ja dat zijn inderdaad de criteria voor een goed scherm, de rest doet er niet toe en alle schermen zijn gelijkquote:Op donderdag 18 juni 2009 11:59 schreef Stefan het volgende:
Ik heb een fatsoenlijke lcd.
Full HD
100 hz
102 cm
quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:59 schreef Stefan het volgende:
Full HD
100 hz
102 cm
Full HD
100 hz
102 cm
Full HD
100 hz
102 cm
Verkoop 'm anders voor een stapel boeken, leer je misschien begrijpend lezen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:59 schreef Stefan het volgende:
Full HD
100 hz
102 cm
En contract ratio 1:2 zekerquote:Op donderdag 18 juni 2009 11:59 schreef Stefan het volgende:
Full HD
100 hz
102 cm
1 op de 2 contracten worden ondertekent? of worden 1 op de 2 contracten nageleefd?quote:
denk dat hij niet weet dat je vergulde kabels moet hebbenquote:Op donderdag 18 juni 2009 12:09 schreef Salatrel het volgende:
gebruik je wel goede kwaliteit kabels?
Oke, leg maar eens uit dan welke lcd ik volgens jullie moet hebben om wel een filmich aspect te kunnen krijgen. Volgens mij hebben alle LCD's dit probleem namelijk.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:59 schreef PeZu het volgende:
[..]
ja dat zijn inderdaad de criteria voor een goed scherm, de rest doet er niet toe en alle schermen zijn gelijk_!
gewoon rustig gaan kijken bij een zaak waar de erkopers niet werken met een bonus systeem van fabrikanten of op provisie basisquote:Op donderdag 18 juni 2009 12:13 schreef Stefan het volgende:
[..]
Oke, leg maar eens uit dan welke lcd ik volgens jullie moet hebben om wel een filmich aspect te kunnen krijgen. Volgens mij hebben alle LCD's dit probleem namelijk.
quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:08 schreef Black_Rainbow het volgende:
[..]
1 op de 2 contracten worden ondertekent? of worden 1 op de 2 contracten nageleefd?
Samsung 650 serie.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:13 schreef wikwakka2 het volgende:
Koop een degelijk merk, en niet zo'n prulding van 150 euro.
Ik heb juist meer geld uitgegeven voor de tv.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:15 schreef PeZu het volgende:
[..]
gewoon rustig gaan kijken bij een zaak waar de erkopers niet werken met een bonus systeem van fabrikanten of op provisie basis
[q]
Ik kijk, noteer, ga naar huis, vergelijk, ga weer naar andere zaken, ga nooit af op een verkoper, ze vertellen je allemaal wat anders
[q]
en schroom niet om meer geld uit te geven, het is tenslotte iets waar je elke dag naar kijkt
Ik mis dat zachte van celluloid. Een film was scherp maar zacht, ook op de beeldbuis. De beelden op LCD zijn superscherp maar ook hard. Lastig uit te leggen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:19 schreef LoggedIn het volgende:
Ik snap dat "filmische effect" niet zo? Ik vind film kijken op mn LCD TV heerlijk hoor, ik heb echt geen enkele reden meer om nog naar de bios te gaan
quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:19 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik heb juist meer geld uitgegeven voor de tv.
Maar dat filmische verloren beeld heb ik de afgelopen maanden in elke winkel op elke lcd gezien.
Oja, ik heb thuis het beeld handmatig op mn wensen afgesteld.
nee mis je ze ook niet??? de chips etend,e telefonerende kauwgomballen hoeren???quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:19 schreef LoggedIn het volgende:
Ik snap dat "filmische effect" niet zo? Ik vind film kijken op mn LCD TV heerlijk hoor, ik heb echt geen enkele reden meer om nog naar de bios te gaan
Blu Ray vergroot het probleem op een LCD nog veel meerquote:
De kleuren SPATTEN van het scherm af, het gras is bijna fluoricerend... Tsjah, als je dat niet wil moet je maar een degelijke beamer kopen?quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:21 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik mis dat zachte van celluloid. Een film was scherp maar zacht, ook op de beeldbuis. De beelden op LCD zijn superscherp maar ook hard. Lastig uit te leggen.
Scherm met die specs koop je ook bij de kijkshop. Wil (vooral) niet zeggen dat het goed is.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:59 schreef Stefan het volgende:
Full HD
100 hz
102 cm
waarom heb je toen niet naar een Plasma gekeken dan?quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:19 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik heb juist meer geld uitgegeven voor de tv.
Maar dat filmische verloren beeld heb ik de afgelopen maanden in elke winkel op elke lcd gezien.
Oja, ik heb thuis het beeld handmatig op mn wensen afgesteld.
LE 40B650T2Wquote:Op donderdag 18 juni 2009 12:20 schreef Dartanion het volgende:
[..]
A of B?
En Samsung 650 is nou bepaald je van het
Volgens mij wil TS juist fletse kleurenquote:Op donderdag 18 juni 2009 12:23 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
waarom heb je toen niet naar een Plasma gekeken dan?
Nee dat hoeft niet. Heeft toch echt vanalles met de kwaliteit van je schermpje te maken.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:22 schreef Dartanion het volgende:
[..]
De kleuren SPATTEN van het scherm af, het gras is bijna fluoricerend... Tsjah, als je dat niet wil moet je maar een degelijke beamer kopen?
De B650 is geen super dure TVquote:Op donderdag 18 juni 2009 12:24 schreef Stefan het volgende:
[..]
LE 40B650T2W
Ik had het zelfde probleem in de winkel op een Sony Bravia of een Panasonic.
Omdat t aanbod nou eenmaal vooral LCD is en ik heb me idd niet verdiept in Plasma.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:23 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
waarom heb je toen niet naar een Plasma gekeken dan?
In de winkel kalibreren ze schermen bewust verkeerd, zodat het scherm meer opvalt en dus beter verkoopt.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:24 schreef Stefan het volgende:
[..]
LE 40B650T2W
Ik had het zelfde probleem in de winkel op een Sony Bravia of een Panasonic.
Ik ben niet ontevreden, ben er zelfs heel content mee, maar het enige dat me opvalt is dat het beeld bij films te scherp en te hard is. Dat ben ik niet gewend bij films op tv.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:25 schreef Dartanion het volgende:
[..]
De B650 is geen super dure TVMaar als je zo ontevreden was voordat je het product kocht, waarom dan toch kopen?
Ik heb m thuis ook meteen van de winkelstand gehaald. Je hebt een winkelstand en een thuisstand.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:27 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
In de winkel kalibreren ze schermen bewust verkeerd, zodat het scherm meer opvalt en dus beter verkoopt.
Een LCD moet altijd gecalibeerd worden.
TS heeft geen super dure TV, dus er is kans dat er bij verkeerde instellingen zo een effect optreed.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:25 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Nee dat hoeft niet. Heeft toch echt vanalles met de kwaliteit van je schermpje te maken.
Overigens is beamer wel mooi. Ik heb zelf tijdje hd beamer gehad. Maar full-hd beamer is tering duur (met goed scherm (scherm is ook nog eens 900 euro)). Daar kun je een kwalitatief goede flatscreen van kopen.
Kleurechtheid is een probleem van de goedkopere modellen.
Volgens mij moet jij heel snel googlen op de woorden: LCD TV calibrerenquote:Op donderdag 18 juni 2009 12:27 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik heb m thuis ook meteen van de winkelstand gehaald. Je hebt een winkelstand en een thuisstand.
ja dat roep ik pas een jaar of 10quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:27 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
In de winkel kalibreren ze schermen bewust verkeerd, zodat het scherm meer opvalt en dus beter verkoopt.
Een LCD moet altijd gecalibeerd worden.
Verrek, hier staan mn problemen idd vermeldquote:Op donderdag 18 juni 2009 12:29 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Volgens mij moet jij heel snel googlen op de woorden: LCD TV calibreren
zie de tweede post na jouw OP dan, eigenwijs stuk vretenquote:Op donderdag 18 juni 2009 12:36 schreef Stefan het volgende:
[..]
Verrek, hier staan mn problemen idd vermeld
http://www.tv-kalibreren.nl/
Je koopt een HDTV en dan klaag je dat het te scherp is?quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:27 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik ben niet ontevreden, ben er zelfs heel content mee, maar het enige dat me opvalt is dat het beeld bij films te scherp en te hard is. Dat ben ik niet gewend bij films op tv.
Ik bedoel: te hardquote:Op donderdag 18 juni 2009 12:40 schreef Convergence het volgende:
[..]
Je koopt een HDTV en dan klaag je dat het te scherp is?
200 euro is wel veel geld.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik kan je www.kalibravo.nl aanbevelen, uitstekende service
ja 35 euro van monsterquote:Op donderdag 18 juni 2009 12:44 schreef Stefan het volgende:
[..]
200 euro is wel veel geld.
Je hebt toch ook kalibratie doe het zelf DVD's?
Heel goed bedrijfquote:Op donderdag 18 juni 2009 12:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik kan je www.kalibravo.nl aanbevelen, uitstekende service
Dan heb je ook iets, wil je nou genieten van je LCD of wil je er over 3 jaar nog tegenaan kijken als een roestbak die eigenlijk totaal niet naar wens is?quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:44 schreef Stefan het volgende:
[..]
200 euro is wel veel geld.
Je hebt toch ook kalibratie doe het zelf DVD's?
quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heel goed bedrijf
Minder stroomverbruik
Een bijkomend voordeel van een goed ingesteld televisiescherm is dat het toestel daardoor minder stroom verbruikt. Ook slijt uw scherm dan minder hard en gaat dus langer mee.
quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:45 schreef PeZu het volgende:
[..]
ja 35 euro van monster
maar vooral zelf gaan lopen prutsen en blijven klagen ipv geld uit te geven en dat je weet dat het echt goed is
tuuk vertellen ze er dat bij de bcc, mediamarkt er niet bij omdat ze er zelf niks aan verdienenquote:Op donderdag 18 juni 2009 12:49 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik verken me in de markt. Tot een half uur geleden wist ik niet eens dat ze gecalibreerd moesten worden. Dat vertelt niemand erbij.
Maarre, blijven de instellingen staan ook al heb je de stekker eruit gehad?
Succes, maar niet komen huilen als je je instellingen straks niet meer terug krijgt gezetquote:Op donderdag 18 juni 2009 12:55 schreef Stefan het volgende:
Maar goed, voor ik iemand dit laat doen wil ik t als echte eigenwijze Hollander zelf proberen. Waar kan ik zelf een handleiding vinden, Pezu?
terug naar fabrieksinstellingen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Succes, maar niet komen huilen als je je instellingen straks niet meer terug krijgt gezet
Misschien slim om zoiets te doen voor aanschaf.quote:
Dat heb ik gedaan, zelf winkels af, vragen, vergelijken op internet, etc etc. Calibreren is nooit ergens naar voren gekomen,quote:Op donderdag 18 juni 2009 13:08 schreef PP. het volgende:
[..]
Misschien slim om zoiets te doen voor aanschaf.
mijn leverancier komt zo meteen langs om een scherm op te handelen omdat er een kleine storing in zit, ze zetten gelijk een leentoestel neer en sluiten hem correct aan, kosten 0 euro 3 jaar na aanschafquote:Op donderdag 18 juni 2009 14:50 schreef Dartanion het volgende:
Dan zijn je bronnen van twijfelachtige aard
Zit em juist in die 100hzquote:Op donderdag 18 juni 2009 11:59 schreef Stefan het volgende:
Full HD
100 hz
102 cm
hij staat er zeker opquote:Op donderdag 18 juni 2009 15:15 schreef Oksel het volgende:
monster calibration ISF.. staat misschien nog nét op Usenet. Ff kijken.
Spuit 11 komt ook om d hoek kijkenquote:Op donderdag 18 juni 2009 14:56 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Zit em juist in die 100hz
als je het te vloeiend beeld vindt tenminste.
Maar desondanks die 100hz, kan het evengoed een crap lcd tv wezen
Heb ik ook, cinema mode, ik heb vier modusquote:Op donderdag 18 juni 2009 16:01 schreef IHVK het volgende:
Ik klik op het knopje 'film' in mijn afstandbediening en het lijkt net een bioscoopscherm.
Alleen iedereen thuis die gewend is aan de felle kleuren wil graag terug naar de normale modus.
Ik kom erachter dat ik dat niet heb.quote:Op donderdag 18 juni 2009 16:06 schreef Stefan het volgende:
Ik kom er btw net achter dat ik geen 100 dagen retentie meer heb maar veeeeeeeeeel langer
Ik ook, dat wat ik binnenkreeg was noppes.quote:
ik had voor minder een mooier crt beeldquote:Op donderdag 18 juni 2009 16:12 schreef Hyperdude het volgende:
Eensch met TS. Mijn oude 32" B&O Avant gloeilamp doet hiero ook nog lekker zijn werk.![]()
Onder de ¤2000 heb ik nog geen beter scherm gezien.
Wat had je?quote:Op donderdag 18 juni 2009 16:17 schreef PeZu het volgende:
[..]
ik had voor minder een mooier crt beeld
gewoon loewe, ik heb bij de dealer, wleke ze beide verkocht en voor mij kwam loewe er beter uit,quote:
ja, aangezien er een expert komt, die met lichtmeters etc etc werkt en bij instellingen komt waar jij nirmaal gesproken niet bij kan, en ook alles nagaat, krijg je super resultaatquote:
waarom kost een brood 1,89?quote:
omdat er mensen zijn die bereid zijn dat te betalen.quote:
Leuk als je TV voor de computer technisch perfect is afgesteld, maar ik stel het liever zelf in zodat het voor mij persoonlijk het er perfect uitzietquote:Op donderdag 18 juni 2009 17:00 schreef PeZu het volgende:
[..]
ja, aangezien er een expert komt, die met lichtmeters etc etc werkt en bij instellingen komt waar jij nirmaal gesproken niet bij kan, en ook alles nagaat, krijg je super resultaat
je zit er toch zelf bij en helpt de monteur naar het zoeken naar de voor jouw beste instellingenquote:Op donderdag 18 juni 2009 17:13 schreef Roi het volgende:
[..]
Leuk als je TV voor de computer technisch perfect is afgesteld, maar ik stel het liever zelf in zodat het voor mij persoonlijk het er perfect uitziet.
ja ik heb ook wel callibratie dvd;s met zulek schermpjes en filmpjes maar in deb uurt van een profi calli kom je niet, simpelweg omdat deze beter kan finetunenquote:Op donderdag 18 juni 2009 17:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Zo moeilijk is het niet, brand een paar testkaarten op een cd als fotocd en doe die in je DVD speler, vervolgens instellen tot het beeld een mooie grijsschaal en kleurentabel heeft.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als dat van belang was, moet je voor iedere DVD die je kijkt je TV opnieuw calibreren voor de kleurtemperatuur en contrast van die DVD.quote:Op donderdag 18 juni 2009 17:23 schreef PeZu het volgende:
[..]
ja ik heb ook wel callibratie dvd;s met zulek schermpjes en filmpjes maar in deb uurt van een profi calli kom je niet, simpelweg omdat deze beter kan finetunen
quote:Op donderdag 18 juni 2009 17:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als dat van belang was, moet je voor iedere DVD die je kijkt je TV opnieuw calibreren voor de kleurtemperatuur en contrast van die DVD.
Dat bedoel ik, je ziet de kleurtemperatuurverschillen niet, je ogen hebben een automatische witbalans, daarom zie je gloeilampen ook niet als oranje of TL als groen. Het is onzin je TV te calibreren naar pantone standaard ofzo, je kijkt een film, je zit geen kleurcorrecties voor een grafische opdracht te bewerken waar je beeldscherm dezelfde kleur moet hebben als een bepaalde pantone standaard.quote:Op donderdag 18 juni 2009 17:28 schreef PeZu het volgende:
[..]
nee hoor, daarvoor heb ik 4 standaard keuzes, die het beeld als dat nodig is aanpassen, alleen dat heb ik nog nooit meegemaakt, ik moet wel soms bij games de helderheid wat hoger zetten in de game
ok, dan is het onzin maar het levert voor mij een zichtbaar mooier beeld op, mooiere kleuren, meer detail etcquote:Op donderdag 18 juni 2009 17:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, je ziet de kleurtemperatuurverschillen niet, je ogen hebben een automatische witbalans, daarom zie je gloeilampen ook niet als oranje of TL als groen. Het is onzin je TV te calibreren naar pantone standaard ofzo, je kijkt een film, je zit geen kleurcorrecties voor een grafische opdracht te bewerken waar je beeldscherm dezelfde kleur moet hebben als een bepaalde pantone standaard.
Dan moet je deze film zeker even kijkenquote:Op donderdag 18 juni 2009 17:35 schreef PeZu het volgende:
[..]
ok, dan is het onzin maar het levert voor mij een zichtbaar mooier beeld op, mooiere kleuren, meer detail etc
zal het meteen gaan doenquote:Op donderdag 18 juni 2009 17:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan moet je deze film zeker even kijken
[ afbeelding ]
Omdat een bakker om 2 uur opstaat en 3 uur snachts aan het bakken gaat en ingredienten en een oven en personeel moet betalen. Iemand met een lichtmeter die je instellingen komt doen aan je tv 200 euro betalen is belachelijk imho.quote:
ok dan betaal je niet voor bepaald expertise n blijf je lekker naar je kut beeld kijken, mij en bietquote:Op donderdag 18 juni 2009 20:52 schreef Stefan het volgende:
[..]
Omdat een bakker om 2 uur opstaat en 3 uur snachts aan het bakken gaat en ingredienten en een oven en personeel moet betalen. Iemand met een lichtmeter die je instellingen komt doen aan je tv 200 euro betalen is belachelijk imho.
hier was ie ongeweer een kleine 2 uur bezig, inclusief wat checks om alle shaarfijn naar mijn wens af te stellenquote:
100 euro per uur vind ik zelf wel heel erg veel geld voor iets als je tv calibreren. Krijg je garantie? Wat als je instellingen weer teruggaan naar fabrieks, om wat voor reden dan ook?quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:00 schreef PeZu het volgende:
[..]
hier was ie ongeweer een kleine 2 uur bezig, inclusief wat checks om alle shaarfijn naar mijn wens af te stellen
Full HD
100 hz
102 cm
ik vind het geld meer dan waard, geen idee of er garantie op zit, niet naar gevraagd aangezien ik gewoon eenoede tv heb die niet spontaan dingen wist, en als er wat gebeurt bewaart mijn dealer alle instellingen en leveren ze hem ook weer zo afquote:Op donderdag 18 juni 2009 21:01 schreef Stefan het volgende:
[..]
100 euro per uur vind ik zelf wel heel erg veel geld voor iets als je tv calibreren. Krijg je garantie? Wat als je instellingen weer teruggaan naar fabrieks, om wat voor reden dan ook?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |