abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 juli 2009 @ 17:46:40 #51
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_70708188
quote:
Op maandag 6 juli 2009 17:44 schreef Glijdt_licht het volgende:
Sjezus, dat stadion van Zwolle ziet er van binnen uit of je een crimineel bent

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Dit stadion is alweer verbouwd.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_70708247
quote:
Op maandag 6 juli 2009 17:46 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Dit stadion is alweer verbouwd.
Ja ik wil net zeggen, kan het me nog herineren van pakweg ergens in 2004, dat ik daar heen was geweest dan..
pi_70708500
quote:
Op maandag 6 juli 2009 17:44 schreef Glijdt_licht het volgende:
Sjezus, dat stadion van Zwolle ziet er van binnen uit of je een crimineel bent

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zou best kunnen, foto's lijken uit 2006 te dateren, maar echt zoiets kan toch niet..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_70708537
quote:
Op maandag 6 juli 2009 17:53 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Zou best kunnen, foto's lijken uit 2006 te dateren, maar echt zoiets kan toch niet..
Het ziet er inderdaad een beetje uit als de bajes.
pi_70737394
Mooie plannen weer...
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 7 juli 2009 @ 13:57:48 #56
97934 ASroma
Flamboyant
pi_70741198
Net of Zwolle er op vooruitgegaan is .
pi_70741220
tvp
  dinsdag 7 juli 2009 @ 18:11:06 #59
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_70748649
quote:
Nieuw tijdperk bij NAC
AD
07-09-2009

BREDA - De sloophamer heeft de eerste muren in het stadion al omver gekegeld. De eerste klappen luidden deze week een nieuwe periode in de geschiedenis van NAC in. Eentje waarin de grootste ontwikkeling van het voetbal in Breda te wachten staat.

De aannemer, die het stadion van NAC gaat uitbouwen tot een aanzienlijk grotere voetbaltempel, zit de UEFA Cup-wedstrijd van NAC tegen het Armeense Gandzasar Kapan volgende week donderdag (16 juli) niet in de weg. NAC hoeft het thuisduel niet te verplaatsen. De veiligheid tijdens de verbouwing is gegarandeerd.

Doel van de hele operatie is de begroting van de ploeg, die deze zomer als eerste van de Nederlandse deelnemers een Europese wedstrijd gaat spelen, op te krikken naar zeventien tot 20 miljoen euro.

Daarmee kan NAC zich dan structureel een plek in de subtop van de eredivisie verwerven en lijkt de club de periode van financiële problemen en rode cijfers ver achter zich te kunnen laten.

Het Rat Verlegh Stadion, vernoemd naar een van de grootste clubiconen uit de historie van NAC na eerdere commerciële spinsels als het Fujifilm-stadion en het MyCom-stadion, zal straks plaats bieden aan zon 20.000 tot 23.000 fans. In 2012 moet de hele operatie zijn voltooid. In 1996 nam NAC het huidige onderkomen in gebruik, maar binnen tien jaar al bleek het stadion te klein te zijn.

Tijdens de verbouwing voetbalt NAC gewoon door in het eigen stadion. De selectie van trainer Robert Maaskant gaat wel op een andere plek trainen. Nu al hebben het eerste en tweede elftal hun intrek genomen in Zundert op de velden van Jan Braspenning. Het huidige trainingsveld van NAC achter de tribunes moet immers worden gebruikt voor de opslag van bouwmaterialen.

NAC-directeur Theo Mommers zegt dat de club sowieso op zoek was naar een nieuwe trainingsaccommodatie. ,,Formeel konden we tot 1 juli 2010 op het huidige veld blijven trainen. Daarna was het toch al de bedoeling om te verhuizen.’’

Dat heeft vooral te maken met de totale ontwikkeling van het gebied rondom het NAC-stadion. De verbouwing van het stadion is slechts een onderdeel van de gigantische operatie die Breda aan deze kant van de stad te wachten staat.

Volgende week, op 16 juli, neemt de gemeenteraad van Breda een groot besluit over het bestemmingsplan van het gebied, waar nu het trainingsveld is gelokaliseerd. Omdat NAC eigenaar is van de ontwikkelingsrechten, kan dat de club een eenmalige miljoeneninjectie opleveren. Daarmee wordt de vermogenspositie van NAC na veel moeizame jaren in een klap verstevigd.

Maakt NAC opeens grote stappen omhoog?
Directeur Mommers: ,,Toen ik hier vijf jaar geleden begon, zaten er gemiddeld 11.000 toeschouwers bij de wedstrijden van NAC. De afgelopen seizoenen is het stadion al steevast uitverkocht en zaten we aan het maximum van 15.370 seizoenkaarten. Straks gaan we naar 20.000 plaatsen en uiteindelijk zullen het er waarschijnlijk 23.000 worden.

Meer fans, meer sfeer, nog gekkere ‘avondjes NAC’?
Voor de stad Breda en het publiek is dit prachtig. Iedere supporter weet echter dat we niet alleen van de recette kunnen bestaan. Daarmee red je het niet in de eredivisie. De verbouwing van het stadion behelst daarom ook een groot aantal faciliteiten voor de zakelijke markt. Een hele nieuwe ring sponsor-units en grotere ontvangstruimtes. Maar onze fans blijven heel belangrijk. Want om de plekken aan het bedrijfsleven te verkopen, moet je een vol stadion bieden. Sfeer en het echte avondje NAC vormen de grote trekkers voor sponsors en zakenlui.’’

Moet de club met alle extra inkomsten en een groter stadion straks elk jaar Europees spelen?
Mommers: ,,Nee. Het is prachtig dat we de afgelopen seizoenen zo hoog zijn geëindigd en dat we nu weer Europa in mogen. De lat is daardoor wel een beetje omhoog gegaan. Maar wij zijn een rare club. NAC staat voor beleving, een bepaald type voetbal in een bepaalde ambiance. Daar moet je van houden en als je eenmaal geweest bent wil je op het ‘avondje NAC’ blijven terugkomen. We hoeven niet structureel in de top-5 of elk jaar Europa in.’’
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
  dinsdag 7 juli 2009 @ 18:56:33 #60
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_70750276
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 17:53 schreef ES57 het volgende:

[..]

Twee jaar lijkt mij belachelijk snel. Alles moet nog geregeld worden.
Waar komt dat vandaan? FC Tubantia? En welke financiële dip?
  dinsdag 7 juli 2009 @ 19:03:48 #61
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_70750600
FC Twente bedoelen ze
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_70891202
Het nieuwe stadion van Shakhtar Donetsk is zo goed als af.. En het is me wat geworden zeg ..

DONETSK - Donbass Arena (51,371) Euro 2012

De bouw heeft ruim 3 jaar geduurd en de kosten zijn een kleine 500 miljoen euro (maar dan heb je ook wat).
pi_70891477
Godallemachtig, prachtig !
pi_70895043
Heel mooi!
pi_70895296
Echt een mooie 'Arena'.
pi_70895659
Mooi, maar jammer van die glaswand rond het veld.
Ik hoop echt dat als ze de "nieuwe" Kuip gaan tekenen dat dan die voetbalwet er doorheen is. Dan hoeven die lelijke wanden er ook niet meer in te komen.
pi_70896171
Kunnen daar maar 51.000 man in? Het ziet er prachtig uit hoor begrijp mij niet verkeerd maar 3 ringen, en maar 51.000 man lijkt mij wat weinig
Zonder wrijving geen glans
  zondag 12 juli 2009 @ 12:34:23 #68
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_70897303
De buitenkant is niet mijn ding, maar de binnenkant is schitterend. Jammer dat er zo'n gemaakte club in speelt. (en ik besef dat ik nu een pracht van een voorzet geef, maar doe maar niet)
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_70900446
Het nieuwe stadion van Espanyol (cap: 40.000) is ook af:

zondag 12 juli 2009 @ 16:15:09 #70
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_70904078
espanyol ook erg mooi imho
dunno ik hou niet zo heel erg van het ronde lol
pi_70906079
Waar staat dat nieuwe Espanyol stadion? Die oude stond natuurlijk op een geweldige locatie.
  zondag 12 juli 2009 @ 17:41:13 #72
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_71014009
Ik vond dat Olympisch stadion ook wel wat hebben
Linkerbaanlover
pi_71051214
quote:
Gemeenteraad helpt NAC met Stadionkwartier
BREDA - Een overgrote meerderheid van de Bredase gemeenteraad heeft donderdag ingestemd met de ontwikkeling van het Stadionkwartier, het gebied rond het Rat Verlegh Stadion van NAC. Dankzij het project, waarbij onder meer winkels en kantoren worden gebouwd, groeit NAC nu naar een positief eigen vermogen.
„We hebben met de gemeente en onze partner HEJA Projectontwikkeling jarenlang intensief en constructief gewerkt aan de ontwikkeling van het gebied rond het Rat Verlegh Stadion. Ik ben dan ook heel erg blij dat we met het besluit van de gemeenteraad nu echt het Stadionkwartier van de grond kunnen tillen”, aldus directeur Theo Mommers van NAC.

Alleen de SP stemde tegen de plannen. PvdA, CDA, Leefbaar Breda, VVD, Breda '97, GroenLinks en D66 waren voor. NAC gaat de ontwikkelrechten op het gebied, verkregen bij de verhuizing van de Beatrixstraat naar Steenakker, verkopen aan HEJA en krijgt daarvoor gegarandeerd 5,7 miljoen euro. Daarvan is al 1,5 miljoen eerder ontvangen, zodat nog 4,2 miljoen euro rest.
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
  vrijdag 17 juli 2009 @ 08:30:33 #75
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_71055626
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 21:15 schreef emmertwee het volgende:
Ik vond dat Olympisch stadion ook wel wat hebben
Ik ook. Mooie locatie en een mooi stadion
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties