't is maar een topic, als je het raar vindt dat mensen vragen stellen moet je niet op fora komenquote:Op vrijdag 19 juni 2009 14:32 schreef beelz het volgende:
Waar wil je heen, waar komen we vandaag, wat is het nut? Allemaal van die vragen. Ik hou van kaas.
je mag je niet voor 2 lotingsstudies inschrijven. Het enige wat kan is als je BMW doet in Amsterdam, daar is het geen loting ( weet niet of het bij UVA of VU of beide is).quote:Op vrijdag 19 juni 2009 15:45 schreef sbk het volgende:
Ik heb me ingeschreven voor biomedische wetenschappen en geneeskunde hoor :s
O vandaar, ik heb me ingeschreven voor biomedische wetenschappen aan de Uva.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 15:46 schreef kirsten. het volgende:
[..]
je mag je niet voor 2 lotingsstudies inschrijven. Het enige wat kan is als je BMW doet in Amsterdam, daar is het geen loting ( weet niet of het bij UVA of VU of beide is).
Dit probleem had mijn school ook, ik heb vandaag mijn nieuwe cijferlijst gehaald en opgestuurd. Hopen dat het goed komt..quote:Op vrijdag 26 juni 2009 07:32 schreef kirsten. het volgende:
Nou, er is dus een probleem ( ik weet net of het alleen bij ons op school is maar ik heb gehoord dat dit bij duizenden scholieren gebeurd), IB-groep heeft nieuwe eisen aan de cijferlijsten gesteld ( Dat profielgedoe, met bijvakken, vrije deel etc.) Dit waren ze alleen vergeten door te geven aan de scholen, waardoor ik ( en dus velen met mij) een brief hebben gekregen dat we voor 5 juli als een malle alle goede dingen op moeten sturen of we liggen uit de loting(hihi en die zooi krijg ik dus 3 juli pas ><). Dus ik zou het nog proberen als ik jou was.
Of naar belgie. Alleen duurt de opleiding daar 7 jaar en worden er nog wat extra toelatingsexamens afgenomen. Maar wel geen lotingquote:Op zaterdag 4 juli 2009 19:44 schreef o.us het volgende:
Je kan nog altijd MBO Geneeskunde doen.
Of krassen.
Kom maar eens door die toelatingstestquote:Op zaterdag 4 juli 2009 20:37 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Of naar belgie. Alleen duurt de opleiding daar 7 jaar en worden er nog wat extra toelatingsexamens afgenomen. Maar wel geen loting
of verzorging HBO --> Brugjaar geneeskunde(bachelor) --> reguliere route master.
quote:Op zaterdag 4 juli 2009 20:37 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Of naar belgie. Alleen duurt de opleiding daar 7 jaar en worden er nog wat extra toelatingsexamens afgenomen. Maar wel geen loting
of verzorging HBO --> Brugjaar geneeskunde(bachelor) --> reguliere route master.
quote:Op dinsdag 14 juli 2009 01:23 schreef Koskesh het volgende:
Ik heb de toelatingstest gedaan voor geneeskunde vorig jaar in België.
Niet geslaagd.![]()
Zag tussen de duizenden mensen opeens een klasgenoot van mij, hij wist dus niet of hij cum laude ging halen en ging voor zekerheid even die toets in belgie make en hij zakte ook daarvoor...![]()
Hij stond dus toch cum laude en doet nu GNK in NL.
Die toets in belgië is dus zwaar klote is wat ik wil zeggen.
(ik wel ingeloot trwns maar meegeloot in klasse D).
quote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:11 schreef Repeat het volgende:
Ik ben vorig jaar uitgeloot in klasse B, dus ik hoop echt dat het dit jaar wel gaat lukken
quote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:11 schreef Repeat het volgende:
Ik ben vorig jaar uitgeloot in klasse B, dus ik hoop echt dat het dit jaar wel gaat lukken
Ik ken nog meer mensen die dit is overkomen vorig jaar die in klasse B zaten...quote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:11 schreef Repeat het volgende:
Jep, die kneuzen liepen er bij mijn middelbare school ook rond. Zij hadden de redenering "Ik weet niet wat ik moet studeren, ik laat het lot beslissen".quote:Op dinsdag 14 juli 2009 16:54 schreef fusionfake het volgende:
Ja dit jaar is er ook niet zonniger op.. ~6900 aanmeldingenKrijg meer en meer het gevoel dat mensen het kiezen omdat ze gewoon niks anders weten, zo is het wel op mijn middelbare school gegaan iig..
Inderdaad, van die pipo's die zich 3 dagen voor de deadline inschrijven in lotingsklasse E, terwijl ik weet dat zij wellicht wel ingeloot worden en ik in C niet wekt frustratie op.. Laat staan voor de mensen die in B zitten o.i.d.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:11 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Jep, die kneuzen liepen er bij mijn middelbare school ook rond. Zij hadden de redenering "Ik weet niet wat ik moet studeren, ik laat het lot beslissen".
Die heb ik al gehoord en ik zie er naar uit. Alhoewel het bij BMW vast minder erg zal zijn dan bij geneeskunde.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 23:59 schreef leejow het volgende:
Oeh potentiële eerstejaars.. Zullen we alvast enge verhalen vertellen over de snijzaal en rectale touchés?
BMW welke uni? Dat maakt nogal uitquote:Op woensdag 15 juli 2009 10:59 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Die heb ik al gehoord en ik zie er naar uit. Alhoewel het bij BMW vast minder erg zal zijn dan bij geneeskunde.
En je hebt dat in die 6 jaar niet doorgehad?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:21 schreef Florian_ het volgende:
Ik mag niet eens meeloten vanwege een verkeerd vakkenpakket. Da's pas lullig.
Hoe werkt dat danquote:Op woensdag 15 juli 2009 13:02 schreef koeskoeskedoeskie het volgende:
Ik ben vorig jaar al ingeloot alleen begin dit schooljaar pas..
Moet nu alleen nog mijn scheikunde halen en dan kan ik beginnen....
Ik denk ook wel dat die rectaal touchers bij BMW minder erg zullen zijn.quote:Op woensdag 15 juli 2009 10:59 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Die heb ik al gehoord en ik zie er naar uit. Alhoewel het bij BMW vast minder erg zal zijn dan bij geneeskunde.
quote:Op woensdag 15 juli 2009 13:02 schreef koeskoeskedoeskie het volgende:
Ik ben vorig jaar al ingeloot alleen begin dit schooljaar pas..
Moet nu alleen nog mijn scheikunde halen en dan kan ik beginnen....
Maar bij BMW zit je weer met ontledingen en vaginale swaps (bij ratten)quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:07 schreef DDM het volgende:
[..]
Ik denk ook wel dat die rectaal touchers bij BMW minder erg zullen zijn.
[..]
Procedure verschilt per universiteit. Aantal plaatsen die de universiteit zelf weggeeft is de helft van het aantal beschikbare plaatsen minus het aantal 8-plussers dat zich aanmeldt.quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:50 schreef Shivo het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het aantal plekken wat door universiteiten zelf mag worden toegewezen? Mijn Amerikaanse vriendin wil volgend jaar misschien ook wel geneeskunde gaan doen, en mij leek dat meeloten niet zo zinnig is en dat ze beter direct bij de universiteit zou kunnen solliciteren.
Ben ingeloot via de decentrale selectie bij het VUmc.quote:
Erg frappant. Natuurlijk is het fijn voor jou. Maar ik vind het niet eerlijk ten op zichte van iemand anders die mee deed aan de decentrale selectie (met alles compleet hebbende) en die naast de plek greep die jij nu bezet.quote:Op woensdag 15 juli 2009 20:03 schreef koeskoeskedoeskie het volgende:
[..]
Ben ingeloot via de decentrale selectie bij het VUmc.
Dan mag je je plekje een jaar later gebruiken als je nog deficient bent voor iets..
Was natuurlijk liever vorig jaar begonnen maar dan kon toen niet omdat ik mijn scheikunde niet gehaald had.
Hopen dat ik het nu wel haal..
Tja.. maar vorig jaar heeft iemand alsnog wel een plekje gekregen omdat ik niet meer kon beginnen met de studie.. Zo kan je het ook zien.. Vorig jaar had iemand mazzel en nu heeft iemand pech (en diegene weet dat zelf niet eens)..quote:Op woensdag 15 juli 2009 20:27 schreef DDM het volgende:
[..]
Erg frappant. Natuurlijk is het fijn voor jou. Maar ik vind het niet eerlijk ten op zichte van iemand anders die mee deed aan de decentrale selectie (met alles compleet hebbende) en die naast de plek greep die jij nu bezet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |