Ten eerste, nogmaals: *SMEEEELLLLTTTT*

Nu met een kopje koffie

(het is hier 6.30, ben door dochterlief al een half uur wakker) eens kijken wat ik kan schrijven. Ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die het een vreemde show vond. Eens even kijken, waar zal ik beginnen..
GroupdanceBAH BAH!!! Helemaal niets aan, kon niet zien wie wie was, rommelig en BAH. Jammer hoor.
Janette & EvanJazz - Goed gedanst, maar ben het met je eens Malahide dat Sonya toch steeds meer van hetzelfde brengt. Dacht dat dus ook terwijl ik dit keek. Altijd dezelfde bewegingen die in een andere volgorde neer worden gezet.. Altijd die weirdness.. Heel anders dan Mia Michaels die toch steeds weer nieuwe dingen bedenkt.. Zie je toch het niveau-verschil heel duidelijk (vind ik dan). Maar leuk om te zien en een leuk paar!
Rumba -

"I didnt know if i wanted to see you sexy"

Wat is het toch een schatje, ik kan er niet over uit mensen, sorry! De dans was best goed vond ik!! ik vond dat ie zijn rol goed speelde, ondanks de heavy eyelids waar Nigel het over had (juist

). En gewoon goed gedanst. Kwam vast ook doordat Janette de dans droeg, was haar natuurlijk op haar heupen geschreven dit

En dan dus die commentaren

Ik ben zo verliefd op Evan en verblind door passie
Jeanine & Brandon Waltz - GETS, niets aan. Op een gegeven moment kon ik de wals er gewoon niet meer in ontdekken, zo langzaam was de muziek (serieus, zat echt te tellen van 1, 2, 3 en kon de maat niet vinden

). Komt nog bij dat zij het ook niet te pakken kregen en zie hier de slechtste dans van de avond.. Mary was de enige (die er wat van begreep, Ellen bespreek ik strax nog

) die nog een beetje positief was en dat was natuurlijk omdat ze het niet over haar hart kan verkrijgen om echt nega over Brandon te zijn.
Pop Jazz - GEEN BAL AAN! ongelofelijk. Ik heb ook heeeeelemaal genoeg van Brandon en de choreo??? Wat was dat?? Waar is de toegevoegde waarde?? Blegh. Jammer voor Jeanine deze week.. Ze kon niet shinen..
Melissa & AdeChacha - Tja, dat kontje van Ade was natuurlijk niet te versmaden

maar wat slecht zeg. Alleen de wals was nog een beetje slechter. Melissa leek zich ook absoluut niet los te kunnen gooien. Alles was stijf. Het is de absoluut eerste keer dat ik haar ballet-training zo in de weg zag staan. Zelfs de disco vond ik toen top en daar heb je toch ook wel losheid voor nodig.. Ade vond ik idd ook niet fantastisch.
Contemporary - OMG.. daar kwamen de tranen.. En ik was gewoon blij om te lezen dat jullie je ook niet konden bedwingen want ik schaamde me al dat ik me mee liet slepen door emo-tv

Ik heb echt zachtjes zitten huilen tijdens het nummer en zitten brullen vanaf dat Nigel niet kon praten en later mijn zijn rug naar de camera toezat om zijn neus te snuiten. En het was zowat gieren toen Mia aan het woord kwam en ze haar snikken niet kon bedwingen en Tyce het bijna niet aan kon zien

Het was een beladen onderwerp maar gewoon fantastisch gedanst, gelift en gechoreographed. Dus het stuk verdiende al deze aandacht wel.. Echt kippevel.. Maar laten we wel wezen: Een dans minder beladen dan dit en Melissa en Ade hadden er allebei uitgelegen (denk ik). Hun redding dus

Malahide, knuf
Kayla & JasonBroadway - heb ik niet gezien en ik moet het ding nog afkopen, maar dat is niet zo belangrijk..
Hip hop - LEUK Eindelijk eens een hip hop die echt leuk om te zien was. Goed gedanst van de beiden, superidee natuurlijk, goed uitgevoerd en idd die choak pose aan het eind

En Jason die zegt in het voorfilmpje: I want ppl to run away from their televisionset, screaming

was leuk.
Overall: waren maar ongeveer de helft van de dansen ok of goed, en de rest niet. Dat is echt een slechte balans voor SYTYCD..
Ellen DGRS:

(wou eigenlijk het kots-smilietje gebruiken maar dat was dan net iets te veel). Onwijs grappig natuurlijk maar wat voegde ze toe?? geen bal!! alleen kostbare zendtijd gebruiken om haar grapjes (die wel grappig waren hoor) te herhalen. En dan tussendoor nog een paar keer vragen of de dansers timmermannen waren en zeggen dat ze dat kan. Neeee, dit was een grote fout van SYTYCD. Maar ja, mss voor het US-publiek dan weer niet, die zijn zeker gek op haar?
Results:
Had ze allemaal goed behalve het meisje dat er uiteindelijk uitging.. Jammer, jammer jammer maar goed, iemand moest er uit en ik vind bij de meiden dat het een erg close race is vanaf de op 10. Kayla had van mij ook wel mogen gaan, maar heb er op zich ook wel vrede mee hoe het nu gegaan is. Janette was voor mij geen favoriet, zag haar ook niet winnen, maar ze was wel supergoed en heb genoten van haar.
Voor Jason was het gewoon tijd. Al had ik geen traan om Brandon gelaten

die MOET er gewoonweg volgende week uit (Evan & Ade in de finale

). Maar dat zijn laatste dans op de show een zombiedans was, was gewoon erg toepasselijk voor me. Hij deed me een beetje denken aan Comfort vorig seizoen, dat je op een gegeven moment dacht, omg is die er nou nog steeds? Staat die steeds uit de dood op ofzo?? Niet dat Jason een slechte danser is, het tegenovergestelde juist, en zeker de laatste weken is ie voor mij erg vooruitgegaan. Maar hij is nu al zooo vaak in de bottom beland dat het gewoon onlogisch was geweest als die de top 6 had gehaald.. Ik zal zijn puppy-face missen..
De gerecyclede meuk
daar houd ik juist wel van

Heb genoten van de oude gezichten en 1 van mijn favo dansen (de Bench en Ramalama. de Hummingbird vond ik altijd wel goed maar niet mijn favo). Ben nostalgisch ben ik bang

Krijg dan echt zo'n warm gevoel. Oh en Ramalama

Wade Robson

OMG

ik heb ook zitten kwijlen hoor Malahide, dat lag echt niet aan het bier en de salsamuziek

Om op te vreten, zo was hij! Echt een toegevoegde waarde ook voor de dans, vaak is het zo dat als een choreographer meedanst in zijn eigen dans dat ie niet het tempo bij kan houden van de jonge jongens en meiden, of dat ie geen enkele nut heeft. Maar in deze was het gewoon super. *Gaat Nog Een Keer Kijken*

MMMMMMMMMM
Nu ik erover nadenk, hoe twisted moet je zijn als je

t bij Evan's zware oogleden en cutiepie face, en de dag erop ook moet

en bij Wade Robson als zombie

Kan het nog meer vloeken???
Nick en Sabra, ja nu je het zegt. Sabra kwam wel voor in het voorliedje als winnares. Maar idd, ze waren er niet bij. Maar er waren er wel meer niet bij he. Benji en Lacey heb ik volgens mij ook niet gezien?!
Katie Holmes, BAH
Evan: tja ik heb in de allereerste show van het seizoen gezegd dat ik mijn schoen (of mijn hoed, weet t niet meer

) op zou eten als Evan of Philip de show niet zouden winnen. Ik blijf er nog steeds bij. Ik denk echt dat Evan wint. En dan idd niet perse omdat ie de beste danser is, maar wel omdat het zo'n heeeerlijke personality en een schatje is (zie je toch ook dat dat aangeboren is, dat videootje bewijst dat). I VOTE EVAN

(sorry mensen, ik kan er niets aan doen, verliefd en verblind door liefde

)
Jeetje mina wat een lap tekst. SOLLY