abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70079167
Velen smachten naar de zomervakantie, maar er zijn gekken (zoals ik) die nu al op zoek zijn naar Wintersport.

Wij zijn van plan naar Courchevel te gaan begin januari, mede omdat dat met de trein prima te bereiken is en ik geweldige ervaringen heb met Les Trois Valleés.

Wat zijn jullie plannen?

Sfeerplaatjes

pi_70079286
Wij gaan met een groep van 40 man naar westendorf zelf touringcar bus geregeld en lekker 10 dagen feesten
pi_70087306
Ik ga dit jaar met m'n broertje, die straks in Toronto studeert, snowboarden in Snowbird (Salt Lake City) of in Colorado
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_71478795
om alvast in de stemming te komen:

Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_71478811
ik ga zeker doordrukken dat we (het verenigings bestuur, waar ik komend jaar in zit) nog ergens een week op wintersport gaan.

afgelopen jaar ben ik om de één of andere stomme reden niet gegaan, dus dit jaar moet!
  zondag 9 augustus 2009 @ 17:33:06 #6
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_71737032
Vraagje, ik wil graag komend jaar naar val thorens, maar ben er niet helemaal over uit welke periode.

Begin december (5december) komt goed uit qua prijs en college, echter twijfel ik aan de sneeuwzekerheid. Ik las net toevallig ergens(topic van enkele jaren terug) dat iemands reis geannuleerd was voor begin december omdat er te weinig sneeuw lag. Dit wil ik te allen tijde voorkomen. Is het waar dat de sneeuwzekerheid laag is in december? Of iig lager dan bijvoorbeeld januari....?
pi_71771880
Denk dat je zeker niet gegarandeerd bent van sneeuw begin december...
pi_71923673
Vraagje; ben vorig jaar vorig het eerst op wintersport geweest en wil dit jaar zeker nog een keer. Maar voor zover ik me kan herinneren had ik ski's die langer dan mezelf waren, ik ben zelf ongeveer 82kilo bij 1.87, is het verstandiger om ski's te nemen die ongeveer tot mijn kin komen? Gezien ik een beginner ben...
pi_71927861
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 15:14 schreef onearmedman het volgende:
Vraagje; ben vorig jaar vorig het eerst op wintersport geweest en wil dit jaar zeker nog een keer. Maar voor zover ik me kan herinneren had ik ski's die langer dan mezelf waren, ik ben zelf ongeveer 82kilo bij 1.87, is het verstandiger om ski's te nemen die ongeveer tot mijn kin komen? Gezien ik een beginner ben...
met langere ski's kost het meer moeite om een draai te maken, maar ze zijn een stuk stabieler als je wat meer snelheid hebt.

ik ben zelf fan van ski's die tot aan m'n kin komen, ik ben toch niet zo van als een achterlijke de berg af sjeesen, ik ga wel lekker m'n bochtjes draaien.
pi_72868449
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 10:28 schreef Dezz het volgende:
Ik ga dit jaar met m'n broertje, die straks in Toronto studeert, snowboarden in Snowbird (Salt Lake City) of in Colorado
Yes, wintersport geboekt! Voor 495 euro p.p. zitten we in een hotel in downtown Salt Lake City met zwembad, ontbijt en airport-pickup. Daarnaast hebben we een Ski Salt Lake Super Pass, waarmee we toegang hebben tot 4 verschillende gebieden rond SLC én mogen we gebruik maken van het openbaar vervoer in de stad en naar de skigebieden toe. Oh ja, de vlucht is ook inbegrepen in deze prijs

We vliegen vanaf Buffalo in New York, maar wanneer je vanuit Nederland vliegt zullen de kosten niet gigantisch veel hoger zijn.

Echt een aanrader dit gebied, want er valt gemiddeld 13 meter super sneeuw per jaar. En niet zomaar sneeuw, nee de zogenaamde dry powder

Ik heb er zin in
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_72940940
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:44 schreef Dezz het volgende:

[..]

Yes, wintersport geboekt! Voor 495 euro p.p. zitten we in een hotel in downtown Salt Lake City met zwembad, ontbijt en airport-pickup. Daarnaast hebben we een Ski Salt Lake Super Pass, waarmee we toegang hebben tot 4 verschillende gebieden rond SLC én mogen we gebruik maken van het openbaar vervoer in de stad en naar de skigebieden toe. Oh ja, de vlucht is ook inbegrepen in deze prijs

We vliegen vanaf Buffalo in New York, maar wanneer je vanuit Nederland vliegt zullen de kosten niet gigantisch veel hoger zijn.

Echt een aanrader dit gebied, want er valt gemiddeld 13 meter super sneeuw per jaar. En niet zomaar sneeuw, nee de zogenaamde dry powder

Ik heb er zin in
klinkt goed

alvast een tvp voor dit jaar
pi_73126946
weet iemand nog goeie wintersport-boek-sites? camelot en consorten heb ik al wel gezien, we willen graag met 4en naar saalbach-hinterglemm (liefst hinterglemm)

anyone?
pi_73129221
Ik ga weer voor de onbedoelde backflips in februari!
  zaterdag 26 september 2009 @ 17:52:02 #14
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_73129300
quote:

[..]

Ik heb er zin in

Waar heb je dat geregeld?

Ik ga dit jaar weer naar Alpe d' Huez, chalets d' Altiport. Al twee keer eerder geweest, en bevalt heel goed. En wij zijn pp meer kwijt dan jij.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  maandag 28 september 2009 @ 09:47:58 #15
205614 Vono
Insert gay motivational quote
pi_73173268
in februari 2 weekjes naar Mayrhofen, Oostenrijk. Heb er super zin in :-)
pi_73178668
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 17:52 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Ik ga dit jaar weer naar Alpe d' Huez, chalets d' Altiport. Al twee keer eerder geweest, en bevalt heel goed. En wij zijn pp meer kwijt dan jij.
Je hebt wel gezien dat ik niet vanuit Nederland naar Salt Lake City vertrek he? Ik maak een binnenlandse vlucht vanuit Buffalo, NY. Maar goed, ik zag laatst retourtjes vanuit Brussel naar Denver voor ¤280,- dus dan zou je goedkoop kunnen wintersporten in Colorado
  maandag 28 september 2009 @ 13:48:32 #17
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_73178806
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:42 schreef Dezz het volgende:

[..]

Je hebt wel gezien dat ik niet vanuit Nederland naar Salt Lake City vertrek he? Ik maak een binnenlandse vlucht vanuit Buffalo, NY. Maar goed, ik zag laatst retourtjes vanuit Brussel naar Denver voor ¤280,- dus dan zou je goedkoop kunnen wintersporten in Colorado
Oeps, niet goed gelezen , excuses.

Maar dan nog, dat is best te doen! Ik ga ws in het voorjaar naar Colorado, te laat voor de sneeuw, maar goed om te weten.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_73194308
Ik denk dat ik dit jaar maar eens twee gebieden aandoe in een week. Eerst een paar dagen naar Val Gardena en dan nog een paar dagen ergens in Oostenrijk. Krijg ik mijn Bombardino's en fatsoenlijk voedsel en mijn vrouw haar apres-ski en Selbstbedienungsschnitzel. Mooi compromis.
Zu hause ist alles besser
  maandag 28 september 2009 @ 22:06:03 #19
155616 Proximo
For god, king & country
pi_73195357
quote:
Op maandag 28 september 2009 21:40 schreef kaputwiehund het volgende:
Ik denk dat ik dit jaar maar eens twee gebieden aandoe in een week. Eerst een paar dagen naar Val Gardena en dan nog een paar dagen ergens in Oostenrijk. Krijg ik mijn Bombardino's en fatsoenlijk voedsel en mijn vrouw haar apres-ski en Selbstbedienungsschnitzel. Mooi compromis.
Sellaronda

OT, Dit jaar naar het Zillertal, hopelijk op dit nieuw materieel

Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_73252413
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 16:10 schreef TheOneAndOnly het volgende:
weet iemand nog goeie wintersport-boek-sites? camelot en consorten heb ik al wel gezien, we willen graag met 4en naar saalbach-hinterglemm (liefst hinterglemm)

anyone?
Goede sites zijn welkom inderdaad. Zelf al gekeken op bizztravel en camelot.nl
En wat is verstandiger, het materiaal hier huren (limburg) of in het gebied zelf?
  woensdag 30 september 2009 @ 19:36:14 #21
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_73252555
Begin februari 1 week Saalbach Hinterglemm

Op kosten van schoonouders. Met 14 man naar Oostenrijk

We gaan weer snowboarden
Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
pi_73252625
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 17:52 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Altiport

Geweldige wintersport gehad afgelopen januari!

Ik hoop komende winter 3x te gaan.. Eerst met kerst naar Les Masses (Quatre Vallées), half maart naar La Plagne, Les Arcs of wellicht Tignes en dan half april nog 'n weekendje naar Vallandry

Iemand ervaring met La Plagne of Les Arcs en aanraders qua accommodaties (10 à 12 personen)?
pi_73252650
quote:
Op woensdag 30 september 2009 19:31 schreef wht het volgende:

[..]

En wat is verstandiger, het materiaal hier huren (limburg) of in het gebied zelf?
Absoluut daar huren. Als er dan wat mis mee is, kun je snel(ler) worden geholpen en je hoeft er zelf niet mee te gaan sjouwen.
  woensdag 30 september 2009 @ 20:18:28 #24
155616 Proximo
For god, king & country
pi_73254127
Tignes is qua pistes echt een kijharde aanrader
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_73255609
quote:
Op woensdag 30 september 2009 19:31 schreef wht het volgende:

[..]

Als je geen package wil (vervoer-onderkomen en skipass) gewoon lekker via de plaatselijke VVV boeken.

Ski's lekker daar huren. Scheelt ook een boel plaats in je auto
  woensdag 30 september 2009 @ 23:26:34 #26
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_73260990
Net geboekt 10 dagen Hochsölden, Oostenrijk, met de Kerst

Hotel staat al op 2200 meter hoogte (!) en staat op de piste

kan niet wachten tot December
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
  zondag 4 oktober 2009 @ 11:22:52 #27
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_73352631
We mogen weer !!!
Dit keer Oostenrijk.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  zondag 4 oktober 2009 @ 14:06:06 #28
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_73356618
wintersport ... waarom nu altijd weer sport... ga gewoon op wintervakantie ...
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  zondag 4 oktober 2009 @ 22:06:52 #29
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_73374676
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 14:06 schreef ebeaydojraes het volgende:
wintersport ... waarom nu altijd weer sport... ga gewoon op wintervakantie ...
Vakantie is op het strand liggen niks doen. Een dag skieen of snowboarden is vermoeiend hoor
Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
  zondag 4 oktober 2009 @ 22:13:45 #30
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_73375109
wintersport
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
pi_73376230
Eind januari snowboarden in Ischgl met 4 vrienden
  zondag 4 oktober 2009 @ 22:32:48 #32
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_73376346
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 22:06 schreef kwib het volgende:

[..]

Vakantie is op het strand liggen niks doen. Een dag skieen of snowboarden is vermoeiend hoor
strand liggen doe ik ook niet aan..

naja.. alleen na het surfen, maar dat hoort erbij
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  maandag 5 oktober 2009 @ 15:08:48 #33
155616 Proximo
For god, king & country
pi_73392055
Wellicht een leuk idee om in de OP te zetten wie waarheen gaat & wanneer?
pi_73395866
Val thorens in december, WOO
pi_73400012
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 15:08 schreef Proximo het volgende:
Is wel een leuk idee ja
pi_73434052
Hoppakee, begin feb een week naar Solden, Oostenrijk!
pi_73455191
Saalbach in december

Derde keer wintersport in 2009, maar pas mijn eerste keer in Oostenrijk (voorheen altijd naar Frankrijk)

Kan iemand me de verschillen zeggen?
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_73457735
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 13:31 schreef CaLeX het volgende:
Saalbach in december

Derde keer wintersport in 2009, maar pas mijn eerste keer in Oostenrijk (voorheen altijd naar Frankrijk)

Kan iemand me de verschillen zeggen?
Over het algemeen zijn de pistes in Frankrijk wat minder druk bezet en ligt er in de regel ook wat betere sneeuw + skigebieden zijn groter (hangt ook maar net af waar je voorheen bent geweest).
Daarentegen is de apres ski in Frankrijk en Oostenrijk totaal niet te vergelijken. Ben 2x in Frankrijk geweest met studentenwintersport, dan gaat het nog wel, maar Oostenrijk geniet mijn voorkeur wat dit betreft. Duitstalige apres ski (muziek) FTW

En oooh, ik ben ook in Saalbach geweest. Zeer goede apres ski, vanaf een uurtje of 4 is het zeer gezellig in de 'geitenstal' (met echte geiten ) en in de avond even een stukje van de piste afglijden (meter of 100) en richting 1 vd kroegen die meer in het dorp liggen i.p.v. op de berg.

Oh ja, ga zelf in de week van Oud en Nieuw naar of Solden of Gerlos. Ligt eraan welke boeking er door heen komt. (waren laat met boeken, nu betalen we de hoofdprijs: 50 a 65,- per nacht ).
  woensdag 7 oktober 2009 @ 15:47:13 #39
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_73459275
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 15:08 schreef Proximo het volgende:
Net als vorig jaar .

Nieuwe jas gekocht .
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_73459722
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 14:55 schreef VerrekteZakHooi het volgende:

[..]

Over het algemeen zijn de pistes in Frankrijk wat minder druk bezet en ligt er in de regel ook wat betere sneeuw + skigebieden zijn groter (hangt ook maar net af waar je voorheen bent geweest).
Daarentegen is de apres ski in Frankrijk en Oostenrijk totaal niet te vergelijken. Ben 2x in Frankrijk geweest met studentenwintersport, dan gaat het nog wel, maar Oostenrijk geniet mijn voorkeur wat dit betreft. Duitstalige apres ski (muziek) FTW
dus Frankrijk is minder druk, heeft betere sneeuw en is groter, ben ik lekker mee :p

Ben trouwens in Tignes, Valtho en Corbier geweest.

en we gaan met zijn 5en in de auto dat wordt lachen
pi_73472213
De kans dat er betere sneeuw in Frankrijk ligt dan in Oostenrijk is gewoon groot. Hopelijk zal er eind december gewoon overal goede sneeuw liggen . Kom je puur alleen voor het ski'en / boarden, dan ben je in Frankrijk imo. iets beter uit.
In welke week ga je btw.?

Ben overigens niet in die gebieden geweest die je noemt. Alleen naar Avoriaz en Risoul geweest. Avoriaz had echt geweldige pistes en zelfs een soort half-pipe door de natuur gevormd (of was dat toch Risoul ). Zo er zo een week in het laagseizoen heen willen, maar heb niemand die mee wil. Meeste vrienden vinden Carnaval enzo allemaal belangrijker en zijn wat minder sportief ingesteld
pi_73479086
De week voor Kerst gaan we en we zijn de laatste 2 jaar ook naar de Dutchweek in valtho geweest, dus alleen voor het BOARDEN gaan we niet. Maar doorgaans staan we wel van 9 tot 4 op de piste.

Laagseizoen, als we die tijden zouden kunnen zou ik echt 3 keer per jaar gaan, scheelt bijna de helft..... Maar helaas zitten we nog aan de vakanties vast... Tot die tijd blijf ik dat wel idealiseren.
pi_73485929
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 11:22 schreef Houniet het volgende:
We mogen weer !!!
Dit keer Oostenrijk.
Yeah!
pi_73486869
quote:
Op maandag 28 september 2009 22:06 schreef Proximo het volgende:

[..]

Sellaronda
Die heb ik ook ooit gedaan, zeer mooie tocht
pi_73491111
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 23:14 schreef Tonio-mcdo het volgende:

Wij zijn van plan naar Courchevel te gaan begin januari, mede omdat dat met de trein prima te bereiken is en ik geweldige ervaringen heb met Les Trois Valleés.

Trois Vallees is inderdaad relaxed, Courchevel vind ik zelf niet geweldig. Natuurlijk wel leuk om samen met alle russen daar een hoop geld stuk te slaan, maar als je daar weinig mee op hebt is het niet de beste plek om te zitten. Ik ben er twee keer geweest met een groep die gewoon hard wilde clubben, een luxe hotel wilde en af en toe zijn bed uit kwam voor wat skiën (hoewel ik wel vroeg op stond natuurlijk). Daarvoor is het ideaal, anders zou ik naar een ander deel van Trois Vallees gaan, persoonlijk.

Mijn plannen zijn dit jaar ook voor Frankrijk, maar dan voor Portes du Soleil. Week of twee in januari, groot vrijstaand chalet en wat vrienden uitnodigen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_73545035
6 feb hinterglemm!!!

voor 2e keer daarheen, is al eens zeer goed bevallen....
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 19:41:24 #47
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_73555668
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 14:11 schreef bietelboer het volgende:

[..]

Yeah!
In Maart, met 25 man .
pi_73556949
Ik zou graag gaan wrken in Oostenrijk/Frankrijk deze winter. Zijn er hier mensen emt ervaring in dit seizoenswerk? Denk aan voornamelijk horeca functies.
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_73557078
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 19:41 schreef Houniet het volgende:

[..]

In Maart, met 25 man .
Privé vliegtuig was het toch?
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 20:41:41 #50
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_73557738
Zo onderhand wel ja .
pi_73563909
tvp
............................
pi_73575292
Ik overweeg half december een weekje naar Tignes te gaan oa om mijn broer te leren snowboarden. Misschien neem ik zelf een paar skilessen
Is er iemand die ervaring heeft met vliegen op Geneve en dan de bus te nemen naar Tignes? Zag er best goed te doen uit, zeker met die prijzen vn Easyjet.
  zondag 11 oktober 2009 @ 15:21:52 #53
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_73576115
Wij hebben een week na onze wintersport dit jaar al weer geboekt. Appartementjes naast de piste.
Was altijd meer van het snowboarden, maar dit jaar voor het eerst op de ski's gestaan. Zoveel leuker. Februari 2010 dus weer skien.
pi_73576568
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 15:21 schreef Prosac het volgende:
Wij hebben een week na onze wintersport dit jaar al weer geboekt. Appartementjes naast de piste.
Was altijd meer van het snowboarden, maar dit jaar voor het eerst op de ski's gestaan. Zoveel leuker. Februari 2010 dus weer skien.
Oh, dan ben jij een vd weinige die denk de overstap de andere kant op leuker vind . Ben ook blij dat de piste tot ons appartement loopt. En we zitten echt langs een vd apres ski tenten in Gerlos. Wel relaxed
  zondag 11 oktober 2009 @ 19:09:39 #55
208027 Bartisik
BlahBlahBlah
pi_73582994
Ik heb er ook weer zin in! In februari waarschijnlijk weer met een man of 80
Weer lekker van de piste
~Wij zijn best bereid tot zelfkritiek, onder voorwaarde dat niemand daarmee instemt.
pi_73583104
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 19:09 schreef Bartisik het volgende:
Ik heb er ook weer zin in! In februari waarschijnlijk weer met een man of 80
Weer lekker van de piste
Met 80 man buiten de piste? Dan is het al snel weer een piste, lijkt me. Verder maar zorgen dat je het enigzins handig aan pakt, maar dat gebeurt helemaal weinig.
  maandag 12 oktober 2009 @ 12:02:08 #57
208027 Bartisik
BlahBlahBlah
pi_73605457
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 19:12 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Met 80 man buiten de piste? Dan is het al snel weer een piste, lijkt me. Verder maar zorgen dat je het enigzins handig aan pakt, maar dat gebeurt helemaal weinig.
Nah met mijn net 2 weken ervaring zul je mij niet veel off-piste zien, iig niet verder als 1-2 meter .
~Wij zijn best bereid tot zelfkritiek, onder voorwaarde dat niemand daarmee instemt.
pi_73605523
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 12:02 schreef Bartisik het volgende:

[..]

Nah met mijn net 2 weken ervaring zul je mij niet veel off-piste zien, iig niet verder als 1-2 meter .
Sorry, ik las het "van de piste" even verkeerd
  maandag 12 oktober 2009 @ 19:53:47 #59
155616 Proximo
For god, king & country
pi_73621719
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 14:57 schreef Rafiki het volgende:
Ik overweeg half december een weekje naar Tignes te gaan oa om mijn broer te leren snowboarden. Misschien neem ik zelf een paar skilessen
Is er iemand die ervaring heeft met vliegen op Geneve en dan de bus te nemen naar Tignes? Zag er best goed te doen uit, zeker met die prijzen vn Easyjet.
Tignes is pittig voor beginners...
pi_73622203
in oostenrijk al sneeuw!!!
pi_73630026
Spijtig dat wij pas in maart gaan dan
pi_73699135
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 19:53 schreef Proximo het volgende:

[..]

Tignes is pittig voor beginners...
Mooi. Ik heb net geboekt
pi_73720721
Yeaah, ligt alweer mooi veel sneeuw!

Wij gaan 17 januari een weekje naar Fiss. Vorig jaar voor het eerst naar het skigebied van Serfaus-Fiss-Ladis geweest en dat is erg goed bevallen. Hebben al heel wat gebieden in Oostenrijk gehad, meestal gaan we elk jaar naar iets anders, maar hier wilden we unaniem naar terug.
pi_73779429
Vorig jaar naar de Trois Vallees geweest Ik vond het gebied rond Val Thorens geweldig. Het 2de dal bij Meribel waardeloos. Erg lange wachttijden voor de lift, vooral aan het beginen eind van de dag. Courchevel vond ik wel weer een mooi dal. Het nadeel daarvan was dat we in Val Thorens zaten en altijd door dat tweede dal moesten. Dit jaar weer naar Port du Soleil. Geweldig gebied en allemaal makkelijker bereikbaar dan de Trois Vallees en een stuk minder ver reizen.
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 22:16:25 #65
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_73790466
Nu ik weet dat er al wat sneeuw ligt begint het echt te jeuken
Kan het zijn dat als er eerder sneeuw ligt ergens toch eerder dan gepland wat pistes open gaan? Lijkt me vet om alvast in November een paar dagen te gaan
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_73791806
bevestiging is binnen van reservering met 35 man
Met ze allen naar Westendorf van 16 tot 23 januari
pi_73805321
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 20:18 schreef kalinho het volgende:
Ik zou graag gaan wrken in Oostenrijk/Frankrijk deze winter. Zijn er hier mensen emt ervaring in dit seizoenswerk? Denk aan voornamelijk horeca functies.
Na alle overweldigende reactieszelf maar wat gezocht, en gevonden

Vanaf half december tot ergens in april ben ik in Les Gets, in Porte du Soleil
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  zondag 18 oktober 2009 @ 14:44:01 #68
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_73805431
TVP
Ik ga met de kerst, Oostenrijk uiteraard.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_73807101
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:40 schreef kalinho het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ha, daar ben ik ook twee weken, maar dan voor vakantie uiteraard. Lijkt me een prima oord om een winter te zitten.
  zondag 18 oktober 2009 @ 17:33:51 #70
155616 Proximo
For god, king & country
pi_73811416
Waar zijn de wintersporters hier te vinden eigenlijk, Snowparks, pistes of backcountry offpiste?
pi_73818812
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:40 schreef kalinho het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dan kom ik een keer een biertje drinken. Ga in februari die kant uit.
pi_73830055
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 17:33 schreef Proximo het volgende:
Waar zijn de wintersporters hier te vinden eigenlijk, Snowparks, pistes of backcountry offpiste?
Pistes en veel offpiste. En met offpiste bedoel ik dan spullen voor een week inpakken in de rugzak, vellen op je ski's en die berg op lopen met je donder. Lekker slapen in vage winterhutjes, fikkie stoken en goed de gids blijven volgen. Weet niet of het er dit jaar weer in zit, maar hoop het wel.
pi_73842706
Ga toch niet met de kerst
  maandag 19 oktober 2009 @ 15:17:55 #74
208027 Bartisik
BlahBlahBlah
pi_73845582
Ik ga met carnaval
  maandag 19 oktober 2009 @ 20:41:53 #75
155616 Proximo
For god, king & country
pi_73857772
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 00:22 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Pistes en veel offpiste. En met offpiste bedoel ik dan spullen voor een week inpakken in de rugzak, vellen op je ski's en die berg op lopen met je donder. Lekker slapen in vage winterhutjes, fikkie stoken en goed de gids blijven volgen. Weet niet of het er dit jaar weer in zit, maar hoop het wel.
hehe toerski's, dat is gave shit
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 08:13:42 #76
14827 Kogando
Modelprutser
pi_73870140
Vorig jaar zat ik half januari in Zell am See, en het boarden daar is me goed bevallen. Het bleek echter dat er qua apres-ski nauwelijks iets te beleven was. Bijna alle kroegen in het dorp waren uitgestorven en je moest dus echt goed zoeken naar een leuke tent. Personeel daar vertelde dat Zell am See sinds kort niet zo populair meer is.

Nou vind ik apres-ski niet het belangrijkst, maar wel leuk om een paar avonden te feesten. Weet iemand hier wat tegenwoordig de place-to-be is?
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_73873425
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 08:13 schreef Kogando het volgende:
Vorig jaar zat ik half januari in Zell am See, en het boarden daar is me goed bevallen. Het bleek echter dat er qua apres-ski nauwelijks iets te beleven was. Bijna alle kroegen in het dorp waren uitgestorven en je moest dus echt goed zoeken naar een leuke tent. Personeel daar vertelde dat Zell am See sinds kort niet zo populair meer is.

Nou vind ik apres-ski niet het belangrijkst, maar wel leuk om een paar avonden te feesten. Weet iemand hier wat tegenwoordig de place-to-be is?
Zell am See ligt toch vlak bij Gerlos? Volgens mij kon je dan met busje naar Gerlos toe waar over het algemeen wel genoeg te doen is in de kroeg... maar half januari is denk ik sowieso wel een 'low' qua apres ski.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:46:50 #78
155616 Proximo
For god, king & country
pi_73877768
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 11:17 schreef VerrekteZakHooi het volgende:

[..]

Zell am See ligt toch vlak bij Gerlos? Volgens mij kon je dan met busje naar Gerlos toe waar over het algemeen wel genoeg te doen is in de kroeg... maar half januari is denk ik sowieso wel een 'low' qua apres ski.
Gerlos idd, En val Thorens is ook wel een aanrader ook al zou je dat niet denken bij frankrijk
pi_74158798
Is er in Val Thorens een beetje après ski dan ? Ik twijfel ook nog tussen deze twee plaatsen namelijk.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 22:24:03 #80
146402 Klapdeur
Listen Defected
pi_74168071
Ik ga 22 januari voor 10 dagen naar Val Thorens, ben er zelf nooit eerder geweest. Ga trouwens met school.

Misschien nog met vrienden net voor die datum ergens in Oostenrijk vertoeven maar we zitten nog te kijken waar we dan heen zouden willen.

Iemand nog tips? We zoeken iets dat wat weg heeft van Solden..
Ik heb ooit iemand met een royal flush van tafel gebluft, dus zo heel slecht ben ik ook weer niet
Als Adam en Eva zo knap waren, waar komen dan al die lelijke mensen vandaan?
pi_74170142
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 18:44 schreef elcastel het volgende:
Is er in Val Thorens een beetje après ski dan ? Ik twijfel ook nog tussen deze twee plaatsen namelijk.
Ik ben 2 jaar geleden in Val Thorens geweest en daar is op de piste niks kwa après ski maar het Veronica snow cafe is een aanrader

Er zitten een aantal leuke tenten in dat mini dorpje!
pi_74175991
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 22:24 schreef Klapdeur het volgende:
Ik ga 22 januari voor 10 dagen naar Val Thorens, ben er zelf nooit eerder geweest. Ga trouwens met school.

Misschien nog met vrienden net voor die datum ergens in Oostenrijk vertoeven maar we zitten nog te kijken waar we dan heen zouden willen.

Iemand nog tips? We zoeken iets dat wat weg heeft van Solden..
Saalbach, Gerlos, Mayrhofen. Dat was het wel zo'n beetje denk ik.
pi_74176274
van 5 tot 14 februari naar Risoul
pi_74190532
Weekie wintersport zity er denk ik helaas niet in zoals de vooruitzichten nu zijn. Heeft er iemand tips voor een goed gebied voor een lang weekend wat makkelijk aan te rijden is, hoeft niet megagroot te zijn.
pi_74276595
Ik ga 19 dec naar La Toussuire gebied: Les sybelles

Ik ben alleen nog opzoek naar snowblades ik wil ze dit jaar graag kopen.. Maar nog steeds niet gevonden iemand ?

Trouwens ook iemand bekend met La Toussuire - Les Sybelles ?

Gr,
  maandag 2 november 2009 @ 00:39:25 #86
146402 Klapdeur
Listen Defected
pi_74303242
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 08:36 schreef VerrekteZakHooi het volgende:

[..]

Oke, thanks! Ik ga me er eens in verdiepen..!
Ik heb ooit iemand met een royal flush van tafel gebluft, dus zo heel slecht ben ik ook weer niet
Als Adam en Eva zo knap waren, waar komen dan al die lelijke mensen vandaan?
  maandag 2 november 2009 @ 12:59:49 #87
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_74312810
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 15:58 schreef Luni het volgende:
Weekie wintersport zity er denk ik helaas niet in zoals de vooruitzichten nu zijn. Heeft er iemand tips voor een goed gebied voor een lang weekend wat makkelijk aan te rijden is, hoeft niet megagroot te zijn.
Berwang Oostenrijk, perfect voor een lang weekend. Je rijd er in circa 7 uur naar toe.

http://www.berwang.at/de/winter.html
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
pi_74313847
3e week van januari, naar Veysonnaz. Ben benieuwd, de eerste keer dat ik naar Zwitserland ga.
  maandag 2 november 2009 @ 14:53:40 #91
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_74316370
Donderdag de knoop !
pi_74320160
quote:
Op maandag 2 november 2009 12:59 schreef J.A.N.A. het volgende:

[..]

Berwang Oostenrijk, perfect voor een lang weekend. Je rijd er in circa 7 uur naar toe.

http://www.berwang.at/de/winter.html
Thanx!

Zijn er nog meer die tips hebben?
pi_74332007
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 15:58 schreef Luni het volgende:
Kijk eens naar een gebied net over de grens in Voralberg. Damuls-Mellau is sinds dit jaar met elkaar verbonden. Ziet er best aardig uit qua pistekaartje. Niet overdreven lastig, maar het is maar net wat je zoekt.
pi_74332097
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 08:36 schreef VerrekteZakHooi het volgende:

[..]

euh, vergeet Ischgl niet, en St. Anton en Serfaus. Je vergeet de drie van de belangsrijkste gebieden van Oostenrijk, met een uitdagend skigebied en uitbundige apres-ski
pi_74406844
Jaaaa, eerste weekje Val Tho geboekt! Voor tweede week zit ik aan Serre-Chevalier te denken, iemand hier geweest? Heb gehoord dat het een mooi gebied is met veel italiaanse invloeden (o.a. ook qua eten)...

Maar eerst ff 3 maanden naar Australie, ook al hou ik zoveel van de winter...
pi_74453435
quote:

[..]

Ik heb er zin in
waar boek je zoiets,
een mooi idee voor volgend jaar.
pi_74453694
quote:
Op woensdag 30 september 2009 19:38 schreef snellejelle het volgende:

[..]

Altiport

Geweldige wintersport gehad afgelopen januari!

Ik hoop komende winter 3x te gaan.. Eerst met kerst naar Les Masses (Quatre Vallées), half maart naar La Plagne, Les Arcs of wellicht Tignes en dan half april nog 'n weekendje naar Vallandry

Iemand ervaring met La Plagne of Les Arcs en aanraders qua accommodaties (10 à 12 personen)?
In la plagne zit ik met mn werk in maart in het dorpje Belle Plagne,
en dan in het gebouw Les Balcons de Belle Plagne,
ik gok weer op 3 appartementen, 30 man ofzo.

appartement ligt aan de piste en redelijk dichtbij de kroegjes.
pi_74482995
Ik ga dit jaar ook maar weer een keer. Laatste keer was in 2007, Spindermuhle in Tsjechië. Dit keer wil ik wel naar iets groters/mooiers. Zit te denken aan Val Thorens of Gerlos/Mayerhoven, die kant op. Wat is leuker? En heeft iemand ervaring met Husk? Ze bieden wel goedkope reizen aan waar dan ook nog een skipas bij zit en vervoer per bus...
pi_74568509
Over 6 weken een weekje naar Oberstdorf (lekker low budget), in februari nog een week. Ik heb drie keuzes:
- Zillertal (al twee keer geweest: geweldig)
- Frankrijk (lekker hoog en steil)
- Kirchberg (omdat een vriend heeft gehoord dat het gaaf skiën is daar en hij wil daarheen)

Is iemand wel eens in Kirchberg geweest? Als ik zo kijk dan zie ik dat de pistes tot 2200 meter gaan. Da's wel erg laag: ski je de hele tijd tussen de bomen
pi_74568881
ben er nog nooit geweest,
maar skien tussen de bomen is een pluspunt,

lekker slalommen en over beekjes heen springen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')