De rechter heeft vanmorgen uitgesproken dat Fortuna Sittard volgend jaar gewoon mag delen aan de Jupiler League van het seizoen 2009-2010
quote:
AMSTERDAM - De voetbalbond KNVB moet Fortuna Sittard het komende seizoen toelaten tot de betaald voetbalcompetitie. Dat heeft de voorzieningenrechter in Utrecht woensdag geoordeeld in een kort geding dat de club had aangespannen tegen de KNVB.
Goed nieuws dus, als voetballiefhebber. Persoonlijk heb ik niet zoveel op met de club uit Sittard, maar de reden van weigering voor de competitie is ronduit belachelijk. Henk KeSSler en zijn vriendjes uit Zeist zijn bezig met een persoonlijke vete richting een aantal van de betaald voetbalclubs.
Waar Fortuna Sittard een begroting voor komend seizoen presenteerde die sluitend en reel was, en Feyenoord nog steeds geen onderbouwde plan van aanpak heeft voor de toekomst, kon de ploeg uit Sittard opkrassen en mogen ze in Rotterdam gewoon betaald voetbal spelen zonder gevolgen.
Als ik me niet vergis is de schuldenlast van Feyenoord overigens tientallen malen groter als wat de groen-gelen uit Sittard had.... vreemd echt vreemd.
Maar goed. Als je nu bijvoorbeeld naar de Premier League kijkt waar clubs in totaal 4 miljard (!) schuld hebben dan valt het hier in Nederland nog eigenlijk best wel mee.
Eigenlijk schandalig dat clubs die kunnen blijven lenen mogen meedoen aan Europees voetbal terwijl ze financieeel dik in het rood staan. Wanneer doet de FIFA daar eens wat aan ?
Tot dan moet KeSSler gewoon eens kappen met zijn kruistocht richting kleine clubjes door het land heen.
Pak eerst de grote vissen in de zee eens aan, stuk stront

Proficiat voor de boys uit Sittard

voor Henkie Penkie.