Ze hadden in eerste instantie geen keus, het was of ANejad of Mousavi, dan maar Mousavi omdat hij nog hervormingsgezind was. Maar nu strijden ze om vrijheid en niet meer om Mousavi zelf. Snap dat dan. Dit is hun kans om van het hele regime af te komen (hopen ze ten minste). Alsof zij niet weten dat Mousavi net zo erg is als ANejad.quote:Op donderdag 18 juni 2009 08:49 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Tuurlijk, daarom zijn ze allemaal pro-Mousavi, om hem vervolgens GEEN President te maken....
Toch wel eng, mensen in iran die dit geloven en bellen/erna toe gaan zullen gelijk opgepakt worden gok ik...quote:RT We're at a safe house, call for help inside Iran 216640117 #iranelection #gr88
ongeveer 6 uur ago from web
Waarom zegt niemand dat hardop dan? Bang om dan ook de moellahs tegen zich te krijgen, die nu nog redelijk neutraal zijn?quote:Op donderdag 18 juni 2009 09:51 schreef appelsjap het volgende:
Ze hadden in eerste instantie geen keus, het was of ANejad of Mousavi, dan maar Mousavi omdat hij nog hervormingsgezind was. Maar nu strijden ze om vrijheid en niet meer om Mousavi zelf. Snap dat dan. Dit is hun kans om van het hele regime af te komen (hopen ze ten minste). Alsof zij niet weten dat Mousavi net zo erg is als ANejad.
Er worden genoeg leuzen tegen de ayatollah geroepen hoor. En ach, of het ze nooit zal lukken, in de jaren 70 deed de huidige ayatollah precies hetzelfde met een ongeveer evengrote groep. Wat vooral nodig is is een politie/legermacht die weigert de demonstranten aan te pakken, en genoeg uithoudingsvermogen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 10:18 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Waarom zegt niemand dat hardop dan? Bang om dan ook de moellahs tegen zich te krijgen, die nu nog redelijk neutraal zijn?
Besides, dat gaat ze nooit lukken, daar heb je toch wel een merendeel van het land voor nodig.
Dat denk ik dus ook. Op het moment dat het systeem toegeeft stort het volgens mij in. Moussavii wordt op zijn hoogst een soort overgangsfiguur.quote:Op donderdag 18 juni 2009 09:17 schreef stbabylon het volgende:
[..]
10 tegen 1 dat Mousavi niet president wordt. Het wordt of Amad, of revolutie.
Ja, ik denk dat ze nog bang zijn, maar het is ook duidelijk dat ze steeds minder bang worden en steeds bozer op het hele systeem.quote:Op donderdag 18 juni 2009 10:18 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Waarom zegt niemand dat hardop dan? Bang om dan ook de moellahs tegen zich te krijgen, die nu nog redelijk neutraal zijn?
Besides, dat gaat ze nooit lukken, daar heb je toch wel een merendeel van het land voor nodig.
Ik ben juist bang dat ze minder boos worden en wat gaan vieren dat ze allemaal zo bij elkaar zijn, en dat langzamerhand er steeds minder mensen mee gaan doen. Zoals vandaag, gaat men rouwen om de doden, ik zou juist willen dat ze allemaal woedend zijn om de doden ipv verdrietig, dat geeft veel meer kracht.quote:Op donderdag 18 juni 2009 10:28 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat ze nog bang zijn, maar het is ook duidelijk dat ze steeds minder bang worden en steeds bozer op het hele systeem.
quote:RT from iran: Rafsanjani, Khatami and Mousavi must realise we cannot go back to old days with them either, Iran must change. #IranElection
Grieve leads to Anger, Anger leads to hate, and Hate leads to Suffering.quote:Op donderdag 18 juni 2009 10:33 schreef Zith het volgende:
[..]
Ik ben juist bang dat ze minder boos worden en wat gaan vieren dat ze allemaal zo bij elkaar zijn, en dat langzamerhand er steeds minder mensen mee gaan doen. Zoals vandaag, gaat men rouwen om de doden, ik zou juist willen dat ze allemaal woedend zijn om de doden ipv verdrietig, dat geeft veel meer kracht.
Er zijn inmiddels al 5 dagen massale demonstraties, en het domme regime geeft de mensen genoeg redenen om boos te blijven en bozer te worden.quote:Op donderdag 18 juni 2009 10:33 schreef Zith het volgende:
[..]
Ik ben juist bang dat ze minder boos worden en wat gaan vieren dat ze allemaal zo bij elkaar zijn, en dat langzamerhand er steeds minder mensen mee gaan doen. Zoals vandaag, gaat men rouwen om de doden, ik zou juist willen dat ze allemaal woedend zijn om de doden ipv verdrietig, dat geeft veel meer kracht.
Maar gister waren het er bijv. (maar) 100.000, waar men nog over miljoenen sprak op zondag en maandag. Maar goed, we zullen zien wat vandaag teweeg brengt, ik verwacht wel meer dan gister.quote:Op donderdag 18 juni 2009 10:38 schreef HiZ het volgende:
[..]
Er zijn inmiddels al 5 dagen massale demonstraties, en het domme regime geeft de mensen genoeg redenen om boos te blijven en bozer te worden.
quote:Change_for_IranThe exam never took place & university's own security told us to leave as soon as possible.
Change_for_Iranthere is a long list of rebel students & given to all universities & security is to arrest them on sight
& gov is now running a mass media propaganda about US & Israel joint force working in some Internet sites against Iran
Change_for_Iranalso IRG's involvement in controlling Internet & to fight back us is confirmed. I already can see lot more gov's twitts than yesterday.
Change_for_Iranany hope we had for Parliament to stand against ahmady is now ruined, they openly support government today.
Change_for_Iranstate TV & Radio went berserk today, all they saying are moosavi's supporters are all criminals & they will stop us at any cost
Change_for_Iranwe have to leave, it's not safe here anymore! wish us luck!
persiankiwiToday ALL major universities in Iran are CLOSED for Sea of Green - #Iranelection
RT @natachaqs : Mass Arrests and Detentions Signal Increasing Repression http://tr.im/oRJo #iranelection #humanrights #gr88
quote:guardian.co.uk — The man who leaked the real election results from the Interior Ministry - the ones showing Ahmadinejad coming third - was killed in a suspicious car accident, according to unconfirmed reports.
Bold is waarschijnlijk een belangrijke factor in de verandering van de politieagenten die de demonstranten nu beschermen: er is een fatwa uitgesproken tegen het geweld op demonstranten.quote:Ayatollah Montazeri’s letter
16/06/2009
In the name of God
People of Iran
These last days, we have witnessed the lively efforts of you, brothers and sisters, old and young alike, from every social category, for the 10th presidential elections.
Our youth, hoping to see their rightful will fulfilled, came on the scene and waited patiently. This was the greatest occasion for the government’s officials to bond with their people.
However, unfortunately, they used it in the worst way possible. Declaring results that no one in their right mind can believe, and despite all the evidence of crafted results, and contrary to the people’s protestations, in front of the eyes of the same nation who carried the weight of a revolution and 8 years of war, in front of the eyes of local and foreign reporters, attacked the children of the people with astonishing violence. And now they are attempting a purge, arresting intellectuals, political opponents and Scientists.
Now, based on my religious duties, I will remind you:
1- A legitimate state must respect all points of view. It may not oppress critical views. I fear that this will lead to the loss of people’s faith in Islam.
2- Given the current circumstances, I expect the government to take all measures to restore people’s confidence. Otherwise, as I have already said, a government not respecting the people’s vote has no religious or political legitimacy.
3- I invite everyone, especially the youth, to continue reclaiming their dues calmly, and not to allow those who want to associate this movement with chaos succeed.
4- I ask the police and army personnel not to “sell their religion”, and be aware that receiving orders will not excuse them before God. Recognize the protesting youth as your children. Today, censorship and cutting telecommunication lines can not hide the truth.
I pray for the greatness of the Iranian people.
Ik vind punt 1 nog het meest veelzeggend.quote:Op donderdag 18 juni 2009 13:23 schreef Zith het volgende:
Grand Ayatollah Montazeri in een brief van gister over de demonstraties en de taak van de regering (weet niet of hij al gepost was).
[..]
Bold is waarschijnlijk een belangrijke factor in de verandering van de politieagenten die de demonstranten nu beschermen: er is een fatwa uitgesproken tegen het geweld op demonstranten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |