abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 juni 2009 @ 21:12:59 #121
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70110764
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 20:56 schreef Pool het volgende:
Iblis, mag ik die lange post van je kopen?
Kopen is niet nodig, bij dezen:
quote:
To the extent possible under law, Iblis has waived all copyright and related or neighboring rights to Fok!-post #70103615. This work is published from Netherlands.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  donderdag 18 juni 2009 @ 08:02:41 #122
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_70120040
In elk geval ik heb me filmpjes weer binnen voor het weekeinde.

[ Bericht 43% gewijzigd door Megumi op 18-06-2009 08:14:08 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_70120816
BTW: Fok! heeft de voorpagina van de Pers gehaald met dit onderwerp
  donderdag 18 juni 2009 @ 09:41:14 #124
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_70121719
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:54 schreef pfaf het volgende:
Ik snap ook niet hoe ze zoiets willen gaan controleren. Het is toch onmogelijk te reguleren?
Lijkt mij ook hoe willen zo iets internationaals als internet op nationaal niveau gaan reguleren?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_70122752
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 08:13 schreef DemonRage het volgende:


(ohjah... de PVV kan op deze manier nóg groter worden als ze laten blijken er anders over te denken)
Dit zou voor mij inderdaad de doorslag geven om PVV te stemmen ipv VVD... wat een achterlijk gedoe, waar komt die hype vandaan om ineens alles te verbieden wat ingeburgerd is, en waar je omgeving geen last van heeft...
pi_70122793
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 09:02 schreef RvLaak het volgende:
BTW: Fok! heeft de voorpagina van de Pers gehaald met dit onderwerp
! Die eerste zin
  donderdag 18 juni 2009 @ 10:30:44 #127
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_70122903
Dat ze op pagina 2 uitgerekend Heatwave moeten quoten. Waar gaat dit heen?
pi_70122947
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 10:30 schreef Pool het volgende:
Dat ze op pagina 2 uitgerekend Heatwave moeten quoten. Waar gaat dit heen?
Kwestie van een zwaar gebrek aan inspiratie, als je als journalist je quotes van een Fok!-achtig forum moet halen.
  donderdag 18 juni 2009 @ 12:03:48 #129
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70126032
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 10:32 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Kwestie van een zwaar gebrek aan inspiratie, als je als journalist je quotes van een Fok!-achtig forum moet halen.
En het zijn ook matige citaten, als je mij vraagt. Het onderschrijft oppervlakkige kritiek, en afgunst. De ‘grafsnollen’-opmerking is misschien grappig, maar weinig wezenlijk, en het commentaar van Heatwave laat vooral kinnesinne doorsijpelen.

Het lijkt mij niet onredelijk dat iemand die goede muziek maakt, waar veel mensen van genieten, daardoor ook veel kan verdienen. Het is op het moment natuurlijk zo dat naast de artiest de platenmaatschappijen net zoveel, zo niet meer, verdienen, en dat die natuurlijk veel te verliezen hebben bij een nieuw distributiesysteem, wat eigenlijk geen maatschappij nodig heeft, namelijk het internet.

En de onwil, en deels misschien onmacht, van platenmaatschappijen om daar adequaat op in te spelen is minstens zo problematisch. Zoals Pietverdriet aangeeft, als je iets downloadt dan krijg je de film die je wilt, zonder gedoe en gezeur. Je krijgt een product dat je op je iPod kunt zetten, dat je op je homevideosysteem kunt afspelen, dat je op je laptop kunt zetten en dat je niet lastig valt met gezeur over kopiëren, of wat dan ook. Je hebt een flexibel product in handen.

Filmmaatschappijen zitten nog een beetje in het paradigma van de videotheek: nieuwe films mag je 24h huren, en dan moeten ze terug. Dat is niet wat de consument wil. Je wilt nu een film kunnen kijken als je in de trein zit, van huis naar de universiteit of naar werk b.v. Die film zet je al een week van te voren op je laptop, en die kijk je dan (eventueel de helft 's ochtends en de helft 's avonds) in de trein. Geen gedoe ‘over 24 uur inleveren’.

Als overal internet beschikbaar zou zijn, en je zou overal kunnen streamen, dan zou een pay-per-viewsysteem natuurlijk gemakkelijk zijn. Momenteel is dat niet zo, maar er zijn wel al heel veel mediasystemen waarop je een film kunt bekijken; en dat is een groot verschil met vroeger, toen je toch gedwongen was om je video op je eigen videorecorder af te spelen – de videorecorder waartegen televisiemaatschappijen natuurlijk ook direct gerechtelijke stappen hebben ondernomen omdat die inbreuk maakte op hun rechten, en die, als het aan hen lag, er nooit was gekomen. Het is de kunst om op die flexibele media-devices in te spelen. The Pirate Bay doet dat in zekere zin, door je iets te leveren waar je alle kanten mee op kunt. De industrie heeft zichzelf in allerhande contracten helemaal vastgelegd (eigen schuld!). Eerst komt een film uit in de bioscoop, dan voor de korte verhuur, dan langere verhuur, dan verkoop in de winkel en uiteindelijk komt-ie op de televisie. Elk van die rechten is verkocht, is vastgelegd in, soms langjarige contracten, de acteurs krijgen daar royalty's over, de tekstschrijvers ook, en allemaal prima. Toen men van VHS naar DVD ging veranderde er niet zoveel, want in plaats van videobanden werden er nu DVD’s uitgeleend.

Maar nu verandert er wel veel. En zo'n, om even in termen van Kuhn te denken, verandering is een paradigmawisseling die een boel zaken op de kop zet. Om nog even een mooi voorbeeld te geven, mp3.com was er snel bij, zij hadden hadden allerhande CD’s gekocht, daar MP3’s van gemaakt, en boden dat aan als service aan klanten die zelf ook die CD’s hadden. Je deed jouw fysieke CD in je computer, dan verifieerde de software dat je die CD inderdaad had, en dan kon je gebruik maken van de MP3’s van mp3.com. De platenmaatschappijen waren hier niet blij mee, hebben MP3.com aangeklaagd, kapotgemaakt, er is $200 miljoen betaald, Vivendi heeft de site uiteindelijk voor een appel en een ei overgenomen en vrolijk dood laten bloeden.

Nu is het inderdaad misschien niet legaal wat ze deden, maar het idee was goed. En het idee sprak aan. En er werd geld mee verdiend, en het had prima legaal gedaan kunnen worden door muziekmaatschappijen. Maar in plaats daarvan is het hele idee kapotgemaakt. Helemaal kapotgemaakt. Dát is een j'accuse waard richting de platenmaatschappijen: vooruitgang en mogelijkheden worden opzettelijk tegengehouden ten behoeve van eigen gewin. Onderwijl floreren sites als Mininova en The Pirate Bay. En steeds meer mensen voelen in het geheel geen scrupules om inderdaad gebruik te maken van die sites, omdat de alternatieven matig zijn en de werkelijk goede alternatieven kapot gemaakt zijn.

Er is nu een kleine, ik zeg echt kleine, kentering waar te nemen met iTunes; maar nog steeds denken maatschappijen in termen van landen en een verdeling per land (iTunes ook, met z'n landgebonden winkels, last.fm met landgebonden beleid). Ik kan de BBC iPlayer niet bekijken, want ik leef buiten het VK. In het buitenland kun je Nederlandse voetbalwedstrijden niet streamen omdat de uitzendrechten geografisch verdeeld worden. Waarom? Stel ik ben in Parijs of München voor werk, en ik wil graag een wedstrijd van het Nederlands elftal zien met Nederlands commentaar, en ik ben prima bereid om daar geld voor neer te leggen (zeg ¤2.50-¤5 voor zo'n wedstrijd), maar het kán gewoon niet. De enige manier is Sopcast (illegaal) te gebruiken.

Waarom is dit? Omdat men nog uitgaat van een oude situatie van geografisch gebonden televisiemaatschappijen, en dan is het inderdaad fysiek onmogelijk om als Nederlandse omroep in München een voetbalwedstrijd uit te zenden. Dan is het model dat gehanteerd wordt zinnig. Vandaag de dag is dat model niet zinnig.

En zo kan ik nog even doorgaan: ik heb geen behoefte aan zenders die ik wil ontvangen, ik heb behoefte aan programma's die ik wil zien. Series als Top Gear, House, Rome, Southpark, Family Guy, Lost, ze zouden goed bekeken worden in Nederland als er een mogelijkheid was die, on-demand, op je TV te bekijken, vanaf het moment van uitzending in de VS of het VK. Ik wil graag betalen om een aantal programma's – nogmaals, niet zenders – te kunnen volgen. Is het technisch mogelijk: Ja. Door wie wordt het aangeboden: Een team van vrijwilligers uit ‘de scene’ dat programma's opneemt, uploadt en om niet verspreid, binnen een uur na uitzending in de VS of het VK. Je zou je toch als film- en muziekindustrie de ogen uit je kop moeten schamen dat een samengeraapt zootje vrijwilligers zo'n infrastructuur kan organiseren, terwijl er geen enkel zinnig alternatief tegenovergesteld wordt?

Maar nee, in plaats daarvan worden consumenten, die een DVD kopen, mateloos geïrriteerd door beginfilmpjes over kopiëren die je niet kunt overslaan. Maar nee, in plaats daarvan wordt er rustig doorgedacht in businessmodellen van omroepen en landen en geografische verspreiding. 10 jaar geleden kon je er misschien nog 5 jaar over doen om een serie te evalueren, aan te kopen, te ondertitelen en uit te zenden; vandaag de dag heb je nog geen half uur, en geven veel mensen de voorkeur aan het direct, zonder ondertiteling kijken, in plaats van een jaar te wachten en met ondertiteling te kijken. Maar nee, in plaats daarvan worden nieuwe ontwikkelingen waar het kan kapotgeprocedeerd. Maar nee, in plaats daarvan wordt het auteursrechtenmodel dat uit een heel ander tijdperk stamt op een procrustesbed gelegd.

God, wat kan ik me hier soms mateloos aan ergeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iblis op 18-06-2009 12:21:09 (typo's) ]
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  donderdag 18 juni 2009 @ 12:05:30 #130
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_70126087
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 10:30 schreef Pool het volgende:
Dat ze op pagina 2 uitgerekend Heatwave moeten quoten. Waar gaat dit heen?
Zoals altijd, pure afgunst, jouw mening is nou eenmaal inferieur, kan je ook niets aan doen .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_70126123
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 12:03 schreef Iblis het volgende:

[..]

En het zijn ook matige citaten, als je mij vraagt. Het onderschrijft oppervlakkige kritiek, en afgunst. De ‘grafsnollen’-opmerking is misschien grappig, maar weinig wezenlijk, en het commentaar van Heatwave laat vooral kinnesinne doorsijpelen.

Het lijkt mij niet onredelijk dat iemand die goede muziek maakt, waar veel mensen van genieten, daardoor ook veel kan verdienen. Het is op het moment natuurlijk zo dat naast de artiest de platenmaatschappijen net zoveel, zo niet meer, verdienen, en dat die natuurlijk veel te verliezen hebben bij een nieuw distributiesysteem, wat eigenlijk geen maatschappij nodig heeft, namelijk het internet.

En de onwil, en deels misschien onmacht, van platenmaatschappijen om daar adequaat op in te spelen is minstens zo problematisch. Zoals Pietverdriet aangeeft, als je iets downloadt dan krijg je de film die je wilt, zonder gedoe en gezeur. Je krijgt een product dat je op je iPod kunt zetten, dat je op je homevideosysteem kunt afspelen, dat je op je laptop kunt zetten en dat je niet lastig valt met gezeur over kopiëren, of wat dan ook. Je hebt een flexibel product in handen.

Filmmaatschappijen zitten nog een beetje in het paradigma van de videotheek: nieuwe films mag je 24h huren, en dan moeten ze terug. Dat is niet wat de consument wil. Je wilt nu een film kunnen kijken als je in de trein zit, van universiteit naar werk b.v. Die film zet je al een week van te voren op je laptop, en die kijk je dan (eventueel de helft 's ochtends en de helft 's avonds) in de trein. Geen gedoe ‘over 24 uur inleveren’.

Als overal internet beschikbaar zou zijn, en je zou overal kunnen streamen, dan zou een pay-per-viewsysteem natuurlijk gemakkelijk zijn. Momenteel is dat niet zo, maar er zijn wel al heel veel mediasystemen waarop je je kunt kijken (en dat is een groot verschil met vroeger, toen je toch gedwongen was om je video op je eigen videorecorder af te spelen (de videorecorder waartegen televisiemaatschappijen natuurlijk ook direct gerechtelijke stappen hebben ondernomen omdat die inbreuk maakte op hun rechten, en die, als het aan hen lag, er nooit was gekomen). Het is de kunst om op die flexibele media-devices in te spelen. The Pirate Bay doet dat in zekere zin, door je iets te leveren waar je alle kanten mee op kunt. De industrie heeft zichzelf in allerhande contracten helemaal vastgelegd (eigen schuld!). Eerst komt een film uit in de bioscoop, dan voor de korte verhuur, dan langere verhuur, dan verkoop in de winkel en uiteindelijk komt-ie op de televisie. Elk van die rechten is verkocht, is vastgelegd in, soms langjarige contracten, de acteurs krijgen daar royalty's over, de tekstschrijvers ook, en allemaal prima. Toen men van VHS naar DVD ging veranderde er niet zoveel, want in plaats van videobanden werden er nu DVD’s uitgeleend.

Maar nu verandert er wel veel. En zo'n, om even in termen van Kuhn te denken, verandering is een paradigmawisseling die een boel zaken op de kop zet. Om nog even een mooi voorbeeld te geven, mp3.com was er snel bij, zij hadden hadden allerhande CD’s gekocht, daar MP3’s van gemaakt, en boden dat aan als service aan klanten die zelf ook die CD’s hadden. Je deed jouw fysieke CD in je computer, dan verifieerde de software dat je die CD inderdaad had, en dan kon je gebruik maken van de MP3’s van mp3.com. De platenmaatschappijen waren hier niet blij mee, hebben MP3.com aangeklaagd, kapotgemaakt, er is $200 miljoen betaald, Vivendi heeft de site uiteindelijk voor een appel en een ei overgenomen en vrolijk dood laten bloeden.

Nu is het inderdaad misschien niet legaal wat ze deden, maar het idee was goed. En het idee sprak aan. En er werd geld mee verdiend, en het had prima legaal gedaan kunnen worden door muziekmaatschappijen. Maar in plaats daarvan is het hele idee kapotgemaakt. Helemaal kapotgemaakt. Dát is een j'accuse waard richting de platenmaatschappijen: vooruitgang en mogelijkheden worden opzettelijk tegengehouden ten behoeve van eigen gewin. Onderwijl floreren sites als Mininova en The Pirate Bay inderdaad. En steeds meer mensen voelen in het geheel geen scrupules om inderdaad gebruik te maken van die sites, omdat de alternatieven matig zijn en de werkelijk goede alternatieven kapot gemaakt zijn.

Er is nu een kleine, ik zeg echt kleine, kentering waar te nemen met iTunes; maar nog steeds denken maatschappijen in termen van landen en een verdeling per land. Ik kan de BBC iPlayer niet bekijken, want ik leef buiten het VK. In het buitenland kun je Nederlandse voetbalwedstrijden niet streamen omdat de uitzendrechten geografisch verdeeld worden. Waarom? Stel ik ben in Parijs of München voor werk, en ik wil graag een wedstrijd van het Nederlands elftal zien met Nederlands commentaar, en ik ben prima bereid om daar geld voor neer te leggen (zeg ¤2.50-¤5 voor zo'n wedstrijd), maar het kán gewoon niet. De enige manier is Sopcast (illegaal) te gebruiken.

Waarom is dit? Omdat men nog uitgaat van een oude situatie van geografisch gebonden televisiemaatschappijen, en dan is het inderdaad fysiek onmogelijk om als Nederlandse omroep in München een voetbalwedstrijd uit te zenden. Dan is het model dat gehanteerd wordt zinnig. Vandaag de dag is dat model niet zinnig.

En zo kan ik nog even doorgaan: ik heb geen behoefte aan zenders die ik wil ontvangen, ik heb behoefte aan programma's die ik wil zien. Series als Top Gear, House, Rome, Southpark, Family Guy, Lost, ze zouden goed bekeken worden in Nederland als er een mogelijkheid was die, on-demand, op je TV te bekijken, vanaf het moment van uitzending in de VS of het VK. Ik wil graag betalen om een aantal programma's – nogmaals, niet zenders – te kunnen volgen. Is het technisch mogelijk: Ja. Door wie wordt het aangeboden: Een team van vrijwilligers uit ‘de scene’ dat programma's opneemt, uploadt en om niet verspreid, binnen een uur na uitzending in de VS of het VK. Je zou je toch als film- en muziekindustrie de ogen uit je kop moeten schamen dat een samengeraapt zootje vrijwilligers zo'n infrastructuur kan organiseren, terwijl er geen enkel zinnig alternatief tegenovergesteld wordt?

Maar nee, in plaats daarvan worden consumenten, die een DVD kopen, mateloos geïrriteerd door beginfilmpjes over kopiëren die je niet kunt overslaan. Maar nee, in plaats daarvan wordt er rustig doorgedacht in businessmodellen van omroepen en landen en geografische verspreiding. 10 jaar geleden kon je er misschien nog 5 jaar over doen om een serie te bekijken, aan te kopen, te ondertitelen en uit te zenden, vandaag de dag heb je nog geen half uur en geven veel mensen de voorkeur aan direct, zonder ondertiteling kijken, in plaats van een jaar wachten en met ondertiteling kijken. Maar nee, in plaats daarvan worden nieuwe ontwikkelingen waar het kan kapotgeprocedeerd. Maar nee, in plaats daarvan wordt het auteursrechtenmodel dat uit een heel ander tijdperk stamt op een procrustesbed.

God, wat kan ik me hier soms mateloos aan ergeren.
tl;dr
pi_70126466
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 12:03 schreef Iblis het volgende:
De industrie heeft zichzelf in allerhande contracten helemaal vastgelegd (eigen schuld!). Eerst komt een film uit in de bioscoop, dan voor de korte verhuur, dan langere verhuur, dan verkoop in de winkel en uiteindelijk komt-ie op de televisie. Elk van die rechten is verkocht, is vastgelegd in, soms langjarige contracten, de acteurs krijgen daar royalty's over, de tekstschrijvers ook, en allemaal prima. Toen men van VHS naar DVD ging veranderde er niet zoveel, want in plaats van videobanden werden er nu DVD’s uitgeleend.
Ehm, sorry, maar op meer dan de helft dan de films zit er allang geen window meer tussen verkoop en verhuur hoor, check wel even je facts voordat je foute stellingen beweert.
  Moderator donderdag 18 juni 2009 @ 12:16:16 #133
8781 crew  Frutsel
pi_70126485
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 10:30 schreef Pool het volgende:
Dat ze op pagina 2 uitgerekend Heatwave moeten quoten. Waar gaat dit heen?
Heatwave schrijft voor de Pers, zo gek is dit dus niet
pi_70126514
Ik ben het grotendeels wel eens met Iblis. De vraagkant van de markt heeft al talloze signalen uitgegeven aan de aanbodkant, maar die speelt er niet adequaat op in. Die steekt liever tijd en geld in het voorkomen van downloaden, in plaats van het duidelijk analyseren van het probleem en daarop in te spelen. Beter dan Iblis kan ik het niet omschrijven, dat zal ik dus ook niet proberen.
  donderdag 18 juni 2009 @ 12:25:14 #135
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_70126818
Iblis.
Géén kloon van tvlxd!
pi_70126860
tvp, downloaden is oke
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 18 juni 2009 @ 12:32:39 #137
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70127072
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 12:15 schreef Lamon het volgende:
Ehm, sorry, maar op meer dan de helft dan de films zit er allang geen window meer tussen verkoop en verhuur hoor, check wel even je facts voordat je foute stellingen beweert.
Zal ik dat dan even aanpassen? Maar het punt is niet zozeer de window ertussen, maar dat het (tijdsgebonden) verhuur-mechanisme een onding is in een wereld waarin mensen vaak meerdere apparaten (dvdspeler, laptop, mediadevice) hebben om zo'n film te bekijken, en waarin de manier waarop er met zo'n film omgegaan wordt veranderd is. Ik zie vaak mensen in de trein of de bus een film kijken, maar dat betekent meestal dat je niet binnen 24 uur zo'n film kunt terugbrengen, maar dat betekent ook niet dat je die film per se wilt kopen.

Daarnaast, Internet geeft m.i. ook een idee, waarom moet ik in godsnaam naar de winkel, als ik ook zou kunnen downloaden? (Alhoewel je iets als DVD-post kunt gebruiken). En in die zin is een en ander m.i. weinig progressief ingericht.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_70127458
Hey, ik heb het nieuws gehaald, tof!

Handtekeningen kunnen aangevraagd worden .
Cool story, Hansel.
  donderdag 18 juni 2009 @ 12:47:20 #139
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_70127564
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 17:49 schreef koffiegast het volgende:

[..]

En vertel is waarom het drogredenen zijn?
Vooruit dan...
quote:
Games: mensen kopen enkel games die ze goed vinden en het waard zijn zoals je dat van blizzard/valve en dergelijk wel kunt aannemen. Als men nu niet kan downloaden, dan leren die mensen nooit nieuwe games behalve stomme uitgekozen filmpjes en stukjes demo.
Wat, in combinatie met recensies, word of mouth en evt zelf spelen bij iemand anders voldoende zou moeten zijn. Drogreden nummer 1.
quote:
Vervolgens mag je zeker 50 euro dokken voor een spel dat vervolgens zwaar zuigt, weggegooid geld.
Als je je orienteert is de kans daarop vrij klein. ZEKER met de mogelijkheid van demo's. Drogreden 2.
quote:
Ik en medegamers maken ons juist problemen hoe we alle vette games kunnen kopen met het weinige geld dat we hebben en er zoveel vets is en gaat komen.
Drogreden nummer 3, deels in tegenspraak met nummer 1 en 2. Blijkbaar weet je nú al hoeveel 'vets' eraan zit te komen, terwijl je het er net over hebt dat je geen enkele mogelijkheid hebt om dat vooraf vast te stellen. Daarnaast is het natuurlijk een kutargument. Ik wil heel veel, maar ik heb niet genoeg en daarom steel ik het. Ik wil ook wel een Alienware laptop met alle toeters en bellen. kan ik wel betalen, maar ik vind het gewoon te veel geld. Stelen maar?
quote:
Maar stel dat we nooit de games hebben kunnen proberen?
Dat kun je dus wel. En ga nou niet lopen lullen alsof je een hoer met een gouden hart bent: als jij de volledige versie heb gedownload, zul jij hem echt niet meer kopen. Dus diefstal.
quote:
Dan kan ik je gegaranderen dat we ons nooit zorgen hoeven te maken over waar we ons geld kwijt kunnen, want het aantal games dat we nog kopen zal naar een ongetwijfelde minimum dalen, simpelweg omdat we niet ons geld uitgeven aan poepgames en al helemaal niet aan games die we niet eens kennen!
Geld dat je nu toch niet uitgeeft. En games worden niet ineens poepgames omdat je ze niet meer kunt downloaden.
quote:
Films: mensen kopen juist dvds/videos als ze het een goeie film lijken. En hoe kun je daar nou meer zeker van zijn dan de film gezien te hebben?
Weer een drogredenering. ZO WERKT HET. Je huurt een film of gaat naar de bios OM HEM TE ZIEN. En als het dan zoooooo'n geweldige film is, kun je hem alsnog kopen.
quote:
Men gaat echt niet vaker naar de bios waar ze vervolgens allemaal mensen naast hun lopen te praten, popcorn smijten, bellen, etcetera. Gevolg? Mensen kennen minder films en kopen dus minder films.
Je bazelt. Er is geen keus tussen een film downloaden of hem kopen, als je niet naar de bios wilt. Je kunt hem eerst huren. Gratis zooi is geen godgegeven RECHT of zo... hoe werken jouw hersens in godesnaam
quote:
Muziek: ja de ouwe trouwe muziekindustrie die zegt geld mis te lopen, maar vervolgens stijgt de verkoop nog ieder jaar. En de artiesten dan? Die verdienen steeds meer met juist concerten... afijn wat als men niet meer muziek kan downloaden? Dan zal men ook geen muziek meer leren kennen tenzij het op mtv/tmf of de radio voorbij komt... en dan maar hopen dat het nummer+artiest worden vermeld.
oF je gaat, als een 'echte muziekliefhebber' eens een keer naar een echte platenzaak om lekker plaatjes te luistere en je te oriënteren.
quote:
Sterker nog, dan is het aanbod van muziek al helemaal te sneu voor woorden.
Maar natuurlijk
quote:
Gevolg? Artiesten die nu al teringveel geld verdienen blijven hetzelfde verdienen en elk ander minder bekend bandje verdient minder, want nee je zou maar een nummer downloaden van een band dat aan de andere kant van de wereld is en je zou hun daarmee helpen.
Nee je hebt gelijk, als je de muziek van dat minder bekende bandje illegaal downloadt, verdient het bandje meer. Ik ben opgehouden met tellen, maarreh... drogreden 7 inmiddels of zo.
quote:
De muziekindustrie en dan juist de labels wilt gewoon nog meer verdienen (en denken het te verdienen) door te zorgen dat men eerst moet betalen om muziek te leren kennen (radios/tv betalen veel geld en anders moet persoon zelf ook betalen) en vervolgens mag men ook de cd nog eens betalen.
Ja. Schande, dat je betaalt voor iets dat je wilt hebben.
quote:
Of je moet de gok wagen en een cd kopen zonder dat je weet of het echt wat is.
Zie mijn punt over DE MUZIEKWINKEL.

Genoeg drogredeneringen aangewezen?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 18 juni 2009 @ 13:03:09 #140
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70128064
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 12:47 schreef Verbal het volgende:
oF je gaat, als een 'echte muziekliefhebber' eens een keer naar een echte platenzaak om lekker plaatjes te luistere en je te oriënteren.
Ik vind dit niet zo'n sterke. Je ziet vaak online dat je wel nummers kunt luisteren, maar alleen 15–30s of iets dergelijks. In de muziekwinkel kun je, desnoods, de halve plaat luisteren, alvorens je beslist. Het punt is natuurlijk dat platenmaatschappijen bang zijn dat, als mensen de gehele plaat kunnen horen, ze de muziek niet meer kopen.

Anderzijds heeft een lokale platenzaak noodzakelijkerwijs minder keus dan een zaak als Amazon. Als je niet in een grote stad woont en je hebt vooral de Free Record Shop in de buurt, zou internet ongekende mogelijkheden kunnen bieden.

Neem bijvoorbeeld iTunes, waar je je moet aanmelden voor de winkel en dan kun je luisteren. Maar dan wil ik ook de hele CD kunnen luisteren. En dat ik ’m daarna een week niet meer mag luisteren, dat vind ik dat prima. De eigenaar van een muziekzaak ziet me ook aankomen als ik elke dag kom luisteren naar dezelfde CD. Maar echt, 30s luisteren, waar gaat het over? Ik vind dat geen adequate vervanging voor het kunnen luisteren in een muziekzaak.

iTunes is sinds een tijdje over aan het gaan naar DRM-vrije muziek, wat een aanmerkelijke vooruitgang is. Ik heb dan ook wel hoop dat het langzamerhand goedkomt, maar op het moment vind ik dat de muziekindustrie wel iets minder behoudend.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_70128397
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 12:03 schreef Iblis het volgende:
blabla
heel goed stuk en goed onderbouwd. stuur het een op naar wat kranten, kijk eens of er wat happen en het publiceren
  donderdag 18 juni 2009 @ 13:14:46 #142
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_70128405
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 13:03 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ik vind dit niet zo'n sterke. Je ziet vaak online dat je wel nummers kunt luisteren, maar alleen 15–30s of iets dergelijks. In de muziekwinkel kun je, desnoods, de halve plaat luisteren, alvorens je beslist. Het punt is natuurlijk dat platenmaatschappijen bang zijn dat, als mensen de gehele plaat kunnen horen, ze de muziek niet meer kopen.

Anderzijds heeft een lokale platenzaak noodzakelijkerwijs minder keus dan een zaak als Amazon. Als je niet in een grote stad woont en je hebt vooral de Free Record Shop in de buurt, zou internet ongekende mogelijkheden kunnen bieden.

Neem bijvoorbeeld iTunes, waar je je moet aanmelden voor de winkel en dan kun je luisteren. Maar dan wil ik ook de hele CD kunnen luisteren. En dat ik ’m daarna een week niet meer mag luisteren, dat vind ik dat prima. De eigenaar van een muziekzaak ziet me ook aankomen als ik elke dag kom luisteren naar dezelfde CD. Maar echt, 30s luisteren, waar gaat het over? Ik vind dat geen adequate vervanging voor het kunnen luisteren in een muziekzaak.

iTunes is sinds een tijdje over aan het gaan naar DRM-vrije muziek, wat een aanmerkelijke vooruitgang is. Ik heb dan ook wel hoop dat het langzamerhand goedkomt, maar op het moment vind ik dat de muziekindustrie wel iets minder behoudend.
Ik zeg niet dat alles nu feilloos werkt en dat er met meer en handiger aanbod niets te verbeteren valt. Maar ik val wèl over het fatalistische gelul van degene die ik citeerde: 'ik wil het, dús ik heb er recht op' en alles wat er dan vervolgens met de haren wordt bijgesleept om te rechtvaardigen dat dat dan ook nog illegaal en gratis gebeurt.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_70128463
Jouw betoog staat anders ook vol van de drogredeneringen...
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 12:47 schreef Verbal het volgende:

[..]

Wat, in combinatie met recensies, word of mouth en evt zelf spelen bij iemand anders voldoende zou moeten zijn. Drogreden nummer 1.
Het is mij meermalen overkomen dat de demo van een spel wel vet was, maar het spel zelf totaal zuigde. Of dat vrienden het spel geweldig vonden, maar ik totaal niet. Recensies zijn meestal niet betrouwbaar, maar geven wel een leuke indruk van het verhaal of het soort spel. Niet van de gameplay, die moet je ervaren.
quote:
[..]

Als je je orienteert is de kans daarop vrij klein. ZEKER met de mogelijkheid van demo's. Drogreden 2.
Zie hierboven, oriënteren is zeker geen garantie.
quote:
[..]

Drogreden nummer 3, deels in tegenspraak met nummer 1 en 2. Blijkbaar weet je nú al hoeveel 'vets' eraan zit te komen, terwijl je het er net over hebt dat je geen enkele mogelijkheid hebt om dat vooraf vast te stellen. Daarnaast is het natuurlijk een kutargument. Ik wil heel veel, maar ik heb niet genoeg en daarom steel ik het. Ik wil ook wel een Alienware laptop met alle toeters en bellen. kan ik wel betalen, maar ik vind het gewoon te veel geld. Stelen maar?
Hier ben ik het wel met je eens
quote:
[..]

Dat kun je dus wel. En ga nou niet lopen lullen alsof je een hoer met een gouden hart bent: als jij de volledige versie heb gedownload, zul jij hem echt niet meer kopen. Dus diefstal.
Ik koop de spellen die ik vaker download om te spelen. Vaker = meer dan 1 keer. Doe ik een spel maar 1 keer spelen, is het niet interessant genoeg om er geld aan uit te geven.

Vaak blijf ik wel met mn illegale versie spelen, aangezien ik dan geen CD's hoef te jongleren, maar dan heb ik het origineel wel in de kast staan.
quote:
[..]

Geld dat je nu toch niet uitgeeft. En games worden niet ineens poepgames omdat je ze niet meer kunt downloaden.
Agreed, is idd onzin.
quote:
[..]

Weer een drogredenering. ZO WERKT HET. Je huurt een film of gaat naar de bios OM HEM TE ZIEN. En als het dan zoooooo'n geweldige film is, kun je hem alsnog kopen.
De meeste films die uitkomen zijn bagger en de prijzen in de bios te hoog. En trailers zijn al helemaal geen graadmeter voor films. De trailer voor HP3 vond ik bijvoorbeeld erg goed, de film vond ik complete bagger.
quote:
[..]

Je bazelt. Er is geen keus tussen een film downloaden of hem kopen, als je niet naar de bios wilt. Je kunt hem eerst huren. Gratis zooi is geen godgegeven RECHT of zo... hoe werken jouw hersens in godesnaam
Ik download een film om deze te kijken. Is de film goed, koop ik de DVD. Bij de DVD krijg ik tenminste een hoesje en extra's. Ik download btw zo goed als enkel divx'jes. Ik ga niet branden, koop ik liever de DVD zelf. Scheelt me een hoop moeite.
quote:
[..]

oF je gaat, als een 'echte muziekliefhebber' eens een keer naar een echte platenzaak om lekker plaatjes te luistere en je te oriënteren.
De gemiddelde platenzaak heeft bijna exclusief main-stream bagger. Als je ook maar een iets bredere smaak hebt dan de top40, kun je lang zoeken. En naar een platenzaak gaan waar ze die CD's wel hebben is geen optie. Te ver weg.

Downloaden is makkelijker en sneller. Zo heb ik al diverse bandjes en artiesten ontdekt en vervolgens CD's van gekocht. Daarbij verwijder ik alles wat ik niet leuk vind, kun je bij een CD niet doen. Ook wil ik van al mijn CD's een MP3 versie hebben. Dan is downloaden ter recensie een stuk makkelijker dan eerst luisteren, kopen, rippen.
quote:
[..]

Maar natuurlijk
Smaak afhankelijk. Ik vindt dat ook.
quote:
[..]

Nee je hebt gelijk, als je de muziek van dat minder bekende bandje illegaal downloadt, verdient het bandje meer. Ik ben opgehouden met tellen, maarreh... drogreden 7 inmiddels of zo.
Er zijn diverse bandjes doorgebroken doordat hun muziek zo vaak gedownload werd. Daarbij zijn er onderzoeken die aantonen dat mensen die gratis downloaden meer muziek kopen.
quote:
[..]

Ja. Schande, dat je betaalt voor iets dat je wilt hebben.
Het argument gaat echter wel op. Jaren geleden heb ik een onderzoeksresultaat gelezen die stelde dat een CD in de winkel plaatsen niet meer dan 5 gulden kost. Inclusief winst en auteursrechten. De rest is pure winst voor de tussenliggende partijen.
quote:
[..]

Zie mijn punt over DE MUZIEKWINKEL.
Heeft òf te weinig keuze, òf is te ver weg.

Genoeg drogredeneringen aangewezen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2009 13:18:21 ]
  donderdag 18 juni 2009 @ 13:18:43 #144
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_70128530
Iblis
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  donderdag 18 juni 2009 @ 13:19:22 #145
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70128552
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 13:14 schreef Incolumis het volgende:

[..]

heel goed stuk en goed onderbouwd. stuur het een op naar wat kranten, kijk eens of er wat happen en het publiceren
Ik heb net vernomen dat DePers Fok! al leest. Bij dezen heeft men toestemming om posts in deze topic, van mij, onder de CC0 te gebruiken.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_70128731
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 13:19 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ik heb net vernomen dat DePers Fok! al leest. Bij dezen heeft men toestemming om posts in deze topic, van mij, onder de CC0 te gebruiken.
mja DePers zie ik neit als een grote krant
  donderdag 18 juni 2009 @ 13:30:46 #147
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_70128996
Ik herken me in dat lange stuk. Wat bijvoorbeeld tekenend is een typisch voorbeeld uit de werkelijkheid.

Seizoen 1 van 24 kwam op TV. Werd groots aangekondigd en op Veronica uitgezonden. Dus ik zo kijken. Goede serie dus ik zat elke week trouw voor de buis. Totdat het bijna afgelopen was en toen bleek de BBC vrijwel op hetzelfde moment met seizoen 2 te beginnen. Dus vanaf dat moment zat ik elke week trouw naar de BBC te loeren, wat overigens zo nu en dan veel gekut opleverde omdat BBC vaak op blauw stond en ik dus geen beeld had. Probleempje bij de kabelboer. Toen de BBC op hun beurt weer klaar waren met seizoen 2 begon in Amerika alweer seizoen 3. Nederland moest toen nog beginnen of was net begonnen met seizoen 2. Prachtig natuurlijk, maar ik zat natuurlijk elke week netjes een aflevering op te halen en ben daar nooit meer mee gestopt. Ik merk nu wel dat inmiddels we Amerika echt nog maar met 2 weken verschil op de voet volgen maar het gemak en het feit dat je zelf bepaalt wanneer je kijkt is ideaal...
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  donderdag 18 juni 2009 @ 13:34:57 #148
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70129139
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 13:16 schreef RvLaak het volgende:
Het is mij meermalen overkomen dat de demo van een spel wel vet was, maar het spel zelf totaal zuigde. Of dat vrienden het spel geweldig vonden, maar ik totaal niet. Recensies zijn meestal niet betrouwbaar, maar geven wel een leuke indruk van het verhaal of het soort spel. Niet van de gameplay, die moet je ervaren.
Dat is zo. Maar ik denk dat hier altijd een spanningsveld is. Als iemand helemaal wild enthousiast tegen me zegt ‘Valess is echt lekker!’ en ik koop het en proef het en ik vind het niet te vreten, dan heb ik gewoon pech; ik kan niet in de supermarkt de verpakking open maken en even wat proeven. Je mogelijkheid om te testen is beperkt. Zelfs als je een auto koopt: je kunt erin proefrijden, maar als na een half jaar na aankoop blijkt dat je het eigenlijk toch niet zo'n fijne auto vindt, wat dan? Dan heb je gewoon pech.

In een boekwinkel kun je een boek ook niet tot het eind toe uitlezen, onder het mom ‘ja maar straks koop ik het en blijkt het toch een open einde te hebben en daar houd ik niet van’. Op een gegeven moment moet je maar een beslissing maken. Ook met games. Je krijgt een demo, je kunt wat vrienden vragen, en dan moet je de gok maar wagen. Als je het spel downloadt en vervolgens uitspeelt, dan is de stimulans om het te kopen natuurlijk nagenoeg weg.

Volledige oriëntatie lukt je bij vrijwel geen enkel product. Een bordspel in de winkel moet je ook op de gok kopen, en misschien blijkt dat het die ene avond vooral grappig was omdat je, net als je vrienden, zat was, en dat het de volgende keer eigenlijk maar een flauw spel blijkt te zijn. Of die CD die naar 3 keer luisteren toch verveelt. Wat is genoeg oriënteren? 1x luisteren? 10x luisteren? De trui die je na drie keer dragen toch niet zo bevalt, en in de kast blijft liggen, breng je die terug omdat je ‘nog aan het oriënteren was’?

Al die dingen zijn jammer, maar horen erbij. Ik vind dat geen excuus om een hele game te downloaden, en een beetje vergelijken met na een halfjaar terugkomen met je trui of CD in de winkel ‘ik vinnum toch niet mooi’.
quote:
Ik koop de spellen die ik vaker download om te spelen. Vaker = meer dan 1 keer. Doe ik een spel maar 1 keer spelen, is het niet interessant genoeg om er geld aan uit te geven.
Dit vind ik toch niet helemaal fair t.o.v. de maker. Natuurlijk is het wel zo dat mensen sowieso een maximum aan spellen uitgeven, en anders het spel helemaal niet gekocht hadden, maar anderzijds blijft het toch wel een beetje gratis profiteren van iets wat normaliter geld kost. Dat een fabrikant zich daardoor genaaid voelt kan ik goed begrijpen. (Alhoewel de industrie daarin reëel moet blijven: vroeger werden cd's en cassettebandjes ook gekopieerd, dat zal altijd blijven, alleen dat was natuurlijk aan fysieke beperkingen gebonden en aan een 'als ik jouw CD kopieer, dan mag jij mijne kopiëren’ sociale controle.)
quote:
De meeste films die uitkomen zijn bagger en de prijzen in de bios te hoog. En trailers zijn al helemaal geen graadmeter voor films. De trailer voor HP3 vond ik bijvoorbeeld erg goed, de film vond ik complete bagger.
Idem met het eerste wat ik typte. Films vallen soms tegen, ook al heb je reviews gelezen op IMDB of Rotten tomatoes, of ook al staan je verwachtingen laag, dan nog denk je ‘wat een tijd verknoeid’, maar ja, hetzelfde met boeken; of wanneer je een maaltijd kookt volgens een ingewikkeld recept en het uiteindelijk toch echt niet zo lekker is. Het is jammer van de tijd en de moeite, maar soms gebeurt dat.
quote:
Downloaden is makkelijker en sneller. Zo heb ik al diverse bandjes en artiesten ontdekt en vervolgens CD's van gekocht. Daarbij verwijder ik alles wat ik niet leuk vind, kun je bij een CD niet doen. Ook wil ik van al mijn CD's een MP3 versie hebben. Dan is downloaden ter recensie een stuk makkelijker dan eerst luisteren, kopen, rippen.

Er zijn diverse bandjes doorgebroken doordat hun muziek zo vaak gedownload werd. Daarbij zijn er onderzoeken die aantonen dat mensen die gratis downloaden meer muziek kopen.
Klopt, en ik denk dat de muziekindustrie hierop zou moeten inspringen. Dat je na aanmelding kunt luisteren in een onlineshop, en dat daardoor het nu, enigszins valide excuus, niet meer geldig is. En dán heb ik ook niet zoveel moeite dat men Mininova of The Pirate Bay wil aanpakken.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  donderdag 18 juni 2009 @ 13:39:59 #149
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70129335
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 13:30 schreef MikeyMo het volgende:
Ik merk nu wel dat inmiddels we Amerika echt nog maar met 2 weken verschil op de voet volgen maar het gemak en het feit dat je zelf bepaalt wanneer je kijkt is ideaal...
Klopt. In sommige gemeenten in Nederland ligt al glasvezel, waarbij je ook ondemand naar uitzending gemist kunt kijken (op je TV), of RTL gemist. Dat is ideaal. Het grappige is dat RTL de reclames er bij RTL-gemist uitknipt (dus eigenlijk nóg een impuls om te kijken).

Het gemak waarmee dat kan (ik ken iemand in Deventer die het heeft), zou mij alle motivatie ontnemen om zelf te willen downloaden. Het programma staat er snel op, je kunt tot twee weken terugkijken, kunt de uitzending pauzeren, ideaal. Dat je nu geen reclames ziet is mooi meegenomen, maar ik zou er niet eens zoveel moeite mee hebben als je die reclames niet zou kunnen overslaan. Helemaal ideaal zou zijn als je de uitzendingen ook op je iPod zou kunnen zetten o.i.d.

Wat wel jammer is, is dat er vaak alleen Nederlandse producties opstaan, omdat de rechten voor buitenlandse producties het niet toestaan dat ze op uitzending gemist staan. Maar dat op zich is een ideale ontwikkeling. Nu nog een soort mondiaal archief waar je zelf ook uitzendingen uit het buitenland uit zou kunnen opvragen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  donderdag 18 juni 2009 @ 13:42:14 #150
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_70129421
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 13:16 schreef RvLaak het volgende:
Jouw betoog staat anders ook vol van de drogredeneringen...
[..]

Het is mij meermalen overkomen dat de demo van een spel wel vet was, maar het spel zelf totaal zuigde. Of dat vrienden het spel geweldig vonden, maar ik totaal niet. Recensies zijn meestal niet betrouwbaar, maar geven wel een leuke indruk van het verhaal of het soort spel. Niet van de gameplay, die moet je ervaren.
Dat is mij ook gebeurd. Maar is dat niet met alles zo? Proefrit in een auto van 15.000 euro, en als je hem hebt valt het tegen? Of moet iedereen die ook maar gratis kunnen krijgen? Er zal altijd een kans bestaan dat iets dat je koopt, tegenvalt. Maar volgens mij zijn er dus voldoende mogelijkheden om te proeven, voor je bestelt en doorslikt
quote:
Zie hierboven, oriënteren is zeker geen garantie.
Dat heb ik ook niet gezegd, of bedoeld.
quote:
Hier ben ik het wel met je eens
En terecht
quote:
Ik koop de spellen die ik vaker download om te spelen. Vaker = meer dan 1 keer. Doe ik een spel maar 1 keer spelen, is het niet interessant genoeg om er geld aan uit te geven.
Maar heb je dan wél automatisch het recht om het onbetaald te spelen? En wat is er dan drogredenering aan mijn bewering?
quote:
Vaak blijf ik wel met mn illegale versie spelen, aangezien ik dan geen CD's hoef te jongleren, maar dan heb ik het origineel wel in de kast staan.
Da's mooi, maar dat geldt voor de meerderheid van de gamezwarezzzz-typetjes niet.
quote:
Agreed, is idd onzin.
Uiteraard.
quote:
De meeste films die uitkomen zijn bagger en de prijzen in de bios te hoog. En trailers zijn al helemaal geen graadmeter voor films. De trailer voor HP3 vond ik bijvoorbeeld erg goed, de film vond ik complete bagger.
Ja, maar is dat, zoals eerder gezegd, niet gewoon 'het leven'? Of eis je in een restaurant ook dat je eerst een halve maaltijd gratis krijgt omdat je vantevoren niet weet of het lekker is Sinds het bestaan van 'de film' loopt men het risico weleens een kutfilm te zien. Met de vele duizenden films die ik in mijn leven heb gezien heb ik ook duizenden uren besteed aan klotefilms. Tough titty.
quote:
Ik download een film om deze te kijken. Is de film goed, koop ik de DVD. Bij de DVD krijg ik tenminste een hoesje en extra's. Ik download btw zo goed als enkel divx'jes. Ik ga niet branden, koop ik liever de DVD zelf. Scheelt me een hoop moeite.
Maar hoe kom je erbij dat een film kijken een soort sampling is voor je een film koopt Voor jou persoonlijk misschien, maar je kunt naar de bios of naar de dvdtheek. De film kijken is ook het afnemen van een product.
quote:
De gemiddelde platenzaak heeft bijna exclusief main-stream bagger. Als je ook maar een iets bredere smaak hebt dan de top40, kun je lang zoeken. En naar een platenzaak gaan waar ze die CD's wel hebben is geen optie. Te ver weg.
Wellicht ben ik verwend met een geweldige platenzaak hier in mijn woonplaats.
quote:
Downloaden is makkelijker en sneller. Zo heb ik al diverse bandjes en artiesten ontdekt en vervolgens CD's van gekocht. Daarbij verwijder ik alles wat ik niet leuk vind, kun je bij een CD niet doen. Ook wil ik van al mijn CD's een MP3 versie hebben. Dan is downloaden ter recensie een stuk makkelijker dan eerst luisteren, kopen, rippen.
Er zijn inderdaad onderzoeken, ook aangehaald in dit topic, die aangeven dat met muziek de verkoop voor veel mensen bevordert wordt. Neemt niet weg dat er natuurlijk duizenden types zijn die redeneren als Koffiegast: ik wil het, dus moet ik het en mag ik het. Da's natuurlijk fout.
quote:
Smaak afhankelijk. Ik vindt dat ook.
Maar dus geen universele reden.
quote:
Er zijn diverse bandjes doorgebroken doordat hun muziek zo vaak gedownload werd. Daarbij zijn er onderzoeken die aantonen dat mensen die gratis downloaden meer muziek kopen.
Ah, de onderzoeken. Had ik al op gereageerd.
quote:
Het argument gaat echter wel op. Jaren geleden heb ik een onderzoeksresultaat gelezen die stelde dat een CD in de winkel plaatsen niet meer dan 5 gulden kost. Inclusief winst en auteursrechten. De rest is pure winst voor de tussenliggende partijen.
Dat de platenmaatschappijen daar riant aan verdienen is duidelijk. Ik heb jaren in een platenwinkel gestaan, de marges voor de winkelier zijn echt niet bizar, hoor.
quote:
Heeft òf te weinig keuze, òf is te ver weg.
Ook reeds besproken.
quote:
Genoeg drogredeneringen aangewezen?
Ik vond het nog wel meevallen

V.
Ja inderdaad, V. ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')