| 1 2 3 4 5 | ... Else GoTo done End If |
| 1 |
| 1 2 3 4 | Else ActiveCell.Offset(1, 0).Select End If |
| 1 2 | ActiveCell.FormulaR1C1 = "=ROUND(RC[-2]*RC[-1],2)" |
| 1 2 | ActiveCell.FormulaR1C1 = "=ROUND(RC[-2]*RC[-1],2)" |
| 1 |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | Do Until ActiveCell.Value = "" If Range("C2") = Range("C1") Then Exit Sub If Range("C2") > Range("C1") Then ActiveCell.FormulaR1C1 = "=ROUND(RC[-2]*RC[-1],2)" End If ActiveCell.Offset(1, 0).Select Loop |
hee bedankt man, het werkt.quote:Op donderdag 10 september 2009 11:29 schreef DaFan het volgende:
[..]
A1:A3 bevatten je producten
B1:B3 bevatten je besparingen
=INDEX(A1:A3;VERGELIJKEN(MAX(B1:B3);B1:B3;0))
en alweer bedankt.quote:Op vrijdag 11 september 2009 12:16 schreef DaFan het volgende:
="Besparing tov oude installatie met " & INDEX(A1:A3;VERGELIJKEN(MAX(B1:B3);B1:B3;0))
Probleem met zulke combinaties van strings en berekeningen, is dat je niet meer kan rekenen met de uitkomst van je berekening (het is immers een string). Denk daar dus aan
abs()quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:40 schreef gurdi het volgende:
Ik heb een 2 nieuwe vragen
in kolom H staan veel wardes, zowel positief als negatief.
eerste vraag. ik wil ene getal het dichtste bij 0 hebben. een minimum geeft het laagste negatieve getal weer.
is er een functie om het dichtst bij 0 te komen,
of een manier om alle negatieve getallen positief te maken en dan een minimum te doen.
een worksheet is gelukkig niet oneindig, neem dus gewoonquote:- ik dacht zelf twee manieren met cel eigenschappen veranderen maar dan word er gewoon met negatief doorgerekend en komt er niet het goede antwoord uit bij minimum.
- de functie =ALS(h8<0;"";h8*-1,h8), nadeel je krijgt er een hele rij langs. geen onderscheiding wat nou negatief was en wat niet.
tweede vraag. Ik wil dat de functie begint bij h8 en eindigt bij oneindig (dus waar het laatste getal staat)
hoe vul ik dit in?
over de hele kolom =min(H;H) dus ik dacht =min(h8;h) maar dat werkt niet..
wie kan deze vragen beantwoorden.
Je ontkomt er echt niet aan om een extra kolom te gebruiken ;(quote:Op woensdag 16 september 2009 12:28 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb een vraag over afronden. Ik wil graag bedragen afronden op hondertallen. Dus 125.840 moet worden 125.800. Nu is dit natuurlijk wel mogelijk met de formulie =AFRONDEN(125.840);-2)
Maar ik wil eigenlijk dan een heleboel verschillende bedragen tegelijk kopieeren in die cellen. Dat werkt dus niet als ik overal die formule voor moet gaan zetten. Weet iemand hoe je dat nog op een andere manier voor elkaar krijgt. Iets met celeigenschappen ofzo.
Ik gebruik trouwens de excel 2007 NL versie.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | Dim c As Range For Each c In Selection c.Value = Round(c.Value / 100, 0) * 100 Next End Sub |
Kopiëren en dan paste-special values.quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:44 schreef RoofingBurner het volgende:
Ik heb ook nog een vraagje over Excel.
Ik heb een werkblad met bedragen die via een verwijzing uit een ander tabblad komen. Deze bedragen moeten echter 'vaste' bedragen worden. Het makkelijkst is om alle bedragen over te typen zodat de verwijzing verdwijnt. Alleen gaat het om enkele 1000-en getallen dus dat is te veel van het goede, kan dit ook anders?
Alvast bedankt voor de reactie, ik hoop dat mijn verhaal duidelijk genoeg is.
bedankt, dat is het inderdaadquote:Op vrijdag 18 september 2009 11:51 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Kopiëren en dan paste-special values.
Works like a charm, bedankt.quote:Op donderdag 17 september 2009 16:35 schreef Beregd het volgende:
=date(year(a1)+12;month(a1)+6;day(a1))
Ah, nee ik heb de nederlandse versiequote:Op maandag 21 september 2009 10:00 schreef Beregd het volgende:
=ceiling(L3*B38;0,01) dan?
je hebt toch de engelse versie?
Sterfquote:Op maandag 21 september 2009 14:26 schreef Stpan het volgende:
Als ik zelf had willen nadenken had ik nadenken had ik wel de handleiding gelezen en niet hier om een oplossing gevraagd.
lol, je naam staat nu op de zwarte lijstquote:Op maandag 21 september 2009 14:26 schreef Stpan het volgende:
Als ik zelf had willen nadenken had ik nadenken had ik wel de handleiding gelezen en niet hier om een oplossing gevraagd.
Hej Sanger, bedankt voor je antwoord. Ik heb er even mee gepuzzeld, maar het is denk ik niet wat ik zoek.quote:Op dinsdag 22 september 2009 17:20 schreef sanger het volgende:
Je wilt dus in Excel bestand A, de gegevens uit bestand B koppelen op basis van een gemeenschappelijke waarde (adres)?
De functie vert.zoeken in het Nederlands.
Zoekwaarde; de kolom waarin je wilt zoeken in bestand A
Tabelmatrix; de tabel waarin je wilt zoeken naar een gemeenschappelijke waarde. Wel de hele tabel selecteren!
Kolomindex_getal; het nummer van de kolom in Excel bestand B die je wilt tonen in Excel bestand A (dus kolom C is 3 als de tabel in kolom A begint)
Benaderen; als het exact moet overeenkomen ONWAAR, moet het bij benadering de best passende zijn dan WAAR
Gegevens > Externe gegevens ophalenquote:Op woensdag 23 september 2009 11:51 schreef sanger het volgende:
Hoe importeer je? Gewoon knippen/plakken?
Dat doe ik normaliter niet. Ik kopieer/plak gewoon vanuit het bronbestand. Ik kan je daar niet mee helpen, en heb effe geen tijd om te kijken voor je.quote:Op woensdag 23 september 2009 12:32 schreef MrDirk het volgende:
[..]
Gegevens > Externe gegevens ophalen
begrijp ik, toch bedankt voor je reactiequote:Op woensdag 23 september 2009 12:50 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat doe ik normaliter niet. Ik kopieer/plak gewoon vanuit het bronbestand. Ik kan je daar niet mee helpen, en heb effe geen tijd om te kijken voor je.
quote:Op maandag 21 september 2009 14:26 schreef Stpan het volgende:
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |