net als andere al gezegd, ga ik er ook vanuit dat er meerdere dingen spelen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 00:39 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Maar de clou is dat culturele vrijheden geen of bijna geen rol spelen in deze strijd. Echte hervormingen staan nergens op het program. En of de rijkdom nu in handen van Khamenei en de revolutionaire garde is of in de handen van enkele oligarchen, voor de bevolking is het imo lood om oud ijzer. De arme bevolking is denk ik zelfs beter af met Khamenei, wellicht dat sommigen daar een voorkeur van mij in menen te lezen.
Al met al biedt het voornamelijk een opening aan hen die Iran koste wat kost de vernieling in willen hebben.
quote:
jammerquote:Op donderdag 18 juni 2009 20:00 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Volgens mij was dat van net voor de verkiezingen.
Zou hij anders weggekomen zijn denk je?
Zo, dat had ik nou nooit verwacht!quote:Op donderdag 18 juni 2009 13:23 schreef Zith het volgende:
Grand Ayatollah Montazeri in een brief van gister over de demonstraties en de taak van de regering (weet niet of hij al gepost was).
[..]
Bold is waarschijnlijk een belangrijke factor in de verandering van de politieagenten die de demonstranten nu beschermen: er is een fatwa uitgesproken tegen het geweld op demonstranten.
En naar de film Marmoelak kijken!quote:Op donderdag 18 juni 2009 13:38 schreef Zith het volgende:
[..]
Yep, CNN kreeg een paar dagen terug enorm veel kritiek over dat ze liever 'nieuws' over mode uitzonden ipv wat er aan de hand was in Iran, nu komen ze er goed op terug
[..]
Klinkt als een wijs man waar ik graag een iraanse thee (met zwarte thee bladeren, kardemon, kaneel, kruidnagel) mee zou willen drinken![]()
Ferdowsi Square.... daar liep ik een paar weken terug nog.quote:Op donderdag 18 juni 2009 20:51 schreef Tourniquet het volgende:
http://www.flickr.com/photos/mousavi1388
Indrukwekkend.
Het ligt er maar aan hoe je het bekijkt.quote:Op donderdag 18 juni 2009 20:04 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Wat is de ommekeer dan? Zonder politieke ommekeer geen revolutie lijkt me. Een revolutie geleid door een schijnheilige die verantwoordelijk wordt gehouden voor massa-executies. Niet bepaald wat je van een revolutieleider zou mogen verwachten.
quote:Op vrijdag 19 juni 2009 01:03 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
en dat men massaal die opening zo aangrijpt zegt hoe ontzettend zat men is met het verstikkende klimaat waar men gedwongen werd om in te leven.
Ik noem dat een revolutie.
quote:RT - Friday Prayers: Khameini tells Mousavi: Accept elections results or leave Iran #iranelection
quote:Just watched Khamenei speech on IRIB. In short he has declared war on the reformists and the demonstrators on the street. #IranElection
Ik zie hier geen farsi bij staanquote:Op vrijdag 19 juni 2009 09:45 schreef Zith het volgende:
Leuk dat google nu snel farsi / english translators heeft gemaakt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |