Waarom wel? Nu verdienen ze een premium op hardwarequote:Op zaterdag 20 juni 2009 14:41 schreef Rosbief het volgende:
Als OSX zoveel beter is, waarom maken ze er dan gewoon geen legale pc-versie van?
Als dat echt waar is dan is de keuze snel gemaakt.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 14:13 schreef Afvoerput het volgende:
[..]
De spec's van een apple laptop voor 2000,- staan gelijk aan een hp laptop voor 1000,- hoor.
Idd, omdat ze anders geen laptop meer verkopen, die feitelijk veel te duur is gezien de hardware.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 14:42 schreef zquing het volgende:
[..]
Waarom wel? Nu verdienen ze een premium op hardware
Eyeopener: Er is geen universeel systeem. Er is hooguit een dominant systeem.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 14:39 schreef Sjibble het volgende:
Ik ben ook een beetje anti-apple. Omdat het niet gewoon universeel is zoals al het andere op de wereld. Want dan heb je quicktime en bende nodig, noem maar op. Daarom kots ik er op. Tevens de designs.
Dat is gewoon niet waar, laptops zijn mischien wel iets duurder wanneer je ze vergelijkt met een acer, maar ga je kijken naar fatsoenlijke laptops dan zijn ze gewoon goed betaalbaarquote:Op zaterdag 20 juni 2009 14:43 schreef Sjibble het volgende:
A
[..]
Als dat echt waar is dan is de keuze snel gemaakt.
terwijl je eigenlijk net zo veel kwijt bentquote:Op zaterdag 20 juni 2009 14:43 schreef Sjibble het volgende:
terwijl je eigenlijk net zo veel kwijt bent zeg maar..
Omdat ze anders dezelfde behandeling krijgen als Microsoft? Juist doordat zij hun producten (MacBook Pro en OS X) gecombineerd verkopen, kunnen ze alles bundelen. Terwijl Microsoft tegenwoordig IE niet eens mag leveren met Windows 7, komt Mac OS X compleet met bijvoorbeeld Safari en QuickTime.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 14:41 schreef Rosbief het volgende:
Als OSX zoveel beter is, waarom maken ze er dan gewoon geen legale pc-versie van?
quote:Op zaterdag 20 juni 2009 14:44 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Idd, omdat ze anders geen laptop meer verkopen, die feitelijk veel te duur is gezien de hardware.
Omdat ze nu een beperkt aantal hardware hebben, en zijn de drivers makkelijk aan te passen op bepaalde pc's of laptops. Terwijl windows met 1000 drivers zitten.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 14:41 schreef Rosbief het volgende:
Ja, er is niemand die zegt dat apples goedkoop zijn. Maar goed de eerdere link naar de adamo toont aan dat vergelijkbare hardware van andere a-brands niet goedkoper is.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 14:44 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Idd, omdat ze anders geen laptop meer verkopen, die feitelijk veel te duur is gezien de hardware.
Ach, mijn 12" PowerBook is nu na vijf jaar afgeschreven, heb net een nieuwe MacBook Pro binnen, en die verpats ik, mocht ik willen, nog zonder problemen voor een euro of 400.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 14:39 schreef Sjibble het volgende:
Imo vind ik het nogal bullshit om een laptop van boven de 1000 euro te kopen. Als dat ding 2000 kost, dan is ie nu wel veel beter als menig 1000 euro laptopje, maar als die macbook is afgeschreven had je voor die 1000 euro weer een betere kunnen halen.
Wat is er beter aan die laptops dan op hardwarematig vlak dan een goede HP, IBM, Sony etc?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 14:45 schreef zquing het volgende:
[..]
fatsoenlijke laptops zijn duur, voor de iMacs zijn er geen vervanging, de mini's ook niet. Alleen hun pro's vind ik te hoog geprijsd
Niets, maar wat kost een goede HP, IBM of Sony?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 14:47 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Wat is er beter aan die laptops dan op hardwarematig vlak dan een goede HP, IBM, Sony etc?
Het gaat om meer dan alleen de hardware. Als je sommige zaken zoals hardware één op één gaat vergelijken, zijn ze misschien ondergeschikt, maar het totaalplaatje maakt het Apple-producten juist zo krachtig.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 14:47 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Wat is er beter aan die laptops dan op hardwarematig vlak dan een goede HP, IBM, Sony etc?
De behuizing wellicht, verder niets. Beetje sony vaio is dan ook even duur.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 14:47 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Wat is dat voor belachelijke prijs. Komt het alleen door de SSD dat dat ding zo duur is?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 14:15 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
http://www.dell.com/content/topics/topic.aspx/global/products/adamo/topics/en/us/adamo-onyx?c=us&l=en&s=dhs&cs=19
Dell Adamo 13.4"
Je betaald natuurlijk ook voor het ontwerp.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 15:12 schreef editoor het volgende:
[..]
Wat is dat voor belachelijke prijs. Komt het alleen door de SSD dat dat ding zo duur is?
Je betaalt toch neem ik aan?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 15:20 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Je betaald natuurlijk ook voor het ontwerp.
Je snapt het niet he? Het feit dat ze bij Apple OS X bundelen met zelf gekozen hardware is dé reden dat Macs zo soepel draaien. Ze hoeven geen rekening te houden met tig exotische configuraties, ze kiezen alles zelf en kunnen daar optimale software voor schrijven.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 14:41 schreef Rosbief het volgende:
Ja.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |