Als je er niet uitvliegt idd. Ik weet niet of TS in een gunstige sector werkt?quote:Op donderdag 18 juni 2009 20:13 schreef FinancialBubble het volgende:
[..]
Je kan juist heel erg mooi wonen, als je 1900,- netto verdient.
[..]
Huren moet je met 1900,- niet gaan doen, wat mij betreft. Ieder jaar stijgt je huur en je bouwt niks op.
Koop lekker een huis, zet de rente vast voor 5 jaar (of langer als je wil) dan weet je precies waar je de komende vijf jaar aan toe bent. Bovendien ga je ieder jaar nog meer verdienen.
Ik vind het dus best zorgelijk dat die eigen leuke woning inmiddels voor een single met een prima salaris een mijlpaal is die niet zomaar te nemen is. Al die mensen die dat niveau hebben bereikt "lachen hun ballen uit hun broek" oftewel die zitten zo ongeveer op zeker. Maar steeds minder mensen halen dat station of het is zo'n sprong dat normale ontwikkelingen zoals bijvoorbeeld een kinderwens erdoor uitgesteld moeten worden.quote:Echt, je lacht de ballen uit je broek als je eenmaal een eigen woning hebt.
Ho even. We betalen een hoop belasting in Nederland, maar echt geen 56%. De hoogste schijf is maar 42%. Dis je houdt daar echt wel veel meer van over.quote:Op donderdag 18 juni 2009 20:48 schreef EasyDakota het volgende:
Als ik 400 bruto in de maand meer ga verdienen (toch aardig wat dacht ik zo!), komt er maar iets van 175 netto bij.
En als je dan nog eens een huis hebt heb je kans dat je er zelfs nog wat meer van over houdt door de HRA.quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:01 schreef FinancialBubble het volgende:
[..]
Ho even. We betalen een hoop belasting in Nederland, maar echt geen 56%. De hoogste schijf is maar 42%. Dis je houdt daar echt wel veel meer van over.
Als je zo redeneert kan je nooit iets doen. Dan moet je er rekening mee gaan houden dat je ontslagen wordt, arbeidsongeschikt raakt, een gehandicapt kind krijgt, je vrouw je verlaat en de helft van de woning eist, je ineens alimentatie moet betalen aan die scharrel van zaterdagnacht etc.quote:Op donderdag 18 juni 2009 20:53 schreef Mwanatabu het volgende:
Als je er niet uitvliegt idd. Ik weet niet of TS in een gunstige sector werkt?
Een eigen koopwoning is nog steeds prima betaalbaar volgens mij. Dat geeft dit topic ook weer aan.quote:Ik vind het dus best zorgelijk dat die eigen leuke woning inmiddels voor een single met een prima salaris een mijlpaal is die niet zomaar te nemen is. Al die mensen die dat niveau hebben bereikt "lachen hun ballen uit hun broek" oftewel die zitten zo ongeveer op zeker. Maar steeds minder mensen halen dat station of het is zo'n sprong dat normale ontwikkelingen zoals bijvoorbeeld een kinderwens erdoor uitgesteld moeten worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
52% is de hoogste belating schijf maar met 1900 netto incl vak geld zit je daar niet aan.quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:01 schreef FinancialBubble het volgende:
[..]
Ho even. We betalen een hoop belasting in Nederland, maar echt geen 56%. De hoogste schijf is maar 42%. Dis je houdt daar echt wel veel meer van over.
dit staat in het lijstje als 'Rijnland' genoemd (Hoogheemraadschap van Rijnland)quote:Op vrijdag 19 juni 2009 08:26 schreef avotar het volgende:
Ik mis de waterschapsbelastingen nog volgens mij?
Nou voor mij was het toch ook wel een mijlpaal hoor. Had nog nooit eerder in 1 keer zoveel geld geleend en uitgegeven. Daar moest ik toch wel even goed over nadenken..quote:Op donderdag 18 juni 2009 20:53 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik vind het dus best zorgelijk dat die eigen leuke woning inmiddels voor een single met een prima salaris een mijlpaal is die niet zomaar te nemen is.
Het merendeel van gas en licht zit in je netwerk en aansluitkosten die blijven wel gewoon doorlopen.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 01:32 schreef MoneyTalks het volgende:
Op vakantie gaan scheelt ook weer veel geld. Als je 2 weken op vakantie gaat scheelt het je tog 322 euro aan uitgaven die je dan dus niet in je eigen huis maakt.
Gas en licht ¤ 70
Wat ik vind is dat je veel te veel uitgeeft aan nutteloze dingen, als je op jezelf gaat wonen moet je keuzes maken en dan is 100 euro per maand ontspanning best veel en is 300 euro huishoudgeld enorm veel en is een telefoonabbo van 30 euro absurd.quote:Op donderdag 18 juni 2009 19:35 schreef EasyDakota het volgende:
Hallo!
Sinds kort te horen gekregen dat ik mooie kans heb voor een nieuwbouwhuis. Ik zit nog wat te twijfelen over de maandlasten en of het wel verantwoordelijk is om dit alleen te doen, en of dit normaal is. Heb je op- of aanmerkingen over bepaalde kosten, laat maar horen.
Kosten per maand
Hypotheek netto ¤ 484.50
Servicekosten ¤ 125.00
Gas en licht ¤ 140.00 -> nogal hoog voor 1 persoon
Water ¤ 20.00 -> idioot hoog voor 1 persoon
Inboedel/aansprakelijkheids/rechtsbijstand/auto verzekering ¤ 71.65
Ziektekosten ¤ 100.00
Gemeentelijke belastingen ¤ 60.00
Rijnland ¤ 15.00 -> wat is dit?
Huishoud kosten ¤ 300.00 -> wat versta je hieronder, ik vind het rijkelijk veel voor 1 persoon
Kleding ¤ 75.00 ->jij geeft 900 euro per jaar aan kleding uit
?
Telefoon ¤ 30.00 ->kan met gemak gehalveerd worden
Kabel TV ¤ 16.25
Internet ¤ 19.95
Lenzen ¤ 19.95
Auto belasting ¤ 31.00
Benzine ¤ 60.00
Onderhoud auto ¤ 50.00
Medische voorzieningen ¤ 10.00
Onvoorziene uitgaven ¤ 50.00
Ontspanning ¤ 100.00 ->![]()
Totaal, a whopping ¤1775... fucking hell wat is alleen wonen duur...![]()
Per maand zijn de netto inkomsten ¤1930 (incl ¤100 per maand vakantiegeld), wat betekend dat er maar ¤155 overblijft.
Wat vinden jullie, en wat zijn jullie ervaringen? Thnx!
Dat klopt niet, tenzij het bij een andere werkgeve ris waar je geen loonheffingskorting laat toepassen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 20:48 schreef EasyDakota het volgende:
- Als ik 400 bruto in de maand meer ga verdienen (toch aardig wat dacht ik zo!), komt er maar iets van 175 netto bij.
Overdrijven is ook een vak. een spijkerbroek van Levi's koop je er niet van nee maar een spijkerbroek van cars ofzo wel en die zijn net zo goed. Die kosten rond de 50 euro. En dan nog, ga je elke maand een andere spijkerbroek kopen ofzo? Dan heb je 12 spijkerbroeken na een jaar , lekker nuttigquote:Op donderdag 18 juni 2009 20:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
75 euro per maand aan kleding veel? Daar koop je nog niet één broek van!
Je kunt alles natuurlijk wel op zijn goedkoopst doen, niet stappen, goedkope kleding, niet vaak op vakantie, geen CD's, DVD's etc, boodschappen bij de Aldi doen, thuis in de koude zitten, etc, etc, etc. Dan bespaar je inderdaad heel veel geld. Maar waar leef en werk je dan nog voor?Dan kun je bijna net zo goed op een uitkering gaan zitten. Kun je de auto er ook uit gooien en heb je tijd om alle koopjes af te lopen.
Je hebt toch niet gestudeerd en je werkt toch geen 38 uur p/w om op een houtje te bijten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |