abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 juni 2009 @ 22:32:50 #26
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_70272155
Onwijs foute eurohouse is niet wat ik vernieuwing zou noemen...
  maandag 22 juni 2009 @ 23:14:06 #27
151971 Radioheader
FR 1908-2008
pi_70274041
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:32 schreef Grobbel het volgende:
Onwijs foute eurohouse is niet wat ik vernieuwing zou noemen...
De band vernieuwt zich natuurlijk wel, alleen is dit totaal niet positief.... Aan Eurohouse deed dit me ook al denken. Mijn Bloc Party, wat doe je!
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
  maandag 22 juni 2009 @ 23:28:16 #28
213601 CatsInTheWell
Elevate me later
pi_70274652
Ik vind 'm anders prima. Stukken beter dan Mercury of Flux ( ) ofzo.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 00:12:59 #29
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_70276263
Mercury

Flux vond ik ook niet echt boeiend, trouwens.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 04:05:34 #30
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_70278468
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:18 schreef Radioheader het volgende:


De nieuwe Bloc Party, klinkt veel elektronischer...De band blijft zich steeds maar vernieuwen, maar dit gaat wel heel erg ver.
Wtf.
Ten percent faster with a sturdier frame
  dinsdag 23 juni 2009 @ 14:35:54 #31
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_70289695
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:15 schreef Moody het volgende:


Voor mensen die houden van mooie muziek:
Lekker eten, daar houd ik van.
...dass wir fliegen.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 14:48:45 #32
151971 Radioheader
FR 1908-2008
pi_70290135
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:05 schreef BUG80 het volgende:
Tip voor mensen die gaan watertanden bij het idee van een soort kruising tussen Arcade Fire en Beirut: de Britse band Fanfarlo biedt haar uitstekende debuutalbum Reservoir (incl. 4 bonus tracks) als download aan via hun website voor slechts 1 dollar! Bestellen kan tot 4 juli.

[ afbeelding ]

fanfarlo.com
Bedankt voor de tip, ben het nu aan het downloaden
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
pi_70296066
Redelijk saai album.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 21:28:34 #34
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_70303820
Woei. Ben benieuwd.
Aldus.
pi_70306223
Ha je was me voor!
  dinsdag 23 juni 2009 @ 22:37:51 #37
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_70306533
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 22:29 schreef -Dries- het volgende:
Ha je was me voor!
Geen probleem. De terugkeer van SDRE kan niet vaak genoeg aangekondigd worden!
  dinsdag 30 juni 2009 @ 12:29:21 #38
71333 BUG80
Stop making sense
pi_70510822


Templo Diez, mooie & interessante muziek uit Nederland. Doet me af en toe denken aan Gomez, met vleugjes Sparklehorse. Nu op de luisterpaal!

http://3voor12.vpro.nl/speler/luisterpaal/42154731
pi_70512057
Ik heb twee dagen geleden op pitchfork TV de docu over GG Allin gekeken en ik ben nog steeds geschokt. Niet dat ik het per se afkeur maar het was allemaal wel heel ver van m'n bed. Wat een ellende ook. Maar goed. Lang leve PF TV en de 'one week only's'.
Aldus.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 22:16:49 #40
39793 Moody
el moody
pi_70528626
Tip v/d week

Yodelice - Tree of Life

Goed debuutalbum van deze Franse zanger. Rustige nummers, veelal grotendeels begeleid door gitaar. Dankzij zijn plezierige stem en vlotte melodieën wordt het nooit zeurderig of saai. Voer voor mijn top20 van 2009.

Beste track:


Meest commerciële track:
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  Moderator woensdag 1 juli 2009 @ 02:46:29 #41
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_70535379
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:05 schreef BUG80 het volgende:
Tip voor mensen die gaan watertanden bij het idee van een soort kruising tussen Arcade Fire en Beirut: de Britse band Fanfarlo biedt haar uitstekende debuutalbum Reservoir (incl. 4 bonus tracks) als download aan via hun website voor slechts 1 dollar! Bestellen kan tot 4 juli.

[ afbeelding ]

fanfarlo.com
Ga het meteen checken Klinkt als een perfecte combi

Verder nog goede tips? Ben weer even aan het inhalen op het gebied van indie The pains ken ik al en Fleet Foxes nu ook eindelijk ontdekt Verder nog vette shit die ik gemist heb?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  woensdag 1 juli 2009 @ 09:17:28 #42
71333 BUG80
Stop making sense
pi_70537431
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 02:46 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ga het meteen checken Klinkt als een perfecte combi

Verder nog goede tips? Ben weer even aan het inhalen op het gebied van indie The pains ken ik al en Fleet Foxes nu ook eindelijk ontdekt Verder nog vette shit die ik gemist heb?
Ken je "Rook" van Shearwater al? Beste & mooiste plaat van vorig jaar, wat mij betreft. Verder is de nieuwste Patrick Watson erg aan te raden. En voor iets steviger/dansbaarder werk: Ghinzu uit Belgie heeft ook weer een nieuw album uit.
pi_70537722
Album van Bibio is wel tof
  donderdag 2 juli 2009 @ 19:14:44 #44
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_70587811
WHOAAAAAAAAAAAAAAAOOOAAAA

Godsgloeiende

Rijkelijk laat door me ‘ontdekt’, maar detering

Laat ik anderen het woord maar laten:
quote:
Als er over de Italiaanse Republiek gesproken wordt, dan vervalt men snel in geëmmer over pasta en de maffia, Berlusconi en de Decamerone, en dat terwijl er een trio rondloopt dat al jaren muziek maakt dat tot het beste van de continentaal-Europese rock gerekend mag worden. Tijd om de oren te openen voor het zoveelste offensief van een zwaargewicht in een ideale wereld.

Op papier is het trio Zu zowat de ideale band. Maak een lijstje van kwaliteiten die je hoog in het vaandel voert en de kans is groot dat je in hun geval overal een kruisje bij mag zetten. Ze trekken al ruim een decennium de wereld rond in een bestelwagen. Score: meer dan duizend (!) optredens. Ze zitten geen minuut stil en duiken op regelmatige tijdstippen de studio in. Score: 14 albums. Op zoek naar een frisse sound? Zu is de incarnatie van de amper stilzittende, alles absorberende, nooit zichzelf herhalende band. Natuurlijk, door die wat aparte line-up (drums, bas, baritonsax) heb je een sound die onmiskenbaar die van Zu is, maar er zijn weinig bands die zo’n gretigheid, zo’n passie, zo’n energie aan de dag leggen, op én naast het podim.

Dat aanpassingsvermogen en de bereidheid om in de ring te stappen met andere kanonnen heeft ook al geleid tot double bills en collaboraties waarbij de liefhebber van avontuurlijke muziek meteen week wordt. Of het nu gaat om de Scandinavische jazzkanonnen Paal Nilssen-Love en Mats Gustafsson, de punks van NoMeansNo en Melt Banana, de geluidsterroristen van Lightning Bolt en The Locust, de alt-metaliconen van The Melvins en Fantômas, wandelende monsterlong Peter Brötzmann, Sonic Youth-opperhoofd Thurston Moore of hip-hopguerilla Dälek; allemaal hebben ze de unieke energie van de hectische, steeds evoluerende band die het terrein tussen jazz, punk, noise, metal en experiment verkent aan den lijve mogen ondervinden

Wilde dat in het verleden al eens leiden tot afmattende staaltjes gulzigheid en overdaad die cohesie ontbeerden — iets dat de furieuze concerten ten goede komt, maar niet de albums, — dan heeft de band met Carboniferous zijn meest homogene en gebalde plaat gemaakt. Niet enkel vormen alle songs duidelijk een deel van een overkoepelend geheel, ook de productie, die potiger dan ooit is, zorgt ervoor dat het trio tegelijkertijd een pak zwaarder én toegankelijker klinkt. Waren er in het verleden al verwijzingen naar de op zich staande genres die Melvins en Fantômas heten, dan is Zu met Carboniferous een paar stappen meer in die richting geëvolueerd.

Opener "Ostia" is meteen een klassieke toevoeging aan het oeuvre, met een repetitieve attack die rechtstreeks uit het New York van begin jaren tachtig lijkt te komen. ’Wave’ lijkt het sleutelwoord, tot de gierende saxstoten van Luca T. Mai hun intrede doen. Daarna is het hek van de dam en krijg je een afwisseling van rechtlijnig gebonk en stukken die zo op een album van NoMeansNo hadden gekund: wild, energiek en toch groovy. Idem voor "Erinys", een spastische brok jazzpunk die perfect aansluit bij de ketelherrie van genrepioniers The Flying Luttenbachers. "Carbon" heeft dan weer meer gemeen met de hoekige, instinctieve improvisaties van Brötzmann & co.

Terwijl "Soulympics", de aanvaring met Mike Patton, niet echt tegemoet komt aan de verwachtingen, doet de song met King Buzzo van The Melvins dat wel: "Chthonian" is een uit z’n voegen barstende kolos die sludge, punk en free jazz omzet in een resultaat dat even straf is als hij belooft. Want laat er geen twijfel over bestaan: sommige van deze songs zijn gewoonweg overdonderend cool door die onwerkelijke sound, die onvoorspelbare, nietsontziende combinatie van opgestoken middenvinger, enorme bagage en de intentie om er iets mee aan te vangen. Wie dit jaar met straffer lawaai dan "Axion" en "Obsidian" uit de hoek wil komen zal van goeden huize moeten komen.

Simpel gesteld: Carboniferous is een waarachtige BOM van een plaat, een avontuurlijke en excentrieke sloophamer die geen spaander heel laat van verwachtingen en de concurrentie. Emotionele impact zal deze instrumentale forsbollerij doorgaans niet hebben, maar als het om op een zilveren schijfje vastgelegde opwinding gaat, dan is Zu de komende tien maanden de te kloppen band.
quote:
Twee jaar geleden zag ik tijdens het Eurosonicfestival een merkwaardig gezelschap spelen. Het was het Italiaanse Zu en ik beschreef het toendertijd als een 'funky free jazz metalband'. Alsof je je daar iets bij kan voorstellen zonder er ooit een noot van gehoord te hebben. Doorgronden deed ik Zu tijdens het optreden overigens niet. De tijd was daarvoor te kort en de muziek te merkwaardig. Het voordeel van een plaat is dat je het op elk gewenst moment kan opzetten en minstens net zo belangrijk, ook weer af kan zetten. Carboniferous is ondertussen de veertiende plaat van Zu en kost zoals verwacht de nodige moeite om te laten bezinken. Af en toe heb ik de plaat afgezet terwijl ik mompelde "Nu even niet". Vaker liet ik de zaken die ik tijdens het luisteren wilde doen laten liggen om me volledig te kunnen toeleggen op het ondergaan van deze luisterervaring. Mike Patton van wijlen Faith No More en Buzz van de Melvins zijn altijd wel te vinden om een vreemd experiment uit te voeren en doen om die reden ook even mee op Carboniferous. Samen met Jacopo Battaglia (drums), Massimo Pupillo (bas) en Luca T. Mai (sax) maken zij van Carboniferous een plaat die niet omver te blazen is.
quote:
Vormen Jacopo Battaglia en Massimo Pupillo de beste ritmesectie die de wereld op dit moment kent? Alleen al de manier waarop ze Carboniferous openen met 'Ostia' noopt die vraag positief te beantwoorden. Voor wie twijfelt: dat is geen drumcomputer en ja, ze kunnen het live ook zo.

Nou is er meer nodig dan onmenselijke strakheid om een interessante band te maken. Zu bivakkeerde in het verleden vooral in freejazzkringen, getuige bijvoorbeeld samenwerkingen met Ken Vandermark en Han Bennink. Op Carboniferous is de aanpak nog steeds experimenteel, maar een stuk toegankelijker.

Gasten zijn er deze keer op één na niet. En de bijdrage die Mike Patton levert op 'Soulympics' behoort niet tot zijn meest geďnspireerde zangpartijen. Het zijn Battaglia, Pupillo en saxofonist Luca Mai die het met zijn drieën klaren. Omdat ook Mai meestal in dienst van de groove speelt, is Caroniferous een uiterst ritmische plaat geworden. Het geluid van Zu op dit album laat zich daarbij het best omschrijven als het mathematische van Battles met de sloopkogelsound van Unsane. Wie er een genrelabel op wil plakken komt uit op iets als 'mathjazzmetal'. Maar dat is minder relevant dan de constatering dat de verwoestend zwarte grooves op Carboniferous je vastgrijpen en niet meer loslaten tot je murw gebeukt bent.
quote:
Catching the attention of Ex-Faith No More honcho Mike Patton and being picked to join the ranks of his highly regarded Ipecac label in company with artists such as Melvins, Hella, and the Locust, would be one hell of a high point for the majority of heavy, avant-rock bands currently making music. Zu, one of the most progressive no-wave metal bands ever to come out of Italy, were recruited by Patton for the release of their 14th album, Carboniferous , and one cannot conceive a more fitting home for the trio.

Drummer Jacopo Battaglia, saxophonist Luca T. Mai, and bass player Massimo Pupillo, formed Zu in Rome 10 years ago. Since then, aside from releasing records at the rate of more than one per year, the band have toured the world relentlessly (their self-described Black Flag-esque work ethic has motivated them to play over 1,000 live shows), and collaborated with an impressive range of sterling artists such as Hamid Drake, the Ex, Han Bennink, Damo Suzuki, Alvin Curran, and the Stooges' saxophonist Steve MacKay. Given their predilection for ingenious improvisation, combined with the ability to absorb and incorporate an exhilarating variety of musical styles into their material, it is not surprising that Zu often sounds like a hundred bands in one, although the way they piece together their wild sonic jigsaw is unique to them alone.

Entirely instrumental except for Patton's guest vocals on "Soulympics", Carboniferous veers alternately from free jazz and punk, to sheer metal, math, and hair-raising noise. By the time the album reaches the finish line, there aren't many stones left unturned. It sounds as though Zu have wrung out every last drop from their musical cloth, yet one doubts whether their imagination can possibly run dry. Arguably the most aggressive album the band has ever recorded, Carboniferous is relentless in its volatile ferocity. Any brief moment of calm is torn from limb to limb by a monstrous tide of free jazz or Behemoth-style mania. On a song such as "Carbon", Mai's saxophone, the perfect melodic replacement for Zu's lack of vocals, sounds like it is fighting a battle as it screams and struggles against the rhythm section in an effort to set itself free. Other tracks take the listener inside the workings of an industrial factory. "Chthonian" and "Axion" are so forcefully precise and metallic sounding that it feels as though you are trapped in a steel foundry, narrowly escaping darts of sparks and rivers of molten metal.

At times the songs can sound cold, as though they want to keep their distance, refusing to shed any armor. Although this could be a handicap on other albums, it only serves to makes Carboniferous more intriguing. Not exactly an easy ride, it will undoubtedly be too dense, tough, and quite frankly deranged for some listeners to take in. For others, particularly fans of fellow Mediterranean math rockers Uzeda, John Zorn's Cobra improvisations, and all Patton-affiliated projects such as Fantômas and Mr. Bungle, Zu's massive accomplishment will be nothing short of breathtaking.
  donderdag 2 juli 2009 @ 19:30:45 #45
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_70588256
Zu heeft wel wat weg van Shining, eigenlijk.
  donderdag 2 juli 2009 @ 19:33:04 #46
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_70588323
Inderdaad, met een snufje Battles, vanwege de strakke beats en ritmes.

Dat Biblio uit New Best Music van Pitchfork is ook tof trouwens, al aardig vaak gedraaid afgelopen week.
pi_70594914
Gaan er nog fokkers zaterdag naar St. Vincent?
pi_70597622
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 22:38 schreef Toad het volgende:
Gaan er nog fokkers zaterdag naar St. Vincent?
in de Rotown toch? Ik had graag gewild maar ik kan niet
pi_70597896
Ja!
Jammer Maisnon!
  zondag 5 juli 2009 @ 00:31:20 #50
71333 BUG80
Stop making sense
pi_70655970
Zijn er hier al mensen bekend met Yońlu? Zijn plaat A Society in Which No Tear is Shed is Inconceivably Mediocre staat nu op de luisterpaal. Hele bijzondere, aangrijpende muziek!

Het verhaal achter deze jonge muzikant is helemaal bizar (als het klopt!):
quote:
Yońlu, the artistic name of Vinícius Gageiro Marques (1990 - 2006), was a alternative brazilian musician. He committed suicide on July 26, 2006, just 36 days before his seventeenth birthday. He left a note thanking his parents for their support, as well as a CD of his music. His style is a mixing of experimental, bossa nova, indie and lo-fi with a very depressive/melancholic atmosphere. All his music was produced in own room, alone. Yońlu played piano, keyboard, acoustic guitar, samplers and lead guitars.
Bron: last.fm

Luister snel: http://3voor12.vpro.nl/speler/luisterpaal/42155446

[edit]Met ook een cover van Kings of Convenience erop, opvallend[/edit]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')