abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71702949
Ik heb meteen maar Persona 3 FES besteld. Spel krijgt ook geweldige kritieken en ik kan me goed voorstellen dat ik over 1 jaar weer zin heb in een Persona game, zeker als goede JRPG's op de huidige consoles schaars blijven.

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 09:07:49 #77
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_71702961
Fes heb ik hier ook liggen maar zit nog steeds in plastic so many games so little time

[ Bericht 0% gewijzigd door wdn op 08-08-2009 09:26:22 ]
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_71707973
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 09:05 schreef Strolie75 het volgende:
Ik heb meteen maar Persona 3 FES besteld. Spel krijgt ook geweldige kritieken en ik kan me goed voorstellen dat ik over 1 jaar weer zin heb in een Persona game, zeker als goede JRPG's op de huidige consoles schaars blijven.

[ afbeelding ]
Ookal is de gameplay een stapje terug vind ik de verhaallijn beter. Het is zeker geen miskoop, zelfs als je deze pas over een jaar zou spelen.
pi_71751949
Podverdorrie, de eindbaas van Persona 4 is frustrerend moeilijk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kom redelijk ver, maar soms doet hij 2 aanvallen achter elkaar waardoor mijn hoofdpersoon doodgaat. Frustrerend, zeker omdat je de voorafgaande baas dan ook nog een keer moet doen.
  maandag 10 augustus 2009 @ 08:40:46 #80
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_71752024
Mind charge --> guard.

FYI soms magtie ook nog 3x ook
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_71861774
Inmiddels gelukt. Ik had wat krachtigere persona's met veel buff spells aangemaakt en toen ging het in 1x goed.

Kerst doorgebracht met Rise en nu van iedereen aan het afscheid nemen.
pi_71895539
Ik zit in Persona 4 na 71:56 uur spelen nu eindelijk bij de echte eindbaas. Nu heb ik een stelregel dat ik mijn sterkste heal-potions altijd bewaar voor de eindbaas (bijvoorbeeld de megalixers in Ninja Gaiden). In dit geval zijn dit de zogenaamde Soma's. Deze healen je hele party en vullen meteen de SP aan. Nu bleek de een eerdere eindbaas toch niet de echte einbaas te zijn (typisch JRPG). Nu ben ik bij de echte eindbaas en die bestaat uit 2 stages (typisch JRPG) en na het eerste stage is mijn SP op. Ik kan deze dus niet meer aanvullen voor de tweede stage en wordt daar vrij snel gedood.

Nu begrijp ik uit FAQ's dat er in Heaven een ring verkregen kan worden waarmee je maar de helft van de SP consumeert. Nu eerst een vroege dungeon doen om wat chest keys te verzamelen, en dan ga ik Heaven nog maar eens doorlopen voor die ring. Hopelijk vind ik onderweg nog een soma.
pi_71899594
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 08:46 schreef Strolie75 het volgende:
Ik zit in Persona 4 na 71:56 uur spelen nu eindelijk bij de echte eindbaas. Nu heb ik een stelregel dat ik mijn sterkste heal-potions altijd bewaar voor de eindbaas (bijvoorbeeld de megalixers in Ninja Gaiden). In dit geval zijn dit de zogenaamde Soma's. Deze healen je hele party en vullen meteen de SP aan. Nu bleek de een eerdere eindbaas toch niet de echte einbaas te zijn (typisch JRPG). Nu ben ik bij de echte eindbaas en die bestaat uit 2 stages (typisch JRPG) en na het eerste stage is mijn SP op. Ik kan deze dus niet meer aanvullen voor de tweede stage en wordt daar vrij snel gedood.

Nu begrijp ik uit FAQ's dat er in Heaven een ring verkregen kan worden waarmee je maar de helft van de SP consumeert. Nu eerst een vroege dungeon doen om wat chest keys te verzamelen, en dan ga ik Heaven nog maar eens doorlopen voor die ring. Hopelijk vind ik onderweg nog een soma.
Ik heb soma's nog nooit gebruikt in P4.
Later in het spel val je meer aan met Physical skills dan dat je Magic gebruikt.
Alleen Yukiko had bij mij wel eens problemen dat ze bij een boss fight door al haar SP heen was.
Mijn MC had als rol om de bosses te debuffen en backup healer.
Yosuke en Kanji gebruikten Brave Blade en Primal Force en soms een keer een party buff om mijn evasion en attack power te verhogen.
Yukiko was er natuurlijk voor om je party in top conditie te houden.

Je moet gewoon verstandig met je SP omgaan en dit niet nutteloos gaan gebruiken.
De Chakra Ring heb ik aan Yukiko gegeven omdat zij toch het meeste SP verbruikt in een gevecht.

Heb je trouwens een Persona met Debilitate?
Dit maakt de laatste paar boss fights een stuk makkelijker.
Je kunt natuurlijk ook een Yoshitsune fusen en die lvlen tot ze Haso Tobi krijgt, maar hiermee is elk gevecht een grap.
pi_71901945
Als je van plan bent om magic te gebruiken met MC is het mssn het handigst om een persona te levellen/fusen met de skill spell master, die skill halveert de hoeveelheid MP die nodig is voor een spell nl(volgensmij kan je die zelfs combineren met chackra ring zodat MC maar 25% van zn SP gebruikt in het geval van spells) , anders zijn de tips van torn_machina idd aan te raden.
pi_71912681
Holy fuck! Na 3x proberen eindelijk de eindbaas van Persona 4 verslagen en daarmee het spel uitgespeeld. Was werkelijk episch en het meest uitdagende eindgevecht wat ik ooit bij een JRPG heb meegemaakt! In tegenstelling tot een Final Fantasy draaide het deze keer niet om als een gek beuken met je uberlevelde characters. Nee, je moet taktiek gebruiken en alle skills inzetten die je gedurende het spel heb geleerd! Prachtig!

Wel terugkijkend hoor...bij de 2e keer doodgaan vloog de controler door de kamer.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:43:08 #86
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_71978313
over persona gesproken
er komt nog een remake uit op de PSP ^^
http://www.sankakucomplex(...)3-portable-unveiled/
je speelt nu als vrouw ipv man als main changexD
pi_71979734
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 13:43 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
over persona gesproken
Eigenlijk kijk ik meer uit naar de volgende SMT voor de DS, namelijk Shin Megami Tensei: Strange Journey.
pi_71985153
Wie is er ook nieuwsgierig naar de nieuwe Jak & Daxter game die dit jaar uitkomt? ^_^
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_71985175
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 13:43 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
over persona gesproken
Kut...net deel 3 voor de PS2 besteld.
pi_71985815
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 17:50 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Kut...net deel 3 voor de PS2 besteld.
Ach deel 3 is ook zeer goed te doen , ook een van de meest memorabele eindes die ik in een videogame ben tegen gekomen (van the journey(persona 3) tenminste, the answer (FES exclusive) moet ik eilk nog mee bezig, maar aangezien daar geen dating sim gedeelte in zit heb ik het op een laag pitje geschoven).
pi_72109051
Woehoe! Als enorme laatbloeier nu maar een PS2 gekocht. Voor 100euro kon ik hem niet laten liggen..
  maandag 24 augustus 2009 @ 20:33:25 #93
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_72121385
ps3 is net opgehaald

nu eindelijk beginnen aan Roque galaxy
Toch een week niks anders te doen
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_72124532
Trailer van Persona 3 voor de PSP

pi_72126169
Binnenkort maar weer is verder met Disgea:Hour of Darkness… ook al 4 jaar niet aangeraakt en me enigste niet uitgespeelde Ps2 spel
done.
pi_72126880
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 22:04 schreef Strolie75 het volgende:
Trailer van Persona 3 voor de PSP

ik vind de eerste van persona 3 nog het tofste, alhoewel de remix die ze voor fes gemaakt hebben ook wel aardig is.

zondag 30 augustus 2009 @ 15:23:46 #97
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_72281243
ik heb overigens maar besloten Digital Devil Saga vanaf het begin op te pakken, zit al te lang in mn backlog om nog te negeren.
pi_72344075
Gisteren begonnen aan Persona 4 Ondanks dat je wel erg weinig echt kunt doen de eerste 2 uurtjes, vind ik het leuk, en heb nu al zin in vanavond om verder te gaan
  zaterdag 5 september 2009 @ 17:41:14 #99
255013 Wanda_de_Panda
Kick ass and chew bubblegum
pi_72465504
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 20:33 schreef Deacon_Tigra het volgende:
ps3 is net opgehaald

nu eindelijk beginnen aan Roque galaxy
Toch een week niks anders te doen
Dat spel is echt vt ook al ben ik er nog niet erg ver in gekomen.
Ik speel nu weer een beetje FF9
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9Ed50mZ6464&feature=channel_page[/youtube]
  zaterdag 5 september 2009 @ 17:57:15 #100
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_72465976
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 16:08 schreef DSGamer het volgende:
Gisteren begonnen aan Persona 4 Ondanks dat je wel erg weinig echt kunt doen de eerste 2 uurtjes, vind ik het leuk, en heb nu al zin in vanavond om verder te gaan
Wil er in een rustige periode ook eens aan gaan beginnen!
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')