abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70261582
Zoiets ja
Children of the night. What music they make.
pi_70261805
quote:
Op maandag 22 juni 2009 18:38 schreef DeHovenier het volgende:
Zoiets ja
Mooi dat je nu begeleiding gaat krijgen.

Vandaag had ik een kennismakingsgesprek bij het reïntergratiebureau dat mij gaat helpen.
Eigenlijk ben ik te goed om geholpen te worden omdat ik gewoon een baan heb
Maar misschien is het toch mogelijk dat ik van hun hulp ga krijgen.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_70265748
Begeleiding is wel handig, ik weet namelijk niet wat ik wil gaan doen. Werken? Opleiding volgen?
Wat ik wel weet is dat ik niet bij m'n huidige werkgever wil blijven, het is een saaie baan namelijk.
Children of the night. What music they make.
pi_70266247
quote:
Op maandag 22 juni 2009 20:09 schreef DeHovenier het volgende:
Begeleiding is wel handig, ik weet namelijk niet wat ik wil gaan doen. Werken? Opleiding volgen?
Wat ik wel weet is dat ik niet bij m'n huidige werkgever wil blijven, het is een saaie baan namelijk.
Succes met uitzoeken wat je nu echt wilt.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_70266763
quote:
Op maandag 22 juni 2009 18:44 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Mooi dat je nu begeleiding gaat krijgen.

Vandaag had ik een kennismakingsgesprek bij het reïntergratiebureau dat mij gaat helpen.
Eigenlijk ben ik te goed om geholpen te worden omdat ik gewoon een baan heb
Maar misschien is het toch mogelijk dat ik van hun hulp ga krijgen.
Ik hoop dat je niet tussen wal en schip gaat vallen, en dat je werk vindt waar je je voor langere tijd in kan vinden.

Heb je een Wajong-status? Dan heb je recht op reïntegratie bij een bureau naar keuze, waarbij de kosten gefinancierd worden door UWV.
pi_70267053
quote:
Op maandag 22 juni 2009 20:31 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Ik hoop dat je niet tussen wal en schip gaat vallen, en dat je werk vindt waar je je voor langere tijd in kan vinden.

Heb je een Wajong-status? Dan heb je recht op reïntegratie bij een bureau naar keuze, waarbij de kosten gefinancierd worden door UWV.
Dat hoop ik. Ik heb nu een beetje gevoel dat ik mijn hele leven tussen wal en schip val. Maar ik zal er voor knokken dat ik hulp krijg.

Om in aanmerking voor Wajong te komen zou ik eerst weer werkloos moeten worden. Dan pas kan ik daarvoor onderzocht worden. En dan is zelfs de kans klein dat ik die status krijg. Aangezien ik eigenlijk altijd gewerkt heb.
14 SHADES OF GREY
  maandag 22 juni 2009 @ 22:11:21 #57
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_70271119
quote:
Op maandag 22 juni 2009 20:09 schreef DeHovenier het volgende:
Dat was een van mijn eerste antwoorden:
  • Zij: Wat zoek je?
  • Ik: Dat weet ik niet, want als ik het wist zat ik hier niet...
    Het duurde even voordat bij hen het kwartje viel
  • Repent, Pray, Forgive
    Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
    Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
    pi_70271243
    quote:
    Op maandag 22 juni 2009 18:08 schreef DeHovenier het volgende:
    Vanmiddag is bij mij de diagnose Asperger gesteld. Ik ga verder met gesprekken voeren, maar dit keer met iemand anders. Zij moet me helpen bij het vinden van een geschikt baantje/opleiding.

Ik zie wel wat er verder uitrolt
    Kijk eens aan. Hopelijk geeft het je rust nu je dit eenmaal weet. Succes met het vervolg.
    pi_70271459
    quote:
    Op maandag 22 juni 2009 22:11 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Dat was een van mijn eerste antwoorden:
  • Zij: Wat zoek je?
  • Ik: Dat weet ik niet, want als ik het wist zat ik hier niet...
    Het duurde even voordat bij hen het kwartje viel
  • Goeie
    En herkenbaar
    14 SHADES OF GREY
    pi_70304713
    quote:
    Op maandag 22 juni 2009 16:24 schreef RTL Nieuws.nl het volgende:

Vaker autisme vastgesteld in Nederland
    In Nederland wordt steeds vaker autisme bij kinderen vastgesteld. Maar kinderen en ouders worden nog te vaak van het kastje naar de muur gestuurd. Dat stelt de Gezondheidsraad in een advies aan minister Rouvoet.
    videoVideo's
    VAKER AUTISME VASTGESTELD IN NEDERLAND
    fotoFoto

Slechte begeleiding autisme in Nederlandvideo
    Vaker autisme vastgesteld in Nederland
    Slecht advies

In het rapport staat ook dat door slecht advies niet altijd de juiste zorg wordt geboden. De commissie pleit daarom voor een uniforme werkwijze ten aanzien van vroege opsporing van autismespectrumstoornissen bij kinderen van 0-4 en kinderen in de schoolleeftijd.
    Andere cijfers

Autisme komt in Nederland waarschijnlijk bij ten minste 60 per 10.000 mensen voor en mogelijk zelfs bij 100 per 10.000. Ruim 30 jaar geleden werden totaal andere cijfers gerapporteerd: 2 à 5 per 10.000.
    Klassiek

De reden voor deze groei is dat vroeger niet alleen criteria voor klassiek autisme werden verruimd, maar ook subklassen in autisme werden opgenomen. Een bijkomende verklaring is dat de handicap veel vaker dan vroeger tot problemen leidt. Het toegenomen beroep dat de maatschappij doet op sociale en communicatieve vaardigheden, flexibiliteit en zelfredzaamheid heeft daarmee te maken.
    Stroomlijnen

In het rapport staan voorstellen voor het stroomlijnen van de werkwijzen om autismespectrumstoornissen op verschillende leeftijden op het spoor te komen.
    "Maar kinderen en ouders worden nog te vaak van het kastje naar de muur gestuurd. Dat stelt de Gezondheidsraad in een advies aan minister Rouvoet."

Ja, of ze worden gewoon simpelweg gestraft.. pestpokke land hierzo
    Er gaat niets boven Groningen
    pi_70304882
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 21:52 schreef sander-3 het volgende:

[..]

"Maar kinderen en ouders worden nog te vaak van het kastje naar de muur gestuurd. Dat stelt de Gezondheidsraad in een advies aan minister Rouvoet."

Ja, of ze worden gewoon simpelweg gestraft.. pestpokke land hierzo
    Dat is wel erg negatief
    14 SHADES OF GREY
    pi_70305506
    Autisme word ook vaak overdiagnostiseerd, phoe wat een woord zeg. Vooral PDD-NOS is populair.
    pi_70305608
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 22:13 schreef F04 het volgende:
    Autisme word ook vaak overdiagnostiseerd, phoe wat een woord zeg. Vooral PDD-NOS is populair.
    ADHD ook Ieder druk kind krijgt bijna automatisch het labeltje ADHD
    14 SHADES OF GREY
    pi_70306110
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 22:15 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

ADHD ook Ieder druk kind krijgt bijna automatisch het labeltje ADHD
    en proberen ze zo gauw mogelijk aan de ritalin te gooien, terwijl het middel erger is dan de kwaal.
    http://www.ritalindeath.com/
    pi_70312226
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 22:13 schreef F04 het volgende:
    Dat is inderdaad helemaal in op dit moment. Misschien wel omdat je met die diagnose gemakkelijker voor een Wajong in aanmerking komt.
    pi_70320578
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 21:56 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dat is wel erg negatief
    Tsja, het is gewoon zo, bij mij.
      woensdag 24 juni 2009 @ 13:46:55 #67
    188877 Stupendous76
    pi_70322569
    quote:
    Op woensdag 24 juni 2009 07:42 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad helemaal in op dit moment. Misschien wel omdat je met die diagnose gemakkelijker voor een Wajong in aanmerking komt.
    Er is nu eenmaal een grote groep mensen die op de een of andere manier (financiële) hulp nodig heeft. En zolang de overheid dat niet accepteert en op een normale manier aanpakt, zullen zorgverleners er alles aan doen om die groep toch zorg te kunnen bieden. PDD-NOS ken ik nog niet als 'kapstok', ADHD dan weer wel.
    Dat psychische diagnoses vaker voorkomen is ook wel te begrijpen: een uitkering aanvragen voor 2 missende benen is gemakkelijker te controleren dan een uitkering aanvragen 'omdat je anders denkt dan anderen'. Hiermee doe je de groep mensen die echt 'anders denken' wel zwaar tekort, net zo lang tot ze een ander iets vinden dat goed te (mis)bruiken is.
    Repent, Pray, Forgive
    pi_70327409
    Interessant. Precies hierover is nu een debat bezig in de 2e kamer Diegene die nu spreekt, noemde precies dat op, dat mensen een label nodig hebben om geholpen te kunnen worden, omdat er niks tussenin zit. O.i.d.
    pi_70331475
    quote:
    Op woensdag 24 juni 2009 12:46 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Tsja, het is gewoon zo, bij mij.
    Oke als jij dat vindt.
    Ik vind het wel meevallen.
    14 SHADES OF GREY
      woensdag 24 juni 2009 @ 19:28:58 #70
    188877 Stupendous76
    pi_70334283
    quote:
    Op woensdag 24 juni 2009 15:59 schreef sander-3 het volgende:
    Interessant. Precies hierover is nu een debat bezig in de 2e kamer Diegene die nu spreekt, noemde precies dat op, dat mensen een label nodig hebben om geholpen te kunnen worden, omdat er niks tussenin zit. O.i.d.
    Hé, dat 6e zintuig werkt wel aardig bij mij hoor

Maar het is net als de DBC (= Diagnose-Behandel-Combinatie) in de ziekenhuizen: enkel handelingen die onder een DBC vallen worden nog vergoed. Dit systeem is bedacht om het overzichtelijker en gemakkelijker (en uiteindelijk, hoe kan het ook anders, goedkoper te maken) Maar, omdat het vrij veel werk kost (bureaucratie) én omdat veel DBC's niet de benodigde behangelingen dekken (en er zijn al vele duizenden DBC's) maken artsen combinaties van DBC's om hun werk maar verantwoord te krijgen --> het systeem is leuk bedacht maar totaal niet realistisch uitgevoerd. Resultaat: arts wordt betaald, patiënt tevreden en de overheid die maar niet snapt hoe dat komt.
    En evenzo met psychische zorg: zo lang het streven blijft om minder uit te geven (maar wel meer zorg te verlenen ) krijg je (bewuste) foutdiagnoses --> de zorg wordt betaald, de patiënt is geholpen en de overheid staat weer achteraan (terecht naar mijn mening)
    Repent, Pray, Forgive
    pi_70335051
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 22:27 schreef F04 het volgende:

[..]

en proberen ze zo gauw mogelijk aan de ritalin te gooien, terwijl het middel erger is dan de kwaal.
    http://www.ritalindeath.com/
    Mwah, bij mij was ritalin vroeger wel echt nodig, hoor. Verschilt heel erg per persoon, waarschijnlijk.
    pi_70335435
    quote:
    Op woensdag 24 juni 2009 19:52 schreef Hanneke12345 het volgende:

[..]

Mwah, bij mij was ritalin vroeger wel echt nodig, hoor. Verschilt heel erg per persoon, waarschijnlijk.
    Ah.. tijdens het lezen van de wikipedia pagina over ritalin las ik dat het ook helpt om impulsiviteit te verminderen. Dat is de term waar ik al een tijdje naar zocht. Want daar heb ik echt verschrikkelijke last van Ik noemde het altijd 'concentratie'. Maar ik bedoel dus impulsiviteit.

Dat ik als ik ergens mee bezig ben, zó, plotsklaps, iets anders ga doen. En daar word ik echt helemaal gestoord van
    pi_70335729
    quote:
    Op woensdag 24 juni 2009 19:52 schreef Hanneke12345 het volgende:

[..]

Mee eens
    14 SHADES OF GREY
    pi_70338094
    Er zal ongetwijfeld onderzoek plaatsvinden naar de toename. Heeft dit computertijdperk soms indirect invloed op onze genen? Die extreem mannelijk gedrag stimuleert?
    pi_70338978
    quote:
    Op woensdag 24 juni 2009 21:12 schreef EchtGaaf het volgende:
    Er zal ongetwijfeld onderzoek plaatsvinden naar de toename. Heeft dit computertijdperk soms indirect invloed op onze genen? Die extreem mannelijk gedrag stimuleert?

Iedereen die afwijkend en onwenselijke gedrag heeft is ziek en moet worden genezen. Oftewel iedereen die anders is lastig.
    14 SHADES OF GREY
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')