Mooi dat je nu begeleiding gaat krijgen.quote:
Succes met uitzoeken wat je nu echt wilt.quote:Op maandag 22 juni 2009 20:09 schreef DeHovenier het volgende:
Begeleiding is wel handig, ik weet namelijk niet wat ik wil gaan doen. Werken? Opleiding volgen?
Wat ik wel weet is dat ik niet bij m'n huidige werkgever wil blijven, het is een saaie baan namelijk.
Ik hoop dat je niet tussen wal en schip gaat vallen, en dat je werk vindt waar je je voor langere tijd in kan vinden.quote:Op maandag 22 juni 2009 18:44 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Mooi dat je nu begeleiding gaat krijgen.![]()
Vandaag had ik een kennismakingsgesprek bij het reïntergratiebureau dat mij gaat helpen.
Eigenlijk ben ik te goed om geholpen te worden omdat ik gewoon een baan heb![]()
Maar misschien is het toch mogelijk dat ik van hun hulp ga krijgen.
Dat hoop ik. Ik heb nu een beetje gevoel dat ik mijn hele leven tussen wal en schip val. Maar ik zal er voor knokken dat ik hulp krijg.quote:Op maandag 22 juni 2009 20:31 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Ik hoop dat je niet tussen wal en schip gaat vallen, en dat je werk vindt waar je je voor langere tijd in kan vinden.
Heb je een Wajong-status? Dan heb je recht op reïntegratie bij een bureau naar keuze, waarbij de kosten gefinancierd worden door UWV.
Dat was een van mijn eerste antwoorden:quote:Op maandag 22 juni 2009 20:09 schreef DeHovenier het volgende:
Begeleiding is wel handig, ik weet namelijk niet wat ik wil gaan doen. Werken? Opleiding volgen?
Wat ik wel weet is dat ik niet bij m'n huidige werkgever wil blijven, het is een saaie baan namelijk.
Kijk eens aan. Hopelijk geeft het je rust nu je dit eenmaal weet. Succes met het vervolg.quote:Op maandag 22 juni 2009 18:08 schreef DeHovenier het volgende:
Vanmiddag is bij mij de diagnose Asperger gesteld. Ik ga verder met gesprekken voeren, maar dit keer met iemand anders. Zij moet me helpen bij het vinden van een geschikt baantje/opleiding.
Ik zie wel wat er verder uitrolt
Goeiequote:Op maandag 22 juni 2009 22:11 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Dat was een van mijn eerste antwoorden:Zij: Wat zoek je? Ik: Dat weet ik niet, want als ik het wist zat ik hier niet...
Het duurde even voordat bij hen het kwartje viel
"Maar kinderen en ouders worden nog te vaak van het kastje naar de muur gestuurd. Dat stelt de Gezondheidsraad in een advies aan minister Rouvoet."quote:Op maandag 22 juni 2009 16:24 schreef RTL Nieuws.nl het volgende:
Vaker autisme vastgesteld in Nederland
In Nederland wordt steeds vaker autisme bij kinderen vastgesteld. Maar kinderen en ouders worden nog te vaak van het kastje naar de muur gestuurd. Dat stelt de Gezondheidsraad in een advies aan minister Rouvoet.
videoVideo's
VAKER AUTISME VASTGESTELD IN NEDERLAND
fotoFoto
Slechte begeleiding autisme in Nederlandvideo
Vaker autisme vastgesteld in Nederland
Slecht advies
In het rapport staat ook dat door slecht advies niet altijd de juiste zorg wordt geboden. De commissie pleit daarom voor een uniforme werkwijze ten aanzien van vroege opsporing van autismespectrumstoornissen bij kinderen van 0-4 en kinderen in de schoolleeftijd.
Andere cijfers
Autisme komt in Nederland waarschijnlijk bij ten minste 60 per 10.000 mensen voor en mogelijk zelfs bij 100 per 10.000. Ruim 30 jaar geleden werden totaal andere cijfers gerapporteerd: 2 à 5 per 10.000.
Klassiek
De reden voor deze groei is dat vroeger niet alleen criteria voor klassiek autisme werden verruimd, maar ook subklassen in autisme werden opgenomen. Een bijkomende verklaring is dat de handicap veel vaker dan vroeger tot problemen leidt. Het toegenomen beroep dat de maatschappij doet op sociale en communicatieve vaardigheden, flexibiliteit en zelfredzaamheid heeft daarmee te maken.
Stroomlijnen
In het rapport staan voorstellen voor het stroomlijnen van de werkwijzen om autismespectrumstoornissen op verschillende leeftijden op het spoor te komen.
Dat is wel erg negatiefquote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:52 schreef sander-3 het volgende:
[..]
"Maar kinderen en ouders worden nog te vaak van het kastje naar de muur gestuurd. Dat stelt de Gezondheidsraad in een advies aan minister Rouvoet."
Ja, of ze worden gewoon simpelweg gestraft.. pestpokke land hierzo![]()
ADHD ookquote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:13 schreef F04 het volgende:
Autisme word ook vaak overdiagnostiseerd, phoe wat een woord zeg. Vooral PDD-NOS is populair.
en proberen ze zo gauw mogelijk aan de ritalin te gooien, terwijl het middel erger is dan de kwaal.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:15 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
ADHD ookIeder druk kind krijgt bijna automatisch het labeltje ADHD
Dat is inderdaad helemaal in op dit moment. Misschien wel omdat je met die diagnose gemakkelijker voor een Wajong in aanmerking komt.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:13 schreef F04 het volgende:
Autisme word ook vaak overdiagnostiseerd, phoe wat een woord zeg. Vooral PDD-NOS is populair.
Er is nu eenmaal een grote groep mensen die op de een of andere manier (financiële) hulp nodig heeft. En zolang de overheid dat niet accepteert en op een normale manier aanpakt, zullen zorgverleners er alles aan doen om die groep toch zorg te kunnen bieden. PDD-NOS ken ik nog niet als 'kapstok', ADHD dan weer wel.quote:Op woensdag 24 juni 2009 07:42 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad helemaal in op dit moment. Misschien wel omdat je met die diagnose gemakkelijker voor een Wajong in aanmerking komt.
Oke als jij dat vindt.quote:
Hé, dat 6e zintuig werkt wel aardig bij mij hoorquote:Op woensdag 24 juni 2009 15:59 schreef sander-3 het volgende:
Interessant. Precies hierover is nu een debat bezig in de 2e kamerDiegene die nu spreekt, noemde precies dat op, dat mensen een label nodig hebben om geholpen te kunnen worden, omdat er niks tussenin zit. O.i.d.
Mwah, bij mij was ritalin vroeger wel echt nodig, hoor. Verschilt heel erg per persoon, waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:27 schreef F04 het volgende:
[..]
en proberen ze zo gauw mogelijk aan de ritalin te gooien, terwijl het middel erger is dan de kwaal.
http://www.ritalindeath.com/
Ah.. tijdens het lezen van de wikipedia pagina over ritalin las ik dat het ook helpt om impulsiviteit te verminderen. Dat is de term waar ik al een tijdje naar zocht. Want daar heb ik echt verschrikkelijke last vanquote:Op woensdag 24 juni 2009 19:52 schreef Hanneke12345 het volgende:
[..]
Mwah, bij mij was ritalin vroeger wel echt nodig, hoor. Verschilt heel erg per persoon, waarschijnlijk.
Mee eensquote:Op woensdag 24 juni 2009 19:52 schreef Hanneke12345 het volgende:
[..]
Mwah, bij mij was ritalin vroeger wel echt nodig, hoor. Verschilt heel erg per persoon, waarschijnlijk.
Iedereen die afwijkend en onwenselijke gedrag heeft is ziek en moet worden genezen. Oftewel iedereen die anders is lastig.quote:Op woensdag 24 juni 2009 21:12 schreef EchtGaaf het volgende:
Er zal ongetwijfeld onderzoek plaatsvinden naar de toename. Heeft dit computertijdperk soms indirect invloed op onze genen? Die extreem mannelijk gedrag stimuleert?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |