Dan wachten we maar op de kamervragen om een antwoord van Van Middelkoop te krijgen.quote:Op zondag 7 februari 2010 17:13 schreef Pumatje het volgende:
dit is zo kwalijk.
defensie zet zichzelf zo enorm te kakken hiermee...
ik schaam me voor iets als dit, dat ik voor Defensie werk.
goed genoeg om je leven op het spel te zetten in Afghanistan, maar zodra je terugkomt ontslag.
haal ze dan gelijk terug...
quote:Op zondag 14 februari 2010 19:13 schreef Bob-B het volgende:
Is er iemand die het Brabants dagblad in de bus krijgt?
Ff een mailtje naar Breda doen zou ik zeggen?quote:Op zondag 14 februari 2010 19:13 schreef Bob-B het volgende:
Is er iemand die het Brabants dagblad in de bus krijgt?
quote:Doorvliegen ondanks kogel tussen ogen
Een Britse helikopterpiloot heeft een twintigtal gewonde militairen geëvacueerd, ondanks dat de Taliban hem een kogel tussen de ogen had geschoten.
Flight Lieutenant Ian Fortune en zijn Chinook helikopter kwamen onder vuur te liggen, toen hij landde in de buurt van Amerikaanse en Afghaanse troepen die in een hinderlaag waren gelopen. Een kogel doorboorde de helm van de piloot waardoor hij zwaar begon te bloeden. Andere kogels raakten onder meer de apparatuur die de Chinook stabiel houdt.
Kogel
Maar ondanks de wond en de beschadigingen wist Fortune zijn helikopter weer de lucht in te krijgen en een nabijgelegen NAVO-basis te bereiken. Daar werd hij meteen behandeld aan zijn hoofdwond. De piloot bleek te zijn gered door een clip op zijn helm waaraan een nachtkijker kan worden bevestigd. Dit stuk metaal had de snelheid van de kogel flink teruggebracht waardoor het patroon niet meer genoeg snelheid had om zijn schedel te doorboren.
Mogelijk zijn er binnenkort beelden van het incident te zien op Discovery. Een televisieploeg van de zender was volgens The Sun namelijk aan boord van de Chinook toen de helikopter werd beschoten.
bron
quote:Seksschandaal in Australisch leger
Vrouwelijke Australische matrozen zijn gedwongen tot seks met mannelijke collega's. Het ministerie van Defensie heeft hierop een onderzoek ingesteld.
Het seksschandaal blijkt uit een rapport, dat zich baseerde op getuigenissen van vrouwelijke bemanningsleden van een Australisch schip.
De mannen dwongen de slachtoffers onder invloed van drank en drugs. Achteraf werden de vrouwen onder druk gezet om hun mond te houden.
Sekswedstrijden
Vorig jaar mei werden drie mariniers weggestuurd nadat aan het licht was gekomen dat ze een sekswedstrijd hielden. Doel was om zo veel mogelijk vrouwelijke collega's in bed te krijgen. Op iedere vrouw stond een geldprijs.
Ook daagden de mannen elkaar uit om op 'speciale locaties', bijvoorbeeld bovenop een biljarttafel, te seksen met de vrouwen.
Waar had ik dat eerder gehoord?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 20:16 schreef Rave_NL het volgende:
Seksschandaal in Australisch leger
Vrouwelijke Australische matrozen zijn gedwongen tot seks met mannelijke collega's. Het ministerie van Defensie heeft hierop een onderzoek ingesteld.
Het seksschandaal blijkt uit een rapport, dat zich baseerde op getuigenissen van vrouwelijke bemanningsleden van een Australisch schip.
De mannen dwongen de slachtoffers onder invloed van drank en drugs. Achteraf werden de vrouwen onder druk gezet om hun mond te houden.
Laat ik nou net constant met mijn portomonnee vol kaartjes lopen..quote:Defensie schrapt wervingsbonus
Defensiewerknemers via wie een nieuwe medewerker wordt geworven, kunnen vanaf volgend jaar geen aanspraak meer maken op een bonus van 1000 euro.
Er wordt volgens Defensie door sollicitanten te weinig gebruikgemaakt van de zogenoemde wervingsbonuskaart, die sinds eind 2008 bestond. Van de 1233 sollicitanten die zich met zo'n kaart meldden, 5 procent van het totaal, kregen er uiteindelijk 125 een baan bij Defensie. De bonus wordt pas verstrekt na het afronden van de militaire opleiding en op het moment dat de nieuwkomer begint in zijn functie. De bonus is slechts twee keer uitgekeerd, zo blijkt uit een rapportage over het personeelsbeleid in 2009.
Staatssecretaris Jack de Vries (Defensie) hoopte er tweeduizend nieuwe mensen mee binnen te krijgen. In de rapportage schetst hij vrijdag dat de verslechterende situatie op de arbeidsmarkt als gevolg van de crisis positief uitpakte voor Defensie. Minder werknemers verlieten de organisatie en er kwam meer personeel bij. Maar er blijven personeelstekorten bij specifieke functies.
quote:Op zaterdag 20 maart 2010 02:57 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Laat ik nou net constant met mijn portomonnee vol kaartjes lopen..
Heeft iemand hier uberhaupt al een keer zo'n ding ingevuld? Laat staan uitgedeeld?
quote:Nederlands marinefregat pakt tien piraten
DEN HAAG - Het Nederlandse marinefregat Hr. Ms. Tromp heeft maandag voor de kust van Somalië een Duits koopvaardijschip bevrijd van piraten.
© ANPNa een schotenwisseling werden tien piraten aangehouden. De vijftien bemanningsleden konden de beveiligde ruimte op hun schip ongedeerd verlaten.
Dat heeft het ministerie van Defensie maandag laten weten. Bij de actie raakte een marinier lichtgewond na een val. Maandagmorgen was een noodoproep ontvangen van het Duitse schip de Taipan. Toen de piraten zich niet wilden overgeven, kwam de Tromp in actie.
Vrijdag pakte de Tromp ook nog piraten op voor de kust van Somalië. Maandag vertrok uit Den Helder juist de Hr. Ms. Johan de Witt, dat de Tromp af gaat lossen
Hangt er van af: Als Urkse raketwerpers levensgevaarlijk zijn voor alles wat in een straal van 100KM om het voormalige eiland komt zou ik het best een goeie reden vindenquote:Op maandag 5 april 2010 23:10 schreef Erasmo het volgende:
Via het Suarez kanaal natuurlijk, je rijdt vanuit Amsterdam toch ook niet via Maastricht naar Groningen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |