quote:
Op donderdag 18 juni 2009 17:06 schreef tong80 het volgende:[..]
Prosac slaat gewoon een paar decennia over en oordeelt dat Brazilië niks voorstelt.

Wat maak jij er nou weer van?
Haal even mijn woorden aan waarin ik zeg dat Brazilië niks voorstelt? Natuurlijk stellen ze wel wat voor, ze zijn vaak genoeg wereldkampioen. Maar ze zijn niet het geniale geweldige voetbalteam wat aldoor maar gezegd wordt.
Wel mooi dat jij alle WK wedstrijden in hun volle glorie hebt gekeken, want hoewel ik op de video's veel spelers uit die tijd fantastisch vind spelen, ga ik daar niet over oordelen, ik volgde het voetbal uit die tijd niet intensief, want ik was niet geboren. Als ik een video maak van Victor Sikora of Thijs Sluijter kan het er ook allemaal schitterend uit zien.

We leven in andere tijden, ik vraag me altijd af of voetballers uit de jaren 60 nu wel overeind zouden blijven?
Ik ben geboren in de jaren 80, mijn enige voetbalwapenfeit van de jaren 80 is met een oranje vlag zwaaiend naar school na een zekere finale in juni 1988. Het EK '92 is het eerste echte toernooi wat ik überhaupt gevolgd heb.
En sindsdien volg ik veel voetbal. Brazilie brengt stuk voor stuk prachtige voetballers voort, maar het nationale elftal heeft in al die jaren
dat ik het voetbal volg, mij zelden kunnen imponeren, meestal vond ik juist dat ze weer met veel mazzel wegkwamen. Daarop baseer ik mijn mening.