quote:
Op donderdag 18 juni 2009 20:04 schreef dramatiek het volgende:[..]
Wat is de ommekeer dan? Zonder politieke ommekeer geen revolutie lijkt me. Een revolutie geleid door een schijnheilige die verantwoordelijk wordt gehouden voor massa-executies. Niet bepaald wat je van een revolutieleider zou mogen verwachten.
Het ligt er maar aan hoe je het bekijkt.
Die schijnheilige is geen lekker ventje nee qua persoonlijke geschiedenis, maar hij is wel een ticket naar meer vrijheid en dat is waar het hier om gaat. Mensen en vooral jongeren hebben genoeg van intimidatie door de geheime diensten, het moeten letten op wat je zegt. Vrouwen hebben genoeg ervan om steeds op hun kleding en haardracht aangesproken te worden. Studenten willen meer vrijheid en vrije internettoegang, journalisten en intellectuelen meer vrijheid in de media. Je kunt zo nog wel doorgaan maar het zijn zeer essentiele zaken die samenkomen in de persoon van Mousavi.
Ik denk niet dat mensen naief zijn en niet weten dat hij veel dichter bij de huidige macht zit dan wij hier in het westen denken maar toch is het een opening en dat men massaal die opening zo aangrijpt zegt hoe ontzettend zat men is met het verstikkende klimaat waar men gedwongen werd om in te leven.
Ik noem dat een revolutie.