abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70166521
Erg laat, ja ik weet het, maar ik heb mijn gewaarmerkte lijst vandaag naar de ib-groep gestuurd en ga (hopelijk) geneeskunde studeren. ze;f sta ik een 7.3 gem. Zijn er nog meer die geneeskunde willen studeren en zo ja wat is jullie gem. en waar wil je heen?
  vrijdag 19 juni 2009 @ 14:32:50 #2
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_70166705
Waar wil je heen, waar komen we vandaag, wat is het nut? Allemaal van die vragen. Ik hou van kaas.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_70166860
Heel goed van je. Ik ben ook liefhebber van verscheidene soorten kaas.
pi_70166881
Het leek mij ook wel leuk, nu ben ik noord nederlands kampioen uitloten, maar succes!

Groningen is wel aardig hoor.
pi_70167034
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 14:32 schreef beelz het volgende:
Waar wil je heen, waar komen we vandaag, wat is het nut? Allemaal van die vragen. Ik hou van kaas.
't is maar een topic, als je het raar vindt dat mensen vragen stellen moet je niet op fora komen , bijna iedereen stelt vragen en het is trouwens wel leuk om eens te zien wie hier geneeskunde wil gaan studeren..
pi_70168019
laat? Ik kreeg mijn gewaarmerkte lijst pas vandaag Ik moet hem vanmiddag nog op de bus doen.

Klopt het dat het naar plaatsing en aanmelding moest, postbus 30157 9700 LJ groningen, met je correspondentienummer, instellingscode en opleidingscode?

Ik vraag het maar even na

overigens ga ik geen geneeskunde doen, maar biomedische wetenschappen.
pi_70168442
ja dat klopt. Biomedische wetenschappen leek mij ook leuk en was mijn tweede keuze, maar je mocht je maar opgeven voor 1 lotingsstudie... Bij Biomedisch is het wel zo dat er, tenminste in de afgelopen jaren, bijna altijd genoeg plaats is, je bent dus altijd vrijwel zeker ingeloot en er blijven altijd plaatsen over.
pi_70169142
Ik heb me ingeschreven voor biomedische wetenschappen en geneeskunde hoor :s
pi_70169155
Ik zie trouwens dat je op de site van de IB-groep een retourenvelop hebt gehad? Ik kan me daar niets van herinneren, maar ik neem aan dat een gewone brief met de benodigde gegevens ook wel aankomt?
pi_70169180
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 15:45 schreef sbk het volgende:
Ik heb me ingeschreven voor biomedische wetenschappen en geneeskunde hoor :s
je mag je niet voor 2 lotingsstudies inschrijven. Het enige wat kan is als je BMW doet in Amsterdam, daar is het geen loting ( weet niet of het bij UVA of VU of beide is).
pi_70169736
daar is inderdaad decentraal loten, maar ik wil niet naar amsterdam, ik krijg trouwens wel een brief toegestuurd als ik uitgeloot ben of ik dan nog wil 'loten' voor biomedisch als er nog plekken over zijn. die retourenveloppe sturen ze inderdaad vaak niet, gewone enveloppe voldeet ook, ik had er echter wel een die geloof ik bij de brieven zat.
pi_70169923
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 15:46 schreef kirsten. het volgende:

[..]

je mag je niet voor 2 lotingsstudies inschrijven. Het enige wat kan is als je BMW doet in Amsterdam, daar is het geen loting ( weet niet of het bij UVA of VU of beide is).
O vandaar, ik heb me ingeschreven voor biomedische wetenschappen aan de Uva.
pi_70369489
bump, shit

ik heb mijn cijferlijst nog niet opgestuurd omdat ik herexamen ging doen, dus ik dacht dat ik op die uitslag moest wachte n.. ben ik nu de pineut en doe ik niet meer aan de loting?
pi_70384682
Nou, er is dus een probleem ( ik weet net of het alleen bij ons op school is maar ik heb gehoord dat dit bij duizenden scholieren gebeurd), IB-groep heeft nieuwe eisen aan de cijferlijsten gesteld ( Dat profielgedoe, met bijvakken, vrije deel etc.) Dit waren ze alleen vergeten door te geven aan de scholen, waardoor ik ( en dus velen met mij) een brief hebben gekregen dat we voor 5 juli als een malle alle goede dingen op moeten sturen of we liggen uit de loting(hihi en die zooi krijg ik dus 3 juli pas ><). Dus ik zou het nog proberen als ik jou was.
pi_70388594
wat is de instellingcode van de VU?
pi_70399725
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 07:32 schreef kirsten. het volgende:
Nou, er is dus een probleem ( ik weet net of het alleen bij ons op school is maar ik heb gehoord dat dit bij duizenden scholieren gebeurd), IB-groep heeft nieuwe eisen aan de cijferlijsten gesteld ( Dat profielgedoe, met bijvakken, vrije deel etc.) Dit waren ze alleen vergeten door te geven aan de scholen, waardoor ik ( en dus velen met mij) een brief hebben gekregen dat we voor 5 juli als een malle alle goede dingen op moeten sturen of we liggen uit de loting(hihi en die zooi krijg ik dus 3 juli pas ><). Dus ik zou het nog proberen als ik jou was.
Dit probleem had mijn school ook, ik heb vandaag mijn nieuwe cijferlijst gehaald en opgestuurd. Hopen dat het goed komt..

Weet iemand waar je kan checken of je met de loting meedoet?
pi_70471329
Ik kreeg een mailtje van mijn rector dat deze brief niet betekent dat je niet meedoet met de loting ofzo ( zal wel zijn omdat het hun fout is), maar dat je wel voor 5 juli je definitieve cijferlijst moet krijgen ( wij krijgen hem 2 juli pas, na de herexamens ).
  zaterdag 4 juli 2009 @ 19:44:55 #18
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_70649357
Je kan nog altijd MBO Geneeskunde doen.

Of krassen.
Feyenoord Rotterdam
  zaterdag 4 juli 2009 @ 20:37:31 #19
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_70650519
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 19:44 schreef o.us het volgende:
Je kan nog altijd MBO Geneeskunde doen.

Of krassen.
Of naar belgie. Alleen duurt de opleiding daar 7 jaar en worden er nog wat extra toelatingsexamens afgenomen. Maar wel geen loting

of verzorging HBO --> Brugjaar geneeskunde(bachelor) --> reguliere route master.
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_70789140
Trouwens, wanneer krijgen we de uitslag nou precies? Ik dacht dat we de 16e een brief kregen van de IB groep met de uitslag, correct me if I'm wrong?
  donderdag 9 juli 2009 @ 22:38:00 #21
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_70830941
Op de ib-groep website staat dat je 16 juli ook een mailtje krijgt met of je ingeloot wordt, kom ik dus net achter, ik dacht dat het 17 was weer een dagje minder

Ik loot mee voor UvA, zit in klasse C
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
  donderdag 9 juli 2009 @ 22:39:06 #22
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_70830987
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 20:37 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Of naar belgie. Alleen duurt de opleiding daar 7 jaar en worden er nog wat extra toelatingsexamens afgenomen. Maar wel geen loting

of verzorging HBO --> Brugjaar geneeskunde(bachelor) --> reguliere route master.
Kom maar eens door die toelatingstest zo makkelijk gaat dat niet
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
pi_70865091
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 20:37 schreef ikke043 het volgende:

[..]

in theorie ja
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_70955009
Ik heb de toelatingstest gedaan voor geneeskunde vorig jaar in België.
Niet geslaagd.
Zag tussen de duizenden mensen opeens een klasgenoot van mij, hij wist dus niet of hij cum laude ging halen en ging voor zekerheid even die toets in belgie make en hij zakte ook daarvoor...

Hij stond dus toch cum laude en doet nu GNK in NL.
Die toets in belgië is dus zwaar klote is wat ik wil zeggen.

(ik wel ingeloot trwns maar meegeloot in klasse D).
pi_70957945
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 01:23 schreef Koskesh het volgende:
Ik heb de toelatingstest gedaan voor geneeskunde vorig jaar in België.
Niet geslaagd.
Zag tussen de duizenden mensen opeens een klasgenoot van mij, hij wist dus niet of hij cum laude ging halen en ging voor zekerheid even die toets in belgie make en hij zakte ook daarvoor...

Hij stond dus toch cum laude en doet nu GNK in NL.
Die toets in belgië is dus zwaar klote is wat ik wil zeggen.

(ik wel ingeloot trwns maar meegeloot in klasse D).
!!
pi_70960202
Ik ben vorig jaar uitgeloot in klasse B, dus ik hoop echt dat het dit jaar wel gaat lukken
pi_70962036
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 11:11 schreef Repeat het volgende:
Ik ben vorig jaar uitgeloot in klasse B, dus ik hoop echt dat het dit jaar wel gaat lukken
pi_70962630
quote:
pi_70968193
Wannabe's!
pi_70970514
quote:
Ik ken nog meer mensen die dit is overkomen vorig jaar die in klasse B zaten...
Probably een erg grote groep geweest?

succes iig met komende loting.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 16:54:14 #31
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_70972312
Ja dit jaar is er ook niet zonniger op.. ~6900 7945 aanmeldingen Krijg meer en meer het gevoel dat mensen het kiezen omdat ze gewoon niks anders weten, zo is het wel op mijn middelbare school gegaan iig..

http://www.ib-groep.nl/Im(...)_2009_tcm7-15271.xls
Aanmeldingen: 7945..

[ Bericht 12% gewijzigd door fusionfake op 14-07-2009 17:13:24 ]
pi_70972815
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 16:54 schreef fusionfake het volgende:
Ja dit jaar is er ook niet zonniger op.. ~6900 aanmeldingen Krijg meer en meer het gevoel dat mensen het kiezen omdat ze gewoon niks anders weten, zo is het wel op mijn middelbare school gegaan iig..
Jep, die kneuzen liepen er bij mijn middelbare school ook rond. Zij hadden de redenering "Ik weet niet wat ik moet studeren, ik laat het lot beslissen".
  dinsdag 14 juli 2009 @ 17:15:23 #33
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_70972947
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 17:11 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Jep, die kneuzen liepen er bij mijn middelbare school ook rond. Zij hadden de redenering "Ik weet niet wat ik moet studeren, ik laat het lot beslissen".
Inderdaad, van die pipo's die zich 3 dagen voor de deadline inschrijven in lotingsklasse E, terwijl ik weet dat zij wellicht wel ingeloot worden en ik in C niet wekt frustratie op.. Laat staan voor de mensen die in B zitten o.i.d.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 19:21:57 #34
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_70976862
Ik mag niet eens meeloten vanwege een verkeerd vakkenpakket. Da's pas lullig.
Primum non nocere
pi_70977970
Ik zit nu voor Biomedische wetenschappen in Leiden, klasse B. Ik ben echt bang voor de uitslag! 70 plaatsen en 98 aanmeldingen, dus er is een reële kans dat ik erin kom. Toch, je zal maar net bij die paar horen die uitgeloot worden...
pi_70986680
Oeh potentiële eerstejaars.. Zullen we alvast enge verhalen vertellen over de snijzaal en rectale touchés?
pi_70994365
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 23:59 schreef leejow het volgende:
Oeh potentiële eerstejaars.. Zullen we alvast enge verhalen vertellen over de snijzaal en rectale touchés?
Die heb ik al gehoord en ik zie er naar uit. Alhoewel het bij BMW vast minder erg zal zijn dan bij geneeskunde.
pi_70995099
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 10:59 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Die heb ik al gehoord en ik zie er naar uit. Alhoewel het bij BMW vast minder erg zal zijn dan bij geneeskunde.
BMW welke uni? Dat maakt nogal uit Leiden dus, dan valt het idd wel mee
  woensdag 15 juli 2009 @ 12:10:45 #39
208890 June.
Seriously?
pi_70996446
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 15:09 schreef DDM het volgende:
Wannabe's!

Wanneer is eigenlijk de loting?
Shine bright like a diamond.
pi_70997918
Ik ben vorig jaar al ingeloot alleen begin dit schooljaar pas..
Moet nu alleen nog mijn scheikunde halen en dan kan ik beginnen....
  woensdag 15 juli 2009 @ 13:39:35 #41
165633 eriksd
The grand facade...
pi_70999030
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 19:21 schreef Florian_ het volgende:
Ik mag niet eens meeloten vanwege een verkeerd vakkenpakket. Da's pas lullig.
En je hebt dat in die 6 jaar niet doorgehad?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_70999202
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 13:02 schreef koeskoeskedoeskie het volgende:
Hoe werkt dat dan
pi_71002184
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 10:59 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Ik denk ook wel dat die rectaal touchers bij BMW minder erg zullen zijn.
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 13:02 schreef koeskoeskedoeskie het volgende:
pi_71002703
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 15:07 schreef DDM het volgende:

[..]

Ik denk ook wel dat die rectaal touchers bij BMW minder erg zullen zijn.
[..]

Maar bij BMW zit je weer met ontledingen en vaginale swaps (bij ratten)
pi_71003800
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 15:23 schreef EricT het volgende:

[..]

vaginale swaps (bij ratten)
koningsch
pi_71004181

Vet jaloers nu
pi_71005807
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 16:05 schreef DDM het volgende:

Vet jaloers nu
alleen weggelegd voor de happy few
pi_71011419
Hoe zit het eigenlijk met het aantal plekken wat door universiteiten zelf mag worden toegewezen? Mijn Amerikaanse vriendin wil volgend jaar misschien ook wel geneeskunde gaan doen, en mij leek dat meeloten niet zo zinnig is en dat ze beter direct bij de universiteit zou kunnen solliciteren.
Jesus saves but death prevails.
pi_71011684
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 19:50 schreef Shivo het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het aantal plekken wat door universiteiten zelf mag worden toegewezen? Mijn Amerikaanse vriendin wil volgend jaar misschien ook wel geneeskunde gaan doen, en mij leek dat meeloten niet zo zinnig is en dat ze beter direct bij de universiteit zou kunnen solliciteren.
Procedure verschilt per universiteit. Aantal plaatsen die de universiteit zelf weggeeft is de helft van het aantal beschikbare plaatsen minus het aantal 8-plussers dat zich aanmeldt.
pi_71011795
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 13:45 schreef Repeat het volgende:

[..]

Hoe werkt dat dan
Ben ingeloot via de decentrale selectie bij het VUmc.
Dan mag je je plekje een jaar later gebruiken als je nog deficient bent voor iets..
Was natuurlijk liever vorig jaar begonnen maar dan kon toen niet omdat ik mijn scheikunde niet gehaald had.
Hopen dat ik het nu wel haal ..
pi_71012479
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 20:03 schreef koeskoeskedoeskie het volgende:

[..]

Ben ingeloot via de decentrale selectie bij het VUmc.
Dan mag je je plekje een jaar later gebruiken als je nog deficient bent voor iets..
Was natuurlijk liever vorig jaar begonnen maar dan kon toen niet omdat ik mijn scheikunde niet gehaald had.
Hopen dat ik het nu wel haal ..
Erg frappant. Natuurlijk is het fijn voor jou. Maar ik vind het niet eerlijk ten op zichte van iemand anders die mee deed aan de decentrale selectie (met alles compleet hebbende) en die naast de plek greep die jij nu bezet.
pi_71012674
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 20:27 schreef DDM het volgende:

[..]

Erg frappant. Natuurlijk is het fijn voor jou. Maar ik vind het niet eerlijk ten op zichte van iemand anders die mee deed aan de decentrale selectie (met alles compleet hebbende) en die naast de plek greep die jij nu bezet.
Tja.. maar vorig jaar heeft iemand alsnog wel een plekje gekregen omdat ik niet meer kon beginnen met de studie.. Zo kan je het ook zien.. Vorig jaar had iemand mazzel en nu heeft iemand pech (en diegene weet dat zelf niet eens)..
Ik ben allang al blij dat ik mijn plek mocht behouden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')