kennyman het volgende:[..]
Bij de gemeenteraadsverkiezingen was slechts 16% behoorlijk opgeleid en iets van 48% laag opgeleid...
quote:
Op maandag 15 april 2002 17:22 schreef Lucille het volgende:
Eigenlijk is links net zoiets als pubertijd. Dan schop je ook graag overal tegen aan en zeker tegen de gevestigde orde (je ouders dus). Meestal groei je daar dus overheen. Hooguit zo nu en dan wat puberaal bedrag op latere leeftijd. Niks mis mee, als het maar met mate is. Zo ben ik zelf ook. Af en toe heb ik wel een links idee.
Sommigen blijven echter hangen...
quote:Ze vroegen wat ze op dat moment landelijk gestemd zouden hebben (toen mensen dus stemden voor de gemeenteraad) en meteen wat gegevens als leeftijd erbij enzo.
Op maandag 15 april 2002 17:20 schreef X-Ray het volgende:[..]
Dan ben ik erg benieuwd hoe ze dat bij de gemeenteraadsverkiezingen hebben kunnen meten eigenlijk...
quote:
Op maandag 15 april 2002 17:15 schreef Kimmie het volgende:[..]
Het lijkt me weinig biologisch eerlijk gezegd, in de sociale/politieke wetenschappen zijn hier studies naar gedaan, maar goed jehoeft maar om je heen te kijken en het stemgedrag van een aantal mensen in de loop van de jaren na te gaan en je weet meestal al genoeg
Hm, intresting, maar welke onderzoeken dan? Staan zulke onderzoeken ook online? Zou ik weleens in willen verdiepen namelijk.
quote:geheel mee eens!! Ik las onlangs in de NRC een artikel dat jongeren meer egocentrisch zijn geworden en dat door toename van welvaart materialisme boventoon voert. Niet vreemd, kijk maar om je heen, kids vanaf 10 jaar lopen met mobieltjes, schreeuwen/eisen dvd's van starwars, en nitendo's voor Sinterklaas. Moeten meer en meer aanschaffen om voor de klas te kunnen komen en zeggen dat je niet achterloopt etc etc... die kids worden iets ouder en sommige komen goed terecht, leren omgaan met studiebeurs en moeten in sommige gevallen hellaas keihard werken naast studie maar daar ga je niet dood aan...
Kinderen op de basisschool verbeteren graag de wereld en zijn heel erg snel te porren voor het opkomen voor de kinderen in Afrika (ik noem maar wat), naarmate je ouder wordt krijg je meer verantwoordelijkheid en besef van hoe de wereld in elkaar zit. Zelfs studenten hebben tijdens hun studie nauwelijks verantwoordelijkheid, op het moment dat ze zelf gaan werken, zelf een gezin gaan vormen en zelf allerlei lasten ervaren en zelf dus op een andere manier in de maatschappij staan zie je hun keuze veranderen.
Dit wil overigens niet zeggen dat dat voor iedereen geldt, maar dat is met alles, het gaat eerder om een algemene trend.
Moraal, nou daar hoef ik niet veel over te schrijven want die is al bijna geheel zoek....
quote:uit mijn vel?
Trouwens iemand voor me zei het al, het gaat om het zoeken naar een verklaring je zou daar aan mee kunnen doen door bijvoorbeeld mijn opmerking op een zinnige manier te ontkrachten dan uit je vel te springen.
GLG
quote:zoals dagelijks hier op fokzine bedoel je?
Op maandag 15 april 2002 17:23 schreef X-Ray het volgende:[..]
Sommigen blijven echter hangen...
GLG
quote:Yep, zoals http://forum.fok.nl/profile.php?id=17754 bijvoorbeeld.
Op maandag 15 april 2002 17:25 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
zoals dagelijks hier op fokzine bedoel je?
GLG
Zeg over je ondertitel met dat immigratiebeleid he, jij vindt dus dat ook Nederland een strenger immigratiebeleid moet voeren om problemen in de toekomst te voorkomen?
[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 15-04-2002 17:34]
Ach eigenlijk is het te onzinnig om op te reageren
quote:Is het ook.
Op maandag 15 april 2002 17:30 schreef ranja het volgende:
Ach eigenlijk is het te onzinnig om op te reageren
quote:2vandaag had toen een enquete gehouden onder 100ennogwat mensen.
Op maandag 15 april 2002 17:20 schreef X-Ray het volgende:[..]
Dan ben ik erg benieuwd hoe ze dat bij de gemeenteraadsverkiezingen hebben kunnen meten eigenlijk...
quote:Maar toch blijven veel mensen op de PvdA stemmen die ook links is. Om links stemmen met de pubertijd te vergelijken is dus nogal overdreven. Ook omdat je mensen die links stemmen niet echt serieus neemt op deze manier (oh daar groei je wel overheen hoor...).
Op maandag 15 april 2002 17:22 schreef Lucille het volgende:
Eigenlijk is links net zoiets als pubertijd. Dan schop je ook graag overal tegen aan en zeker tegen de gevestigde orde (je ouders dus). Meestal groei je daar dus overheen. Hooguit zo nu en dan wat puberaal bedrag op latere leeftijd. Niks mis mee, als het maar met mate is. Zo ben ik zelf ook. Af en toe heb ik wel een links idee.
quote:PvdA is toch duidelijk anders links dan GL. PvdA is duidelijk realistischer, ipv echt idealistisch zoals groenlinks.
Op maandag 15 april 2002 17:37 schreef ullie het volgende:[..]
Maar toch blijven veel mensen op de PvdA stemmen die ook links is. Om links stemmen met de pubertijd te vergelijken is dus nogal overdreven. Ook omdat je mensen die links stemmen niet echt serieus neemt op deze manier (oh daar groei je wel overheen hoor...).
quote:Natuurlijk zat hier een zekere mate van overdrijving in. Ik neem linkse standpunten wel degelijk serieus. Wat ik echter wel wil stellen is dat de uitspraken van zowel politici als kiezers met de jaren milder worden. Het schoppen tegen de maatschappij is typisch iets voor jongere personen. In die sfeer moet je mijn opmerking plaatsen. Maar misschien moet je de 30 al gepasseerd zijn om dit te kunnen signaleren. Ik dacht er 15 jaar geleden ook anders over.
Op maandag 15 april 2002 17:37 schreef ullie het volgende:[..]
Maar toch blijven veel mensen op de PvdA stemmen die ook links is. Om links stemmen met de pubertijd te vergelijken is dus nogal overdreven. Ook omdat je mensen die links stemmen niet echt serieus neemt op deze manier (oh daar groei je wel overheen hoor...).
Ik vind het eigenlijk kwalijker dat mensen hun vroegere idealen afdoen met de opmerking "Ja ik was jong en wist niet hoe de wereld in elkaar zat" terwijl ze eigenlijk bedoelen "Nu heb ik geld en dat wil ik graag zo houden en de rest van de samenleving kan me eigenlijk niet meer verrotten".
quote:Toch doet Fortuyn niet anders en die zou ik zowel niet jong als niet links willen noemen...
Op maandag 15 april 2002 17:44 schreef Lucille het volgende:Het schoppen tegen de maatschappij is typisch iets voor jongere personen. In die sfeer moet je mijn opmerking plaatsen.
quote:x-ray
Op maandag 15 april 2002 17:30 schreef X-Ray het volgende:[..]
Yep, zoals http://forum.fok.nl/profile.php?id=17754 bijvoorbeeld.
GLG
Aantal posts2435
Gem. aantal posts/dag15
jij wint wees trots
En verder, ja ben ik voorstander van strenger beleid ja, maar weet je wat nou zo tof is? Dat gebeurd al! En het werkt, aantal asiel aanvragen is way minder dan jaar geleden! Kewl he? Komt door strenger asielbeleid van Paars die ze 4 jaar geleden doorgevoerd hebben en die nu uitwerking begint te krijgen!
En mijn ondertitel heeft dubbele betekenis, maar daar was je vast wel achtergekomen.
GLG
quote:Nee, deze mijnheer heeft een zekere frustratie die hem tot een enfant terrible maakt. Zo nu en dan kom je dit soort mensen tegen. Ik ken ook wel verschillende mensen die zo zijn. Op een of andere manier is er iets dat hun intern vreselijk kwaad maakt en hoewel de ware reden nooit genoemd wordt heeft dit wel effect op hun hele doen en laten. Dus zijn gedrag is slechts de verpakking, intern broeit er een vuur van een heel andere orde. Het zou interessant zijn als we die bewuste onderlaag van Fortuyn zouden kunnen doorgronden.
Op maandag 15 april 2002 17:46 schreef ranja het volgende:[..]
Toch doet Fortuyn niet anders en die zou ik zowel niet jong als niet links willen noemen...
quote:Fortuyn schopt eerder tegen de politiek in Den Haag, niet zozeer tegen de standaard bekrompenheid van zijn ouders (om links fftjes te stereotyperen).
Op maandag 15 april 2002 17:46 schreef ranja het volgende:[..]
Toch doet Fortuyn niet anders en die zou ik zowel niet jong als niet links willen noemen...
quote:Of het komt doordat er gewoonweg minder mensen asiel zoeken omdat er minder oorlogen zijn in de buurt.
Op maandag 15 april 2002 17:48 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
x-ray
Aantal posts10391
Gem. aantal posts/dag21GLG
Aantal posts2435
Gem. aantal posts/dag15jij wint wees trots
En verder, ja ben ik voorstander van strenger beleid ja, maar weet je wat nou zo tof is? Dat gebeurd al! En het werkt, aantal asiel aanvragen is way minder dan jaar geleden! Kewl he? Komt door strenger asielbeleid van Paars die ze 4 jaar geleden doorgevoerd hebben en die nu uitwerking begint te krijgen!
En mijn ondertitel heeft dubbele betekenis, maar daar was je vast wel achtergekomen.
GLG
Groenlinks zijn WERELDVREEMDE --> jongeren zijn wereldvreemd ---> Jongeren stemmen groenlinks.!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |