abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 juni 2009 @ 19:54:21 #26
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_70143208
Ies koeltoer.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 18 juni 2009 @ 19:57:09 #27
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_70143297
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 19:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ies koeltoer.
Van zwarten?

Jij zegt het, niet ik.
&lt;signature here&gt;.
pi_70143331
Je land achterlaten in een grote puinzooi en toch nog steeds een held zijn. Puike prestatie van Nelson Mandela .
pi_70143344
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 19:00 schreef Py het volgende:
Ach zolang het zonder condoom gebeurd kan de Paus er niet mee zitten

Doodzonde, condoom gebruiken is geen doodzonde.
pi_70143394
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 18:46 schreef Andries1 het volgende:

En dat moet een overwegend christelijk land voorstellen.
Kijk eens naar de positie en rechten van vrouwen en meisjes in moslimlanden, dan weet je hoe schrikbarend afschuwelijk slecht hun positie en rechten zijn in vergelijking met christelijke landen.
pi_70143502
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 18:47 schreef Meh7 het volgende:
Christendom = vrede
Jij kent in elk geval geen vrede.
  donderdag 18 juni 2009 @ 20:04:17 #32
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_70143525
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 18:47 schreef Meh7 het volgende:
Christendom = vrede
Ik snap dat je natuurlijk een leuk voorzetje kreeg van de cryptomoslim ts, maar wat heeft het christendom hier mee te maken
&lt;signature here&gt;.
pi_70143543
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 20:00 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Kijk eens naar de positie en rechten van vrouwen en meisjes in moslimlanden, dan weet je hoe schrikbarend afschuwelijk slecht hun positie en rechten zijn in vergelijking met christelijke landen.
Rutgertje toch. Weer zie ik je naar anderen wijzen ipv je broeders te veroordelen.
  donderdag 18 juni 2009 @ 20:05:35 #34
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70143572
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 20:00 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Kijk eens naar de positie en rechten van vrouwen en meisjes in moslimlanden, dan weet je hoe schrikbarend afschuwelijk slecht hun positie is in vergelijking met christelijke landen.
Dat Benazir Bhutto premier was van Pakistan vergeten we even? Dat Nederland nog geen 10% vrouwelijke hoogleraren heeft en Turkije 25% negeren we ook?

Het is te gemakkelijk om er weer een Christen/Islam reltopic van te maken, of anderzijds een ‘negers zijn halve wilden’ en andere insinuaties. Heel veel komt natuurlijk voort uit de oneerlijke verdeling van rijkdom die nog vanwege de apartheid is, het enorme onderwijs verschil, de uitzichtsloosheid en falend overheidsbeleid.

Alleen naar ras of religie wijzen is te gemakkelijk, terwijl het een schandelijk groot probleem is dat een land totaal ontwricht. Verkrachting is niet goed te praten, maar vinger wijzen ‘ja maar in moslimlanden is het ook slecht’ helpt natuurlijk al helemaal niets.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_70143692
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 20:03 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Jij kent in elk geval geen vrede.
Niet?
pi_70143757
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 20:05 schreef Iblis het volgende:

[..]

Dat Benazir Bhutto premier was van Pakistan vergeten we even? Dat Nederland nog geen 10% vrouwelijke hoogleraren heeft en Turkije 25% negeren we ook?
Nee, dat vergeet ik niet, maar deze voorbeelden doen compleet niets af aan mijn stelling dat het in de meeste islamitische landen schrikbarend slecht is gesteld met de rechten en de positie van vrouwen en meisjes. Aangezien TS zelf daarover begon heb ik hem daarop gewezen.
pi_70143849
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 20:10 schreef rutger05 het volgende:
Aangezien TS zelf daarover begon heb ik hem daarop gewezen.
TS zegt alleen dat het een overwegend christelijk land is. Ik heb even op Wikipedia gekeken, en volgens mij zit hij er niet naast:
quote:
Religie: 75,5% christendom
21,1% geen/onzeker
3,4% overig 2001[2]
Jij voelt echter een drang om met het vingertje te wijzen om zodoende de aandacht af te leiden.
pi_70143963
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 19:26 schreef Iblis het volgende:
Is het heel politiek incorrect om te vragen of er ook een bepaalde demografische verdeling te vinden is?

Disgrace was al genoemd, maar er zijn meer voorbeelden, Louis Theroux is ook een paar keer in Zuid-Afrika geweest, de Farm Murders zijn echt verschrikkelijk. Johannesburg is zo'n chaotische stad, criminaliteit is daar zo gewoon; hij interviewt enkele lui en eentje ervan vertelt vrolijk ‘ja, als ik je overval, dan zeg ik, ik stop je baby in de magnetron’, en dan geven ze wel geld… ja… vind je het gek.
Die private beveiligingsbedrijfjes waren anders ook niet bepaald kosher, al durfden die dat niet zo openlijk toe te geven.

Maar wat me nog het meest verbaast, is dat het ANC nauwelijks aan geloofwaardigheid lijkt te verliezen. Ondanks de criminaliteit, die de spuigaten uitloopt, en de schandalen rond Mbeki en Zuma, haalt het ANC toch telkens weer een absolute meerderheid.

Je zou haast denken dat veel mensen het ANC als heilig zien en alle misstanden maar accepteren als nawerkingen van de apartheid.
  donderdag 18 juni 2009 @ 20:17:22 #39
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70143966
quote:

[..]

Nee, dat vergeet ik niet, maar deze voorbeelden doen compleet niets af aan mijn stelling dat het in de meeste islamitische landen schrikbarend slecht is gesteld met de rechten en de positie van vrouwen en meisjes. Aangezien TS zelf daarover begon heb ik hem daarop gewezen.
TS maakt inderdaad direct een aanzet om de topic te laten ontsporen in een Christen/Islam-bash, maar jij doet er vrolijk aan mee. De status van de vrouw in Islamitische landen heeft hier natuurlijk niets mee van doen. Dan kun je net zo goed zeggen ‘ja, maar in Oostenrijk is een kelder, en daar worden vrouwen wel 3x per week verkracht’. En dat was tot voor kort helaas nog waar ook.

Het leidt de aandacht af van een ernstige situatie. De insinuatie die de TS maakt, als zou de religie van het land er veel mee te maken hebben is natuurlijk storend, maar laat je niet zo snel op de kast jagen daardoor.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_70144004
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 20:13 schreef Meh7 het volgende:

[..]

TS zegt alleen dat het een overwegend christelijk land is. Ik heb even op Wikipedia gekeken, en volgens mij zit hij er niet naast:
[..]

Jij voelt echter een drang om met het vingertje te wijzen om zodoende de aandacht af te leiden.
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 18:46 schreef Andries1 het volgende:

6 miljoen verkrachters in één land.
[..]

En dat moet een overwegend christelijk land voorstellen.
'zegt alleen'
  donderdag 18 juni 2009 @ 20:18:42 #41
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_70144009
quote:

[..]

Stok-paard-je hop hop hop. Zuid-Afrika is geen moslimland en in Marokko (om maar een voorbeeld te noemen) kan een vrouw toch redelijk veilig over straat.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 18 juni 2009 @ 20:19:32 #42
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_70144039
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 20:05 schreef Iblis het volgende:

[..]

En nog slechte voorbeelden ook

Als je naar pakistan in die periode kijkt, zie je dat regeringsmacht meer tribaal werd verdeeld. Je moest uit de juiste clan komen, geslacht was secondair. Als je maar keihard kon vechten voor de clan.

Turkse overheidinstanties zijn (nog wel) fel seculier. Dat faciliteert het op een manier al beter dan een christelijke uni in NL.

Last but not least heeft het er in NL juist alle schijn van dat vrouwen niet willen. Daar is ontzettend veel onderzoek naar gedaan enzo.

Maar botomline is dat als je een rat in corporate NL wil worden, je er per week minimaal 40 uur moet zijn. Anders weet je niet wat er speelt. Dan wordt je met je parttime baan, want we zorgen voor de kids 2 dagen in de week, geen executive. Overigens niets mis met voor de kids zorgen, daar niet van. Maar het is kiezen of delen.

Dus de suggestie alleen al, dat het aan onze 'cultuur' ligt dat vrouwen niet zo veel hoogleraar zijn dan ergens anders, vanuit vrouwonvriendelijkheid, is fout. Het is wel cultuur, in die zin als dat vrouwen er gewoon geen zin in hebben.
&lt;signature here&gt;.
pi_70144056
Ah, dus 75% niet. Positief!
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 18 juni 2009 @ 20:21:12 #44
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_70144094
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 20:17 schreef Igen het volgende:

[..]

Die private beveiligingsbedrijfjes waren anders ook niet bepaald kosher, al durfden die dat niet zo openlijk toe te geven.

Maar wat me nog het meest verbaast, is dat het ANC nauwelijks aan geloofwaardigheid lijkt te verliezen. Ondanks de criminaliteit, die de spuigaten uitloopt, en de schandalen rond Mbeki en Zuma, haalt het ANC toch telkens weer een absolute meerderheid.

Je zou haast denken dat veel mensen het ANC als heilig zien en alle misstanden maar accepteren als nawerkingen van de apartheid.
Tribaliteit noemen we dat.

Ze stemmen langs ethnische lijnen.
&lt;signature here&gt;.
pi_70144130
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 20:18 schreef rutger05 het volgende:

[..]

[..]

'zegt alleen'
Hij geeft in ieder geval geen aanleiding tot een vergelijking met niet-christelijke landen. Dat ben jij toch echt zelf aan het doen.
pi_70144150
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 20:17 schreef Iblis het volgende:

[..]

TS maakt inderdaad direct een aanzet om de topic te laten ontsporen in een Christen/Islam-bash, maar jij doet er vrolijk aan mee. De status van de vrouw in Islamitische landen heeft hier natuurlijk niets mee van doen. Dan kun je net zo goed zeggen ‘ja, maar in Oostenrijk is een kelder, en daar worden vrouwen wel 3x per week verkracht’. En dat was tot voor kort helaas nog waar ook.

Het leidt de aandacht af van een ernstige situatie. De insinuatie die de TS maakt, als zou de religie van het land er veel mee te maken hebben is natuurlijk storend, maar laat je niet zo snel op de kast jagen daardoor.
Ik maakte een terechte opmerking aan de hand van een opmerking van TS. Dat TS zelf met deze opmerking een ander doel voor ogen had, dan deze inderdaad zeer ernstige situatie naar voren te brengen en daar serieus over te willen discussieren, kan je mij niet verwijten.
pi_70144171
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 19:51 schreef Iblis het volgende:
Overigens:

[ afbeelding ]

Rape-aXe

Een condoom voor vrouwen om in de vagina te dragen. Je ziet de weerhaakjes zitten. Veel pijn, en hopelijk tijd voor het slachtoffer om te ontsnappen, en de man kan het ding chirurgisch laten verwijderen.
Omg. Je vrouw zou maar eens vergeten zijn dat ding eruit te halen .
  donderdag 18 juni 2009 @ 20:23:47 #48
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70144175
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 20:17 schreef Igen het volgende:

[..]

Het ANC verliest natuurlijk wel, de laatste verkiezingen kwam er (kleine) oppositie (Congress of the People, afsplitsing van het ANC). Maar zoveel jaren apartheid heeft wel echt een kloof geslagen tussen blank en zwart. Ondanks alle verzoeningscommissies, is een samenleving niet snel gemaakt. Goed, dat is nu net het punt van disgrace, maar het is wel een valide punt.

Ik word altijd een beetje moedeloos van Zuid-Afrika. Je hebt zoveel reactionaire bewegingen, die totaal niet willen samenwerken. Ontzettende haat jegens blanken, ontzettende afkeer van zwarten. Blanken die het gevoel hebben dat hun taal, het Afrikaans, expres tegengewerkt wordt als ‘apartheidstaal’ (dit terwijl de grootste groep sprekers (inclusief Namibië) kleurlingen zijn. Het verleden werkt op zoveel manieren door…
pi_70144185
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 20:22 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ik maakte een terechte opmerking aan de hand van een opmerking van TS. Dat TS zelf met deze opmerking een ander doel voor ogen had, dan deze inderdaad zeer ernstige situatie naar voren te brengen en daar serieus over te willen discussieren, kan je mij niet verwijten.
Het mag niet gezegd worden dat het een overwegend christelijk land is?
quote:
Religie: 75,5% christendom
21,1% geen/onzeker
3,4% overig 2001[2]
pi_70144214
Wat een verschrikkelijk cijfers. Wat zielig voor die jonge meisjes echt afschuwelijk. Ook voor oudere vrouwen natuurlijk. Laat ik veder maar niks zeggen anders word het racistisch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')