Woohoooo

! Zat ik daar vanochtend om 6:00 u al weer klaarwakker achter mijn laptop. Maar bloody hell, het was wel de moeite waard om door de vroege zon wakker gemaakt te worden. En lukt het me toch nog om wat te tikken voordat ik weg moet.
Oh my freaking God, wat een fantastische show!!! Eindelijk weer het niveau van de eerste aflevering. Wat waren ze (bijna) allemaal goed! Tranen, opwinding en kippenvel. Mary en Nigel die allebei ‘cwazy’ werden. Tyce DiOrio die eens niet de bitch uithing, maar nuttige dingen te zeggen had. De Hot Tamale Train die maar doorraast. Wade Robson! Mia Michaels!! Russisch volksdansen

. I frickin frickin love this show!
Ik wil me bij voorbaat verontschuldigen voor alle foute anglicismen, maar dat bekt zoveel lekkerder. Here we go

…
Melissa & Ade – disco (Doriana Sanchez)
De disco’s vallen niet tegen dit jaar. Heerlijk feestje, net niet zo goed als de disco van Brandon & Janette, maar kwam aardig in de buurt. Die lifts, vooral die ene waarin Melissa ondersteboven een spagaat doet. Wow! Sexy maar toch ook cute. Ade zag er ook weer bijzonder lekker uit in die strakke glitterbroek en Melissa vond ik een overtuigende discoqueen. Had ietsiepietsie minder balleterig gemogen, maar dat kun je haar niet echt kwalijk nemen. Nog steeds één van mijn favoriete koppels.
Kayla & Kupono – contemporary (Mia Michaels)
Kreeg een blèèh-gevoel van die tranen van Kupono, maar toen die twee eenmaal begonnen te dansen zat ik zelf te grienen als een kind. Wat was dit fantastisch, oh my God. Kupono…

. Hoe hij dat personage neerzette met die duivelse, verleidelijke blik. Kippenvel. Voor de eerste keer wist hij me echt te raken en zag ik dat hij een supermooie danser kan zijn. En Kayla, zij is gewoon flawless, echt. Dat gezeik van Nigel over haar haar sloeg nergens op. Mia Michaels is een raar wijf en een trut omdat ze mij laat janken. Maar dat mag, want ze is gewoon geniaal. Punt. Ik ga nog een keer kijken!!!
Caitlin & Jason – foxtrot (Tony Meredith & Melanie LePatin)
Classy, classy, classy. Caitlin wás Grace Kelly (dat had ik zelf al bedacht, maar toch bedankt Nigel), ze zagen er allebei prachtig uit. Over de choreografie… mmm. Ik vond het maar weinig dans en veel om elkaar heendraaien. Wel mooi, maar toch. En wat ik echt niet snap is dat de judges – vooral Mary – nooit iets zeggen over de ‘gapping’ als ze ‘in hold’ dansen. Bijna alle koppels die ballroom doen dansen niet tegen elkaar aan als ze in de klassieke ballroomhouding dansen. Dat terzijde. Mooie dans, goed uitgevoerd, maar… maakt dit genoeg indruk tussen al het dansgeweld? Ik ben bang van niet.
Jeanine & Phillip – kalinka (Youri Nelzine & Lilia Babanko)
Fuck you Nigel. Echt

. Altijd lopen te kwijlen over hoe geweldig de show is door dansstijlen over de hele wereld te laten zien. Krijgen die arme Phillip en Jeanine een kalinka, en dan gaat hij de dansstijl af zitten te kraken. Onbeschoft naar de choreografen toe en zo overbodig voor Phillip en Jeanine, want wat kunnen die eraan doen? En zo simpel is die dansstijl volgens mij echt niet. Maar goed, mijn stijl is het ook niet, maar het was toch gewoon goed gedanst? Jeanine straalde, die meid kan draaien als een dolle, en Phillip deed het ook best goed, al begint die melige gezichtsuitdrukking van hem me nu wat tegen te staan. Anyway, beetje nare nasmaak door Nigel, die ik behoorlijk hoog heb zitten, maar die vanavond een paar keer irritant was.
Randi & Evan – hip hop (Tabitha & Napoleon)
Aaah, die arme Randi moet het wel ontgelden, nu is ze weer zwanger ha ha

. Tja, het was vermakelijk, maar ik was er niet kapot van moet ik zeggen. Beetje slappe hip hop hap. Weer vond ik Randi de sterkere van de twee en ik vind Evan een slechte lifter. Het was ook niet altijd mooi synchroon. Ik denk dat het tijd is dat Randi en Evan in de bottom three belanden. Er zijn sowieso drie koppels die echt veel sterker zijn. Maar afgaande op Evan’s populariteit bij de internetcommunity, zou het zomaar eens niet kunnen gebeuren...
Janette & Brandon – Argentijnse tango (Miriam Larici & Leonardo Barrionuevo)

Ooooo Janette, wat ben jij goed. Meid, je bent een bloody salsadanseres!!! Nondeju. Die lifts, die flicks, die ganchos of hoe die krengen ook allemaal heten… perfect! Brandon kan alles, ik verval in herhaling, maar wat kun je er verder over zeggen. Hij is gewoon erg erg goed. Technisch briljant, superpartner voor Janette, de juiste hoeveelheid gebroei. Zolang hij zijn irritante jambek houdt is hij mijn favoriet en een klasse apart. Als er een soort tussenprijs was voor het beste koppel van deze serie, dan mag dit stel die direct hebben van mij. Ik vind het gewoon erg dat deze twee uit elkaar gehaald gaan worden.
Melissa & Ade – waltz (Ron Montez)
Ook bij deze twee vind ik het heel jammer dat ze uit elkaar gaan, want het is gewoon een prachtig koppel om naar te kijken. Melissa’s bewegingen en lifts waren schitterend als altijd, Ade’s pirouettes waren briljant. Maar… mijn aandacht verslapte halverwege een beetje en dat zal niet alleen bij mij gebeurd zijn. Ondanks dat het erg goed was één van de dansen die het minst zal blijven hangen bij het publiek, ben ik bang. Toch kan ik me niet voorstellen dat ze in de bottom three belanden.
Kayla & Kupono – Broadway (Joey Dowling)
Mijn favoriete nummer uit West Side Story, leuke choreografie van dat enge grote mens, maar helaas moet ik de jury gelijkgeven: het was niet ‘fierce’ genoeg gedanst. Eigenlijk kan ik het ze niet kwalijk nemen, die hebben gewoon hun heart & soul in die eerste dans gestopt. Technisch was er verder niet heel veel mis mee, Kayla danste Kupono een beetje weg. Vermakelijk maar niet meer dan dat.
Caitlin & Jason – lyrical jazz (Mandy Moore)
Zo zo, die Jason is vanavond opeens van een jongen in een man veranderd op het podium

. Mandy’s choreo vond ik echter niet boeiend, iets te suf, afgezaagd jazzballeterig en niet sterk genoeg voor dit moment van de competitie. Op zich wel goed gedanst van Caitlin en Jason, maar ik denk dat deze dans wellicht de nagel aan hun doodskist zal blijken te zijn…
Jeanine & Philip – jive (Tony & Melanie)
Jeanine is goed in alles. Probleem is dat Phillip achterblijft in de meeste dansen buiten zijn eigen stijl, en daardoor kan Jeanine niet stralen als een Janette of Kayla, terwijl ze die potentie volgens mij wel heeft. Phillip deed het best aardig, maar ik denk dat het programma hem lang genoeg doodgeknuffeld heeft. Hij is nu echt de zwakste schakel en ik zie hem graag vertrekken. En Jeanine zou ik graag zien met Brandon of Ade, als ze er nog inzit volgende week.
Toevoeging na de tweede keer bekijken: Phillip deed het eigenlijk toch wel hartstikke goed. De jive is echt een takkendans als je helemaal niet kunt ballroomen. Toch blijf ik bij het bovenstaande, dat ik hem toch die minste vind van de jongens die er nog inzitten.
Randi & Evan – samba (Anya & Pasha)
Het doet een beetje pijn in mijn hart en Saeramir zal me waarschijnlijk doodzwijgen vanaf nu, maar Evan overtuigde geen moment. Sorry, dirty en sexy zit er gewoon niet in bij die knul. Hij is gewoon een lief nerdje. Randi was daarentegen wel weer helemaal in haar element. Even een puntje van kritiek t.o.v. Anya en Pasha. Ze zijn voor een ruige, sexy samba gegaan, wat mijns inziens een inschattingsfout is geweest. Je kunt een samba namelijk ook een beetje tongue-in-cheek, funky en cute maken, en dat had natuurlijk veel beter bij deze twee donderstenen gepast.
Janette & Brandon – jazz (Wade Robson)
Wade Robson, you’re one weird dude bro. Ik heb geen superlatieven meer over voor dit geweldige stel. Ze kunnen alles, echt. In deze dans was Brandon nét iets meer de ster als Janette, zoals dat in de tango precies andersom was. Heerlijk koppel, ik kan blijven kijken naar die twee.
Bottom three… in ieder geval niet Janette & Brandon en Kayla & Kupono (op basis van hun eerste dans). Melissa & Ade waren niet het opvallendste stel van de avond, maar wel erg goed, die zullen ook niet in gevaar komen denk ik. Blijven over… Randi & Evan, Caitlin & Jason en Jeanine & Phillip. Maar wie er in dit scenario uitgaan? En heel onzekere gok… Caitlin en Jason. Ik denk dat de show Evan en Phillip wil bewaren voor de tour.
Edit een paar uurtjes later: na Phillip en Jeanine nog een keer gezien te hebben begin ik te twijfelen... ik vrees nu echt voor Melissa en Ade

.
Ondanks dat ik het een supershow vond heb ik toch geprobeerd kritisch te blijven (is wel gelukt volgens mij

) .Ik ben nu al zenuwachtig voor morgen, de uitslag zou weleens verrassend kunnen zijn.
[ Bericht 0% gewijzigd door Malahide op 09-07-2009 12:29:17 ]