Loop ik hier achter mijn flat op een dood stuk grasveld. Dood als in: er komt geen hond, enkel vogels, katten, egels en mensen die hun honden uitlaten. Ok, dus er komt letterlijk wel een hond maar jullie begrijpen wat wel ik bedoel; er spelen geen kinderen of zo.
Staat er op een van de balkons op begane grond een gozer die mij aanspreekt.
Weet je dat er hier een aanlijnplicht en een opruimplicht is?Eh nee. En dat is ook logisch aangezien er nergens op deze grasvelden staat aangegeven dat het verboden is voor honden (een grasveld verderop, achter een rij huizen, staat zo'n bord wel) en ook geen ander bord of zo. Dat soort informatie moet je specifiek gaan zitten opsnorren in de gemeentegids

.
Maar goed, heel verhaal dat ie moe werd van al die stront onder zijn balkon. Bullshit want er lag niets natuurlijk en ik loop elke dag over dat veld en ik heb vrijwel nooit stront aan mijn schoenen. Dus hij heeft last van stront die ik niet eens onder mijn voeten krijg

Heel verhaal over dat hij al de gemeente had gebeld en die zouden gaan controleren hierachter. En dat ik het maar beter van hem kon horen dan van zo'n bonnenschrijfert. Hij ging iedereen die over dit grasveld kwam wandelen met honden even aanspreken. Nou veel succes heb ik hem gewenst.
Maar uiteraard is deze klager wel in het bezit van een kat. Sterker nog, deze kat heeft vrijelijk toegang tot het grasveld middels een trapje van het balkon af.
Dus meneer de hypocriet vindt het prima dat zijn kat los rond hobbelt, vogels doodbijt (ja da's de natuur! maar mijn hond is dat ook) en bij andere mensen in de tuin schijt. Maar oh wee als er een hond over het grasveld loopt. Die zou toch zo maar eens kunnen onder zijn balkon een drol er uit kunnen persen.
En als hij nou de enige was. Nee, een buurvrouw verderop heb ik ook wel eens zien mopperen over die loslopende honden. Ook zij is in het bezit van een los hobbelende kat.
Mijn klacht: Kattenbezitters die klagen over honden zijn schijnheilige hypocriete teringlijers.
[b]Op
vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_