Er is een plaatje op het internet met een kat die een baby ambushed. Maar anders dan dat... denk niet dat er veel katten zijn die uberhaupt naar onbekenden lopen...quote:Op woensdag 17 juni 2009 20:21 schreef Trannellius het volgende:
Houdt dat beest gewoon lekker aan de lijn. Je mag toch zo'n beest alleen laten los lopen als het specifiek is aangegeven, en niet andersom?
Ik ben op m'n 7e gebeten door een rottweiler, en sindsdien loop ik een meter of 2 om als ik een hond tegen kom op een voetpad. En dan zijn er asociale hondenbezitters die ze los laten lopen onder eht mom van Öh, maar hij doet niks hoor. Flikker op met die kutbeesten
En nee, ik heb nog nooit gehoord van een kat die een willekeurig kind eheft aangevallen
ah dus eigenlijk zouden voor katten nog strengere regels moeten geldenquote:Op woensdag 17 juni 2009 20:19 schreef koffiegast het volgende:
Honden kun je wel echt begeleiden en dingen aanleren, kun je van katten niet echt zeggen :/
Goed van je dat je enkel dat argument eruit pakt, en de rest maar negeert.quote:Op woensdag 17 juni 2009 20:25 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ah dus eigenlijk zouden voor katten nog strengere regels moeten gelden
Katten voeden zichzelf op.quote:Op woensdag 17 juni 2009 20:25 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ah dus eigenlijk zouden voor katten nog strengere regels moeten gelden
Zo werkt dat in mijn dorp dus niet. Daar mogen honden gewoon loslopen, en heb je enkel bij drukke straten een aanlijnplicht.quote:Op woensdag 17 juni 2009 20:14 schreef aloa het volgende:![]()
Er is toch overal een aanlijn en opruimplicht?
Of er wordt aangegeven, dat honden los mogen.
Is het altijd al je eigen hond geweest van pup af aan of niet?quote:Op woensdag 17 juni 2009 20:30 schreef MikeyMo het volgende:
Mijn hond loopt trouwens vrijwel altijd met een muilkorf om omdat meneer nogal graag zichzelf mag bewijzen tegen andere honden. Aan mensen heeft ie een broertje dood en die negeert ie op straat.
Poep opruimen, kan ik inkomen, is ook helemaal geen probleem... maar aanlijnen? Waarom zou je dat beest aanlijnen???quote:Op woensdag 17 juni 2009 20:48 schreef rendiertje het volgende:
Terechte klacht...
...Van die man dan hou je hond ook lekker aan de lijn.
Als je dan geen zin hebt om de behoefte van je hond in de hond bak te dumpen loop dan met je hond naar een honden uitlaat veld ofzo.
Nee, het is de mijne. MM is voogdquote:Op woensdag 17 juni 2009 20:49 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Is het altijd al je eigen hond geweest van pup af aan of niet?
Nogmaals ; dat snap ik. Maar die vrouw die ik net sprak ook, die zegt ook ; niemand loopt daar, alleen honden bezitters.quote:Op woensdag 17 juni 2009 20:16 schreef Lastpost het volgende:
Kan me best voorstellen dat het niet al te plezierig is om je omgeving vol hondenstront te hebben, doet het hebben van een kat of hond weinig aan af lijkt me.
Zelfde met die aanlijnplicht, menig hond doet inderdaad niets maar heb al vaak genoeg gehad dat er zo'n lieve lobbes met baggerpootjes tegen me aan sprong.
Nou zit ik daar niet zo mee, maar genoeg mensen die dat niet plezierig vinden.
Maar hier is het niet verboden. En ik ben het met je eens dat sommige honden bezitters idd aso zijn. Zo ligt er wel eens een drol stront op de stoepquote:Op woensdag 17 juni 2009 20:19 schreef koffiegast het volgende:
Kattenklagers, het zijn ook altijd hondenbezitters...
Verder zijn bepaalde velden gewoon verboden voor honden, simpelweg omdat er kids op spelen. Heb voor de deur 1 groter stuk veld dat continu wordt gebruikt door kids en zelfs basisscholen in de buurt. Er is verder kilometers aan meer ruimte waar honden kunne schijte naar hartelust, toch staat elk baasje er bij alsof de beeste overal kunnen schijte, zelfs in andermans tuinen (wat maar al te vaak gebeuren). Vind je het gek dat sommige mensen een hekel hebben aan honden? Ik heb zelf niks tegen honden, wel iets tegen hun baasjes af en toe. Honden kun je wel echt begeleiden en dingen aanleren, kun je van katten niet echt zeggen :/
dat overleeft die kat nietquote:Op woensdag 17 juni 2009 20:26 schreef Nikmans het volgende:
Laat je hond eens los op zo'n kat (mits het een woeste hond is, anders zal hij niet veel meer doen dan snuffelen en misschien eens porren met zijn neus)
Ik zit daar niet op te wachten, op iemands anders ranzige pokkebeest die voor de garp even mijn jas komt bevuilen. Dat is een beetje het probleem.quote:Op woensdag 17 juni 2009 20:51 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nogmaals ; dat snap ik. Maar die vrouw die ik net sprak ook, die zegt ook ; niemand loopt daar, alleen honden bezitters.
Wat is dan het nut van een aanlijn plicht. Gisteren, sprong een witte herder nog tegen me op, ja dat doe mn eigen hond ook wel eens. Probleem?
Zoals MM al aangaf, schijt de mijne in de bosjes. Geen idee waarom, maar altijd flikt ie dat.quote:Op woensdag 17 juni 2009 20:47 schreef koffiegast het volgende:
Katten poepen een stuk minder, ze zijn immers vaak een stuk kleiner. Daarnaast begraven ze het, dat zie ik honden niet vaak doen. En wat is nou leuker dan een megadrol in je tuin waar alle vliegen op af komen?
Dat is ronduit aso idd. Maar goed, mijn hond heeft een korf en is geen gevaar.quote:Beide katten van mij (die stuk groter dan normale katten zijn overigens) zijn beide aangevallen binnen een week tijd, paar maanden terug. De ene kat was al blind en komt niet verder dan 1 meter van de deur, toch had ie een mooie bijt naar zijn nek (voor de eerste beste die doodleuk komt waarom laat je hem buiten, dat beest is niet altijd blind geweest en leeft/is gewend gewoon buiten, ik woon niet in centrum amsterdam waar katten binnenbeesten zijn). En natuurlijk geen baasje die het komt melden dat zijn hond me kat heeft aangevallen.
hier is het niet verboden, dus ik zie het probleem echt niet.quote:Moet ik daarbij verder vermelden dat het gebied voor mijn huis verboden is voor honden? De eerste hond die niet aan de ketting is en die op 1 van mijn 2 katten in de tuin afkomt schop ik naar zijn kop. Verder, honden prima, hondenbezitters die alles maar gewoon doen en grote bek optrekken, nee.
Oke, das duidelijk. Maar hier achter komt niemandquote:Op woensdag 17 juni 2009 20:53 schreef dubidub het volgende:
[..]
Ik zit daar niet op te wachten, op iemands anders ranzige pokkebeest die voor de garp even mijn jas komt bevuilen. Dat is een beetje het probleem.
Tja op het platteland of simpelweg gewoon niet in steden kan ik me voorstelle dat het wat makkelijker is. Hoe dan ook, het blijft een kwestie van wat je fatsoen noemt of niet en wanneer je daar gaat over klagen. Ik vergelijk het met een voetbalwedstrijd waarbij elke supporter natuurlijk ronduit roept dat de scheids het verkeerd heeft, simpelweg omdat het erg gemakkelijk is om je eigen interpretatie van de regels te hebben en je ei kwijt te raken.quote:Op woensdag 17 juni 2009 20:52 schreef Qwea het volgende:
[..]
Maar hier is het niet verboden. En ik ben het met je eens dat sommige honden bezitters idd aso zijn. Zo ligt er wel eens een drol stront op de stoep
Maar wees nou eerlijk, die kerel komt NOOIT op het gras, kinderen ook niet, alleen honden en hondenbezitters... zijn kat schijt regelmatig onder mijn balkon... en dan durft hij te zeiken?
komt nog welquote:Op woensdag 17 juni 2009 20:55 schreef Klonk het volgende:
een topic van MM en hij heeft niet eens ergens in het verhaaltje iets over roken kunnen opnemen, zijn we toch niet gewend van je
Maar dit is ook geen stad. En nogmaals, ik snap dat van dat poep opruimen ook wel, das het probleem niet... maar die aanlijnplicht snap ik niet omdat er enkel honden bezitters komen, en die kerel is hypocriet met zn kut kat die onder MIJN balkon schijt.quote:Op woensdag 17 juni 2009 20:57 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Tja op het platteland of simpelweg gewoon niet in steden kan ik me voorstelle dat het wat makkelijker is. Hoe dan ook, het blijft een kwestie van wat je fatsoen noemt of niet en wanneer je daar gaat over klagen. Ik vergelijk het met een voetbalwedstrijd waarbij elke supporter natuurlijk ronduit roept dat de scheids het verkeerd heeft, simpelweg omdat het erg gemakkelijk is om je eigen interpretatie van de regels te hebben en je ei kwijt te raken.
Mensen die honden overal laten schijten en de shit niet opruimen zijn schijnheilige hypocriete teringlijers.quote:Op woensdag 17 juni 2009 20:10 schreef MikeyMo het volgende:
Mijn klacht: Kattenbezitters die klagen over honden zijn schijnheilige hypocriete teringlijers.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 17 juni 2009 21:05 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Mensen die honden overal laten schijten en de shit niet opruimen zijn schijnheilige hypocriete teringlijers.Mooi die grote waffel van je, maar als mijn hond zoals altijd diep in de bossen schijt, ga ik niet heel die bossen wegtrekken en die schijt nog es opruimen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
Wij hebben ook mensen wonen, die hebben een leuk in de schutting door, en die honden laten zichzelf uitquote:Op woensdag 17 juni 2009 21:18 schreef aloa het volgende:
Mensen bij ons achter laten hun honden gewoon in de eigen tuin poepen. Via een hondenluik kunnen ze dan in en uit het huis. Nadeel is de herrie dat dat (vooral sávonds ) maakt.
Hier in de buurt ruimen een aantal het wel op, maar de meesten lopen door, al ligt het voor je voordeur.
Inderdaad, beide volslagen nutteloos.quote:Op woensdag 17 juni 2009 20:59 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Honden en katten, het zijn beide kutbeesten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |