Ik merk dat het maken van contacten via Internet echt enorme stukken makkelijker is. Op het moment dat je geen zin hebt in discussie post je gewoon niet en lees je de thread niet.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 20:36 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik heb ook weinig vrienden en nieuwe contacten maak ik nauwelijks. Althans niet voor de lange termijn. De meeste contacten die ik heb zijn erg oppervlakkig.
Wat voor aanvraag is dat ?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 18:58 schreef tijnbrein het volgende:
De email die ik gisteren gestuurd heb naar mijn behandelaar heeft gewerktDe papieren voor de aanvraag komen morgen via de post binnen
Als het goed kan de aanvraag dan nog deze week de deur uit.
Voor een traject dat mij gaat begeleiden naar een baan.quote:
Herkenbaarquote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:00 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Ik merk dat het maken van contacten via Internet echt enorme stukken makkelijker is. Op het moment dat je geen zin hebt in discussie post je gewoon niet en lees je de thread niet.
Er zijn een hoop contacten die ik heb opgebouwd via forums en dergelijke waar ik veel meer waarde aan hecht dan de contacten in real life. Toch is ook dat weer een desillusie, aangezien ik van een aantal communities real-life meetings mee heb gemaakt en dan toch weer het gevoel heb tussen een zooitje mensen te zitten die helemaal niet hetzelfde zijn als ik.
De diagnose is trouwens (nog) niet gesteld en het kan met het onderzoek nog alle kanten opgaan. Ik heb wel het idee dat er grondig getest wordt en dat is wel fijn als het je al veel moeite heeft gekost om een keer hulp in te schakelen
Ik ben wel altijd al iemand geweest die dingen graag in z'n eentje uitvoert. Andere mensen lopen maar in de weg of maken er een potje van en ik kan het zelf veel beter, dat soort gedachten heb ik dan. En dat terwijl ik met tafeltennis altijd veel beter was in dubbelen dan enkelspel en ik dat ook echt leuk vond
Daar ben ik overigens mee gestopt omdat ik me kapot ergerde aan (kleine) dingetjes die bij het bestuur niet goed liepen, ik kon de deur niet meer in lopen daar zonder me te ergeren.
Details zijn echt mijn achilleshiel en van een mug een olifant maken is een eitje, in mijn hoofd dan.
Trouwens, ik heb echt geen idee of het verband houdt, maar als ik met een gedachtengang bezig ben loopt die nogal vaak in het Engels, terwijl ik toch echt geboren en opgevoed ben als Nederlander. Op de een of andere manier uit ik me makkelijker, tegenover mezelf dan, in het Engels.
Klinkt goedquote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:31 schreef sempron2400 het volgende:
Ik ‘moest’ op mijn werk iets vertellen over mijn beperking. Op mijn werk zijn er een aantal medewerkers met een Wajong-achtergrond. Ik heb het kunnen brengen zonder het woord autisme of Asperger te gebruiken
Het lijkt niet zoveel moeilijkheden op te leveren als je een beetje anders bent.
Sommigen zeiden later dat het met mijn communicatie wel vrij goed gaat. In het gunstigste geval zal het best kunnen dat het slechts iets meer tijd nodig heeft om op een bijna normaal niveau te komen. Dat zal later moeten blijken: langzaam maar zeker wordt mijn takenpakket uitgebreid.
Heb je de laatste tijd gesolliciteerd?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:14 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Voor een traject dat mij gaat begeleiden naar een baan.
Ja ik heb anderhalve week een sollicitatiegesprek gehad. Ben wel niet aangenomen maar het gesprek ging wel goed. En ik ga vanaf vandaag weer actiever opzoek naar werk.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 22:25 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Heb je de laatste tijd gesolliciteerd?
Is het mogelijk dat er een trajectbegeleider meegaat naar de sollicitatie?
Hmm, tja. Je andere posts heb ik minder mee op, maar deze wel meer. Bijna alles in je eentje willen doen omdat je denkt dat je het veel beter kan. Terwijl je weet dat met meer mensen het wel leuker is.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:00 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Ik merk dat het maken van contacten via Internet echt enorme stukken makkelijker is. Op het moment dat je geen zin hebt in discussie post je gewoon niet en lees je de thread niet.
Er zijn een hoop contacten die ik heb opgebouwd via forums en dergelijke waar ik veel meer waarde aan hecht dan de contacten in real life. Toch is ook dat weer een desillusie, aangezien ik van een aantal communities real-life meetings mee heb gemaakt en dan toch weer het gevoel heb tussen een zooitje mensen te zitten die helemaal niet hetzelfde zijn als ik.
De diagnose is trouwens (nog) niet gesteld en het kan met het onderzoek nog alle kanten opgaan. Ik heb wel het idee dat er grondig getest wordt en dat is wel fijn als het je al veel moeite heeft gekost om een keer hulp in te schakelen
Ik ben wel altijd al iemand geweest die dingen graag in z'n eentje uitvoert. Andere mensen lopen maar in de weg of maken er een potje van en ik kan het zelf veel beter, dat soort gedachten heb ik dan. En dat terwijl ik met tafeltennis altijd veel beter was in dubbelen dan enkelspel en ik dat ook echt leuk vond
Daar ben ik overigens mee gestopt omdat ik me kapot ergerde aan (kleine) dingetjes die bij het bestuur niet goed liepen, ik kon de deur niet meer in lopen daar zonder me te ergeren.
Details zijn echt mijn achilleshiel en van een mug een olifant maken is een eitje, in mijn hoofd dan.
Trouwens, ik heb echt geen idee of het verband houdt, maar als ik met een gedachtengang bezig ben loopt die nogal vaak in het Engels, terwijl ik toch echt geboren en opgevoed ben als Nederlander. Op de een of andere manier uit ik me makkelijker, tegenover mezelf dan, in het Engels.
Daar ben ik vorige week geweest voor een aanmeldgesprek. Helaas kunnen zij voor mij niet zo veel betekenen, waarschijnlijk omdat ik geen probleemgeval benquote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:14 schreef EchtGaaf het volgende:
Heeft iemand hier ook (postitieve) ervaringen met de Stichting MEE?
Die schijnen ook hulp te kunnen bieden aan mensen met autisme.
Het bekende wal-en-schip idee.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 23:15 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Daar ben ik vorige week geweest voor een aanmeldgesprek. Helaas kunnen zij voor mij niet zo veel betekenen, waarschijnlijk omdat ik geen probleemgeval ben![]()
Van anderen hoor ik wel eens over ze en dat schijnt regelmatig toch wel goed te werken.
Ik heb gelukkig een baan en geen WSW, WWB of Wajong (nodig), dus dat gaat dan wel lekker.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 23:33 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Het bekende wal-en-schip idee.
De slechtste positie is denk ik als je een vervelend baantje hebt en minimumloon verdient. Omdat je dan al werk hebt, heb je waarschijnlijk geen recht op extra begeleiding of bemiddeling.
Heb je een WWB uitkering en een arbeidshandicap, dan heb je mogelijk recht op een WSW-indicatie. En via de sociale werkvoorziening of door begeleid werken kun je gemakkelijk meer dan het minimumloon verdienen.
De Wajong is al voldoende uiteen gezet.
Duits heb ik ook een tijdje gedaan, maar daar ben ik zo slecht inquote:Op dinsdag 14 juli 2009 23:12 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Hmm, tja. Je andere posts heb ik minder mee op, maar deze wel meer. Bijna alles in je eentje willen doen omdat je denkt dat je het veel beter kan. Terwijl je weet dat met meer mensen het wel leuker is.
Hele bergen kunnen verzetten maar struikelen over kleine kiezels.
Engels praten ook wel, en dan wordt ik daar bewust van, probeer ik het in het Nederlands, maar omdat dat niet klinkt dan maar Duits of Frans![]()
Het zou wel interessant zijn om te weten of dat bij ASS'ers vaker voorkomt, zijn al die testen niet meer nodigquote:Op woensdag 15 juli 2009 10:23 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Duits heb ik ook een tijdje gedaan, maar daar ben ik zo slecht in
Waar ik op dit moment het meest benieuwd naar ben is de uitslag van de WAIS test. Ik merkte heel duidelijk dat sommige onderdelen vlekke- en moeiteloos gingen maar andere onderdelen echt tegen een muur oplopen waren.
Dat, samen met de tests van gisteren, heeft in ieder geval tot de observatie geleid dat ik moeite heb om direct iets onder woorden te brengen. Het omschrijven van begrippen of het aanvullen van zinnen kost me veel meer tijd en moeite dan gemiddeld, terwijl het onthouden van cijferrijtjes echt onwijs goed ging.
Overigens heb ik geen moeite om dingen onder woorden te brengen waar ik op dat moment al mee bezig ben, dus onderwerpen als werk of een project bespreken zijn niet moeilijk, maar als iemand vervolgens direct over iets totaal anders begint zit ik eerst een tijdje "ehh, ehh"![]()
Anyway, vind het wel erg tof om te horen dat ik niet de enige "engelsdenker" ben. Niet dat ik het een rare eigenschap vind, maar ik heb het nog nooit van iemand gehoord.
Ik las op hun site het eea.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 23:15 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Daar ben ik vorige week geweest voor een aanmeldgesprek. Helaas kunnen zij voor mij niet zo veel betekenen, waarschijnlijk omdat ik geen probleemgeval ben![]()
Van anderen hoor ik wel eens over ze en dat schijnt regelmatig toch wel goed te werken.
Knap hoor als je dit kuntquote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:31 schreef sempron2400 het volgende:
Ik ‘moest’ op mijn werk iets vertellen over mijn beperking. Op mijn werk zijn er een aantal medewerkers met een Wajong-achtergrond. Ik heb het kunnen brengen zonder het woord autisme of Asperger te gebruiken
Het lijkt niet zoveel moeilijkheden op te leveren als je een beetje anders bent.
Sommigen zeiden later dat het met mijn communicatie wel vrij goed gaat. In het gunstigste geval zal het best kunnen dat het slechts iets meer tijd nodig heeft om op een bijna normaal niveau te komen. Dat zal later moeten blijken: langzaam maar zeker wordt mijn takenpakket uitgebreid.
OK.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:14 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Voor een traject dat mij gaat begeleiden naar een baan.
Niet nodig.quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:55 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik las op hun site het eea.
Het begreep ook dat je via hen ook een PGB kan aanvragen. Want die heb ik nog niet. Jij wel?
Dankjequote:Op woensdag 15 juli 2009 19:58 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
OK.
Knap dat je zo stappen weet te zetten.
Merci!quote:
Even een vrije vertaling naar mijn eigen mening van je laatste zin:quote:Op woensdag 15 juli 2009 22:40 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Merci!
Nu kan ik ook (verder) gaan werken aan mijn prive-situatie. Daar doen zich toch nog veel schommelingen voor op zowel financieel als sociaal gebied. Ik vind het prettig als ik wat meer weet waar ik aan toe ben. Het moeilijkst vind ik een donderslag bij heldere hemel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |