Onderwerping aan God is ook geen onchristelijke gedachte. God wordt namelijk vaak Heer genoemd. Verder Jak 4:7: Onderwerp u dus aan God, en verzet u tegen de duivel, dan zal die van u wegvluchten.. Een ander typisch idee is dat van de Christus Pantocrator, of de rijksappel: Een bol met een kruis erop dat Christus' macht over de gehele wereld aanduidt.quote:Op donderdag 18 juni 2009 20:55 schreef ExTec het volgende:
Maar het is wel begrijpelijk, 'vrede' is zoveel beter dan 'onderwerping'
Nee, want dat is amper de insteek.quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:06 schreef Banjerkanjer het volgende:
Dat is het zeker wel, omdat het makkelijk vinger wijzen is naar wat ver van je bed gebeurt, en tegelijkertijd niet willen zien wat er in je eigen huis, eigen familie, eigen omgeving, eigen land gebeurt. Het is namelijk veel gemakkelijker om te oordelen over anderen, dan verantwoordelijkheid te moeten nemen voor de eigen zaken.
Hey doe me een lol man, ik geloof niet.quote:
Scheid toch uit, je bent zelf een jankebalk en een dreindrammer bovendien. Dit topic gaat over seksueel geweld, het komt overal voor. Ook in ZA, maar niet te vergeten ook in ons eigen land.quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, want dat is amper de insteek.
De insteek is: voortgaande desintegratie van het land ZA. Rape capital of the world zijn is slechts een sympthoom daarvan.
En voor de rest is je post een beetje huilerig
Deze topic gaat nu eenmaal over de situatie in ZA. Onzin als dat we daar 'zogenaamd niks over mogen zeggen totdat het bij ons heulemaal nooit meer mis gaat!', wat natuurlijk een utopie is, is precies dat, onzin.
Als je het boeiend vind, open er een topic over. Deze gaat ergens anders over.
Dus? Een beetje verdieping in beide godsdiensten en de gelijke gedachten die in beide voorkomen kan geen kwaad. De medeklinkers van het woord iSLaM, SLM zijn namelijk ook die van SaLaaM, vrede. Christus betekent uiteindelijk vooral gezalfde, maar de rol die die gezalfde speelt in de beleving van de Christen is natuurlijk een verhaal apart. Een zekere overgave hoort daar ook bij.quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:13 schreef ExTec het volgende:
Hey doe me een lol man, ik geloof niet.
En het is niet relevant. Islam betekent onderwerping, christendom betekent dat niet.
quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:16 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Scheid toch uit, je bent zelf een jankebalk en een dreindrammer bovendien.
Nope, dit topic gaat over het feit dat klaarblijkelijk een kwart van allen mannen in ZA dader is van verkrachting. Als je daar over twijfeld, moet je even naar boven scrollen.quote:Dit topic gaat over seksueel geweld, het komt overal voor.
Sexueel geweld komt overal voor. In alle culturen, binnen alle geloofsovertuigingen, en in alle lagen van de maatschappelijke bevolking. In Nederland is het niet veel beter gesteld, en als je dat toch wilt denken... so be it.quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
[..]
Nope, dit topic gaat over het feit dat klaarblijkelijk een kwart van allen mannen in ZA dader is van verkrachting. Als je daar over twijfeld, moet je even naar boven scrollen.
Het ligt er maar aan wat je interresant vind, vriend. Smaken verschillen, bekend met dat concept?quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:18 schreef Iblis het volgende:
En nee, het zal je niet interesseren, je blijft waarschijnlijk liever in oppervlakkige vooroordelen wentelen. Maar dat is dan pech voor jou.
Gelieve je projectie voor je te houden.quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:22 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Sexueel geweld komt overal voor. In alle culturen, binnen alle geloofsovertuigingen, en in alle lagen van de maatschappelijke bevolking. In Nederland is het niet veel beter gesteld, en als je dat toch wilt denken... so be it.
Ik heb wel een idee van hoe jij kijkt.quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Gelieve je projectie voor je te houden.
Jij hebt geen idee wat ik denk
Briljant!quote:Op donderdag 18 juni 2009 20:31 schreef Iblis het volgende:
[..]
Even tijd voor een fait divers:
ان دي كُوْنِڠْ سْكَپْ اس بِيْدِيْ هُوْكَ الله تعالا ان ڨَارْلِكْ اللـه تعالَا اِسْ بَاس فِـَرْ اَلْدِيْ اِتْسْ
En die konungskap is by die hoege Allah ta`ālā en waarlik Allah ta`ālā is baas vir al die iets!
Aldus, in het Arabisch Afrikaans. Geschreven in Arabisch schrift. Thans uitgestorven echter.
Uh huh.quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:27 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ik heb wel een idee van hoe jij kijkt.
Hij geeft enkel aan dat het topic over Zuid- Afrika gaat. Helaas gaan de ontwikkeling op het gebied van criminaliteit daar niet de goede kant op. Voor vrouwen in het bijzonder niet omdat zij een groot risico lopen om verkracht te worden.quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:27 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ik heb wel een idee van hoe jij kijkt.
Alhoewel de huidige principes van de Afrikaanse spelling veel sterker beīnvloed zijn door Kollewijn dan de Nedelandse spelling. Ik denk dat het Arabisch iets meer aansluit bij wat jij hoort als je Afrikaans hoort, maar op zich is Afrikaans heel fonetisch (foneties).quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:30 schreef Ringo het volgende:
[..]
Briljant!Dat wist ik echt niet. Dank voor deze terzijde.
Jammer dat ik geen Arabisch schrift kan lezen.
Ik vind het stukje archaīsch Afrikaans ook tof. Veel fonetischer spelling dan huidige spelling, die heel erg "Nederlands" is:
Maar wat vind je dan van, want dat vond ik zelf zo mooi:quote:
Daar zie ik de ONZ-topics al over!quote:Allah is baas
Klopt. Wat me vooral opvalt in dat oude stukje, is de spelling van typisch Afrikaanse diftongen:quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:46 schreef Iblis het volgende:
[..]
Alhoewel de huidige principes van de Afrikaanse spelling veel sterker beīnvloed zijn door Kollewijn dan de Nedelandse spelling. Ik denk dat het Arabisch iets meer aansluit bij wat jij hoort als je Afrikaans hoort, maar op zich is Afrikaans heel fonetisch (foneties).
Die is heel mooi inderdaad.quote:Maar wat vind je dan van, want dat vond ik zelf zo mooi:
[..]
Daar zie ik de ONZ-topics al over!
Dat is nu net mijn punt: Vrouwen overal ter wereld lopen dat niet denkbeeldige riscico. Het komt veel voor, niet alleen in ZA, maar overal, en dus ook in NL. De cijfers verschillen niet eens zoveel van elkaar.quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:32 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Hij geeft enkel aan dat het topic over Zuid- Afrika gaat. Helaas gaan de ontwikkeling op het gebied van criminaliteit daar niet de goede kant op. Voor vrouwen in het bijzonder niet omdat zij een groot risico lopen om verkracht te worden.
Eén ding: die cijfers verschillen wél veel van elkaar.quote:Op donderdag 18 juni 2009 23:14 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat is nu net mijn punt: Vrouwen overal ter wereld lopen dat niet denkbeeldige riscico. Het komt veel voor, niet alleen in ZA, maar overal, en dus ook in NL. De cijfers verschillen niet eens zoveel van elkaar.
Welke cijfers precies?quote:Op donderdag 18 juni 2009 23:14 schreef Banjerkanjer het volgende:
De cijfers verschillen niet eens zoveel van elkaar.
Die hier genoemd worden: http://www.seksueelgeweld(...)linkinformatie_id=27quote:
a) Er is een verschil tussen misbruik en verkrachting, niet alle misbruik is verkrachting;quote:Op donderdag 18 juni 2009 23:30 schreef Banjerkanjer het volgende:
Maar ik hoef vast niet uit te leggen dat vrouwen ook ná hun 16e levensjaar worden misbruikt, en dat het echt niet een handjevol mannen is die al die meisjes en vrouwen op die manier heeft benaderd.
Nee, geen handjevol, maar ook geen astronomisch 1 op 4.quote:Op donderdag 18 juni 2009 23:30 schreef Banjerkanjer het volgende:
Maar ik hoef vast niet uit te leggen dat vrouwen ook ná hun 16e levensjaar worden misbruikt, en dat het echt niet een handjevol mannen is die al die meisjes en vrouwen op die manier heeft benaderd.
Er wordt in deze berichtgeving geen onderscheid gemaakt tussen aanranding en verkrachting, Dat doet voor de slachtoffers ook weinig ter zake, omdat de gevolgen van aanranding en verkrachting in de beleving nagenoeg hetzelfde zijn (hoewel iedere ervaring op zichzelf staat en aan geen enkele andere gemeten kan worden dan enkel aan de eigen perceptie).quote:Op donderdag 18 juni 2009 23:33 schreef Iblis het volgende:
[..]
a) Er is een verschil tussen misbruik en verkrachting, niet alle misbruik is verkrachting;
b) Er worden geen cijfers gegeven;
c) Elke conclusie op bovenstaande is dus ongefundeerd;
d) Dat maakt niet dat het niet ķķk erg is.
Ach, zolang ze daarmee het aids probleem oplossen is het niet geheel tevergeefs. Het glas is halfvol.quote:In veel Afrikaanse landen wordt gedacht dat seks met een maagd hiv kan genezen.
Kom nou gauw zeg. Laat ze het lekker zelf uitzoeken...quote:Op donderdag 18 juni 2009 19:18 schreef SadKingBilly het volgende:
Dus zo'n 65 van alle meisjes onder de tien is daar al meermalen groepsverkracht.. Ies koeltoer zullen we maar zeggen
Natuurlijk reden te meer om die beesten gewoon weer onder onze controle te brengen.
We noteren:quote:Op vrijdag 19 juni 2009 01:56 schreef waht het volgende:
Verrassend. Hier een voorbeeld:
Wanbeleid. Beesten van mensen. Armoede. Corruptie. Tijd voor herkolonisatie.
Lariekoek argument....quote:Op donderdag 18 juni 2009 19:15 schreef plank_ het volgende:
[..]
De jeugd van school afhouden tijdens het apartheid systeem
nu zit je met generaties ongeschoolde mensen
mwah, ik vind dit dus lariekoek wat je nu brult.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:35 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Lariekoek argument....
Was iedereen dan geschoold in 1900 ?! Hadden we toen een vergelijkbare sociale samenleving.
- NEXT -
ZA was beter af met apartheid. The new dawn heeft niks meer of minder dan ellende opgeleverd en een boel ongecontroleerde haat.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:39 schreef plank_ het volgende:
[..]
mwah, ik vind dit dus lariekoek wat je nu brult.
in 1900 werden hier geen kinderen van enkele maanden verkracht, omdat een bushbushwonderdokter zei dat je daardoor enge ziektes kwijt raakt.
volgende kulontkenning
Nee, ze staan met hun bek vol tanden, hebben niet de ruggegraat om eerlijk te melden: we zaten er naast, we hebben episch gefaald.quote:
welkom op FOK!quote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:53 schreef qonmann het volgende:
..en de eerste users die het goedpraten/downplayen etc. zijn al weer gesignaleerd, vreemd
Inderdaad heel vreemde reacties. Of vergelijkingen trekken waardoor hetgeen er in ZA gebeurt eigenlijk best wel meevalt.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:53 schreef qonmann het volgende:
..en de eerste users die het goedpraten/downplayen etc. zijn al weer gesignaleerd, vreemd
Dat is het zeker.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, ze staan met hun bek vol tanden, hebben niet de ruggegraat om eerlijk te melden: we zaten er naast, we hebben episch gefaald.
Dat is net zo erg.
Kom op met die (betrouwbare) cijfers, in plaats van doelloos die bananenrepubliek de hand boven het hoofd te houden.quote:Op donderdag 18 juni 2009 23:14 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat is nu net mijn punt: Vrouwen overal ter wereld lopen dat niet denkbeeldige riscico. Het komt veel voor, niet alleen in ZA, maar overal, en dus ook in NL. De cijfers verschillen niet eens zoveel van elkaar.
Tijd dat de blanken daar weer aan de macht komen en die apen terug naar hun plaats wijzen, en gelijk Mandela even met z'n neus op de feiten drukt.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 01:56 schreef waht het volgende:
Verrassend. Hier een voorbeeld:
quote:Op vrijdag 19 juni 2009 01:56 schreef waht het volgende:
Inderdaad, welkom op FOK!quote:Op vrijdag 19 juni 2009 21:00 schreef Frasier het volgende:
Genocide is het enige wat die apen daar begrijpen...
Ik noem ze geen beesten omdat ze zwart zijn, maar omdat ze op grote schaal verkrachten. Verder hoor ik graag waar jij de nuance wil brengen.quote:
Herkolonisatie betreft volgens mij de gehele bevolking, daarmee impliceerde je volgens mij dat de gehele bevolking beesten zijn. En daar wil ik wel wat nuance leggen.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:02 schreef waht het volgende:
Ik noem ze geen beesten omdat ze zwart zijn, maar omdat ze op grote schaal verkrachten. Verder hoor ik graag waar jij de nuance wil brengen.
Oh, dat is dan miscommunicatie want ik bedoelde enkel en alleen de 'criminals' zoals ze in Zuid Afrika genoemd worden.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 12:30 schreef Iblis het volgende:
[..]
Herkolonisatie betreft volgens mij de gehele bevolking, daarmee impliceerde je volgens mij dat de gehele bevolking beesten zijn. En daar wil ik wel wat nuance leggen.
Mijn reactie was enigszins emotioneel van aard, vandaar. Echter blijf ik erbij dat verkrachters beesten zijn, ķķk hier in Nederland.quote:Daarbij, een maatschappij waarbij 25% van de mannen in de gevangenis zit, is ook geen maatschappij die je kunt opbouwen. Zelfs als je ze allemaal de doodstraf zou geven, dan nog is de maatschappij verstoord. Zuid-Afrika zit met een ontzettend groot probleem waar veel politieke, sociale en economische factoren een rol spelen. Nogmaals, geen enkele factor rechtvaardigt verkrachting, maar toch, zulke mensen afschrijven als ‘beesten’ en oproepen tot herkolonisatie is m.i. én te simplistisch én te algemeen. Apartheid treft altijd een hele raciale groep zonder onderscheid en dat is altijd een fundamenteel onrechtvaardige oplossing.
Met name de vrouwen geld geven lijkt in veel landen goed te werken. Want dat moet wel eerlijk toegegeven worden, de mentaliteit van veel mannen in ontwikkelingslanden is om te huilen. Ook is inderdaad trots die in de weg zit om hulp te accepteren van een voormalig kolonisator een groot probleem. Zimbabwe is door Mugabe helemaal kapot gemaakt, natuurlijk kunnen zwarten prima een boerderij leiden, maar een zwarte zonder verstand van het boerenbedrijf kan dat simpelweg niet.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 13:00 schreef waht het volgende:
Gister zag ik op internet nog een documentatie over een stel ondernemende Gambianen die microkredieten verstrekken aan de bevolking (hier te zien). Dergelijke verhalen zijn voor mij hoopgevend voor Afrika als geheel.
Dat kan dus niet, lees de NRC zaterdag-bijlage van 2 of 3 weken geleden, waarin een zwarte vertelt hoe het gaat als een goed lopende boerderij van een blanke wordt overgenomen door een zwarte (zwarten).quote:Op zaterdag 20 juni 2009 13:05 schreef Iblis het volgende:
[..]
....natuurlijk kunnen zwarten prima een boerderij leiden, maar een zwarte zonder verstand van het boerenbedrijf kan dat simpelweg niet.
Heb jij daar een linkje van, want ik heb die bijlage niet? Maar ik kan me echt niet voorstellen dat iemand met kennis van zaken alleen omdat-ie zwart is iets niet kan wat een blanke wél kan. Ik kan me wel voorstellen dat er ándere factoren naast kennis nog een rol spelen.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 13:21 schreef qonmann het volgende:
Dat kan dus niet, lees de NRC zaterdag-bijlage van 2 of 3 weken geleden, waarin een zwarte vertelt hoe het gaat als een goed lopende boerderij van een blanke wordt overgenomen door een zwarte (zwarten).
De zwarte die het verhaal vertelt was zelf boer. met kennis van zaken enzo
Ik heb zelf een abonnement,. ik weet niet of er een link van is,quote:Op zaterdag 20 juni 2009 13:24 schreef Iblis het volgende:
[..]
Heb jij daar een linkje van, want ik heb die bijlage niet? Maar ik kan me echt niet voorstellen dat iemand met kennis van zaken alleen omdat-ie zwart is iets niet kan wat een blanke wél kan. Ik kan me wel voorstellen dat er ándere factoren naast kennis nog een rol spelen.
Er is geen openbare link :quote:Op zaterdag 20 juni 2009 13:28 schreef qonmann het volgende:
[..]
Ik heb zelf een abonnement,. ik weet niet of er een link van is,
Maar het was wel een teleurstellend verhaal.
Net als in Zimbawe wil men ook in ZA boerderijen aan zwarten geven.
Alleen vooralsnog op een wat andere manier
Het is onthutsend om te zien wat er dan gebeurt ..
Zal eens kijken of ik een openbare link kan vinden
Typisch, ik ken geen enkele verkrachter, terwijl ik zo'n 1000 mensen ken, zou ik volgens jou dus zo'n 250 verkrachters moeten kennen. Simpele zielquote:Op donderdag 18 juni 2009 21:22 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Sexueel geweld komt overal voor. In alle culturen, binnen alle geloofsovertuigingen, en in alle lagen van de maatschappelijke bevolking. In Nederland is het niet veel beter gesteld, en als je dat toch wilt denken... so be it.
Dat lijkt dus niks te maken te hebben met de leidinggevende capaciteiten van de zwarten. Het gaat om rechtsonzekerheid, en dat is altijd slecht voor het investeringsklimaat. Niet alleen in Zuid-Afrika, maar bijvoorbeeld ook bij boeren in het Westen die in de schaduw van de oprukkende stad of op een toekomstige bruinkoolafgraving zitten.quote:Op zondag 21 juni 2009 09:32 schreef qonmann het volgende:
De teruggave van landbouwgrond aan de oorspronkelijke bevolking leidt tot vernietiging van ooit bloeiende boerderijen
(...)
Landbouwland Zuid-Afrika kan de eigen bevolking niet meer voeden. Door onzekerheid over eigendom liggen boerderijen stil ...
Ja, in een terreurklimaat willen de boeren hun boerderijen veilig stellen, en dus dragen zij ze al dan niet onder dwang of terreur over.quote:Op zondag 21 juni 2009 14:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat lijkt dus niks te maken te hebben met de leidinggevende capaciteiten van de zwarten. Het gaat om rechtsonzekerheid, en dat is altijd slecht voor het investeringsklimaat. Niet alleen in Zuid-Afrika, maar bijvoorbeeld ook bij boeren in het Westen die in de schaduw van de oprukkende stad of op een toekomstige bruinkoolafgraving zitten.
En ik heb ook eens een documentaire gezien over blanke wijnboeren die hun bedrijf vrijwillig over deden aan zwarten. Dat ging zonder problemen en het bedrijf ging er heus niet aan kapot.
Edit: Bij dat laatste is er natuurlijk vast wel wat voorbereiding aan de overdracht vooraf gegaan. Waarschijnlijk zou het bij een brutale onteigening etc. niet zo goed uitpakken. Dat blijft dus een slecht idee.
Alsof een verkrachter dit gaat rondvertellen in zijn kennissenkringquote:Op zondag 21 juni 2009 13:56 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Typisch, ik ken geen enkele verkrachter, terwijl ik zo'n 1000 mensen ken, zou ik volgens jou dus zo'n 250 verkrachters moeten kennen. Simpele ziel
Tsk, tsk.quote:Op donderdag 18 juni 2009 19:03 schreef Frasier het volgende:
Met dank aan Nelson. Die apartheid was zo slecht nog niet.... Toen wisten ze tenminste hun plaats.
Dat doet er niks aan af dat ook donkere mensen prima een bedrijf kunnen leiden - en daar ging het over.quote:Op zondag 21 juni 2009 19:33 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
Ja, in een terreurklimaat willen de boeren hun boerderijen veilig stellen, en dus dragen zij ze al dan niet onder dwang of terreur over.
Een documentaire van een linkse omroep zeker?
Klopt. En Mbeki's ideeën over hiv en aids waren ook, voorzichtig uitgedrukt, nogal apart. Ik snap dus ook niet dat het ANC bij de laatste verkiezingen nog steeds meer dan 60% van de stemmen haalde.quote:Zuid-Afrika wordt geleid door een van verkrachting verdachte polygamist Jakob Zuma, die gelooft dat je van AIDS geneest door "even te gaan douchen na de seks", en die lid is van een marxistische beweging als ANC, die "Dood aan de blanken" scandeert door de straten.
Maar die Zoeloes en Xhosa mochten niet meedoen met de rest van de maatschappij. In de grote steden werden ze weggestopt in buitenwijken mijlenver van het centrum, en op het platteland werden voor hen thuislanden ingericht waarvan de grenzen expres zo waren gekozen dat er zo min mogelijk grondstoffen aanwezig waren. Maar dat laat je natuurlijk buiten beeld.quote:Zuid-Afrika was onder apartheid zeer welvarend, maar gesegregeerd. Ook de zwarten hadden toen aparte scholen en ook goede ziekenhuizen. Dat is mede de reden dat de Xhosa en Zoeloes zo sterk in aantal zijn gegroeid. In 1900 waren zij nog een veel kleiner deel van de totale bevolking.
Het ANC heeft inderdaad z'n slechte kanten, maar ik zou niet willen beweren dat apartheid beter was.quote:De naīeve mensen die toentertijd de ANC aan de macht hielpen en Zuid-Afrika demoniseerden, willen nu de realiteit niet erkennen.
Ga eens naar Johannesburg. Vraag het aan de kinderen van Afrikaner boeren die in Transvaal opgehangen werden door zwarte bendes, die naar Nieuw-Zeeland vluchtten voor de terreur.
Dat soort "praatjes" heb ik ook in het openbaar en het zal je verbazen hoeveel mensen er precies zo over denkenquote:Op zondag 21 juni 2009 22:17 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Tsk, tsk.
Heb je in het echt ook zulke praatjes, of bewaar je ze wijselijk voor internet?
Veel mensen zijn ook niet zo snugger nee.quote:Op zondag 21 juni 2009 23:31 schreef Frasier het volgende:
[..]
Dat soort "praatjes" heb ik ook in het openbaar en het zal je verbazen hoeveel mensen er precies zo over denken
Nou, nee.quote:Op zondag 21 juni 2009 23:31 schreef Frasier het volgende:
[..]
Dat soort "praatjes" heb ik ook in het openbaar en het zal je verbazen hoeveel mensen er precies zo over denken
Moest je dit nou echt bumpen?quote:Op maandag 30 januari 2012 16:04 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Nou, nee.
Klinkt ongeloofwaardig.
Ondanks dat het een oud topic is, toch even hierop reageren...quote:Op maandag 30 januari 2012 16:34 schreef Truffelvarken het volgende:
Wat is dan de oorspronkelijke bevolking van Zuid-Afrika?
Zijn dat de Koishan volken die er al 70,000 jaar wonen, de blanke Boeren(met gemiddeld 20% Koishanbloed) die er een kleine 400 jaar wonen? Of zijn dat de negers die een kleine honderd jaar geleden en nu nog, vanuit Midden-Afrika naar de vetpotten van de Kaap kwamen?
Ik reken zo dat de Koishan(met 20% Boerenbloed) en de Boeren hier volgens politiekcorrect weinig kans maken. Die zijn, hoewel multicultureel, niet zielig en zwart genoeg.
Ik vraag me ten zeerste af of die 25% ZA mannen zich ook daadwerkelijk voor christelijk uitgeven.quote:
Zo kan ik natuurlijk de helft van nederland of elk willekeurig ander land voor verkrachter uitmaken; even de definitie van verkrachting c.q. sexueel geweld/misbruik zover oprekken dat zelfs een likbeurt die mevrouw blijkbaar niet beviel daartoe gerekend wordt. En wat te denken van al die vrouwtjes die lekker assertief in het dagelijks leven staan maar in bed geen sjoege geven; dan is het erg makkelijk lang vol te houden dat de gozer in kwestie van alles en nog wat ongewenst heeft geflikt terwijl je zelf totaal a-communicatief bent. cheapquote:Op donderdag 18 juni 2009 23:30 schreef Banjerkanjer het volgende:
Die hier genoemd worden: http://www.seksueelgeweld(...)linkinformatie_id=27
Weliswaar zijn dat geen cijfers van daders, maar van slachtoffers in Nederland. En welliswaar gaat dit enkel over Nederlandse vrouwen die vķķr hun 16e levensjaar zijn misbruikt "blijkt dat bijna 40% van de vrouwen vķķr het zestiende jaar een of meer ervaringen met seksueel misbruik heeft gehad. ".
Kutkick van de eeuw.quote:Op maandag 30 januari 2012 16:04 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Nou, nee.
Klinkt ongeloofwaardig.
De Koishan(San, Kung, Bosjesmannen) zijn een stokoud geelgetint ras, die als ze niet naakt in de zon lopen, weinig donkerder zijn als bv een Chinees. Het zijn de oorspronkelijke bewoners van Zuid-Afrika waarmee de Boeren zich in de begintijd bij gebrek aan blanke vrouwen vermengden en vermaakten.quote:Op maandag 30 januari 2012 22:07 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ondanks dat het een oud topic is, toch even hierop reageren...
Ze zullen vast gediscrimineerd worden, maar hoe kom je erbij dat de Khoisan niet zwart genoeg zijn?
[ afbeelding ]
En hoe kom je er trouwens bij dat de blanke boeren gemiddeld specifiek 20% Khoisan bloed hebben en geen ander 'zwart' bloed?
Ze zijn over het algemeen lichter dan de Bantu's, maar zoals je op het plaatje in mijn vorige post kan zien komen ze absoluut niet in de buurt van bijvoorbeeld een Chinees. Dat ze genetisch verschillen van bijvoorbeeld de Bantu's is niet zo vreemd.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 00:51 schreef Truffelvarken het volgende:
[..]
De Koishan(San, Kung, Bosjesmannen) zijn een stokoud geelgetint ras, die als ze niet naakt in de zon lopen, weinig donkerder zijn als bv een Chinees. Het zijn de oorspronkelijke bewoners van Zuid-Afrika waarmee de Boeren zich in de begintijd bij gebrek aan blanke vrouwen vermengden en vermaakten.
Het eerste stamhoofd waarmee van Riebeek onderhandelde heette zelfs Aart Kok.
De Boeren vermengden zich niet met negers omdat negers aan de Kaap niet voorkwamen.
Negerslaven waren te duur voor de gewone man en moesten worden ingekocht in Ghana of aan de slavenkust. Dat kon alleen de VOC eventueel betalen, maar die voerden later de goedkopere Maleiers in.
De dichtsbijzijnde negerstammen woonden 2000 km naar het zuiden in Natal , en die vonden daarenboven het Zuiden te koud en Transvaal te droog.
Ja. Jullie vragen er soms ook gewoon omquote:Op dinsdag 31 januari 2012 01:10 schreef NanaVonB het volgende:
GATVER, ik vraag me soms wel eens af of verkrachting echt in de aard van een man zit... je ziet het veel in films, in boeken etc.. ik vraag me af of mannen dit van nature opwindend vinden...in de westerse samenleving gebeurt het een stuk minder maar misschien is dat ookd oor cultuur, we letten hier meer op elkaar en het is gewoon not done, maar zou het kunnen zijn, dat diep diep van binnen mannen dit eigenlijk opwindt?
alles kan; niets magquote:Op dinsdag 31 januari 2012 01:10 schreef NanaVonB het volgende:
GATVER, ik vraag me soms wel eens af of verkrachting echt in de aard van een man zit... je ziet het veel in films, in boeken etc.. ik vraag me af of mannen dit van nature opwindend vinden...in de westerse samenleving gebeurt het een stuk minder maar misschien is dat ookd oor cultuur, we letten hier meer op elkaar en het is gewoon not done, maar zou het kunnen zijn, dat diep diep van binnen mannen dit eigenlijk opwindt?
verkrachting vraagt niemand om...daarom heet het ook verkrachtingquote:Op dinsdag 31 januari 2012 02:26 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Ja. Jullie vragen er soms ook gewoon om
Doe eens ff normaal debiel. Totdat het dichtbij komt, dan praat je wel anders. Eikel.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 02:26 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Ja. Jullie vragen er soms ook gewoon om
Ik heb uw plaatjes op google bekeken.Daar stonden ook foto's van niet verbasterde Bosjesmannen bij. Die waren toch echt een stuk lichter dan de foto die u hier liet zien. De oorspronkelijke lichaamskleur(die verder nergens mee te maken heeft) schijnt men onder de oksels te kunnen zien.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 01:58 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ze zijn over het algemeen lichter dan de Bantu's, maar zoals je op het plaatje in mijn vorige post kan zien komen ze absoluut niet in de buurt van bijvoorbeeld een Chinees. Dat ze genetisch verschillen van bijvoorbeeld de Bantu's is niet zo vreemd.
Zie hier twee plaatjes mbt de verschillende volken in Afrika:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Interessante post. Kan je misschien ook wat meer vertellen over het verschil in intelligentie tussen de Afrikaanse volken?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 01:58 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ze zijn over het algemeen lichter dan de Bantu's, maar zoals je op het plaatje in mijn vorige post kan zien komen ze absoluut niet in de buurt van bijvoorbeeld een Chinees. Dat ze genetisch verschillen van bijvoorbeeld de Bantu's is niet zo vreemd.
Het is eerder vreemd dat sommige mensen schijnen te denken dat negers een homogene groep zijn. De hele rassenindeling slaat eigenlijk nergens op. Er is in eerste instantie puur gekeken naar enkele uiterlijke kenmerken. Het feit dat bepaalde groepen negers onderling vergeleken genetisch zoveel meer van elkaar verschillen dan bepaalde groepen negers en blanken, of weet ik veel wat voor andere rassen onderling vergeleken, dat beseffen velen niet...
Mijn punt: het is geen 'negers die zichzelf zielig vinden versus de rest van de wereld'. Net zoals er in Europa altijd strijd is geweest o.a. tussen verschillende groepen blanken, en groepen ook deels in elkaar op zijn gegaan, zo heeft dit in Afrika ook plaatsgevonden (mbt de Khosai) en vindt dit in Afrika nog steeds plaats (in Europa ook, maar nu op andere wijze).
Zie hier twee plaatjes mbt de verschillende volken in Afrika:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volgens mij zijn die cijfers er niet. Ik ben er in ieder geval niet bekend mee. Wel hebben een stel 'wetenschappers' ooit geprobeerd het IQ per land in kaart te brengen, maar dit is zo'n extreem louche 'onderzoek' geweest, dat je het niet serieus kan nemen. (Denk aan IQ-scores van landen waar men geen score van had -een meerderheid- te berekenen op basis van gemiddelden van buurlanden of andere landen).quote:Op dinsdag 31 januari 2012 16:02 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Interessante post. Kan je misschien ook wat meer vertellen over het verschil in intelligentie tussen de Afrikaanse volken?
Wat betreft mijn vorige post:quote:http://en.wikipedia.org/wiki/IQ_and_the_Wealth_of_Nations
National IQ estimates
National IQ estimates from IQ and the Wealth of Nations 2002[5]
Central to the book's thesis is a tabulation of what Lynn and Vanhanen believe to be the average IQs of the world's nations. Rather than do their own IQ studies (a potentially massive project), the authors average and adjust existing studies.
For 104 of the 185 nations, no studies were available. In those cases, the authors have used an estimated value by taking averages of the IQs of neighboring or comparable nations. For example, the authors arrived at a figure of 84 for El Salvador by averaging their calculations of 79 for Guatemala and 88 for Colombia. Including those estimated IQs, the correlation of IQ and GDP is 0.62.
To obtain a figure for South Africa, the authors averaged IQ studies done on different ethnic groups, resulting in a figure of 72. The figures for Colombia, Peru, and Singapore were arrived at in a similar manner.
In some cases, the IQ of a country is estimated by averaging the IQs of countries that are not actually neighbors of the country in question. For example, Kyrgyzstan's IQ is estimated by averaging the IQs of Iran and Turkey, neither of which is close to Kyrgyzstan—China, which is a geographic neighbor, is not counted as such by Lynn and Vanhanen. This is presumably because the ethnic groups of the area speak Iranian and Turkic languages, but do not include Chinese.
To account for the Flynn effect (an increase in IQ scores over time), the authors adjusted the results of older studies upward by a number of points.
[...]
By economists
In a book review in the Journal of Economic Literature, a journal of the American Economic Association, Thomas J. Nechyba wrote that: "(the book's) sweeping conclusions based on relatively weak statistical evidence and dubious presumptions seem misguided at best and quite dangerous if taken seriously. It is therefore difficult to find much to recommend in this book."[8]
[..]
quote:http://nl.wikipedia.org/wiki/Menselijk_ras
Relativiteit van het begrip menselijk ras
Er bestaan gegronde bezwaren tegen de onderverdeling van mensen in rassen. Een ervan is dat de indeling niet nauwkeurig is. Niet alleen wordt dan het concept "gemengd bloed" gehanteerd, ook zijn er hele bevolkingsgroepen waarbij het volstrekt onduidelijk is waartoe ze gerekend zouden moeten worden. Een tweede probleem is dat de grenzen tussen de vermeende rassen soms heel anders komen te liggen, wanneer naar andere dan uiterlijke eigenschappen gekeken wordt. In het bijzonder heeft de wetenschap aangetoond dat bijvoorbeeld zwarte mensen een grotere diversiteit vertonen.
Een volgende tegenwerping van wetenschappers is dat er veel te weinig genetische variatie tussen de vermeende rassen is om effectief de term te kunnen hanteren. (De diversiteit bij mensen is namelijk erg laag in vergelijking met bijvoorbeeld honden of koeien)
Een sociale reden om het onderscheid vooral niet te maken is dat in de geschiedenis gebleken is dat men meestal niet objectief, laat staan wetenschappelijk omgaat met het begrip "menselijk ras". Het is een begrip dat in de geschiedenis veel is misbruikt voor diverse, met name politieke, doeleinden. Desondanks worden rassen door sommigen als werkelijk bestaande entiteiten gezien[2].
Wel wordt vaak aangeraden om afhankelijk van het doeleinde een bruikbaar synoniem te gebruiken om de enorme beladenheid van het woord ras te vermijden. (Bijvoorbeeld, genetische stam/belastheid, (lands of geografische naam +) volk/bevolking, of van ... afstamming)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |