Het is ook een schatting. Ik heb werkelijk waar geen idee hoeveel het dan wel moet zijn, wat schat jij dan?quote:Op donderdag 18 juni 2009 19:47 schreef Espex het volgende:
Gas en licht 140 euro per maand terwijl je alleen bent? Moet niet altijd alles en elk licht elke dag aan laten hoor... maar oke.
Hypotheek is al geregeld, redelijk easy zelfs... Maar komt voornamelijk doordat ik redelijk wat gespaard heb tot nu toe (al zeg ik het zelf)quote:Krijg je uberhaupt een hypotheek die je wilt? tegenwoordig krijg je amper 4 maal je jaar salaris.
Mjah... dure smaak misschien, daar kan eventueel nog 25 euro af.quote:75 euro per maand voor kleding?
Ik reken 100 euro per maand voor uitjes, is inderdaad wat aan de lage kant..quote:Op donderdag 18 juni 2009 19:58 schreef LXIV het volgende:
Het lijkt mij erg krap. Onvoorziene uitgaven is maar 50 euro per maand. Als je dan bijv. een wasmachine moet kopen dan betekent dat er de eerste 10 maanden helemaal niks meer stuk mag. En je geeft niks uit aan bioscoop, uit eten, stappen, cadeautjes etc.
Ik zou mijn vaste lasten nooit meer willen laten bedragen als 50% van mijn inkomen. Dan weet je zeker dat je een buffer hebt en kun je in mindere tijden tenminste nog een stapje terugdoen.
Er zijn een paar mogelijkheden:
1) Een wat beter betalende baan vinden
2) Bij je ouders bljven
3) Iemand vinden om mee samen te wonen. Dat kan ook een goede vriend zijn. Voor heel veel kosten scheelt dat al de helft!
4) Inderdaad als een kluizenaar op een houtje bijten.
Wat valt er allemaal onder huishoudkosten? Waarschijnlijk eten en schoonmaakmiddelen etc?quote:Op donderdag 18 juni 2009 19:35 schreef EasyDakota het volgende:
Huishoud kosten ¤ 300.00
Na het betalen van je hypotheek en al je vaste lasten, heb je dus maar liefst ¤ 380 over voor bovenstaande zaken. En dan kunnen je huishoudkosten misschien ook nog wel iets omlaag. Das echt zat!quote:Kleding ¤ 75.00
Onvoorziene uitgaven ¤ 50.00
Ontspanning ¤ 100.00
¤155 over
Het rare van Nederland is dat je van minimum tot modaal ongeveer hetzelfde overhoud (weinig). Terwijl je ongeveer dezelfde kwaliteit wonen, eten, etc hebt.quote:Op donderdag 18 juni 2009 20:00 schreef EasyDakota het volgende:
[..]
Ik reken 100 euro per maand voor uitjes, is inderdaad wat aan de lage kant..
1) Voor mijn leeftijd verdien ik naar mijn mening al redelijk goed.
2) Dat houd eens op...?
3) Kan nog komen...
4)
Dat kan best hoor, als je maar weet waar de prioriteiten liggen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 20:02 schreef captainkid het volgende:
Toch debiel dat iemand met een leuk loon (1900 netto!) al niet eens fatsoenlijk alleen kan wonen.
75 euro per maand aan kleding veel? Daar koop je nog niet één broek van!quote:Op donderdag 18 juni 2009 20:08 schreef YoWilly het volgende:
[..]
Dat kan best hoor, als je maar weet waar de prioriteiten liggen.
75 euro er maand aan kleding is veel (en naar mijn mening niet eerste prio). Die kan hij alvast besparen.
Alleen wonen kost nou eenmaal een hoop geld en een eigen huis neemt een hoop verantwoordelijkheden met zich mee.
Met andere woorden, het is over met het gefluirefluit en beginnen met het echte leven.
Je kan juist heel erg mooi wonen, als je 1900,- netto verdient.quote:Op donderdag 18 juni 2009 20:02 schreef captainkid het volgende:
Toch debiel dat iemand met een leuk loon (1900 netto!) al niet eens fatsoenlijk alleen kan wonen.
Huren moet je met 1900,- niet gaan doen, wat mij betreft. Ieder jaar stijgt je huur en je bouwt niks op.quote:Ik zou gaan huren als ik jou was. Scheelt je die servicekosten (toch?) en gemeentebelastingen.
En volgens mij ben je nog wel een stapel belastingen vergeten (milieu, riool ofzo)
Je hebt toch niet elke maand een nieuwe broek nodig?quote:Op donderdag 18 juni 2009 20:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
75 euro per maand aan kleding veel? Daar koop je nog niet één broek van!
Je kunt alles natuurlijk wel op zijn goedkoopst doen, niet stappen, goedkope kleding, niet vaak op vakantie, geen CD's, DVD's etc, boodschappen bij de Aldi doen, thuis in de koude zitten, etc, etc, etc. Dan bespaar je inderdaad heel veel geld. Maar waar leef en werk je dan nog voor?Dan kun je bijna net zo goed op een uitkering gaan zitten. Kun je de auto er ook uit gooien en heb je tijd om alle koopjes af te lopen.
Je hebt toch niet gestudeerd en je werkt toch geen 38 uur p/w om op een houtje te bijten?
Een prima jeans heb je al voor 60,-. En als je met een eigen woning begint, dan is 3 jeans echt ruim voldoende. En zo kan je nog wel ff doorgaan.quote:Op donderdag 18 juni 2009 20:12 schreef LXIV het volgende:
75 euro per maand aan kleding veel? Daar koop je nog niet één broek van!
Het beste is toch een goede vriend vinden die met je wil samenwonen of bij je in wil wonen (als je geen vriendin hebt). Dat levert je 500 euro per maand op. Puur extra geld waarvoor je niks hoeft te doen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 20:17 schreef YoWilly het volgende:
[..]
Je hebt toch niet elke maand een nieuwe broek nodig?
Ik bedoel meer dat het leven op jezelf duurder is dan thuis bij paps en mams.
Hij zal dus minder vaak kleding kunnen kopen, misschien wat minder stappen , misschien wat minder ...enz
Dus niet geheel onthouden maar minderen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |