quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 18:27 schreef wouter37 het volgende:veel succes met de auto bouwen en racen
mag je ook gebruik maken van wind energie ?
Dat mag volgens mij wel

Wielkappen worden vaak zo ontworpen dat ze bij zijwind wat voortstuwing geven (dus werken als een zeil).
De regels zijn hier trouwens te vinden:
http://www.wsc.org.au/Be.Part.of.It/Forms/Volgens mij zijn er maximum afmetingen van de auto (5m lang x 1m80 breed x 1m60 hoog waarbinnen je eigenlijk wat aerodynamica betreft alles mag doen waar je maar zin in hebt. Vergeet alleen niet dat zijwind bij die zonnewagen bandjes flink slijtage kan geven. We hebben in 2003 in een paar uur een setje opgerookt omdat het hard waaide. Een bandenwissel kost je al snel 10 minuten dus je moet wel veel winst verwachten voor je echt serieus gebruik wilt maken van zijwind.
Oh en voor ik het vergeet: Je mag de batterij alleen laden met energie van de zon. Tijdens stops een windmolen naast je auto zetten die je accu laadt is dus weer niet toegestaan
Een op je auto die onder het rijden hetzelfde doet is dat ook niet. Maar buiten dat dat niet mag heb je er ook geen reet aan omdat de lucht weerstand van de molen hoger is dan de stroomlevering.
[ Bericht 16% gewijzigd door TR08 op 23-06-2009 20:56:31 ]