...? hoe moet ik me dat voorstellen? werd ze de laatste tijd ontzettend dik / zweette ze als een otter????quote:Sinds een week of 2 heeft de kat echter besloten om te gaan plassen
Ik denk dat ze geen tuin(deur) hebben. Anders hadden ze dat wel gedaan denk ikquote:
Ik woon in Duitsland, maar daar hebben ze zoiets vast ook wel. Ga straks gelijk even kijken!quote:Op zaterdag 20 juni 2009 10:10 schreef Greys het volgende:
De kat is onstandig/ongelukkig omdat hij niet naar buiten kan denk ik. Probeer een Feliway stekker! Daar ruik je zelf niets van, maar dat verspreid iets waar hij een gelukkiger en kalmer gevoel van krijgt. Google er even op![]()
Heeft dat geen gevolgen voor de andere poes, die uit hetzelfde bakje eet? Ze krijgen trouwens alleen brokjesquote:Anders kan je ook nog proberen Bach Rescue druppeltjes te gebruiken door zijn eten, dat doet soms ook wonderen.
Hier ga ik niet van uit, omdat hij ook regelmatig wel op de kattenbak gaat en niet alleen om te poepen. Hij heeft het nu in 2 a 3 weken, 3x gedaan, dus plassen an sich is geen probleem voor 'm.quote:Maar je moet ook even uitsluiten of hij geen blaasgruis heeft. Dan hij pijn bij het plassen en dat uit zich vaak door op allerlei plekken te plassen behalve in de kattenbak (omdat hij dat associeert met pijn!).
We hebben inderdaad geen tuindeur. Je moet het ongeveer zo zien: Voordeur, algemene hal met trappenhuis, 6 treden, voordeur van onze woning. Daarom is het raam ook te hoog voor 'm om zelf binnen te komen. En van de woningbouwvereniging mogen de katten officieel ook niet naar buiten.quote:
Bullshit, dit is één van de grootste fabels ook.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 10:02 schreef DoctorB het volgende:
Een kat doet dat om te laten zien dat hij de baas is. Als jullie de kat niet straffen door hem er met zijn neus doorheen te wrijven en hem volgens buiten te zetten, blijft ie dit doen en kan je iedere week nieuwe kleren gaan kopen. Kattenzeik krijg je er niet uitgewassen!
maar het lucht wel op.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 10:23 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Bullshit, dit is één van de grootste fabels ook.
Daar kregen ze ook natvoer, maar als we dat wel eens voor ze kopen, eten ze maar een heel klein beetje. En zn eigen brokjes gaan er goed inquote:Op zaterdag 20 juni 2009 10:21 schreef Greys het volgende:
Kregen ze bij je schoonmoeder ook alleen brokjes? Anders is dat misschien ook een punt, als hij daar ook blikvoer kreeg, is hij nu misschien geïrriteerd dat hij alleen blokjes krijgt. Kritische katten
In ons geval betekent dat dus de kat weg doen, omdat we echt niet de mogelijkheid hebben om 'm naar buiten te doen. Of naja, wel de mogelijkheid om 'm naar buiten te doen, maar naar binnen halen betekend dus vanaf een uur of 10 's avonds bij de deur zitten en hopen dattie komt. Op het moment dat we 'm dan eindelijk zien moeten we 'm lokken met snoepjes en door met zn moeder op onze arm in de deuropening te gaan zitten. Af en toe is dat niet erg, maar iedere dag gaat gewoon niet. Vooral niet in de winter. Laatst hebben we het geprobeerd en duurde het 5u voordattie uiteindelijk binnen was. Daarbij komt ook nog dat de kat officieel niet naar buiten mag van de woningbouwvereniging.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:25 schreef cheqy het volgende:
Als een kat opeens begint te plassen is het een teken dat het ongelukkig is of last heeft van stress. Je kan wel allemaal leuke hulpmiddeltjes kopen maar dat helpt niet.
Het enige wat je kan doen is de oorzaak waar je kat ongelukkig van wordt weg nemen.
Bij onze situatie is het wel op uit huis plaatsen uitgedraaid. Als een kat ergens niet happy mee is en je kan niks aan de situatie veranderen dan moet je jezelf gaan afvragen wie je er mee helpt om het toch in huis te houden.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 12:09 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
In ons geval betekent dat dus de kat weg doen, omdat we echt niet de mogelijkheid hebben om 'm naar buiten te doen. Of naja, wel de mogelijkheid om 'm naar buiten te doen, maar naar binnen halen betekend dus vanaf een uur of 10 's avonds bij de deur zitten en hopen dattie komt. Op het moment dat we 'm dan eindelijk zien moeten we 'm lokken met snoepjes en door met zn moeder op onze arm in de deuropening te gaan zitten. Af en toe is dat niet erg, maar iedere dag gaat gewoon niet. Vooral niet in de winter. Laatst hebben we het geprobeerd en duurde het 5u voordattie uiteindelijk binnen was. Daarbij komt ook nog dat de kat officieel niet naar buiten mag van de woningbouwvereniging.
Zal ik Derek Ogilvie even proberen te bellen:P misschien dat hij iets kan betekenenquote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:25 schreef cheqy het volgende:
Als een kat opeens begint te plassen is het een teken dat het ongelukkig is of last heeft van stress. Je kan wel allemaal leuke hulpmiddeltjes kopen maar dat helpt niet.
Het enige wat je kan doen is de oorzaak waar je kat ongelukkig van wordt weg nemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |