Dat zou ze gezien kunnen hebben als een persoonlijke bedreiging, dus eigenlijk vind ik het niet zo raar dat ze aangifte gedaan heeft.quote:en als laatste had tie gezegd dat als er weer wat aan de hand is dat hij haar wist te vinden!!
Wat valt daar inderdaad verkeerd aan te begrijpen.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 18:53 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat zou ze gezien kunnen hebben als een persoonlijke bedreiging, dus eigenlijk vind ik het niet zo raar dat ze aangifte gedaan heeft.
Moet die de volgende keer maar beter nadenken voordat die zoiets eruit blert.
Dat dus,quote:Op vrijdag 19 juni 2009 18:53 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat zou ze gezien kunnen hebben als een persoonlijke bedreiging, dus eigenlijk vind ik het niet zo raar dat ze aangifte gedaan heeft.
Moet die de volgende keer maar beter nadenken voordat die zoiets eruit blert.
Zelfs als dat niet het geval is; waarvoor wil hij haar anders vinden? Een potje ganzenborden ofzo.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 18:57 schreef wapwip het volgende:
[..]
Dat dus,
En wellicht, als manlief er uit ziet als een bodybuilder achtig persoon, of meer richting de harley davidson fanclub, denk ik dat je je dan wel bedreigd kunt voelen.
Hahah ja goed, maar ik kan me voorstellen dat een ruiger uiterlijk icm met zo'n zin, wat krachtiger en gevaarlijker over komt.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 18:58 schreef ehqo het volgende:
[..]
Zelfs als dat niet het geval is; waarvoor wil hij haar anders vinden? Een potje ganzenborden ofzo.
Niet de meest handige woordkeuze in een discussie denk ikquote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:01 schreef ana1 het volgende:
hij wist haar te vinden om die fiets opnieuw na te laten kijken!!
Zo kan je het volgens mij ook opvatte!!
Want zo bedoelde hij het ook!
Wanneer er iemand tegenover je staat die al niet happy is en dan nog te horen krijgt ik weet je te vinden dan zou ik daar ook niet vrolijk van worden en geef toe, jij ook niet.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:01 schreef ana1 het volgende:
hij wist haar te vinden om die fiets opnieuw na te laten kijken!!
Zo kan je het volgens mij ook opvatte!!
Want zo bedoelde hij het ook!
Beter als dat ze dat niet bij een bedreiging doen en er even later iemand bloedend op straat ligt, imo. Aldoende leert men, tevens.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:05 schreef ana1 het volgende:
Oke... misschien niet zo verstandig om dat te zeggen (zelf ben ik het hiermee niet zo eens, want volgens mij is dit GEEn bedreiging)
Maar is het dan wel normaal dat er 4man sterk van de politie hem komen halen en dat hij heel de avond vast moet zitten en vervolgens nog een boete krijgt en een strafblad??
Ligt aan de situatie, als zij (de verkoopster)de situatie ernstig heeft ingeschat, overstuur was, sturen ze ook wellicht wat meer politie. Al vind ik 4 ook wel een beetje overdreven. En een strafblad? Dan is er toch wat meer aan de hand zou ik denkenquote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:05 schreef ana1 het volgende:
Oke... misschien niet zo verstandig om dat te zeggen (zelf ben ik het hiermee niet zo eens, want volgens mij is dit GEEn bedreiging)
Maar is het dan wel normaal dat er 4man sterk van de politie hem komen halen en dat hij heel de avond vast moet zitten en vervolgens nog een boete krijgt en een strafblad??
Jij was er niet bij, dus jij kan niet weten hoe de situatie ter plekke was.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:05 schreef ana1 het volgende:
Er is geen valse aangifte gedaan!!!!quote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:12 schreef ana1 het volgende:
Ja ik was er niet bij dus ik kan er niet over oordelen, maar ik blijf het raar vinden.
Mijn vriendin zat er al aan te denken om aangifte te doen ivm valse aangift, maar ik geloof niet echt dat ze daar dan nog iets over hoort! Maar als je het niet probeert dan weet je het nooit!
Zelf heb ik haar gezegd, dat ze het misschien beter kan laten rusten...
Het is typisch Nederlands. Als puntje bij paaltje komt geven ze bijna allemaal niet thuis. Maar als ze weten dat je ongevaarlijk bent, dan komen ze wel even hun punt makenquote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:18 schreef babipangang het volgende:
wel erg dat vrouwen zo sterk staan in zulke gevallen, ze hoeven maar een keer zielig te kijken bij de politie en de man is meteen de lul. Als het andersom zou zijn geweest, dat da wijf die man had bedreigd dan was er helemaal geen actie ondernemen. Triest hoe het hier in nederland gaat
Ik blijf rustig, zo rustig zelfs dat ik op m'n spelling let.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:19 schreef ana1 het volgende:
Nou Meneer of mevrouw Netsplinter...
Je bent zelf ook niet 1 van de rustigste!!
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt, alleen men kan anders denken dan jou!!
Politie-agent in burger? yeah rightquote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:22 schreef ana1 het volgende:
Dit is ook een van de redenen dat ik dit op Fok zet...
Volgens mij klopt het niet dat ze gelijk met 4 man sterk een gezin op zijn kop zette!
Ze hadden ook een politie agent in burger kunnen sturen, (en evt. een wagen op de hoek)!!
Sorry Netsplitterquote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:21 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik blijf rustig, zo rustig zelfs dat ik op m'n spelling let.
??quote:daar in tegen
quote:
Ga dan met je kind spelen. Dadelijk staat de kinderbescherming aan de deur, omdat je niet elk moment van de dag met je kind speelt.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:24 schreef ana1 het volgende:
Netsplinter..
Het spijt mij tenzeerste...
Maar op mijn spelling letten is nu het laatste waar ik tijd voor heb!!
Mijn kindje is gezellig hier aan het spellen en mama (die griet die niet op der spelling kan lette) is aan het kijken wat de meningen zijn van andere mensen!!
Dus alsjeblieft wees eens volwassen!!
Mijn punt blijft staan.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:24 schreef ana1 het volgende:
Netsplinter..
Het spijt mij tenzeerste...
Maar op mijn spelling letten is nu het laatste waar ik tijd voor heb!!
Mijn kindje is gezellig hier aan het spellen en mama (die griet die niet op der spelling kan lette) is aan het kijken wat de meningen zijn van andere mensen!!
Dus alsjeblieft wees eens volwassen!!
Het kan wel, maar waarom zouden ze?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:25 schreef ana1 het volgende:
hahah nu is het mijn beurt om te lache om me zelf..
kan dat dan niet politie agent in burger???
Sinds wanneer wordt bedreiging serieus genomen?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:33 schreef Stokkie_ het volgende:
En geheel terecht dat ie is aangehouden. Bedreiging wordt nou eenmaal erg serieus genomen! moet ie maar normaal doen.
quote:Ze waren nog geen 5 minuten aan het fietsen en der fiets loopt vast.. (hij blokkeerde gewoon helemaal)
Het scheelde weinig of er knalde een auto achterop!!
Misschien is mijnheer wel een goede bekende van de politie, en heeft hij al meerdere mishandelingen etc op zn naam staan. Dan nemen ze dat wel even iets serieuzerquote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:35 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Sinds wanneer wordt bedreiging serieus genomen?
sowieso niet voor een "simpele bedreiging". Het moet wel erg serieus zijn geweest als ze daarvoor komen. Dus zal wel meer aan de hand zijn geweest.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:36 schreef Cracka-ass het volgende:
De politie komt echt niet zomaar met 4 man.
Er moeten dingen gebeurd zijn (in het verleden of daar te plaatse) waardoor ze bij de politie reden hadden om met 4 man uit te rukken.
En verder:
[..]
!!
Bel SBS6 alvast.
quote:Op vrijdag 19 juni 2009 18:41 schreef ana1 het volgende:
Het gebeurde 2 dagen terug..
Mijn vriendin had een nieuwe fiets voor haar dochter gekocht..
Ze waren nog geen 5 minuten aan het fietsen en der fiets loopt vast.. (hij blokkeerde gewoon helemaal)
Dus Mannetje lief samen met dochter en de fiets naar de winkel terug, de fiets ging uiteraard in reparatie!!
De volgende dag (gisteren) konden ze hem weer ophalen... Toen ze daar aankwamen zij de dochter van de eigenaar dat er helemaal niets aan de hand was, waarop de man van mijn vriendin zei, nou ik sta hier de boel in de maling te nemen, waar zie je mij voor aan!! Dit uitte dus in een behoorlijke conversatie... en als laatste had tie gezegd dat als er weer wat aan de hand is dat hij haar wist te vinden!! Dat vatte de dochter van de eigenaar verkeerd op en gilde dat hij de winkel uit moest om nooit meer terug te komen, waarop de man van mijn vriendin zei, wat denk je van de onderhouds beurten, nou die kan je ook vergeten en nu eruit anders bel ik de politie zei ze.... Dus die vriend van mij zei dat ze dat dan maar moest doen en liep heel rustig de winkel uit!
sávonds net na het eten stopte er ineens een politiewagen en een politie busje voor de deur, ze kwamen hem met 4 man halen!! En vervolgens heeft hij als een zware crimineel heel de avond vast gezeten....
hij mocht rond een uur of 11 weer naar huis, met de melding waarschijnlijk krijg je hiervoor een boete en dit wordt je eerste strafblad!!
Nou dus de vraag, is dit nou echt normaal en wat kunnen ze hier aan doen??
Los van 't feit dat jij er niet bij bent geweest maar niettemin op basis van slechts 1 behoorlijk twijfelachtig geformuleerde kant van een verhaal denkt te kunnen oordelen over de aard van een persoon met wie je nog nooit ook maar een woord gewisseld hebt lijkt de openingspost mij toch op iets heel anders te duiden..quote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:16 schreef tho_Omas het volgende:
Zulke lamme types als de verkoopster ken ik wel. Dat zijn dezelfde mensen die denken dat ze verkracht worden omdat iemand ze aankijkt.
Maar hier heb je natuurlijk weinig aan. Bewijst wel maar weer hoe graag de politie intimideert. Je woont zeker niet in Slotervaart? Anders kwam Job Cohen wel even langs.
De kroeg zit vol met mongolen, als het je te gortig wordt loop ga je weg en loop je er naar eentje 50m verder.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:44 schreef tho_Omas het volgende:
Tja, ik weet zoveel mensen te vinden. Ik weet de kroeg ook te vinden.
Mensen die tegen jou schreeuwen deugen niet, maar de kroeg zit wel vol met mongolen.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:49 schreef Roi het volgende:
[..]
De kroeg zit vol met mongolen, als het je te gortig wordt loop ga je weg en loop je er naar eentje 50m verder.
Die vrouw doet gewoon haar werk in een winkel, die vent begint gelijk te schreeuwen omdat het hem niet bevalt. Heb het zelf ook een keer gehad, die man heeft het ook geweten. (Jaja, ook volgens hem overdreef ik en was het gewoon grootspraak).
quote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:53 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Mensen die tegen jou schreeuwen deugen niet, maar de kroeg zit wel vol met mongolen.
Als die man schreeuwt dat het hem niet bevalt vind ik dat nou niet echt dreigend.
Als ik die OP lees krijg ik sterk het gevoel dat mijn neefje van 10 dit heeft geschrevenquote:Op vrijdag 19 juni 2009 20:04 schreef HuHu het volgende:
Als ik die OP zo lees krijg ik sterk het gevoel dat er veel meer aan de hand is en dat niet alle informatie gegeven wordt.
Ja dat is haar interpretatie. Als er een kerel achter de balie had gestaan was er nu niks gebeurt. Maar nee het is weer een vrouw. Het is logisch dat als jij een product koopt, en dat na 5 minuten weigert waardoor je kind op haar mulle gaat, je emotioneel bent. Misschien bedoelde die man wel ik weet je te vinden in de zin van, als ik nog een fiets koop kom ik weer naar jouw winkel.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 20:03 schreef Roi het volgende:
[..]
Hij heeft gezegd dat hij haar wel wist te vinden. Dat is wel dreigen.
quote:Op vrijdag 19 juni 2009 20:07 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Ja dat is haar interpretatie. [..] Misschien bedoelde die man wel ik weet je te vinden in de zin van, als ik nog een fiets koop kom ik weer naar jouw winkel.
Of die flap heeft 't echt bont gemaakt en dat horen we nu niet, aangezien er maar één kant van 't verhaal verteld wordt.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 20:26 schreef Freeflyer het volgende:
strafblad.. dat zal niet 1,2,3 zo'n vaart lopen. dan moet er eerst een veroordeling komen voor de rechter. alvorens er zo'n veroordeling is moet de officier van justitie eerst heil zien in deze zaak.
Als dat echt zo is en er getuigen bij zijn dat het op deze manier bedoeld is dan is het geen bedreiging maar slecht een belofte dat hij terug komt als die fiets niet deugt.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 18:55 schreef ana1 het volgende:
Hij heeft toch niets gezegd van dat hij haar wat aan zou doen?!!
Hij wist hun weer tevinden als er weer wat zou gebeuren met die fiets..
Volgens mij is dat geen bedreiging, maar een normaal iets...
Of heeft die man thuis een heel ander verhaal opgehangen. Dat weet niemand, alleen de winkelmedewerker en die manquote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:40 schreef babipangang het volgende:
misschien heeft dat wijf de boel wel erger laten lijken dan dat het is. Even erbij gezegd dat hij haar nog geslagen heeft oid. Kapotschieten die hoer!
btw kan me niet voorstellen dat je een strafblad krijgt hiervoor
Geen strafrechtelijkequote:Op zaterdag 20 juni 2009 08:36 schreef HunterSThompson het volgende:
"Ik weet je te vinden" is wel degelijk een bedreiging.
Zonder nadere gegevens kan jij hier dus niets over zeggen. Dat kan wel degelijk een strafrechtelijke bedreiging zijn, dat ligt aan de context. Je hebt wel gelijk dat het een bedreiging met een misdrijf of geweld moet zijn. Het enkele "ik weet je te vinden" is niet voldoende.quote:
Welke nadere gegevens, ik ga uit van wat je zegt. "Ik weet je te vinden" is nooit een strafrechtelijke bedreiging. Meer of minder zeg ik niet.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 08:43 schreef HunterSThompson het volgende:
[..]
Zonder nadere gegevens kan jij hier dus niets over zeggen. Dat kan wel degelijk een strafrechtelijke bedreiging zijn, dat ligt aan de context.
"strafrechteleijke bedreiging" is niet echt een juridische term. - het juiste woord is "strafbare bedreiging".quote:
quote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:05 schreef ana1 het volgende:
Maar is het dan wel normaal dat er 4man sterk van de politie hem komen halen en dat hij heel de avond vast moet zitten en vervolgens nog een boete krijgt en een strafblad?
Hij moet letterlijk zeggen dat hij haar dood gaat maken. Wat hij nu zei valt niet onder bedreiging. Wat raar dat hij is opgehaald? Waar ging de aangifte over? Hij moet dat gehoord hebben.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:05 schreef ana1 het volgende:
Enorm bedankt voor de aanvulling, nu weten we zéker wat we al wisten..quote:Op zaterdag 20 juni 2009 08:48 schreef zomaareennaam het volgende:
[..]
"strafrechteleijke bedreiging" is niet echt een juridische term. - het juiste woord is "strafbare bedreiging".
Ik heb ook een dienstverlenend beroep en dan zeg ik vaak: als u nog wat te vragen heeft, weet u me te vinden.quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1305661/2/50#70189298]
Ik zeg zo vaak tegen een winkelier, 'als er iets mis is, dan weet ik je te vinden' en dan kúnnen ze dan niet bedreigend opvatten.
Dit.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:36 schreef Rosbief het volgende:
Als fietsenwinkel/ondernemer zou ik sowieso niets willen verkopen aan kampvolk.
Dit soort taferelen zijn dan onvermijdelijk bij een defecte producten, want asociaal volk voelt zich meteen opgelicht als er iets niet deugt met hun aankoop. Heel goed dat deze kwal is opgepakt.
Lange mensen zijn beter dan kort mensen?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:00 schreef ana1 het volgende:
Nou het is geen bodybuilder of iemand vol met tato's, maar een lange nette man... die van zijn vakantie geld een nieuwe fiets voor zijn dochter koop!!
Jaja, je was er zelf niet eens bij. Ik ken jullie soort welquote:Op zaterdag 20 juni 2009 18:25 schreef mireddy het volgende:
Tuurlijk begrijp ik jullie, dat jullie ook de andere kant van het verhaal willen weten, maar geloof mij nou maar dat mijn man, die op dat moment met mijn dochter van 9 in de winkel, misschien wel boos was, maar niemand bedreigd heeft.
Haar woord tegen de zijne ... klaar gebeurd niets mee.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 18:41 schreef ana1 het volgende:
Het gebeurde 2 dagen terug..
Mijn vriendin had een nieuwe fiets voor haar dochter gekocht..
Ze waren nog geen 5 minuten aan het fietsen en der fiets loopt vast.. (hij blokkeerde gewoon helemaal)
Dus Mannetje lief samen met dochter en de fiets naar de winkel terug, de fiets ging uiteraard in reparatie!!
De volgende dag (gisteren) konden ze hem weer ophalen... Toen ze daar aankwamen zij de dochter van de eigenaar dat er helemaal niets aan de hand was, waarop de man van mijn vriendin zei, nou ik sta hier de boel in de maling te nemen, waar zie je mij voor aan!! Dit uitte dus in een behoorlijke conversatie... en als laatste had tie gezegd dat als er weer wat aan de hand is dat hij haar wist te vinden!! Dat vatte de dochter van de eigenaar verkeerd op en gilde dat hij de winkel uit moest om nooit meer terug te komen, waarop de man van mijn vriendin zei, wat denk je van de onderhouds beurten, nou die kan je ook vergeten en nu eruit anders bel ik de politie zei ze.... Dus die vriend van mij zei dat ze dat dan maar moest doen en liep heel rustig de winkel uit!
sávonds net na het eten stopte er ineens een politiewagen en een politie busje voor de deur, ze kwamen hem met 4 man halen!! En vervolgens heeft hij als een zware crimineel heel de avond vast gezeten....
hij mocht rond een uur of 11 weer naar huis, met de melding waarschijnlijk krijg je hiervoor een boete en dit wordt je eerste strafblad!!
Nou dus de vraag, is dit nou echt normaal en wat kunnen ze hier aan doen??
Getuigen zijn meestal vrij simpel in discridiet te brengen , en daarbij ze ze de aller aller slechtste bron van feitelijke interpretaties van het incident, omdat de mensenlijk brain er een filter overheen haalt.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 20:57 schreef mireddy het volgende:
Ja, maar er waren ook 2 man personeel in die zaak aanwezig, maar die zullen hun baas natuurlijk nooit afvallen en om mijn dochter er in te betrekken gaat ons veel te ver. Het kind is al helemaal over haar toeren en durft niet meer op haar nieuwe fiets te fietsen.
Nu durf ik ook niet te zeggen of die getuigen dan wat waard zijn, maar toch....
Al zou alles gedeponeerd worden zei de recherche, dan nog heeft hij een strafblad.
Aardig gek toch, lang leve Nederland. De drugskoeriers en loverboys kunnen gewoon hun gang gaan, maar iemand die voor zijn rechten opkomt in een winkel wordt vervolgd!!
Zonder veroordeling geen strafblad lijkt me. Er is dus iets dat niet begrepen en/of verteld wordt.quote:Op zondag 21 juni 2009 07:39 schreef Eric_Cantona het volgende:
Bedankt voor je verhaal mireddy, maar dan nog blijf ik 't erg raar vinden dat je partner "zomaar" 'n strafblad krijgt. Ik geloof er niets van dat zoiets je zomaar "overkomt", want zo lijkt 't wel.
Er moet iets meer gebeurd zijn dan wat er nu verteld wordt, kan haast niet anders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |