quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 18:22 schreef Linda2205 het volgende:Of beviel het beter als eerst de borst gegeven werd en daarna het luiertje verschonen? En slapen ze in het begin echt van voeding tot voeding? Dan wordt ze wel zelf wakker toch, of beter haar wakker maken in het begin om de borstvoeding op gang te krijgen?
Dat schemaatje is mooi om als houvast te nemen, maar zoals de dames voor mij postten, wijk je er vaak onbedoeld vanaf

Ik geef nu voor de tweede keer borstvoeding en zeker in de eerste weken poepten ze vaak tijdens het eten. In een heerlijk droog luiertje

Dus na een tijdje werd het hier kijken na het slaapje of de pamper heel vol zat of niet. Zo niet, dan wachtte ik tot na de voeding om te verschonen (en dan poepen ze net zo vaak alsnog

)
Slapen varieert ook van kind tot kind. Bij mijn eerste kon ik perfect op haar vraag voeden en ze sliep eigenlijk veel minder en korter dan wat je altijd leest. Onze jongste daarentegen moet ik nog steeds wakker maken om te eten. Daar is het eerder voeden op mijn verzoek. ('s nachts laat ik hem ondertussen wel slapen)
8-12 voedingen in de eerste weken is een goed aantal.
Het is een beetje zoeken in het begin, maar ik heb het idee dat jij heel goed weet bij wie of waar je terecht kan met vragen.
Ik had heel veel aan dit topic bij mijn eerste en ook aan de dames van la leche league, maar ik heb hier al vaak vrouwen gezien in dit topic die door (kortstondige) hulp van een lactatiekundige ook goed geholpen waren en die een fijne borstvoedingsperiode gehad hebben of nog hebben.