Buuf, je kan beter eerst stampen én gillen tegelijk. Want daardoor laten ze de pols los. Als iemand heel sterk is kan je trekken wat je wil, maar dan gebeurt er niksquote:Op donderdag 18 juni 2009 15:07 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik heb het voor de zekerheid wel even nagevraagd bij oudste. Of ie nog wel wist dat die stamp op de voet moest.![]()
Ik heb wel het idee dat ie er weerbaarder door is geworden. Ook thuis.![]()
Maar zonder dollen, het lijkt er op dat het weten wát je kan doen al maakt dat je de wereld zekerder tegemoet treed.
quote:Op donderdag 18 juni 2009 13:25 schreef simmu het volgende:
[..]
tsja. met die redenatie kan je ook je kind met 5 naar een weeshuis in tailand sturen. da's ook het echte leven dan he. nog meer dooddoeners?
het is jouw redenatie hoorquote:Op donderdag 18 juni 2009 16:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Nou jij hebt in ieder geval gene moeite met drogredenaties.
Nou ja, ik ben dus wel een moeder die zegt dat hij terug moet slaan als ie geslagen wordt. Niet luisteren na het waarschuwen, dan maar in hun eigen taal.quote:Op donderdag 18 juni 2009 13:42 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Maar dat vind ik iig heel iets anders, een vechtpartijtje hoort er zeker bij. Maar dat 'je gaat maar terug, want je laat je niet zomaar slaan' vind ik dus echt niet kunnen.
Of dat mensen semi-trots verkondigen dat ze dat hun kinderen idd leren, dat ze zich niet zomaar hoeven te laten slaan, dat ze dan best terug mogen meppen.
Natuurlijk vind ik ook dat mijn kind zich niet zomaar hoeft te laten slaan, maar om actief aan te moedigen dat ze terugmeppen is niet mijn ding.
Ja, ik ben zelf iemand die liever weg loopt. Mijn man niet en daar krijg ik dus echt de kriebels van. Die confrontatie zoeken aangaan maar steeds. Ik ben veel meer van 'de wijste zijn'.
Nou, vertel eens dan, ik ben heel benieuwd!quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:30 schreef Moonah het volgende:
[..]
Hm. Blijkbaar heb ik niet alleen een andere definitie van 'straf' dan sommige users, maar ook van 'weerbaar'.
Idd wat groot in dit topic, maar wél een mooie om te onthouden!quote:Op donderdag 18 juni 2009 17:46 schreef Vivi het volgende:
Ik sterf liever rechtop dan dat ik leef op mijn knieen.
Jij chargeerde mijn 'niet fysieke weerbaarheid'.quote:Op donderdag 18 juni 2009 17:52 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nou, vertel eens dan, ik ben heel benieuwd!
Oh, maar dat leer ik mijn kind ook hoor, net zo goed als ik hem leer dat andere kinderen hem ook absoluut geen pijn mogen doenquote:Op donderdag 18 juni 2009 14:02 schreef snoopy het volgende:
BE, ik ben het met je eens. Wij leren onze kinderen dat ze anderen geen pijn mogen doen. Ik vind het dan ook best lastig dat andere ouders daarin soms anders zijn.
Maar als ze 12,13 of 14 zijn dan werkt dat toch niet? Sterker nog, ik denk dat het de zaak van mijn 9 jarige geen goed doet als hij uit de speeltuin komt om zijn moeder te halen. Als je al niet gepest werd dan gebeurd het nu alsnog.....quote:Op donderdag 18 juni 2009 17:58 schreef Moonah het volgende:
[..]
Jij chargeerde mijn 'niet fysieke weerbaarheid'.
Ik vind (nog steeds) dat de insteek verbaal zal moeten zijn. En dat mag gewoon stevig beginnen als "Hou eens op, dat wil ik niet." Als er niet naar geluisterd wordt mag daar best een wat bozere toon aan gegeven worden, desnoods gepaard gaande met woorden als 'opzouten'. Gaat een kind dan nóg door, dan versterking roepen (als in mama, papa of juf).
En als er in de zandbak een speeltje wordt afgepakt, dan pakt mijnventje het gewoon terug, hard en boos "Thies!" roepend. Hij heeft een poosje geduwd (toen hij jonger was), maar dat mocht hij niet van mij. Vooralsnog gaat het goed.
Nou weet je, ik heb wel een aureooltje boven mijn hoofd.quote:Op donderdag 18 juni 2009 18:11 schreef Vivi het volgende:
Ben blij dat er nog iets menselijk in je schuilt.
Jajaja, daar was ik (tijdens het koken Koosjequote:Maar soms is er niet altijd versterking he, en om op je 10e nog je mammie te gaan roepen..tja ...
(ik vind trouwens net als jij dat de insteek verbaal zou moeten zijn, in eerste instantie.)
Ik vond de manier die jouw zoon op de weerbaarheidstraining heeft geleerd wel een hele goede hoor. Grens aangeven, daarna nog een keer met "Als - dan".quote:Op donderdag 18 juni 2009 18:28 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou hebben mijn jongens nog nooit "slaande"ruzie gehad maar de tot nu toe aangedragen oplossingen zie ik niet zo 1,2,3 toepasbaar bij de wat oudere jeugd.
Ja dat eigenlijk wel, ik denk dat de juf of je moeder roepen echt maar tot een bepaalde (jonge) leeftijd het gewenste effect heeft. Daarna zal het ten eerste voor de reputatie van het kind weinig zin meerquote:Op donderdag 18 juni 2009 18:28 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Maar als ze 12,13 of 14 zijn dan werkt dat toch niet? Sterker nog, ik denk dat het de zaak van mijn 9 jarige geen goed doet als hij uit de speeltuin komt om zijn moeder te halen. Als je al niet gepest werd dan gebeurd het nu alsnog.....
En natuurlijk ga je voor een verbale oplossing en eventueel weglopen maar ze hoeven ze niet te laten wegjagen natuurlijk. Ze mogen ook op een schommel of speeltoestel wél voor zichzelf opkomen. Anders heeft de treiter alsnog zijn zin. Nou hebben mijn jongens nog nooit "slaande"ruzie gehad maar de tot nu toe aangedragen oplossingen zie ik niet zo 1,2,3 toepasbaar bij de wat oudere jeugd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat gebeurt al veel te veel, de generatie onder mij bestaat grotendeels uit ambitie en passieloze lamballen die verwachten dat een ander hun problemen wel zal oplossenquote:Op donderdag 18 juni 2009 18:46 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ja dat eigenlijk wel, ik denk dat de juf of je moeder roepen echt maar tot een bepaalde (jonge) leeftijd het gewenste effect heeft. Daarna zal het ten eerste voor de reputatie van het kind weinig zin meermaar ergens vind ik ook dat je daarmee het signaal afgeeft dat een ander (een volwassene) het wel komt oplossen voor je als het te moeilijk wordt.
Ja... klootzakken in de maatschappij zijn even onwaarschijnlijk om tegen te komen als een uitwisselingsprogramma met Thaise weeskindjesquote:Op donderdag 18 juni 2009 17:26 schreef simmu het volgende:
[..]
het is jouw redenatie hoorik trek het enkel eventjes wat door.
Allemaal mooi en prachtig, maar wat heb je aan dit idealistische wereldbeeld als je in elkaar getremd wordt op het schoolplein? "Tis niet jouw schuld hoor lieverd. Foei pester!"quote:als je nu eens daadwerkelijk leest wat ik typte over pesten? in de herhaling dan, ik zal proberen het wat beter uit te leggen. wanneer je een gepest kind op e.o.a. cursus of judo of wat dan ook zet om dat kind weerbaarder te maken terwijl je verder niets doet aan het gedrag van de pester geef je dus de boodschap mee aan het gepeste kind dat het allemaal zijn of haar schuld is. het kind wat gepest wordt moet van alles doen om daar een einde aan te maken terwijl het kind wat pest gewoon zn gang kan gaan. en dat ook zal doen trouwens. zelfs als de gepest(t?)e de pester zover zal krijgen dat het pesten ophoudt zal de pester heus wel een ander kind te grazen nemen. en dan heb ik het nog niet over dat kindpesters uitgroeien tot volwassenen die nog steeds gewoon doorgaan met pesten.
haha daar zit wat in ja.quote:Op donderdag 18 juni 2009 18:54 schreef Vivi het volgende:
[..]
Dat gebeurt al veel te veel, de generatie onder mij bestaat grotendeels uit ambitie en passieloze lamballen die verwachten dat een ander hun problemen wel zal oplossen.
Maar dat is een andere discussie.
nou, niks doen en roepen dat zo'n kind maar moet wennen aan de harde werkelijkheid helpt al zeker niet iig. maar er is vast een topic speciaal over pesten. hier ging het over slaan en of pesten ophoudt als er geslagen wordt door de gepest(t?)e. mijn bijdrage in de discussie is enkel dat pesten heus niet zomaar ophoudt onafhankelijk van slaan of niet (in het beste geval gaat de pester gewoon door naar een nieuw pispaaltje) dus waarom zou je? er zijn betere methodes.quote:Op donderdag 18 juni 2009 19:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja... klootzakken in de maatschappij zijn even onwaarschijnlijk om tegen te komen als een uitwisselingsprogramma met Thaise weeskindjes
Nee dat was niet mijn redenatie helder licht.
[..]
Allemaal mooi en prachtig, maar wat heb je aan dit idealistische wereldbeeld als je in elkaar getremd wordt op het schoolplein? "Tis niet jouw schuld hoor lieverd. Foei pester!"
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |