abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 juni 2009 @ 19:27:23 #121
232505 Ellis.Bell
Human Action
pi_70175926
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 21:39 schreef Harde_Kip het volgende:
Het is een voor autochtone Nederlanders ronduit schokkende stelling, maar ds. H.G. Koekkoek durft hem wel aan: we moeten niet vreemd opkijken als binnen 25 jaar in Nederland de sharia, de islamitische wetgeving, is ingevoerd.

Binnen 25 jaar zijn de islamieten in Nederland naar verwachting in de meerderheid. En wie in de meerderheid is heeft de macht, ook in een democratie,’’ zegt hij. ,,Het overal invoeren van de sharia is een doel van de islam. Wat de christenen rest is onderwerping aan de islam of vervolging.’’

Zo, het is nogal iets wat de Alphense baptistenpredikant stelt. Het staat allemaal in zijn zojuist verschenen boek ’Mohammed, de islam, de Koran en de Bijbel’. Deze nogal saai klinkende vlag dekt dus een vrij explosieve lading. ,,Maar mijn boek is zeker niet beledigend bedoeld, ik schrijf met veel respect over de islam en over Mohammed, die ik een integer mens vind,’’ zegt hij.

Dominee Koekkoek (70) heeft koran en islam uitvoerig bestudeerd. Hij besloot het boek te schrijven na een serie studieavonden over dit onderwerp. ,,Daarvoor kwamen mensen uit het hele land. Het onderwerp islam trekt velen. Er is angst voor de islam en voor moslims. Maar dat is op basis van kreten die we horen, zonder dat we weten wat de islam is. En ook de overheid weet er niets van,’’ zegt hij.

,,Mijn doel is te vertellen wat de islam is. Gewoon, de feiten naast elkaar leggen, kijken wat onze raakvlakken zijn. Want die zijn er. Het jodendom is de oudste godsdienst; daaruit is het christendom voortgekomen. Maar dat ook de islam uit het jodendom en het christendom is voortgekomen weten we eigenlijk niet. Dus de God van de islam is dezelfde als die van de joden en de christenen. Zo zijn er meer raakvlakken, maar er zijn ook duidelijke verschilpunten. En die ga ik in mijn boek niet uit de weg. Ik noem de mooie dingen, maar ook de gevaarlijke kanten van de islam.’’

Volgens de predikant is het joodse geloof niet missionair, gericht op verspreiding. ,,Het christendom is dat wel, en dat is wel eens met het zwaard gegaan. Ook de islam is missionair. De zendingsdrang van de islam verschilt echter, die is gericht op de hele wereld. Het is duidelijk het doel door middel van de jihad, de heilige oorlog, de hele wereld onder de islam te brengen, desnoods met harde middelen.’’

Daar geeft Koekkoek in zijn boek geen oordeel over. ,,Ik signaleer, en wie signaleert stelt een vraag die hij niet beantwoordt. Die vraag beantwoordt de lezer wel.’’

De Alphenaar zegt zijn lezers vooral begrip bij te willen brengen voor de islam. ,,Islamieten zijn mensen zoals wij. Veel leven in vrede met joden en christenen en zijn eerbiedwaardige mensen. Sommige dingen in de islam zijn echter wezenlijk anders. Waarom noemen moslims onze vrouwen hoeren? In de islamitische leer worden mensen heel gedegen opgevoed en is het normaal dat vrouwen zich bedekken. Als deze mensen in onze wereld komen en ze zien die vrouwen met blote benen dan zijn die in hun ogen zedenloos. Je kunt proberen daar begrip voor te hebben.’’

Ook gelooft Koekkoek niet dat moslims in Nederland uiteindelijk de uitgangspunten van hun geloof zullen loslaten. ,,De joden waren al 2500 jaar weg uit Israel, maar hun godsdienstige gebruiken hebben ze altijd behouden,’’ zegt hij. ,,Dat zal met de islam ook gebeuren, daar zorgen de moskeeën wel voor. Het gaat om de leer. En die zegt: we zijn in oorlog met Nederland, want dat is geen islamitische staat.’’

Het islamitische deel van onze bevolking neemt razend snel toe, zegt hij. ,,Nu al heeft de helft van alle baby’s islamitische ouders[. De verwachting is dat over een jaar of vijftien de helft van de bevolking bestaat uit moslims. Straks zijn ze in de meerderheid, met alle gevolgen van dien. Dat kunnen politieke en godsdienstige gevolgen zijn. Christenen lopen de kans tweederangs burgers te worden die uit twee dingen kunnen kiezen: vervolging of onderwerping,’’ zegt ds. Koekkoek, die al 40 jaar predikant is in de Triomfatorkapel. Hij tekent een sombere toekomst voor de christenen in Nederland. ,,Ik hoop ook niet dat het die kant uit gaat, ik schets alleen wat kan gebeuren. Maar eerlijk gezegd vrees ik dat het niet meer is te stoppen. ’’

Het is lang niet zijn eerste boek, dat zijn stichting Het Licht des Levens (zie kader) uitgeeft, maar wel het eerste dat zo breed de aandacht trekt. ,,Honderden boeken in één week. Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Het geeft wel aan hoezeer autochtone Nederlanders met de islam bezig zijn.’’

Bron: http://www.ad.nl/groeneha(...)_Nederlandrsquo.html

Lachwekkend?
The first condition for the establishment of perpetual peace is the general adoption of the principles of laissez-faire capitalism.
pi_70187611
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 19:27 schreef Ellis.Bell het volgende:

[..]

Lachwekkend?
Ja, lachwekkend!
De helft van de geborenen zou een moslim baby zijn? Lachwekkend!
Zoals ik al eerder voorrekende.
Van de inwoners van ons land is pakweg 15 miljoen geen moslim. En daarvan is 7,5 miljoen vrouw. Die vrouwen baren gemiddeld hopelijk 2 kinderen per vrouw, dus 15 miljoen kinderen. Dan wordt de hele bevolking ongeveer vervangen.
Als de nog geen 500 duizend moslimvrouwen dit willen evenaren, zullen ze 30 babies per vrouw moeten baren.
Triest of lachwekkend? Je mag zelf beslissen.

De stelling is in elk geval wel erg belachelijk.

En meer ingaande op je vette citaten: Ook die zijn lachwekkend. Je maakt alleen vet wat in je straatje te pas komt.

[ Bericht 7% gewijzigd door Kees22 op 20-06-2009 03:03:33 ]
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zaterdag 20 juni 2009 @ 02:59:50 #123
258335 Harde_Kip
Ga eens aan het werk
pi_70187634
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 02:56 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, lachwekkend!
Van de inwoners van ons land is pakweg 15 miljoen geen moslim. En daarvan is 7,5 miljoen vrouw. Die vrouwen baren gemiddeld hopelijk 2 kinderen per vrouw, dus 15 miljoen kinderen. Dan wordt de hele bevolking ongeveer vervangen.
Als de nog geen 500 duizend moslimvrouwen dit willen evenaren, zullen ze 30 babies per vrouw moeten baren.

De stelling in elk geval el erg belachelijk.
Hij heeft het waarschijnlijk over bepaalde steden.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 07:16:33 #124
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_70187965
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 02:59 schreef Harde_Kip het volgende:

[..]

Nee, want hij stelt immers:
quote:
Het is een voor autochtone Nederlanders ronduit schokkende stelling, maar ds. H.G. Koekkoek durft hem wel aan: we moeten niet vreemd opkijken als binnen 25 jaar in Nederland de sharia, de islamitische wetgeving, is ingevoerd.

[b]Binnen 25 jaar zijn de islamieten in Nederland naar verwachting in de meerderheid. [//b[En wie in de meerderheid is heeft de macht, ook in een democratie,’’ zegt hij. ,,Het overal invoeren van de sharia is een doel van de islam. Wat de christenen rest is onderwerping aan de islam of vervolging.’’
pi_70188733
Ach, er zit wel een kern van waarheid in. Denk maar aan Egypte en Algerije in het verleden.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 09:55:43 #126
232505 Ellis.Bell
Human Action
pi_70188885
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 02:56 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, lachwekkend!

De stelling is in elk geval wel erg belachelijk.

En meer ingaande op je vette citaten: Ook die zijn lachwekkend. Je maakt alleen vet wat in je straatje te pas komt.
In mijn straatje? Ik vind die vette uitspraken lachwekkend, verder heb ik geen mening gegeven, dus ik weet niet waarop jij mij nu quasi aanvalt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ellis.Bell op 20-06-2009 10:05:01 ]
The first condition for the establishment of perpetual peace is the general adoption of the principles of laissez-faire capitalism.
pi_70188954
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 21:53 schreef Harde_Kip het volgende:

[..]

Waarom kan het niet? Uit een artikel uit 2003 lees ik dat Mohammed de populairste jongensnaam is. 2003 dus meer dan 6 jaar geleden.

http://nieuws.marokko.nl/(...)snaam.amsterdam.html
en dat zegt , niks.
stel je voor , er worden 10 jongens geboren , 3 marokaanse , 1 surinaamse , 1 turk en 5 nederlandse
Mohammed , Mohammed, Mohammed, Melvin, Ozgur, Jan , Piet , Klaas , Dirk en Piet

Maakt mohammed de populairste naam maar dat houd dus niet in dat er meer Mohammetjes geboren zijn tegen over ander babies.
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
  zaterdag 20 juni 2009 @ 10:21:34 #128
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70189222
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 10:01 schreef dontcare het volgende:

[..]

en dat zegt , niks.
stel je voor , er worden 10 jongens geboren , 3 marokaanse , 1 surinaamse , 1 turk en 5 nederlandse
Mohammed , Mohammed, Mohammed, Melvin, Ozgur, Jan , Piet , Klaas , Dirk en Piet

Maakt mohammed de populairste naam maar dat houd dus niet in dat er meer Mohammetjes geboren zijn tegen over ander babies.
Zie ook deze post.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_70207005
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 02:59 schreef Harde_Kip het volgende:

[..]

Die OP is van jou en je hebt die zin zelf vet gemaakt.
Hij stelt, en zo wordt het ook gezegd in dat filmpje waar hij waarschijnlijk zijn informatie uit heeft, dat de helft van alle baby's islamitische ouders heeft.
Als je een dik boek schrijft, en je laat de nuance weg dat in een ziekenhuis ergens in de Randstad Holland in een jaar 50 % van de baby's islamitisch was, maar dat dat niet voor de rest van Nederland geldt, dan ben je de zaak bewust aan het besodemieteren of je bent nog te dom om voor de duivel te dansen.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_70207106
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 09:55 schreef Ellis.Bell het volgende:

[..]

In mijn straatje? Ik vind die vette uitspraken lachwekkend, verder heb ik geen mening gegeven, dus ik weet niet waarop jij mij nu quasi aanvalt.
Oh, ik heb het vraagteken achter het woord "lachwekkend" uitgelegd als: "Als je die lachwekkend vindt, kijk je niet goed."
Dat heb ik dan verkeerd geïnterpreteerd. Sorry.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 22:21:30 #131
232505 Ellis.Bell
Human Action
pi_70207885
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 21:51 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Oh, ik heb het vraagteken achter het woord "lachwekkend" uitgelegd als: "Als je die lachwekkend vindt, kijk je niet goed."
Dat heb ik dan verkeerd geïnterpreteerd. Sorry.
Geen probleem.
pi_70211926
In zo een klein stuk zoveel fouten maken, en dan jezelf professor durven te noemen. Wat een amateuristische fecaliënstukje.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_70219917
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 21:27 schreef Iblis het volgende:

[..]

Natuurlijk hebben ze die norm te accepteren, of voor kennisgeving aan te nemen, maar hé, soms ligt dat wat lastig. En dan kun je bot doen, of je kunt iemand er even op wijzen. Als een buurtbewoner direct in de verdediging schiet, dan werkt het natuurlijk ook averechts.
Wat zou de achtergrond zijn van de botheid en de verdedigende houding? Als er nooit een aanleiding was geweest zou deze hele discussie nooit begonnen zijn.
pi_70219978
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 22:46 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Accepteren als in: niet lelijk doen tegen vrouwen in onthullende kleding.
OK.
Maar dan mag jij ook niet lelijk doen tegen of over vrouwen in verhullende kleding. Want in Nederland mag je er zo
ongeveer bijlopen als je wilt, zolang je maar niet schennis pleegt.
Afgesproken?
Dat hoef je míj niet te vertellen..
pi_70221043
Het islamitische deel van onze bevolking neemt razend snel toe, zegt hij. ,,Nu al heeft de helft van alle baby’s islamitische ouders

Het wordt beschreven als een gevaarlijk virus
Ik ben een pure Turk.
pi_70221085
Zo ver gaat het niet komen, want Wilders gaat dit op Europees niveau oplossen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_70221169
quote:
Op zondag 21 juni 2009 01:48 schreef Burakius het volgende:
In zo een klein stuk zoveel fouten maken, en dan jezelf professor durven te noemen. Wat een amateuristische fecaliënstukje.
Dit staat er ook in zijn stuk:
quote:
De verwachting is dat over een jaar of vijftien de helft van de bevolking bestaat uit moslims
Vijftien jaar wordt ook in het onderstaande propagandafilmpje genoemd:

http://tinyfrog.wordpress.com/2009/05/03/muslim-demographics/

Waarschijnlijk heeft hij het overgenomen zonder erbij stil te staan dat het filmpje qua fictie te vergelijken is met The Matrix. Het is gebaseerd op onzin-statistieken.
pi_70221191
quote:
Op zondag 21 juni 2009 14:37 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dit staat er ook in zijn stuk:
[..]

Vijftien jaar wordt ook in het onderstaande propagandafilmpje genoemd:

Waarschijnlijk heeft hij het overgenomen zonder erbij stil te staan dat het filmpje qua fictie te vergelijken is met The Matrix. Het is gebaseerd op onzin-statistieken.
Dit filmpje is gewoon de waarheid.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_70221286
quote:
Op zondag 21 juni 2009 14:38 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dit filmpje is gewoon de waarheid.

Dat filmpje zit vol met leugens.

Weerlegging van het filmpje is hier te vinden:

[ Bericht 5% gewijzigd door Meh7 op 21-06-2009 17:41:45 ]
pi_70221543
quote:
Op zondag 21 juni 2009 14:41 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Jij bent een achterlijke kk-mongool,
lol
quote:
dat filmpje zit vol met leugens, maar dat vindt een moslimhater als jij niet erg natuurlijk.
Dit filmpje is gewoon de waarheid en ik ben trouwens geen moslimhater.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')