abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73180782
Zal er zijn Had na Lowlands al kaartjes gekocht, had wel verwacht dat het zou uitverkopen. Ik ga eerst nog even bij Swanton Bombs kijken, The Deer Tracks vind ik niet zo boeiend. Hoop wel dat het een heel vette show wordt, dat heeft ie immers beloofd op Lowlands
pi_73180904
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:06 schreef frame-saw het volgende:
Zal er zijn Had na Lowlands al kaartjes gekocht, had wel verwacht dat het zou uitverkopen. Ik ga eerst nog even bij Swanton Bombs kijken, The Deer Tracks vind ik niet zo boeiend. Hoop wel dat het een heel vette show wordt, dat heeft ie immers beloofd op Lowlands
costume changes jongen! costume changes!
  zondag 4 oktober 2009 @ 17:59:17 #253
213601 CatsInTheWell
Elevate me later
pi_73362996
Deze even wat omhoog gooien: die The Black Atlantic plaat is inderdaad zéér fijn.
  maandag 5 oktober 2009 @ 10:45:51 #254
71333 BUG80
Stop making sense
pi_73385443
De nieuwe Built to Spill is gelekt.
pi_73386154
Is hier al eens melding gemaakt van geniale Girls?
pi_73386538
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 11:14 schreef keijz het volgende:
Is hier al eens melding gemaakt van geniale Girls?
Ik hoor er zat over. Nog niet gehoord though. Maar es doen binnenkort!
pi_73387893
Typisch Pitchfork bandje, niets bijzonders.
pi_73389246
Net zoiets als The xx?
pi_73389258
Wat is een typisch Pitchfork bandje eigenlijk emo?
pi_73391024
Ik vind Girls best wel irritant. Ik dacht ook echt dat ik een verkeerde upload had ofzo, door die hype. Bleek dus niet zo te zijn.
  maandag 5 oktober 2009 @ 17:29:53 #261
239528 couleurs
raise your flaaag
pi_73396768
Ik zag ze nog voor Patrick Wolf. Ze waren verrassend goed.
pi_73397167
Girls is eerder typisch Amerikaans dan typisch PF. Je komt ze op meerdere (Amerikaanse) blogs tegen. Ik vind er ook niet heel veel aan.
Aldus.
pi_73398434
VInd Girls wel aardig, maar het klinkt stiekem inderdaad wel heel erg als een hypebandje zeg. Maar het luistert wel lekker weg.....
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 5 oktober 2009 @ 18:28:27 #264
213601 CatsInTheWell
Elevate me later
pi_73398572
Girls is wel lekker ja, maar die 9.1 slaat natuurlijk nergens op. Nieuwe Built To Spill vind ik na een paar keer luisteren, om heel eerlijk te zijn, ook niet zo bijzonder *zet straks nog maar 'ns een keer Keep It Like A Secret op*.
pi_73401917
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 13:20 schreef -Dries- het volgende:
Wat is een typisch Pitchfork bandje eigenlijk emo?
Bands die bij Matador zitten en gruiziger zijn dan 'normaal'. Ook heeft op zijn minst één lid lang haar en/of een baard. Oh ja, een goedkoop/lelijk albumhoes voldoet ook.
pi_73404046
Dan Mangan, een jonge Canadese singer/songwriter heeft mijn aandacht gestolen:

En misschien wel het beste nummer van 2009 tot nu toe:
(de album versie is nog een tikkie beter met 2e stem en viool)

Zijn nieuwe album is echt de moeite waard als je houdt van Damien Rice en kornuiten. Eindlijstmateriaal......geweldig album
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  maandag 5 oktober 2009 @ 22:05:40 #267
213601 CatsInTheWell
Elevate me later
pi_73408169
Woei, Andrew Bird kaartjes binnen! Ben zelf niet de grootste fan van de beste man (vind Noble Beast wel fraai), maar vriendinlief en twee vrienden van me vinden 'm awesome, dusja, wordt wel een leuk avondje.
pi_73408330
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 22:05 schreef CatsInTheWell het volgende:
Woei, Andrew Bird kaartjes binnen! Ben zelf niet de grootste fan van de beste man (vind Noble Beast wel fraai), maar vriendinlief en twee vrienden van me vinden 'm awesome, dusja, wordt wel een leuk avondje.
Na een concert van hem ben je wel om
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_73410466
Een gloednieuw nummer van het in 2010 te verschijnen album Contra staat nu op www.vampireweekend.com. Horchata heet die, en hij is goed!

[ Bericht 18% gewijzigd door emokid op 05-10-2009 23:26:01 ]
  maandag 5 oktober 2009 @ 23:23:04 #270
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_73411240
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 13:20 schreef -Dries- het volgende:
Net zoiets als The xx?
En toch is dat stiekem één van de beste platen van het jaar. Gewoon een keer met koptelefoon tijdens een lange treinreis opzetten of zo. Ondanks de minimalistische productie en het onderkoelde geluid is The XX écht intens... Toen het kwartje eenmaal viel, was ik ook ineens helemaal om.
  maandag 5 oktober 2009 @ 23:25:35 #271
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_73411313
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 22:09 schreef Moody het volgende:

[..]

Na een concert van hem ben je wel om
Gezien op Haldern, maar kon er niet echt veel mee. Maar goed, ik probeer al vanaf 'The Mysterious Production of Eggs' (2005) in zijn werk te raken, maar het lukt gewoon niet. Iets in zijn geluid resoneert gewoon niet met mijn smaak. Ik geloof niet dat er ook maar één nummer is geweest van hem dat me echt heeft geraakt...
pi_73411360
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 23:23 schreef Grobbel het volgende:

[..]

En toch is dat stiekem één van de beste platen van het jaar. Gewoon een keer met koptelefoon tijdens een lange treinreis opzetten of zo. Ondanks de minimalistische productie en het onderkoelde geluid is The XX écht intens... Toen het kwartje eenmaal viel, was ik ook ineens helemaal om.
Hoelang duurde het voor dat kwartje viel? Misschien valt die hier ook nog wel ooit, maar dat lijkt me sterk.
pi_73411364
Ik vind the XX ook een fijn bandje voor in de trein e.d. Alleen vind ik het begin met Crystalised en Islands wel het beste deel.
  maandag 5 oktober 2009 @ 23:36:09 #274
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_73411624
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 19:50 schreef emokid het volgende:

[..]

Bands die bij Matador zitten en gruiziger zijn dan 'normaal'. Ook heeft op zijn minst één lid lang haar en/of een baard. Oh ja, een goedkoop/lelijk albumhoes voldoet ook.
Ach, ik denk dat Pitchfork redelijk breed is geworden door de jaren heen qua smaak; kijk maar naar hun gedweep met hitparadepop en hiphop. Wat ik wel redelijk jammer vind is dat ze de laatste tijd iets te veel bezig zijn met bandjes die slecht geproduceerde gruisbak/no wave/noise/echozang-brouwsels aanmaken. Van die bands die tegelijkertijd Joy Division, Beach Boys en oude Pavement willen mixen, zeg maar. Dingen als The Cave Weddings/Wavves/Lovvers/Times New Viking/No Age/Acorn Boys/Family Portrait/Thee Oh Sees/Crystal Stilts/Flight/Sic Alps/War Paint/Nobunny/The Okmoniks...
Er zitten echt onwijs toffe dingen tussen, maar het is wel een beetje teveel van hetzelfde allemaal. En momenteel is echt 1 van de 3 bands bij hun mp3-sectie in deze categorie onder te brengen, beetje jammer.
  maandag 5 oktober 2009 @ 23:38:04 #275
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_73411688
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 23:26 schreef emokid het volgende:

[..]

Hoelang duurde het voor dat kwartje viel? Misschien valt die hier ook nog wel ooit, maar dat lijkt me sterk.
Enige wat je nodig hebt is een onbewaakt moment en een lange periode van niks doen; echt zo'n plaat om helemaal in op te gaan terwijl je er niet op rekent. Als je echt heel direct probeert te luisteren om er een kick uit te halen, of omdat je de hype koste wat kost wil begrijpen, dan gaat ie sowieso tegenvallen. De eerste keer dat ik 'm hoorde had ik ook zoiets van 'is dit het nu...?'
pi_73412579
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 23:36 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Ach, ik denk dat Pitchfork redelijk breed is geworden door de jaren heen qua smaak; kijk maar naar hun gedweep met hitparadepop en hiphop. Wat ik wel redelijk jammer vind is dat ze de laatste tijd iets te veel bezig zijn met bandjes die slecht geproduceerde gruisbak/no wave/noise/echozang-brouwsels aanmaken. Van die bands die tegelijkertijd Joy Division, Beach Boys en oude Pavement willen mixen, zeg maar. Dingen als The Cave Weddings/Wavves/Lovvers/Times New Viking/No Age/Acorn Boys/Family Portrait/Thee Oh Sees/Crystal Stilts/Flight/Sic Alps/War Paint/Nobunny/The Okmoniks...
Er zitten echt onwijs toffe dingen tussen, maar het is wel een beetje teveel van hetzelfde allemaal. En momenteel is echt 1 van de 3 bands bij hun mp3-sectie in deze categorie onder te brengen, beetje jammer.
Dat lijstje inderdaad, maar ik heb niet echt moeite met ze verder, lees het elke dag. Over The XX: ik heb dat dus ook, ik kom niet verder dan 'is dit het' maar zal deze week eens vaker luisteren.
pi_73412797
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 23:38 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Enige wat je nodig hebt is een onbewaakt moment en een lange periode van niks doen; echt zo'n plaat om helemaal in op te gaan terwijl je er niet op rekent. Als je echt heel direct probeert te luisteren om er een kick uit te halen, of omdat je de hype koste wat kost wil begrijpen, dan gaat ie sowieso tegenvallen. De eerste keer dat ik 'm hoorde had ik ook zoiets van 'is dit het nu...?'
Jij hebt gelijk. Zag ze ook eerder live dan dat ik ook maar 1 nummer had gehoord, en dat viel sowieso tegen. Toen niets meer mee gedaan, album kwam uit, paar keer geluisterd en nu ben ik verliefd Dacht dat het zou overgaan maar luister hem nog regelmatig. Luister hem ook graag in de trein/in bed/als ik niets anders doe.
De mannelijke vocalen zijn zo intens. Het is ook heel breekbare muziek, al vind ik dat een stomme uitspraak. Ik denk ook dat ze bij mij nooit live zullen aanslaan, maar ik wil ze heel graag een tweede kans geven.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 00:27:17 #278
213601 CatsInTheWell
Elevate me later
pi_73412946
De nieuwe EP van No Age is trouwens wel écht heel erg goed.
pi_73427686
Vanmiddag bij de Plato het debuut van Alberta Cross gekocht, puur na het horen van de slideguitar intro op het nummer ATX. Iemand bekend mee? Was tevens de no risk disc.
pi_73427883
Eric Corton had er een mening over (NRCNext). Dan haak ik meestal al af. Wel goed dus?
Aldus.
pi_73430173
Ik ben om, dit klinkt echt geweldig. Een soort Kings of Leon in beginfase, toen ze nog goed waren. Een Jack White band, maar dan zonder Jack White. Invloeden van The Allman Brothers Band maar toch ook weer totaal niet als The Allman Brothers Band, maar ze hebben dat southern-blues/rock sfeertje!

De Rolling Stone hypte hier al maanden geleden al over en ik denk eens dat ze gelijk kunnen hebben, deze band heeft potentie. Ik zie dat ze in de Doornroosje spelen in november, eens overwegen. Aanrader!!

Broken Side of Time heet de plaat.
pi_73431666
Die naam vind ik nog steeds.. vreemd. Ik moet aldoor aan een vrouwtje denken met een gtiaar die country-muziek speelt. Zal het toch maar een kans geven
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:17:44 #284
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_73433075
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 17:31 schreef emokid het volgende:
Ik ben om, dit klinkt echt geweldig. Een soort Kings of Leon in beginfase, toen ze nog goed waren. Een Jack White band, maar dan zonder Jack White. Invloeden van The Allman Brothers Band maar toch ook weer totaal niet als The Allman Brothers Band, maar ze hebben dat southern-blues/rock sfeertje!

De Rolling Stone hypte hier al maanden geleden al over en ik denk eens dat ze gelijk kunnen hebben, deze band heeft potentie. Ik zie dat ze in de Doornroosje spelen in november, eens overwegen. Aanrader!!

Broken Side of Time heet de plaat.
ATX is wel tof, maar vond het live wel een beetje slappe hap op Lowlands (stonden op het Charlie podium).
pi_73433554
Dat hoorde ik ook van een maat, ik was er zelf helaas niet bij. Ga jij niet kijken in november?
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:46:51 #286
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_73434096
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:32 schreef emokid het volgende:
Dat hoorde ik ook van een maat, ik was er zelf helaas niet bij. Ga jij niet kijken in november?
Besluit ik tegen die tijd wel. Uitverkopen zal het toch niet.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 13:17:49 #287
170626 Yevgeni
Suddenly Appears..
pi_73454684
In januari van dit jaar hoorde ik een EP van hen opstaan in een plaatselijke Plato. Was er gelijk helemaal van weg. Album is goed, ga ze in Rotown zien eind november.
Heavenly Awaiting
pi_73478012
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:17 schreef Grobbel het volgende:

[..]

ATX is wel tof, maar vond het live wel een beetje slappe hap op Lowlands (stonden op het Charlie podium).
Was dat die band die een cover van Neutral Milk Hotel deed?
  donderdag 8 oktober 2009 @ 09:21:21 #289
71333 BUG80
Stop making sense
pi_73478206
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 09:08 schreef -Dries- het volgende:

[..]

Was dat die band die een cover van Neutral Milk Hotel deed?
Dat was Fanfarlo en dat was zeker geen slappe hap!
pi_73484235
Je zegt het al zelf, ik hou (ook) niet zo dan Damien Rice. Wel aardige teksten overigens.
Aldus.
pi_73485644
Ik ben buitengewoon gecharmeerd van Catacombs van Cass McCombs. Is die hier al voorbij gekomen? En van de nieuwe van Yo La Tengo en The Mountaingoats, maar die heb ik wel voorbij zien komen.
Aldus.
pi_73485771
John Darnielle (The Mountain Goats) was paar dagen geleden bij The Colbert Report. Hij is mijn held. Ik ga hem morgen zien in de Paradiso en hopelijk wil die mijn exemplaar van zijn boek signeren.
pi_73486092
Shit, morgen dus. Ik heb helaas al een afspraak.
Aldus.
pi_73486110
Overigens, een boek?
Aldus.
pi_73486299
Yep, ken je de 33 1/3 series? Dat zijn kleine boekjes geschreven door journalisten en muzikanten (waaronder ook Colin Meloy) gebaseerd op één album. John Darnielle kreeg de eer om een kleine roman van niet meer dan 120 bladzijden te schrijven voor Master of Reality.

Het is een erg goed boek, en dat zeg ik zo objectief mogelijk. Over een tiener in een 'Adolescent Treatment Facility' die daar gezet wordt door zijn ouders omdat die zelfmoordneigingen heeft. Hij wordt daar beroofd van zijn muziek en is min of meer verplicht om elke dag te schrijven in een dagboek die hij later met een psycholoog bespreekt, en zo neemt hij dat album door over hoe het zijn leven heeft beïnvloed (en zal beïnvloeden).

Bijna elk boek uit de serie is tevens op bol te bestellen.
pi_73486347
Dat klinkt interessant! Ga ik eens opzoeken.
Aldus.
pi_73506743
Iemand plannen om morgen naar HEALTH/Fuck Buttons te gaan maar nog geen kaartje gekocht? Ik verkoop mijn kaartje voor 12 euro (onderhandelen is mogelijk!) en daarbij mag je met mijn lidmaatschap naar binnen, omdat ik die niet nodig heb.
Ik heb weer eens gastenlijstplekken gewonnen (pff, het begint te wennen) dus het lidmaatschap wat ik nog heb heb ik ook niet nodig Kostprijs was trouwens 15,15.
PM me even dan kunnen we voor de deur afspreken.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 23:41:10 #299
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_73506873
Vette lineup, maar Amsterdam is me net iets te duur qua reiskosten. Bovendien moet ik morgen draaien bij Miss Montreal in Doornroosje. Soort van weddenschap, lang verhaal... Gelukkig komen er ook nog draaigigs aan bij o.a. Do Make Say Think, Portugal.The Man en Lovvers om ervoor te compenseren.
pi_73506988
Och arme. Maar wel tof dat je bij Portugal. The Man enzo mag draaien Ook gratis drank en vrouwen neem ik aan?
Moet je niet toevallig bij Bowerbirds draaien? Dan kom ik wel hoi zeggen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')