abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70191846
Nee ben geen "fanboy" maar ik heb een mac en een Windows machine en het werkt allebij goed. Maar wil je gewoon wat huiswerk maken of iets ja dan is een acer notbookje of iets in die richting echt goed genoeg. Of je wil snel van je geld af tja dan een mac book
  zaterdag 20 juni 2009 @ 12:46:34 #27
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_70191961
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 11:28 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ik vraag me af of de mensen waarbij de topcase voor de zoveelste keer is gescheurd of die het met je eens zijn. Het lijkt wel alsof Apple hierbij slachtoffer van z'n eigen succes is geworden.
De scheurende topcases was een probleem van de plastic MacBook. De MacBook Pro met z'n aluminium Unibody behuizing heeft hier geen last van.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 12:49:42 #28
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_70192030
Een timmerman koopt ook geen hamer waarvan het handvat om de haverklap loslaat.

Ik ben nog steeds meer tijd aan onderhoud kwijt van een paar windows servers in de renderfarm op het werk die continu uit hun neus vreten dan met de complete studio die dag in dag uit op de Mac werkt.

Koop wat je wil, maar ik kan mensen met de beste wil van de wereld geen Windowsbakken meer aanraden.
Ik ga naar huis.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 20 juni 2009 @ 12:50:52 #29
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70192051
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 12:49 schreef nietzman het volgende:
Een timmerman koopt ook geen hamer waarvan het handvat om de haverklap loslaat.

Ik ben nog steeds meer tijd aan onderhoud kwijt van een paar windows servers in de renderfarm op het werk die continu uit hun neus vreten dan met de complete studio die dag in dag uit op de Mac werkt.

Koop wat je wil, maar ik kan mensen met de beste wil van de wereld geen Windowsbakken meer aanraden.
Op aftersales service na dan.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 12:51:15 #30
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_70192060
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 11:44 schreef VNA9216 het volgende:
Geen virusscan op een mac installeren = dom, OOK voor OSX zijn er virussen. Het hangt ook van de gebruiker af hoe veilig het systeem is. Tevens is het ook onverantwoord omdat je zo voor dat je het weet misschien een besmette bijlage doormailt oid naar een windows gebruiker natuurlijk
Er zijn geen virussen voor Mac OS X.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 12:54:21 #31
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70192127
Specificaties zijn één ding natuurlijk, de ‘lompheid’ van het apparaat is een ander ding. Macbooks zijn relatief dun en licht voor hun formaat, goedkopere niet-Mac laptops zijn vaak een stukje dikker en lomper. Als je dat niet erg vindt, dan is het geen punt. Vergelijk je het echter met een Thinkpad b.v. van IBM, dan zie je dat het prijsverschil al aardig terugloopt, zoniet: verdwijnt. En net als een Thinkpad heeft een Macbook ook een duidelijk hogere restwaarde als je die 2e hands wilt verkopen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_70192245
Dit loopt alleen maar uit op een gigantische ruzie tussen Windows en Apple fanboys.

TS, als je voordelen wil zien moet je gewoon even op de site van Apple kijken, die staat vol met informatie.

Ik ben zelf ook een tijd geleden overgestapt en ik kan het iedereen aanraden.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 13:05:30 #33
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_70192464
Ik zou als ik jou was heul Fok! gewoon negeren en lekker een MacBookPro kopen, ik droom al jaren van zo'n ding en wil niets liever dan een MacBookPro dus als ik jou was zou ik gewoon een MacBookPro kopen hoor!
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  Donald Duck held zaterdag 20 juni 2009 @ 13:15:23 #34
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_70192755
Een topic zuur al te veel puur gebash, netjes. Ik heb ook een nieuwe laptop nodig en een macbook pro behoort tot de mogelijkheden. Dus ik heb er wat vragen over.
Hoeveel ruimte snoept een installatie van OS X af van de schijf?En bij normaal gebruik, hoeveel meer neemt het dan constant in? Windows maakt constant enorme herstelpunten aan e.d., en ik had begrepen dat OS X ook zoiets dergelijks had. Ik heb geen zin om elke week een gigabyte te verliezen.
Ik draai ook enkele zeer specifieke applicaties waarvoor echt geen mac-alternatief is. Dus daarvoor heb ik Windows nodig. Is de mac onder bootcamp echt een volwaardige Windows machine, zonder moeilijkheden?
De geclaimde batterijprestatie van 7 tot 8 uur. Is dat nog onder normale omstandigheden of alleen als je alles op
minimaal gooit?
En wat ik best vind missen, is een blu-ray drive. Juist op de 17 inch zou je dat toch verwachten. Is dit een licentieprobleem ofzo?
En ook apart vind ik het beperkte toetsenbord. Er ontbreekt een numeriek toetsenbord. Terwijl er op de 17inch meer dan genoeg ruimte voor zou zijn. Hoe worden die ontbrekende toetsen opgevangen? Allemaal met toetsencombinaties?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zaterdag 20 juni 2009 @ 13:17:44 #35
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_70192808
Zijn alle Macbook Pro's 17"? Zoja, hoe neemt TS hem dan mee naar school?
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 20 juni 2009 @ 13:19:40 #36
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70192856
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 13:17 schreef Rosbief het volgende:
Zijn alle Macbook Pro's 17"? Zoja, hoe neemt TS hem dan mee naar school?
Nee, vanaf 13"
  zaterdag 20 juni 2009 @ 13:21:55 #37
122997 zquing
Drama Junk
pi_70192901
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 11:28 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Mensen die nog steeds denken dat een mac grafisch betere prestaties levert
Final Cut?
"Those unforgettable days, for them I live"
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 20 juni 2009 @ 13:25:08 #38
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70193000
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 13:15 schreef __Saviour__ het volgende:
Een topic zuur al te veel puur gebash, netjes. Ik heb ook een nieuwe laptop nodig en een macbook pro behoort tot de mogelijkheden. Dus ik heb er wat vragen over.
Hoeveel ruimte snoept een installatie van OS X af van de schijf?
10.5 nu een gig of 8 geloof ik. 10.6 wat in September verschijnt zegt 5GB nodig te hebben.
quote:
En bij normaal gebruik, hoeveel meer neemt het dan constant in? Windows maakt constant enorme herstelpunten aan e.d., en ik had begrepen dat OS X ook zoiets dergelijks had. Ik heb geen zin om elke week een gigabyte te verliezen.
OSX maakt geen herstelpunten aan. Je hebt een tool timemachine wat in feite een backup tool is waarmee je incremental kan backuppen naar removable disk. Ik weet niet wat die gemiddeld aan filesize backupped, ik gebruik het niet.
quote:
Ik draai ook enkele zeer specifieke applicaties waarvoor echt geen mac-alternatief is. Dus daarvoor heb ik Windows nodig. Is de mac onder bootcamp echt een volwaardige Windows machine, zonder moeilijkheden?
Ja.
quote:
De geclaimde batterijprestatie van 7 tot 8 uur. Is dat nog onder normale omstandigheden of alleen als je alles op
minimaal gooit?
Mijn macbook alu zou een batterijtijd van 5 uur moeten hebben en ik haal met normaal draadloos werken en de helderheid van het scherm terug geschroefd dat ook makkelijk.
quote:
En wat ik best vind missen, is een blu-ray drive. Juist op de 17 inch zou je dat toch verwachten. Is dit een licentieprobleem ofzo?
$45 licentie per blu-ray drive.
pi_70193206
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 11:29 schreef Rosbief het volgende:

De enige reden waarom mensen een Macbook Pro kopen is omdat het 'mooi en hip' is, net zoals Ben & Jerry meer wordt gekocht vanwege de status dan voor het ijs.
-
Praat voor jezelf aub
pi_70193502
Wat je je af moet vragen: als ik een andere laptop koop dan een MacBook Pro ga ik er dan achteraf nog over piekeren of ik het wel of niet had moeten doen. Een laptop is een investering.
Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
  zaterdag 20 juni 2009 @ 13:48:07 #41
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_70193543
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 13:34 schreef Nooduitgang het volgende:

[..]

Praat voor jezelf aub
Ik praat voor alle Mac-users, omdat ze zelf niet durven toegeven dat ze Apples alleen voor de looks en hipheidsfactor kopen.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  zaterdag 20 juni 2009 @ 13:50:01 #42
122997 zquing
Drama Junk
pi_70193582
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 13:48 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Ik praat voor alle Mac-users, omdat ze zelf niet durven toegeven dat ze Apples alleen voor de looks en hipheidsfactor kopen.
Formfactor lijkt me ook een vrij belangerijke factor? En wat is er mis om geld uit te geven aan hoe iets eruit ziet, loop je op kisten ofzo
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 20 juni 2009 @ 13:58:46 #43
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70193777
quote:

[..]

Nou nee, meer voor de enorme usability.
pi_70193780
quote:

[..]

Alsof het "verkeerd" is om iets voor de looks te kopen. Je verwaarloost je eigen looks zeker ook? Lekker hoor!
pi_70193839
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 13:50 schreef zquing het volgende:

[..]

Formfactor lijkt me ook een vrij belangerijke factor? En wat is er mis om geld uit te geven aan hoe iets eruit ziet, loop je op kisten ofzo
Daar is niets mis mee, maar 90% van de apple fanboys geef dat niet toe. Ze beweren allemaal dat een apple laptop super spec's en een ultra mega stabiel besturingssysteem heeft ten opzichte van een simpele pc.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 14:02:55 #46
122997 zquing
Drama Junk
pi_70193862
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 14:01 schreef Afvoerput het volgende:

[..]

Daar is niets mis mee, maar 90% van de apple fanboys geef dat niet toe. Ze beweren allemaal dat een apple laptop super spec's en een ultra mega stabiel besturingssysteem heeft ten opzichte van een simpele pc.
Met die laptops is dan ook niets mis qua prijs, kwalitatieve laptops kosten dan gewoon veel geld
  zaterdag 20 juni 2009 @ 14:03:27 #47
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_70193872
quote:
+ Geen virussen en gedoe. Je hoeft geen Norton 360 (of elk ander virusprogramma) te installeren om veilig aan de slag te kunnen
Correctie: Apple raadt wel beveilging aan. Er zijn wel virussen die je software kunnen beschadigen. Ik weet niet welke media-markt nerd je dit verkocht heeft..
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  zaterdag 20 juni 2009 @ 14:04:00 #48
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_70193890
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 14:02 schreef zquing het volgende:

[..]

Met die laptops is dan ook niets mis qua prijs, kwalitatieve laptops kosten dan gewoon veel geld
Met het verschil dat er gewoon normale hardware in zit.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 20 juni 2009 @ 14:04:05 #49
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70193892
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 14:01 schreef Afvoerput het volgende:

[..]

Het lijkt me niet dat iemand met droge ogen kan beweren dat de specs beter zijn aangezien die heel simpel te vergelijken zijn. De meeste apple gebruikers roemen dan ook de stabiliteit, gebruiksgemak en bij de aluminium modellen de stevigheid.

Dat is ook wat ik altijd terug lees hoor. En mooi meegenomen... het ziet er vaak beter uit dan de gemiddelde windows laptop die volgeplakt is met 'intel inside' stickers en knipperende leds in groen, rood, blauw en wit.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 20 juni 2009 @ 14:05:56 #50
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70193923
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 14:03 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Correctie: Apple raadt wel beveilging aan.
http://tweakers.net/nieuw(...)-oud-en-onjuist.html
quote:
Er zijn wel virussen die je software kunnen beschadigen.
Als je eerst je wachtwoord intikt ja.
quote:
Ik weet niet welke media-markt nerd je dit verkocht heeft..
Waarschijnlijk een met daadwerkelijk kennis van zaken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')