abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 juli 2009 @ 21:00:01 #251
104367 Thrackan
new and improved
pi_70980598
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 20:36 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik heb ook weinig vrienden en nieuwe contacten maak ik nauwelijks. Althans niet voor de lange termijn. De meeste contacten die ik heb zijn erg oppervlakkig.
Ik merk dat het maken van contacten via Internet echt enorme stukken makkelijker is. Op het moment dat je geen zin hebt in discussie post je gewoon niet en lees je de thread niet.
Er zijn een hoop contacten die ik heb opgebouwd via forums en dergelijke waar ik veel meer waarde aan hecht dan de contacten in real life. Toch is ook dat weer een desillusie, aangezien ik van een aantal communities real-life meetings mee heb gemaakt en dan toch weer het gevoel heb tussen een zooitje mensen te zitten die helemaal niet hetzelfde zijn als ik.

De diagnose is trouwens (nog) niet gesteld en het kan met het onderzoek nog alle kanten opgaan. Ik heb wel het idee dat er grondig getest wordt en dat is wel fijn als het je al veel moeite heeft gekost om een keer hulp in te schakelen

Ik ben wel altijd al iemand geweest die dingen graag in z'n eentje uitvoert. Andere mensen lopen maar in de weg of maken er een potje van en ik kan het zelf veel beter, dat soort gedachten heb ik dan. En dat terwijl ik met tafeltennis altijd veel beter was in dubbelen dan enkelspel en ik dat ook echt leuk vond
Daar ben ik overigens mee gestopt omdat ik me kapot ergerde aan (kleine) dingetjes die bij het bestuur niet goed liepen, ik kon de deur niet meer in lopen daar zonder me te ergeren.

Details zijn echt mijn achilleshiel en van een mug een olifant maken is een eitje, in mijn hoofd dan.

Trouwens, ik heb echt geen idee of het verband houdt, maar als ik met een gedachtengang bezig ben loopt die nogal vaak in het Engels, terwijl ik toch echt geboren en opgevoed ben als Nederlander. Op de een of andere manier uit ik me makkelijker, tegenover mezelf dan, in het Engels.
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
pi_70980950
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 18:58 schreef tijnbrein het volgende:

De email die ik gisteren gestuurd heb naar mijn behandelaar heeft gewerkt De papieren voor de aanvraag komen morgen via de post binnen Als het goed kan de aanvraag dan nog deze week de deur uit.
Wat voor aanvraag is dat ?
pi_70981060
Heeft iemand hier ook (postitieve) ervaringen met de Stichting MEE?

Die schijnen ook hulp te kunnen bieden aan mensen met autisme.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 21:14:19 #254
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_70981067
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 21:11 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Wat voor aanvraag is dat ?
Voor een traject dat mij gaat begeleiden naar een baan.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 21:15:18 #255
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_70981100
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 21:00 schreef Thrackan het volgende:

[..]

Ik merk dat het maken van contacten via Internet echt enorme stukken makkelijker is. Op het moment dat je geen zin hebt in discussie post je gewoon niet en lees je de thread niet.
Er zijn een hoop contacten die ik heb opgebouwd via forums en dergelijke waar ik veel meer waarde aan hecht dan de contacten in real life. Toch is ook dat weer een desillusie, aangezien ik van een aantal communities real-life meetings mee heb gemaakt en dan toch weer het gevoel heb tussen een zooitje mensen te zitten die helemaal niet hetzelfde zijn als ik.

De diagnose is trouwens (nog) niet gesteld en het kan met het onderzoek nog alle kanten opgaan. Ik heb wel het idee dat er grondig getest wordt en dat is wel fijn als het je al veel moeite heeft gekost om een keer hulp in te schakelen

Ik ben wel altijd al iemand geweest die dingen graag in z'n eentje uitvoert. Andere mensen lopen maar in de weg of maken er een potje van en ik kan het zelf veel beter, dat soort gedachten heb ik dan. En dat terwijl ik met tafeltennis altijd veel beter was in dubbelen dan enkelspel en ik dat ook echt leuk vond
Daar ben ik overigens mee gestopt omdat ik me kapot ergerde aan (kleine) dingetjes die bij het bestuur niet goed liepen, ik kon de deur niet meer in lopen daar zonder me te ergeren.

Details zijn echt mijn achilleshiel en van een mug een olifant maken is een eitje, in mijn hoofd dan.

Trouwens, ik heb echt geen idee of het verband houdt, maar als ik met een gedachtengang bezig ben loopt die nogal vaak in het Engels, terwijl ik toch echt geboren en opgevoed ben als Nederlander. Op de een of andere manier uit ik me makkelijker, tegenover mezelf dan, in het Engels.
Herkenbaar
Zelfs dat in het engels denken
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_70981604
Ik ‘moest’ op mijn werk iets vertellen over mijn beperking. Op mijn werk zijn er een aantal medewerkers met een Wajong-achtergrond. Ik heb het kunnen brengen zonder het woord autisme of Asperger te gebruiken

Het lijkt niet zoveel moeilijkheden op te leveren als je een beetje anders bent.

Sommigen zeiden later dat het met mijn communicatie wel vrij goed gaat. In het gunstigste geval zal het best kunnen dat het slechts iets meer tijd nodig heeft om op een bijna normaal niveau te komen. Dat zal later moeten blijken: langzaam maar zeker wordt mijn takenpakket uitgebreid.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 21:32:30 #257
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_70981629
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 21:31 schreef sempron2400 het volgende:
Ik ‘moest’ op mijn werk iets vertellen over mijn beperking. Op mijn werk zijn er een aantal medewerkers met een Wajong-achtergrond. Ik heb het kunnen brengen zonder het woord autisme of Asperger te gebruiken

Het lijkt niet zoveel moeilijkheden op te leveren als je een beetje anders bent.

Sommigen zeiden later dat het met mijn communicatie wel vrij goed gaat. In het gunstigste geval zal het best kunnen dat het slechts iets meer tijd nodig heeft om op een bijna normaal niveau te komen. Dat zal later moeten blijken: langzaam maar zeker wordt mijn takenpakket uitgebreid.
Klinkt goed
14 SHADES OF GREY
pi_70983347
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 21:14 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Heb je de laatste tijd gesolliciteerd?
Is het mogelijk dat er een trajectbegeleider meegaat naar de sollicitatie?
  dinsdag 14 juli 2009 @ 22:27:38 #259
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_70983395
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 22:25 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Heb je de laatste tijd gesolliciteerd?
Is het mogelijk dat er een trajectbegeleider meegaat naar de sollicitatie?
Ja ik heb anderhalve week een sollicitatiegesprek gehad. Ben wel niet aangenomen maar het gesprek ging wel goed. En ik ga vanaf vandaag weer actiever opzoek naar werk.
Weet ik niet maar ik ga het wel proberen of dat kan.
14 SHADES OF GREY
  dinsdag 14 juli 2009 @ 23:12:20 #260
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_70984876
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 21:00 schreef Thrackan het volgende:

[..]

Hmm, tja. Je andere posts heb ik minder mee op, maar deze wel meer. Bijna alles in je eentje willen doen omdat je denkt dat je het veel beter kan. Terwijl je weet dat met meer mensen het wel leuker is.
Hele bergen kunnen verzetten maar struikelen over kleine kiezels.
Engels praten ook wel, en dan wordt ik daar bewust van, probeer ik het in het Nederlands, maar omdat dat niet klinkt dan maar Duits of Frans
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 23:15:18 #261
188877 Stupendous76
pi_70984996
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 21:14 schreef EchtGaaf het volgende:
Heeft iemand hier ook (postitieve) ervaringen met de Stichting MEE?

Die schijnen ook hulp te kunnen bieden aan mensen met autisme.
Daar ben ik vorige week geweest voor een aanmeldgesprek. Helaas kunnen zij voor mij niet zo veel betekenen, waarschijnlijk omdat ik geen probleemgeval ben
Van anderen hoor ik wel eens over ze en dat schijnt regelmatig toch wel goed te werken.
Repent, Pray, Forgive
pi_70985763
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 23:15 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Daar ben ik vorige week geweest voor een aanmeldgesprek. Helaas kunnen zij voor mij niet zo veel betekenen, waarschijnlijk omdat ik geen probleemgeval ben
Van anderen hoor ik wel eens over ze en dat schijnt regelmatig toch wel goed te werken.
Het bekende wal-en-schip idee.
De slechtste positie is denk ik als je een vervelend baantje hebt en minimumloon verdient. Omdat je dan al werk hebt, heb je waarschijnlijk geen recht op extra begeleiding of bemiddeling.

Heb je een WWB uitkering en een arbeidshandicap, dan heb je mogelijk recht op een WSW-indicatie. En via de sociale werkvoorziening of door begeleid werken kun je gemakkelijk meer dan het minimumloon verdienen.

De Wajong is al voldoende uiteen gezet.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 23:44:25 #263
188877 Stupendous76
pi_70986195
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 23:33 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Het bekende wal-en-schip idee.
De slechtste positie is denk ik als je een vervelend baantje hebt en minimumloon verdient. Omdat je dan al werk hebt, heb je waarschijnlijk geen recht op extra begeleiding of bemiddeling.

Heb je een WWB uitkering en een arbeidshandicap, dan heb je mogelijk recht op een WSW-indicatie. En via de sociale werkvoorziening of door begeleid werken kun je gemakkelijk meer dan het minimumloon verdienen.

De Wajong is al voldoende uiteen gezet.
Ik heb gelukkig een baan en geen WSW, WWB of Wajong (nodig), dus dat gaat dan wel lekker.
Maar ik heb nog wel meer dan genoeg vragen of met sommige dingen een klein beetje hulp nodig; dat gaat dus niet lukken.

edit:
Ik kreeg van MEE wel een tip om eens te zoeken naar neuro-feedback. Helaas is die vorig jaar uit het vergoedingensysteem gegooid, en ze zijn wel druk bezig met onderzoek, maar dat zal nog wel even duren.
Iemand al ervaring met neuro-feedback?

[ Bericht 10% gewijzigd door Stupendous76 op 15-07-2009 01:04:32 ]
Repent, Pray, Forgive
  woensdag 15 juli 2009 @ 10:23:16 #264
104367 Thrackan
new and improved
pi_70993491
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 23:12 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Hmm, tja. Je andere posts heb ik minder mee op, maar deze wel meer. Bijna alles in je eentje willen doen omdat je denkt dat je het veel beter kan. Terwijl je weet dat met meer mensen het wel leuker is.
Hele bergen kunnen verzetten maar struikelen over kleine kiezels.
Engels praten ook wel, en dan wordt ik daar bewust van, probeer ik het in het Nederlands, maar omdat dat niet klinkt dan maar Duits of Frans
Duits heb ik ook een tijdje gedaan, maar daar ben ik zo slecht in

Waar ik op dit moment het meest benieuwd naar ben is de uitslag van de WAIS test. Ik merkte heel duidelijk dat sommige onderdelen vlekke- en moeiteloos gingen maar andere onderdelen echt tegen een muur oplopen waren.

Dat, samen met de tests van gisteren, heeft in ieder geval tot de observatie geleid dat ik moeite heb om direct iets onder woorden te brengen. Het omschrijven van begrippen of het aanvullen van zinnen kost me veel meer tijd en moeite dan gemiddeld, terwijl het onthouden van cijferrijtjes echt onwijs goed ging.

Overigens heb ik geen moeite om dingen onder woorden te brengen waar ik op dat moment al mee bezig ben, dus onderwerpen als werk of een project bespreken zijn niet moeilijk, maar als iemand vervolgens direct over iets totaal anders begint zit ik eerst een tijdje "ehh, ehh"

Anyway, vind het wel erg tof om te horen dat ik niet de enige "engelsdenker" ben. Niet dat ik het een rare eigenschap vind, maar ik heb het nog nooit van iemand gehoord.
  woensdag 15 juli 2009 @ 13:43:54 #265
188877 Stupendous76
pi_70999163
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 10:23 schreef Thrackan het volgende:

[..]

Duits heb ik ook een tijdje gedaan, maar daar ben ik zo slecht in

Waar ik op dit moment het meest benieuwd naar ben is de uitslag van de WAIS test. Ik merkte heel duidelijk dat sommige onderdelen vlekke- en moeiteloos gingen maar andere onderdelen echt tegen een muur oplopen waren.

Dat, samen met de tests van gisteren, heeft in ieder geval tot de observatie geleid dat ik moeite heb om direct iets onder woorden te brengen. Het omschrijven van begrippen of het aanvullen van zinnen kost me veel meer tijd en moeite dan gemiddeld, terwijl het onthouden van cijferrijtjes echt onwijs goed ging.

Overigens heb ik geen moeite om dingen onder woorden te brengen waar ik op dat moment al mee bezig ben, dus onderwerpen als werk of een project bespreken zijn niet moeilijk, maar als iemand vervolgens direct over iets totaal anders begint zit ik eerst een tijdje "ehh, ehh"

Anyway, vind het wel erg tof om te horen dat ik niet de enige "engelsdenker" ben. Niet dat ik het een rare eigenschap vind, maar ik heb het nog nooit van iemand gehoord.
Het zou wel interessant zijn om te weten of dat bij ASS'ers vaker voorkomt, zijn al die testen niet meer nodig
Repent, Pray, Forgive
  woensdag 15 juli 2009 @ 16:25:42 #266
104367 Thrackan
new and improved
pi_71004916
Zo, ik geloof dat mijn dipje enigzins begint af te nemen gelukkig. Om eerlijk te zijn was ik niet al te blij met het idee dat de kans groot is dat ik ergens iets in het autistisch spectrum zou hebben namelijk.

Vind het idee dat ik hierdoor weinig kans heb om ooit echt een diepe relatie aan te gaan wel nog steeds wat minder fijn. Maar daar moet ik dan maar mee leren leven denk ik.
pi_71011538
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 23:15 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Ik las op hun site het eea.

Het begreep ook dat je via hen ook een PGB kan aanvragen. Want die heb ik nog niet. Jij wel?
pi_71011577
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 21:31 schreef sempron2400 het volgende:

Knap hoor als je dit kunt
pi_71011622
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 21:14 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

OK.

Knap dat je zo stappen weet te zetten.
  woensdag 15 juli 2009 @ 20:49:06 #270
188877 Stupendous76
pi_71013156
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 19:55 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik las op hun site het eea.

Het begreep ook dat je via hen ook een PGB kan aanvragen. Want die heb ik nog niet. Jij wel?
Niet nodig.
Repent, Pray, Forgive
pi_71013285
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 19:58 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

OK.

Knap dat je zo stappen weet te zetten.
Dankje

Het zou zonden zijn als mijn capaciteiten niet benut worden.
14 SHADES OF GREY
pi_71017123
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 19:56 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Knap hoor als je dit kunt
Merci!

Nu kan ik ook (verder) gaan werken aan mijn prive-situatie. Daar doen zich toch nog veel schommelingen voor op zowel financieel als sociaal gebied. Ik vind het prettig als ik wat meer weet waar ik aan toe ben. Het moeilijkst vind ik een donderslag bij heldere hemel.
  woensdag 15 juli 2009 @ 23:15:55 #273
104367 Thrackan
new and improved
pi_71018676
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 22:40 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Merci!

Nu kan ik ook (verder) gaan werken aan mijn prive-situatie. Daar doen zich toch nog veel schommelingen voor op zowel financieel als sociaal gebied. Ik vind het prettig als ik wat meer weet waar ik aan toe ben. Het moeilijkst vind ik een donderslag bij heldere hemel.
Even een vrije vertaling naar mijn eigen mening van je laatste zin:
Als er iets onverwachts gebeurt voelt dat als een donderslag bij heldere hemel.

Hoewel je dat kan opvatten als een vervelende poging tot correctie is dat trouwens niet de bedoeling hoor, het is meer hoe ik er zelf over denk.

Ik sta er nog steeds een beetje versteld van dat ik niet de enige Engelsdenker ben trouwens Geeft toch wel iets van een goed gevoel, dat je niet helemaal apart bent.
Voor de rest zit ik nu in een overduidelijk "what-if" stadium. Malen malen en nog eens malen over wat ik in godsnaam moet doen met mijn leven als mijn klachten niet te verhelpen zijn. Ermee leren leven lijkt me zoveel moeilijker dan het klinkt.

En ik besef tegelijkertijd ook wel dat ik het niet zo moet opblazen en dat het niet het eind van de wereld is. Samengevat zit ik weer enorm hard te malen in plaats van rustig te wachten op tests en uitslagen.
pi_71055154
Zo, genoten van deeltijddag gisteren? Vandaag kunnen we er weer tegenaan en posten

Ik ben ook wel aan het analyseren hoor. Ik zeg dan wel dat het met mijn wiskundige achtergrond te maken heeft in plaats van door autisme. Het is moeilijk om te leren leven met een autisme-diagnose (mocht die er komen). Ik heb deze leuke uitspraak gewonden op een internationaal auti-forum (over Engels denken gespronken):

"My relatives are NT people, I’m different from them but I’m even more different from an autistic person. I can identify and relate to much of what NT people do and think even though I can’t be like them 100% and experience everything they experience the same way. However, the world of an autist is alien to me."

Belangrijk vind ik zelf passend werk, zodat je door het autisme geen of niet te veel geld misloopt.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 09:51:56 #275
104367 Thrackan
new and improved
pi_71057409
Mijn werk heb ik geen probleem mee, op de concentratieproblemen af en toe na dan.
Mijn collega's en mijn baas zijn prettig om mee te werken en mijn baas heeft ADHD dus die weet dat het nuttig kan zijn om naar een psych te gaan als je problemen hebt.

"The world of an autist is alien to me" klinkt alsof deze persoon het over klassiek autisme heeft, terwijl hij/zij niet als een klassiek autist overkomt. Heeft deze persoon wel een goed beeld van het autistisch spectrum?

Daarnaast zegt hij zich wel voor te kunnen stellen wat andere mensen denken en doen, dat kan ik ook wel, maar de uitvoering en beleving zitten op een ander niveau, wat bij mij ook zo is.

Ik kan me ook prima gedragen zoals van me verwacht wordt, maar dat is geen natuurlijk gedrag voor me. Ik denk dat het in mijn geval voor het grootste gedeelte aangeleerd gedrag is door observatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')