Ik had in mijn jonge jaren (begin jaren 80 alweer...) iets met cijfers, en dan vooral het getal 100. Ik vond het dan leuk als we precies 100 op de snelweg reden. Dan legde mijn vader weer uit dat we dan niet goed met het verkeer meerijden...quote:
Ik heb eigenlijk niets met cijfers en wiskunde daar snap ik niks van.quote:Op zondag 21 juni 2009 14:31 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Ik had in mijn jonge jaren (begin jaren 80 alweer...) iets met cijfers, en dan vooral het getal 100. Ik vond het dan leuk als we precies 100 op de snelweg reden. Dan legde mijn vader weer uit dat we dan niet goed met het verkeer meerijden...
Inderdaad bleek ik goed in rekenen te zijn, en heb ook een wiskundige studie gevolgd. Daarbij moest veel geanalyseerd worden.
Dat zou best kunnen. Maar ik vind het triest dat ze ons mensen überhaupt als een probleem zienquote:Op zondag 21 juni 2009 14:28 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Klopt. Het hoge aantal Wajong-uitkeringen heeft voor een deel hiermee te maken. Er zijn her en der voor mensen met autisme wel mogelijkheden om als softwaretester (niveau 1) aan de slag te gaan. Omdat het nog steeds routinewerk is, is het salaris niet echt hoog, maar het in ieder geval een begin.
quote:Op zondag 21 juni 2009 14:36 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk niets met cijfers en wiskunde daar snap ik niks van.
Geen idee. Troel zie ik eigenlijk nooit meer op FOK!, Juup hangt nog steeds rond op FOK! maar niet meer in dit topic, Logi komt hier nog wel eens langs.quote:Op zondag 21 juni 2009 14:47 schreef Oxymoron het volgende:
Waar zijn de andere ASS'ers van dit topic gebleven? Troel? Juup? Logician?
Nou, ik weet dat er bepaalde bedrijven zijn die expliciet autisten voor sommige functies willen.quote:Op zondag 21 juni 2009 14:16 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het zal nog wel 100 jaar duren voordat dit het bedrijfsleven dit gaat inzien. (lompigheid troef daar).
En meaghan en black tulip.. die zie je ook niet zo veel meerquote:Op zondag 21 juni 2009 15:24 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Geen idee. Troel zie ik eigenlijk nooit meer op FOK!, Juup hangt nog steeds rond op FOK! maar niet meer in dit topic, Logi komt hier nog wel eens langs.
Verder komen er in dit topic gewoon weinig mensen.
Vorig jaar postten in dit topic veel meer mensen. Het worden er steeds minder.quote:Op zondag 21 juni 2009 15:26 schreef sander-3 het volgende:
[..]
En meaghan en black tulip.. die zie je ook niet zo veel meer
Daar ligt het volgens mij niet zo aan: alles wat hen vreemd is, en ja, wij zijn vreemdquote:Op zondag 21 juni 2009 14:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen. Maar ik vind het triest dat ze ons mensen überhaupt als een probleem zien
Iedereen die niet aan de norm voelt is lastig.quote:Op zondag 21 juni 2009 15:43 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Daar ligt het volgens mij niet zo aan: alles wat hen vreemd is, en ja, wij zijn vreemd
En de tekst uit het artikel:quote:Op zondag 21 juni 2009 14:05 schreef sander-3 het volgende:
http://www.nu.nl/wetensch(...)emen-sneller-op.html
Kort en bot samengevat: qua denken zijn autisten gewoon beter. Maar, ligt dat aan het autisme zijn of aan de jarenlange ervaring van aanpassen, herkennen en oplossen?quote:Autisten lossen problemen sneller op
Uitgegeven: 18 juni 2009 17:02
Laatst gewijzigd: 18 juni 2009 17:02
NEW YORK - Mensen met autisme hebben een beter probleemoplossend vermogen dan mensen zonder autisme. Zij kunnen moeilijke vraagstukken tot 40 procent sneller oplossen, blijkt uit onderzoek in het tijdschrift Human Brain Mapping.
Aan 33 proefpersonen werd gevraagd om de Raven Standard Progressive Matrices test af te nemen.
Deze test meet het vermogen om problemen op te lossen, hypothesen te vormen en het leervermogen. Alle deelnemers waren even goed in de test, maar de 15 proefpersonen met autisme waren veel sneller in het oplossen van de taken.
Efficiënt
Terwijl zij de test ondergingen werden hun hersengolven gemeten. Autisme staat bekend als een ontwikkelingsstoornis waarbij informatie op een andere manier wordt verwerkt. Maar nu blijkt dat mensen met autisme erg efficiënt te werk gaan en een betere waarneming hebben dan niet-autisten.
De onderzoekers denken dat deze conclusies onderwijzers kunnen helpen om het beste uit hun leerlingen te halen. Kinderen met autisme zouden voortdurend moeten worden gestimuleerd en hun leerstof zou niet versimpeld moeten worden, vinden de wetenschappers.
Goede vraagquote:Op zondag 21 juni 2009 15:47 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
En de tekst uit het artikel:
[..]
Kort en bot samengevat: qua denken zijn autisten gewoon beter. Maar, ligt dat aan het autisme zijn of aan de jarenlange ervaring van aanpassen, herkennen en oplossen?
adressen?:Pquote:Op zondag 21 juni 2009 15:24 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Nou, ik weet dat er bepaalde bedrijven zijn die expliciet autisten voor sommige functies willen.
Dan moet de functie en het bedrijf je wel aanspreken.quote:
Dat is waar. Het is zo dat ik momenteel in een bedrijf werk waar nogal veel drukte om me heen is (de funcite en het bedrijf spreken met daarbij niet echt aan), veel pratende mensen (het is geen winkelwerk) en je wordt ook verplicht gesteld te communiceren. Ik zie deze baan dan ook meer als een soort oefening, aangezien ik hiervoor altijd zelfstandige baantjes heb gehad (fotografie, administratieve baan).quote:Op zondag 21 juni 2009 18:31 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dan moet de functie en het bedrijf je wel aanspreken.
Ik ben laborant en werk in een laboratorium. Het lab werk gaat mij goed af. Alleen communiceren met andere blijft lastig. Daarom zou ik ook nooit bepaalde functies kunnen uitvoeren. Aangezien daar communicatie erg belangrijk is.quote:Op zondag 21 juni 2009 18:36 schreef termuis het volgende:
[..]
Dat is waar. Het is zo dat ik momenteel in een bedrijf werk waar nogal veel drukte om me heen is (de funcite en het bedrijf spreken met daarbij niet echt aan), veel pratende mensen (het is geen winkelwerk) en je wordt ook verplicht gesteld te communiceren. Ik zie deze baan dan ook meer als een soort oefening, aangezien ik hiervoor altijd zelfstandige baantjes heb gehad (fotografie, administratieve baan).
Ik weet ook niet of ik er verstandig aan gedaan om uiteindelijk mijn huidige baan uit te voeren. De kans zit er ook goed in dat het allemaal op de knoppen loopt. Maar dat is latere zorg.quote:Op zondag 21 juni 2009 18:39 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik ben laborant en werk in een laboratorium. Het lab werk gaat mij goed af. Alleen communiceren met andere blijft lastig. Daarom zou ik ook nooit bepaalde functies kunnen uitvoeren. Aangezien daar communicatie erg belangrijk is.
Er is vast wel een baan die bij je past.quote:Op zondag 21 juni 2009 18:45 schreef termuis het volgende:
[..]
Ik weet ook niet of ik er verstandig aan gedaan om uiteindelijk mijn huidige baan uit te voeren. De kans zit er ook goed in dat het allemaal op de knoppen loopt. Maar dat is latere zorg.
Ik denk ook inderdaad dat laborant wel een geschikte baan is (uitgegaan van het beeld dat ik erbij heb).
Voorbeelden zijn ITIST en Autest, het gaat dan meestal om IT-functies. Werken geschiedt meestal op detacheringsbasis.quote:
Handig als je niks computers hebtquote:Op zondag 21 juni 2009 21:13 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Voorbeelden zijn ITIST en Autest, het gaat dan meestal om IT-functies. Werken geschiedt meestal op detacheringsbasis.
Had jij die diagnose verwacht?quote:Op maandag 22 juni 2009 18:08 schreef DeHovenier het volgende:
Vanmiddag is bij mij de diagnose Asperger gesteld. Ik ga verder met gesprekken voeren, maar dit keer met iemand anders. Zij moet me helpen bij het vinden van een geschikt baantje/opleiding.
Ik zie wel wat er verder uitrolt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |