abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 juni 2009 @ 15:04:56 #101
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_70132669
Hoeveel moslims moeten er in de regering zitten voor die grondwetswijzigingen?

Zal nog wel even duren denk ik hoor.
Intelligent, but fucked up.
pi_70144095
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 11:51 schreef Pool het volgende:

[..]

Falsifiëren / falsificeren = een theorie weerleggen met een feitelijke uitkomst.

Theorie X: een islamitische meerderheid in een land leidt altijd tot invoering van de sharia

-Als X waar is, dan leidt een islamitische meerderheid in een land altijd tot invoering van de sharia
-Turkije heeft al eeuwen een islamitische meerderheid
-Turkije heeft geen sharia
-------------------------------------
Ergo: Theorie X is niet waar.
Je hebt wel gelijk, maar in Turkije kost het veel moeite, inclusief dreiging vanuit het leger, om dat zo te houden.
Overigens is Marokko ook een voorbeeld, in die zin dat bij mijn weten de sharia tenminste voor een deel opzij geschoven is. Door de koning, de Leider van de Moslims.
Indonesië heeft niet de sharia als nationale wetgeving en dat is het grootste moslimland ter wereld.

Ook verder is al aangetoond, dat Koekkoek uit zijn nek lult en niet kan rekenen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_70144186
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:04 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Hoeveel moslims moeten er in de regering zitten voor die grondwetswijzigingen?

Zal nog wel even duren denk ik hoor.
Nou gewoon: als ze allemaal de sharia zouden willen (wat ook al lang niet het geval is) dan moeten ze tweederde meerderheid hebben in de Staten-Generaal. En ik dacht zelfs twee keer, want als ik me goed herinner moet een Grondwetswijziging twee keer aangenomen worden.
Maar dat weet Pool misschien exacter.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  donderdag 18 juni 2009 @ 20:25:25 #104
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_70144236
Onvoorstelbaar dat zo'n lang stuk met zoveel feitelijke onjuistheden in een krant kan verschijnen.

De vorige fout van het AD was al dat ze de verkeerde Karst T. (Koninginnedag) plaatsten, en nu dit weer. Volledig verkeerde cijfers.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  donderdag 18 juni 2009 @ 20:26:00 #105
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_70144259
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 20:24 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nou gewoon: als ze allemaal de sharia zouden willen (wat ook al lang niet het geval is) dan moeten ze tweederde meerderheid hebben in de Staten-Generaal. En ik dacht zelfs twee keer, want als ik me goed herinner moet een Grondwetswijziging twee keer aangenomen worden.
Eenmaal voor verkiezingen en eenmaal na verkiezingen inderdaad, in aansluitende perioden.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  donderdag 18 juni 2009 @ 20:34:30 #106
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_70144586
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 20:21 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Je hebt wel gelijk, maar in Turkije kost het veel moeite, inclusief dreiging vanuit het leger, om dat zo te houden.
Wel om het volledig seculier te houden ja, maar de sharia wil vrijwel niemand daar hoor.
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 20:24 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, wat jij en Bowlingbal zeggen inderdaad. Hoewel sommige delen van de sharia natuurlijk niet in strijd met onze Grondwet zijn. Er zijn zelfs delen die je onder huidig Nederlands recht gewoon contractueel kunt afspreken. Je kunt een private islamitische raad van arbitrage oprichten. Vervolgens kunnen moslims in hun zakelijke contracten vastleggen dat bij conflicten die raad bevoegd is om te beslissen. Die mogen dan volgens islamitische privaatrechtelijke regelgeving 'rechtspreken', zolang er geen strijd is met dwingend Nederlands recht.
pi_70144643
Marokko kent in beginsel alleen in het familierecht de Sharia, die overigens van een heel andere orde is dan men hier denkt.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 18 juni 2009 @ 20:39:20 #108
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70144755
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 20:36 schreef Mutant01 het volgende:
Marokko kent in beginsel alleen in het familierecht de Sharia, die overigens van een heel andere orde is dan men hier denkt.
Israël kent de sharia ook op die manier.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_70145210
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:40 schreef Iblis het volgende:

[..]

, maar anderzijds dat het in eerste instantie zo overkomt, dat kan ik me goed voorstellen.
Als ie niet volkomen zwakzinnig is, dat weet de desbetreffende moslim dat dat hier de norm is. Hij/zij heeft zich maar aan te passen.
  donderdag 18 juni 2009 @ 21:17:23 #110
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_70145985
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 20:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Als ie niet volkomen zwakzinnig is, dat weet de desbetreffende moslim dat dat hier de norm is. Hij/zij heeft zich maar aan te passen.

Jij ziet niet dat er een verschil is tussen weten wat de norm is en dit accepteren enerzijds en iets gevoelsmatig raar, apart, anders, vies of lekker vinden anderzijds?
Krekker is de bom!
pi_70146216
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 21:17 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Jij ziet niet dat er een verschil is tussen weten wat de norm is en dit accepteren enerzijds en iets gevoelsmatig raar, apart, anders, vies of lekker vinden anderzijds?
Zeker wel! Ik reageerde op de opmerking dat vrouwen die hun lichaam niet bedekken zedeloos worden gevonden.
Hier is duidelijk een andere norm. Met hun smaak heb ik niets te schaften. Zolang ze de heersende norm maar accepteren.
pi_70146263
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Daarom is de grootste regeringspartij tevens een Islamitische partij.
Maar ze hebben wel verschillende malen waarschuwingen gehad van het leger. Aan de andere kant, ik neem aan dat het Turkse leger ook grotendeels bestaat uit Moslims. Maar je ziet wel dat zij semi-actief fundamentalisten moeten bestrijden willen zij niet hun leven laten domineren door Islamitische geloofsfanaten. Dat heeft Erdogan volgens mij ook al ervaren.

[ Bericht 5% gewijzigd door Picchia op 18-06-2009 21:35:45 ]
  donderdag 18 juni 2009 @ 21:27:00 #113
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70146317
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 21:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Zeker wel! Ik reageerde op de opmerking dat vrouwen die hun lichaam niet bedekken zedeloos worden gevonden.
Hier is duidelijk een andere norm. Met hun smaak heb ik niets te schaften. Zolang ze de heersende norm maar accepteren.
Natuurlijk hebben ze die norm te accepteren, of voor kennisgeving aan te nemen, maar hé, soms ligt dat wat lastig. En dan kun je bot doen, of je kunt iemand er even op wijzen. Als een buurtbewoner direct in de verdediging schiet, dan werkt het natuurlijk ook averechts.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  donderdag 18 juni 2009 @ 21:31:46 #114
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70146497
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 21:25 schreef Picchia het volgende:

[..]

Maar ze hebben wel verschillende malen waarschuwingen gehad van het leger. Niet dat ik probeer te impliceren dat het leger on-Islamitisch is.
Nee, maar de echt conservatieve partijen, zoals de Saadet Partisi, krijgen duidelijk minder stemmen. Erdoğan vergelijkt zich volgens mij wel eens met de Duitse CDU.
pi_70148219
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 21:25 schreef Picchia het volgende:

[..]

Maar ze hebben wel verschillende malen waarschuwingen gehad van het leger. Aan de andere kant, ik neem aan dat het Turkse leger ook grotendeels bestaat uit Moslims. Maar je ziet wel dat zij semi-actief fundamentalisten moeten bestrijden willen zij niet hun leven laten domineren door Islamitische geloofsfanaten. Dat heeft Erdogan volgens mij ook al ervaren.
Dat is niet alleen in Turkije zo, wat dacht je van geheime diensten van Islamitische landen als Algerije en Marokko. Of wat dacht je van het leger van Pakistan. Ook allemaal moslims die actief extremisten bestrijden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_70149764
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 21:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Accepteren als in: niet lelijk doen tegen vrouwen in onthullende kleding.
OK.
Maar dan mag jij ook niet lelijk doen tegen of over vrouwen in verhullende kleding. Want in Nederland mag je er zo
ongeveer bijlopen als je wilt, zolang je maar niet schennis pleegt.
Afgesproken?
  donderdag 18 juni 2009 @ 22:50:17 #117
258335 Harde_Kip
Ga eens aan het werk
pi_70149935
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 22:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is niet alleen in Turkije zo, wat dacht je van geheime diensten van Islamitische landen als Algerije en Marokko. Of wat dacht je van het leger van Pakistan. Ook allemaal moslims die actief extremisten bestrijden.
Dat doen die pakistanen alleen maar omdat ze dan niet platgebombardeerd worden door de amerikanen, en omdat ze er miljarden dollars voor ontvangen.

Overigens om in termen van extremisten te blijven, in Pakistan heerst gewoon de sharia.

http://www.trouw.nl/nieuw(...)Noord-Pakistan_.html
pi_70150202
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 22:50 schreef Harde_Kip het volgende:

[..]

Dat doen die pakistanen alleen maar omdat ze dan niet platgebombardeerd worden door de amerikanen, en omdat ze er miljarden dollars voor ontvangen.

Overigens om in termen van extremisten te blijven, in Pakistan heerst gewoon de sharia.

Erger nog: in Pakistan heerst op sommige plaatsen een nog veel primitiever recht. Al is dat illegaal.
De sharia is in de stammengebieden van Pakistan ingevoerd. Tot verdriet van de overheid, die deze fout nu probeert te herstellen.

En nu wou je Pakistan vergelijken met Nederland?
OK, kom maar op!
pi_70156006
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 22:50 schreef Harde_Kip het volgende:

[..]

En waarom denk je dat de Sharia precies in dat gebied van Pakistan is ingevoerd?
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 19 juni 2009 @ 12:06:24 #120
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_70161595
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 22:18 schreef Iblis het volgende:

[..]

Kom er maar in, Taqqiyah, kom er maar in!

Misschien is het handig als jij trouwens een korte uiteenzetting geeft over wat de sharia is, en hoe deze gevormd wordt. Sleutelwoorden om te gebruiken zijn ‘rechtsscholen’, ‘herroeping’, ‘hadith’, ‘soenna’, ‘interpretatie’; qadi; en ijma. aangeraden wordt om een parallel te trekken met de halacha en het Roomse kerkrecht en de kwestie van canonisatie te bespreken; verder kan het interessant zijn om eventueel interpretaties zoals die van Mahmoed Moehammad Taha en zijn leerling Abdullahi Ahmed an-Na'im te betrekken, alsmede mensen als Riffat Hassan, Fatima Mernessi. Ook andere denkers als Al Afghani kunnen van belang zijn. Richt je voorts op een onderscheid tussen het verblijf van de profeet in Mekka en Medina, en hoe dit doorwerkt in bepaalde gedragsregels die nu deel uit maken van de sharia.

Kijk verder hoe bijvoorbeeld sharia heden ten dage wordt toegepast, wat de motivatie is van mensen in Nigeria om zo'n sharia te willen, en waar het politieke motivatie van machthebbers is.

Gelieve dat in een genuanceerd betoog te verwoorden, dan kunnen we misschien nog iets maken van deze topic, anders is het spijtig.
Hulde voor wederom een pareltje, Iblis

V.
Ja inderdaad, V. ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')