quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:38 schreef Laureline het volgende:[..]
Wat een wijze woorden weer.
Maar Lastpost, wat wil je voor sfeer bereiken in die prachtige vestibule van jullie?
Als het strak moet: muur één kleur, foto's zwart-wit, lijsten zwart/wit/ijzer. Ruimte tussen de foto's laten.
Als het rommelig mag: Muur één kleur, of druk behang. Dan alle foto's, kleur en zw/w door elkaar, alle lijsten anders, helemaal volhangen. Alle briefjes van de medium's en gebedsgenezers en professor Aurora's die je in je brievenbus vindt ertussen hangen. Klaar!
Als het aan mij ligt is het gewoon zo'n woning waar je langs loopt en denkt, hé daar ben ik vast welkom.
Gewoon gezelligheid dus, niet dat stijve waarbij alles weggepropt achter de deurtjes van een of ander kastje moeten en men mag best zien dat er in geleefd wordt, het is nou eenmaal geen Ikea stand.

Máar dan heb je nog de externe factoren, in dit geval een vriendinnetje die dus compleet anders denkt en met de logica rondloopt dat het logisch is dat de hond verhaart maar onlogisch als er een keer op de dag hondenharen op de vloer liggen.
Dan weet je met een kleine samenvatting een beetje de contrasten, die nogal aanwezig zijn.
De muur is dus bronsachtig met een goude gloed en in de schaduw oogt het bruin, om het simpel te houden en we hebben al bergen met lijstjes liggen hier die alleen nog een likje verf moeten hebben, ik dacht zelf aan zwart maar heb ook het mode gevoel van een vent met winkelketenvrees en verzin soms kleurencombinaties die een blinde vink nog erg zou vinden.
Kortom, ik weet het niet meer.
Zeker niet toen ik aangaf dat het mij wel leuk leek om het met een golvend effect op te hangen en ik deze reactie terug kreeg:

!
En dan klinkt het voor menig vrouw weer simpel, doe het dan gewoon heerlijk truttig op hangen met de waterpas en al maar ik blijf natuurlijk een vent en wil het ook niet simpeler maken dan het al is en twijfel dus.
Overigens wat betreft die briefjes, zo was mijn slaapkamertje dus echt hé.
Voetbalkaartjes, foto's, printjes, belangrijke brieven en kaarten .. alles ging tegen de muur.