ik denk dat het UMC en het Antonius beide altijd een team in huis hebben, iig het UMC zekerquote:Op zaterdag 20 juni 2009 21:06 schreef Vivi het volgende:
[..]
Antonius (Nieuwegein) UMC en Diak Zeist tot nu toe.
ik is een hijquote:Op zaterdag 20 juni 2009 21:07 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik zeg toch tegen haar ook dat ik het anders had begrepen.
Verder heeft zij de opleiding daadwerkelijk gedaan en kwam jij over alsof je het van horen zeggen had. Sorry als ik het mis heb.
er is nu een instroming geregeld voor mbo 4,dan duurt de opleiding 2 1/2 jaar, hoe het zit met een hbo-vér geen idee, 2 jaar zal de opleiding sowieso duren. Het salaris kan ik dan ook niks over zeggen,omdat je reeds een verpleegkundige bent, vlgs mij krijg je dan verpleegkundigen salaris gedurende de opleiding.quote:Op zondag 21 juni 2009 11:55 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Da's voor mij weer interessant! Ik woon in Limburg, ben een jaar of 8 geleden opgeleid tot verpleegkundige (HBO-V), daarna verder gestudeerd en nu zit ik in de adviseursfuncties, maar wil eigenlijk weer meer de werkvloer op. Binnenkort ook tijd zat, want over 2 weken werkeloos.![]()
Studiefinanciering zal er voor mij niet meer inzitten, maar als ik met een verkorte opleiding kan omscholen tot operatie-assistent is dat zeker een optie. Als je tijd hebt om meer info te geven (bij voorbeeld over de opleiding maar ook salaris-indicatie), dan hoor ik het graag.
En anders ga ik zelf eens bellen met de Hogeschool.
quote:Op zondag 21 juni 2009 13:00 schreef Mip1988 het volgende:
[..]
ik denk dat het UMC en het Antonius beide altijd een team in huis hebben, iig het UMC zeker
van het Diak weet ik het niet
nog even over de exacte materie: ik zou me er niet te druk over maken, het is echt niet diepgaand of veel. je zult er aan moeten trekken maar je komt er echt wel doorheen
[..]
ik is een hij![]()
Moi? Ik zie bij jou geen avatar, alleen een leeg wit rechthoekjequote:Op zondag 21 juni 2009 20:37 schreef Vivi het volgende:
Zeg jij nu maar niks, McArmy afvallige! Je hebt nog niks gezegd over mijn avatar
.
Instellingen veranderen!quote:Op zondag 21 juni 2009 21:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Moi? Ik zie bij jou geen avatar, alleen een leeg wit rechthoekje
Ik miste de Cartoon-Vent al!
Nee, ik heb alleen van Tergooi een reactie gehad dat ik op gesprek mag komen maar ik was iets te enthousiast met solliciteren want bij nader onderzoek bleek het logistiek niet echt haalbaar. Ik hoop wat van het UMC of Antonius te horen, voor aankomende september ben ik sws al te laat, dat wist ik ook wel hoor.quote:
Dit komt uit een tentamen. Ik bedoel maar.quote:Vraag 2
Een diabeticus moet 24 IE insuline toegediend krijgen. In voorraad zijn ampullen waarop gedrukt staat :
1 ml= 100 IE. Hoeveel ml wordt voor deze injectie in de spuit afgepast?
Tijdens een operatie moet 16 mg. dexamethason opgelost worden in een vloeistof. 1 ampul dexamethason bevat 5 ml , 5 ml = 20 mg.
Hoeveel cc. dexamethason zuig je op uit deze ampul?
Het scheelt misschien dat ik langdurige stages loop op onze zusterlokaties (kinderziekenhuis en dagbehandelcentrum onder andere) en je dus dat perifere gevoel op zich wel proeft.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 07:04 schreef scrub_nurse het volgende:
ik ben het bijna volledig met clumsy_clown eens, ik werk zelf in een groot perifeer ziekenhuis. Maar ik ben van mening dat je ook je anesthesie-opleiding beter in een perifeer ziekenhuis kunt doen. Je leert toch nog meer alleen te werken, zoals cc al aan gaf, geen co assistenten/arts-assistenten om je heen die ook alles moeten leren dus alle aandacht van je begeleider en anesthesist gaat naar jou. Een vriendin van mij heeft de opleiding in ons ziekenhuis gedaan, is daarna naar een klein perifeer ziekenhuis gegaan vervolgens naar een academisch en nu weer een academisch. Zij zegt dus heel duidelijk dat ze zo blij is dat ze opleiding bij ons gehad heeft,want daar heeft ze heel veel aan gehad. In dat kleine perifeer wordt je als student ook al snel ingezet als gatenvuller voor het personeelstekort, in t academisch had ze soms het gevoel dat ze voor piet snot erbij zat,of de enige was die zag dat het niet zo goed met de patiënt ging,vanwege de arrogantie en weinig ervaring van de assistent die er bij was.
Het UMC heeft dag en nacht 1 team in huis. En een 2e team in de achterwacht. Anthonius net zo. Meeste perifere ziekenhuizen hebben 's nachts en in het weekend bel diensten. Dan moet je binnen een kwartier in huis zijn.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:00 schreef Mip1988 het volgende:
[..]
ik denk dat het UMC en het Antonius beide altijd een team in huis hebben, iig het UMC zeker
van het Diak weet ik het niet
nog even over de exacte materie: ik zou me er niet te druk over maken, het is echt niet diepgaand of veel. je zult er aan moeten trekken maar je komt er echt wel doorheen
[..]
ik is een hij![]()
Anesthesie medewerkersquote:Op maandag 27 juli 2009 23:23 schreef clumsy_clown het volgende:
Zieltjes winnen voor het vak is altijd goed.
Ohja, nog iets: als je voor OK-assistent gaat, adviseer ik om te beginnen in een (middel)groot perifeer ziekenhuis. Ik zou in ieder geval nooit de ok-opleiding bij ons willen doen. De leerlingen worden veul te snel ingezet in diensten omdat ze een personeelstekort hebben, en om diezelfde reden laat de opleiding ook nog wel 's te wensen over.
Als je anesthesiemedewerker wil worden, en wie wil dat niet worden, zou ik lekker academisch gaan. De operaties zijn namelijk gewoon te interessant om voorbij te laten gaan.
Haha dan mag jij me wellicht aanstaande dinsdag meehelpen om in slaap te komenquote:Op zondag 8 november 2009 13:11 schreef scrub_nurse het volgende:
en al een keuze gemaakt? wij hebben net een nieuw promotiefilmpje gemaakt:
Holy crap. Oude machines. Zijn dat ADU's 5? En wat een grappig accent..quote:Op zondag 8 november 2009 13:11 schreef scrub_nurse het volgende:
en al een keuze gemaakt? wij hebben net een nieuw promotiefilmpje gemaakt:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |