abonnement Unibet Coolblue
pi_70086644
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 09:53 schreef onderscheid het volgende:
whehe ja ik zeg dat ook altijd ff tegen mijn leerlingen, en dan pak ik diegene met de grootste borsten en daar ga ik dan een beetje in kneden onder het mom van "onderzoek" . Ook kleed ik me uit en moeten ze allemaal proberen een condoom om te doen.
Ik moest lachen En nee, ik ben geen 12.
pi_70090408
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 23:12 schreef nikky het volgende:
Weet je als student gelijk hoe een patiënt zich voelt
Oja want tot je onderbroek uitkleden voor een professioneel arts is echt beschamend Stel je niet zo aan joh.
pi_70090435
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 10:06 schreef Gamefan24 het volgende:

[..]

Ik moest lachen En nee, ik ben geen 12.
Een gamefan van 24.. weet niet wat erger is
pi_70100310
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 00:05 schreef Repeat het volgende:
Alsof het LO niet uitgevoerd kan worden met de BH aan

Conclusie: docent fapt op pronte meisjesborstjes
Jij hebt duidelijk nog nooit een fatsoenlijk hartonderzoek uitgevoerd.

Tevens wordt hier in Groningen het borstonderzoek op elkaar geoefend. Gaat ook nogal lastig als iedereen haar bh aan houdt.
  woensdag 17 juni 2009 @ 16:42:33 #80
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_70101134
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 16:24 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Jij hebt duidelijk nog nooit een fatsoenlijk hartonderzoek uitgevoerd.

Tevens wordt hier in Groningen het borstonderzoek op elkaar geoefend. Gaat ook nogal lastig als iedereen haar bh aan houdt.
Als het gemixt gebeurt, is dat een kwalijke zaak.
What lies in the shadow of the statue?
pi_70101366
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 16:42 schreef Ghazi het volgende:

[..]

Als het gemixt gebeurt, is dat een kwalijke zaak.
Want... een vrouwelijke arts mag niet leren hoe een mannelijke borst voelt en een mannelijke arts mag niet leren hoe een vrouwelijke borst voelt?
pi_70101385
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 16:42 schreef Ghazi het volgende:

[..]

Als het gemixt gebeurt, is dat een kwalijke zaak.
Jij mag mijn borst eerst onderzoeken en daarna ik de jouwe, ok?
gr gr
  woensdag 17 juni 2009 @ 16:49:00 #83
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_70101430
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 16:47 schreef HuHu het volgende:

[..]

Want... een vrouwelijke arts mag niet leren hoe een mannelijke borst voelt en een mannelijke arts mag niet leren hoe een vrouwelijke borst voelt?
Dat hoeft niet per se op medestudenten van hetzelfde geslacht. Ik zie de meerwaarde niet.

edit: of bedoelde je geen borstkas?

[ Bericht 4% gewijzigd door Ghazi op 17-06-2009 17:00:59 ]
What lies in the shadow of the statue?
pi_70101608
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 16:42 schreef Ghazi het volgende:

[..]

Als het gemixt gebeurt, is dat een kwalijke zaak.
Integendeel, het omgekeerde zou een kwalijke zaak zijn. In de gedragsregels die geneeskundestudenten aan de RuG moeten ondertekenen staat ook expliciet dat de student mee dient te doen aan onderzoek op en door medestudenten van beide seksen, waarbij men zich niet kan beroepen op o.a. schaamte en religieuze overtuigingen. Dus ja, zéker borstonderzoek wordt gemengd geoefend. Het heeft nl. niet zoveel zin als de mannen op elkaar gaan oefenen.
  woensdag 17 juni 2009 @ 17:07:12 #85
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_70102122
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 16:54 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Integendeel, het omgekeerde zou een kwalijke zaak zijn. In de gedragsregels die geneeskundestudenten aan de RuG moeten ondertekenen staat ook expliciet dat de student mee dient te doen aan onderzoek op en door medestudenten van beide seksen, waarbij men zich niet kan beroepen op o.a. schaamte en religieuze overtuigingen. Dus ja, zéker borstonderzoek wordt gemengd geoefend. Het heeft nl. niet zoveel zin als de mannen op elkaar gaan oefenen.


Ik vind dit een kwalijke zaak. Er zijn andere alternatieven, die minder moelijk zijn.
Het zou iets anders zijn als de mannelijke studenten konden oefenen op vrijwilligers van buitenaf, want daar loop je niet elke dag mee op de uni. Dit soort practica zijn mijns inziens niet bevorderlijk voor de student-medestudente- relatie.

En volgens mij is de RuG hierop een uitzondering.
Ik weet dat op de Erasmuc MC en de VU dit soort taferelen niet plaatsvinden. (de BH gaat er in ieder geval niet af.)

En ondertekenen, wtf?
What lies in the shadow of the statue?
  woensdag 17 juni 2009 @ 17:09:58 #86
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70102208
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 17:07 schreef Ghazi het volgende:
En volgens mij is de RuG hierop een uitzondering.
Ik weet dat op de Erasmuc MC en de VU dit soort taferelen niet plaatsvinden. (de BH gaat er in ieder geval niet af.)
Dus VU studenten doen nooit mamma-onderzoek?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_70102210
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 16:49 schreef Ghazi het volgende:

[..]

Dat hoeft niet per se op medestudenten van hetzelfde geslacht. Ik zie de meerwaarde niet.

edit: of bedoelde je geen borstkas?
Voor de borstkast zitten bij een vrouw de borsten. De apex van je hart (die je kunt voelen) zit net onder de linkertepel. Je kunt je voorstellen dat het voelen van die apex bij een vrouw lastiger is dan bij een man. Maar ook mannen moeten daarop kunnen oefenen.

Zo zijn er nog wel meer dingen die anders zijn tussen mannen en vrouwen hè. Dus daarom is het van belang dat studenten ook bij elkaar bij het andere geslacht oefenen.
pi_70102348
Heb ik ook wel eens gedaan, moesten we organen op elkaars buik schilderen als anatomie test. Was best hilarisch toen!
  woensdag 17 juni 2009 @ 17:19:31 #89
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_70102493
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 17:09 schreef Iblis het volgende:

[..]

Dus VU studenten doen nooit mamma-onderzoek?
(de religieuze propaganda door de Ahmeddiyah moet je maar even skippen)
http://www.groene.nl/2004/0443/mf_onderwijs.html

http://www.advalvas.vu.nl/images/AdValvasPDF/PDF/5623.pdf
What lies in the shadow of the statue?
  woensdag 17 juni 2009 @ 17:25:13 #90
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70102669
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 17:19 schreef Ghazi het volgende:
(de religieuze propaganda door de Ahmeddiyah moet je maar even skippen)
http://www.groene.nl/2004/0443/mf_onderwijs.html
Dat van die schermen is me bekend, maar het betekent natuurlijk niet dat een jongen niet op een meisje kan oefenen als het meisje daar geen bezwaar tegen heeft.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_70102722
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 17:19 schreef Ghazi het volgende:

[..]

(de religieuze propaganda door de Ahmeddiyah moet je maar even skippen)
http://www.groene.nl/2004/0443/mf_onderwijs.html

http://www.advalvas.vu.nl/images/AdValvasPDF/PDF/5623.pdf
En zie hier ook meteen die prachtige contraditie:
quote:
“Weet je hoeveel borstenparen je moet voelen voordat je je ervaren mag noemen?” vraagt Van Rees aan de groep. “Vijfhonderd!”
En even later:
quote:
Hoewel het bovenlichaam, op een bh na, ontbloot wordt, is niemand preuts.
Hoe kun je in hemelsnaam borstenparen voelen als je de bh aanhoudt? Belachelijk.
pi_70102770
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 17:07 schreef Ghazi het volgende:

[..]



Ik vind dit een kwalijke zaak. Er zijn andere alternatieven, die minder moelijk zijn.
Het zou iets anders zijn als de mannelijke studenten konden oefenen op vrijwilligers van buitenaf, want daar loop je niet elke dag mee op de uni. Dit soort practica zijn mijns inziens niet bevorderlijk voor de student-medestudente- relatie.

En volgens mij is de RuG hierop een uitzondering.
Ik weet dat op de Erasmuc MC en de VU dit soort taferelen niet plaatsvinden. (de BH gaat er in ieder geval niet af.)

En ondertekenen, wtf?
Je gaat ten eerste al de mist in door te beweren dat het vinden van vrijwilligers van buitenaf minder moeilijk is dan oefenen op elkaar. Oefenen op elkaar is simpelweg kleren uit en beginnen, vrijwilligers van buitenaf aantrekken is moeilijk. Het is al een probleem om simulatiepatiënten te vinden voor gespreksoefening, laat staan om mensen te vinden die tegen betaling een borstonderzoek willen ondergaan.

Ten tweede ben je zelf geen geneeskundestudent, anders had je geweten dat geneeskundestudenten wel degelijk professioneel genoeg zijn om borstonderzoek op hun vrouwelijke medestudenten uit te voeren zonder de grenzen der betamelijkheid te overschrijden. Ook achteraf ontstaan er geen ongemakkelijke spanningen.

De RuG is geen uitzondering.

En wat is er zo vreemd aan het ondertekenen van een gedragscode bij een studie als deze? Ook met het oog op het niet te verwaarlozen aantal religieuze geneeskundestudenten is het goed dat studenten al vanaf dag één weten dat ze volledige participatie in het onderwijs niet kunnen weigeren op grond van bijvoorbeeld levensovertuiging.
  woensdag 17 juni 2009 @ 17:29:11 #93
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_70102797
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 17:10 schreef HuHu het volgende:

[..]

Voor de borstkast zitten bij een vrouw de borsten. De apex van je hart (die je kunt voelen) zit net onder de linkertepel. Je kunt je voorstellen dat het voelen van die apex bij een vrouw lastiger is dan bij een man. Maar ook mannen moeten daarop kunnen oefenen.

Je bedoelt linkerborst?
What lies in the shadow of the statue?
pi_70102991
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 17:29 schreef Ghazi het volgende:

[..]

Je bedoelt linkerborst?
Mijn anatomische kennis is niet perfect, maar ik dacht toch echt de tepel:
quote:
Alternately, it [de apex, HuHu] can be found about 4 cm below and 2 mm to the medial side of the left mammary papilla.
pi_70103111
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 16:24 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Jij hebt duidelijk nog nooit een fatsoenlijk hartonderzoek uitgevoerd.

Tevens wordt hier in Groningen het borstonderzoek op elkaar geoefend. Gaat ook nogal lastig als iedereen haar bh aan houdt.
Auscultatie, palpatie van de ictus en percussie van de hartgrens kan ook prima met BH aan.
pi_70103208
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 17:34 schreef HuHu het volgende:

[..]

Mijn anatomische kennis is niet perfect, maar ik dacht toch echt de tepel:
[..]
De hartgrootte/apex relateren aan de tepel is niet zo slim. Wel eens aan de bejaarde met hangende uiers gedacht?
pi_70103320
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 17:07 schreef Ghazi het volgende:

[..]



Ik vind dit een kwalijke zaak. Er zijn andere alternatieven, die minder moelijk zijn.
Het zou iets anders zijn als de mannelijke studenten konden oefenen op vrijwilligers van buitenaf, want daar loop je niet elke dag mee op de uni. Dit soort practica zijn mijns inziens niet bevorderlijk voor de student-medestudente- relatie.

En volgens mij is de RuG hierop een uitzondering.
Ik weet dat op de Erasmuc MC en de VU dit soort taferelen niet plaatsvinden. (de BH gaat er in ieder geval niet af.)

En ondertekenen, wtf?
Dat hebben we ook in Maastricht. Wij hebben zoiets ook aan het begin van het jaar moeten ondertekenen.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_70103410
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 17:38 schreef Repeat het volgende:

[..]

Auscultatie, palpatie van de ictus en percussie van de hartgrens kan ook prima met BH aan.
Gezien de positie van de apex moet doorgaans de linkerborst naar craniaal geduwd worden voor palpatie van de ictus. Onhandig tot onmogelijk met bh aan. Ook zit een bh in de weg bij auscultatie van de apex en eventueel van ICR 4 en 5 links.
  woensdag 17 juni 2009 @ 21:10:26 #99
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_70110691
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 17:28 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Je gaat ten eerste al de mist in door te beweren dat het vinden van vrijwilligers van buitenaf minder moeilijk is dan oefenen op elkaar. Oefenen op elkaar is simpelweg kleren uit en beginnen, vrijwilligers van buitenaf aantrekken is moeilijk. Het is al een probleem om simulatiepatiënten te vinden voor gespreksoefening, laat staan om mensen te vinden die tegen betaling een borstonderzoek willen ondergaan.
Oefeningen waarbij het ondergoed uit moet lijken me van een geheel andere orde dan wanneer het niet moet. In het laatste geval is er weinig bezwaar op aan te tekenen. (hoewel het voor Moslima's meestal een brug te ver is wanneer dat door het andere geslacht gedaan wordt ).
quote:
Ten tweede ben je zelf geen geneeskundestudent, anders had je geweten dat geneeskundestudenten wel degelijk professioneel genoeg zijn om borstonderzoek op hun vrouwelijke medestudenten uit te voeren zonder de grenzen der betamelijkheid te overschrijden. Ook achteraf ontstaan er geen ongemakkelijke spanningen.
Je hebt geen zicht op wat er buiten de lestijden gesproken en opgeschept wordt. Naast het gegeven dat veel van de geneeskunde-studenten later de fout in gaan (seksuele intimidatie tegen medeco's en collega's), als het al niet tijdens de opleiding gebeurt. Bron: medisch contact.
quote:
De RuG is geen uitzondering.
In de gedragscodes van het Radboud, Erasmuc MC en de VU staat dat de studente niet verplicht is om haar vrouwelijke borst als oefenmateriaal te laten gebruiken.
quote:
En wat is er zo vreemd aan het ondertekenen van een gedragscode bij een studie als deze? Ook met het oog op het niet te verwaarlozen aantal religieuze geneeskundestudenten is het goed dat studenten al vanaf dag één weten dat ze volledige participatie in het onderwijs niet kunnen weigeren op grond van bijvoorbeeld levensovertuiging.

Hoe gaan jullie op de RUG om met de honderden Saoedische meisjes en jongens?
What lies in the shadow of the statue?
  woensdag 17 juni 2009 @ 21:17:17 #100
206322 Seam
Pillz-E
pi_70110947
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 21:10 schreef Ghazi het volgende:

[..]

Oefeningen waarbij het ondergoed uit moet lijken me van een geheel andere orde dan wanneer het niet moet. In het laatste geval is er weinig bezwaar op aan te tekenen. (hoewel het voor Moslima's meestal een brug te ver is wanneer dat door het andere geslacht gedaan wordt ).
[..]

Je hebt geen zicht op wat er buiten de lestijden gesproken en opgeschept wordt. Naast het gegeven dat veel van de geneeskunde-studenten later de fout in gaan (seksuele intimidatie tegen medeco's en collega's), als het al niet tijdens de opleiding gebeurt. Bron: medisch contact.
[..]

In de gedragscodes van het Radboud, Erasmuc MC en de VU staat dat de studente niet verplicht is om haar vrouwelijke borst als oefenmateriaal te laten gebruiken.
[..]

Hoe gaan jullie op de RUG om met de honderden Saoedische meisjes en jongens?
Sorry hoor maar als je geen geneeskundestudent bent kun je onmogelijk gegronde kritiek geven
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')