Zijkanten helemaal niet meer vijlen, nooit. Dat haalt het 'verband' uit je nagel waardoor je ernstig aan stevigheid verliest.
En verder vind ik het klinken alsof je naast dunne, ook vrij droge nagels hebt. De meeste nagelversterkers bevatten formaldehyde en dat droogt je nagels nog verder uit. Die moet je dus vermijden. Gek genoeg zijn dat vaak de duurdere nagelversterkers zoals inderdaad die van Herôme. Ik heb er nu een paar van de Essence uit de SOS nailsavers serie die zonder formaldehyde zijn en die zijn veel liever voor mijn nagels al gebruik ik ze meestal alleen maar voor een glanslaagje en niet perse omdat ze zo verstevigen.
Het allerallerbeste wat je kan doen is goed hydrateren met nagel(riem)olie, nagelriemcrème en handcrème.
In ieder geval iedere ochtend en avond maar liever nog vaker en dan ook niet vergeten je nagels en nagelriemen goed in te masseren.
Wat ook wonderen doet voor mij is vitamine B-complex. Ik neem het vanwege iets anders maar sinds ik dat neem heb ik echt een dramatische verandering aan mijn nagels gemerkt. Ze zijn sterker, flexibeler en groeien veel sneller dan eerst. Hetzelfde geldt voor mijn haar trouwens, ook een leuke bijkomstigheid.