Zeg het maar. Zolang een kind er niets aan overhoudt behalve een schrikeffect vind ik het kunnen.quote:
Onzin:quote:
quote:Op woensdag 17 juni 2009 14:30 schreef Five_Horizons het volgende:
Da's altijd dezelfde rare redenering: het is machteloosheid. Nee hoor: het is gewoon 1 van de mogelijkheden die je tot je beschikking hebt. Kinderen voelen dingen feilloos aan, inderdaad. Ze denken: je kan wel lullen, maar dat doet me toch geen zeer. En dat op de trap/hoek/gang zitten weet ik nu ook wel. Boeie....
Het zijn dan ook twee woorden. Maar dan nog: wat is er mis mee?quote:en corrigerende tik vind ik een raar woord.
Nee.quote:Op woensdag 17 juni 2009 18:59 schreef lady-wrb het volgende:
slaan is een teken van onmacht.
eensch - zodat ze doorhebben: "als ik echt te ver ga krijg ik een mep" - ze hoeven niet als bange haasjes in een hoekje te gaan zitten maar ze moeten wel weten wie de baas is.quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:06 schreef 123fokacount het volgende:
Een tik als ze echt heel verveelend zijn is prima. Dit betekend niet dat je een kind in elkaar mag rossen.
Inderdaad, het moet om het schrikeffect gaan. Een klap in het gezicht is het allerlaagste wat je als ouder kan doen, laat ik daar duidelijk over zijn. Maar een klap( geen schop of iets dergelijks) voor de billen doet geen zeer, maar je laat wel duidelijk weten dat ze duidelijk over een lijn gegaan zijn.quote:Op woensdag 17 juni 2009 18:56 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Zeg het maar. Zolang een kind er niets aan overhoudt behalve een schrikeffect vind ik het kunnen.
uitleggen waarom iets niet mag - en dan samen een kopje thee drinken... dat werk:quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:11 schreef MamsX het volgende:
Ik ben echt tegen iedere vorm van tik.. Corrigerend of niet.
Wat is er mis met uitleggen waarom iets niet mag, en een eventueel andere gepaste straf bij niet luisteren.
Een tik leert ze dat als ze iets verkeerds doen ze een tik krijgen.
Het leert ze niet waarom iets ongewenst gedrag is en ze het niet moeten doen.
Dat je op die manier gaat onderhandelen met je kind en het het idee geeft dat het 'gelijkwaardig' is aan jou en wellicht eerder in opstand komt, omdat er toch geen echte consequenties aan vastzitten.quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:11 schreef MamsX het volgende:
Wat is er mis met uitleggen waarom iets niet mag
Gelukkig leven we in een perfecte wereld waar kinderen nooit iets uitvreten, nooit met andere kinderen in contact komen die ze opstoken etc en is de enige rol die een ouder is toebedeeld die van het 'beschermen' van zijn kind.quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:18 schreef Sugar het volgende:
Conditioneren.
Op zijn plaats zetten.
Schrikeffect.
![]()
Volgens mij leert een kind vooral dat ouders onveilig uit de hoek kunnen komen, met als bewust doel het kind pijn te doen en te laten schrikken. Knap staaltje veiligheid bieden.
Onderhandelt meneer agent met jou als hij je vertelt waaróm hij je aanhoudt, hoe de regel in elkaar steekt en je vervolgens toch echt die boete geeft?quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:13 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Dat je op die manier gaat onderhandelen met je kind
En dat kan prima op andere manieren.quote:Ik zal de eerste keer ook echt wel uitleggen dat er niet in de gang gescheten mag worden omdat dat vies is, maar als zo'n kind vervolgens moedwillig toch verder gaat moet je mijns inziens een statement maken, ipv over je heen te laten lopen.
ik kreeg regelmatig tikken van mijn vader waarbij de blauwe plekken op mijn armen stonden. of ik werd even aan mijn arm vastgegrepen, waarna de handafdruk nog een paar dagen zichtbaar was.quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:14 schreef flugeltje het volgende:
Ik ben er nog niet uit, aan de ene kant vind ik dat slaan niet nodig is. Maar een tik op de billen kreeg ik vroeger zelf ook en daar ben ik niet slechter van geworden. Ik weet het dus nog niet.
Ik doe niet aan onderhandelenquote:Op woensdag 17 juni 2009 19:13 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Dat je op die manier gaat onderhandelen met je kind en het het idee geeft dat het 'gelijkwaardig' is aan jou en wellicht eerder in opstand komt, omdat er toch geen echte consequenties aan vastzitten.
Ik zal de eerste keer ook echt wel uitleggen dat er niet in de gang gescheten mag worden omdat dat vies is, maar als zo'n kind vervolgens moedwillig toch verder gaat moet je mijns inziens een statement maken, ipv over je heen te laten lopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |