sweetquote:Op maandag 7 september 2009 21:27 schreef CecilBDemented het volgende:
heb mijn girl een ps2 gegeven met rogue galaxy en kingdom hearts en nu is ze er niet meer achter vandaan te slaanze is zo blij
Shin Megami Tensei games zijn meestal toch de moeite waard om te spelen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 11:23 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Ben al een tijdje op weg met digital devil saga, denk dat ik ong op de helft van het eerste deel zit best vermakelijke game met een toffe setting
Ben eilk nog maar bij een boss gameover gegaan vanwege Mudo, voor de rest is het idd pittig maar kon ik in 9 van de 10 gevallen in de eerste beurt bij een ambush vluchten omdat ik een van mijn characters standaard met de quick escape skill equipped heb.quote:Op vrijdag 18 september 2009 12:40 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Shin Megami Tensei games zijn meestal toch de moeite waard om te spelen.
Ik vond de soundtrack ook erg tof voor dit spel.
Al een paar keer trouwens een game over gehad doordat je party geambushed werd?
Met een beetje pech krijg je niet eens de kans om je te verdedigen, omdat de monsters je weakness raken of geluk hebben met critical hits en zo extra press turns krijgen.
Dit gebeurde mij vooral als je naar een nieuwe dungeon ging met onbekende monsters.
Bij elke encounter maar hopen dat je niet nog een nieuw soort monster tegenkwam die je er even flink van langs gaf.
Vaag, ik heb hier helemaal geen last van gehad.quote:Op zondag 20 september 2009 00:23 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Ik weet trouwens niet of het een glitch is ofzo, maar ik ben in DDS nu al drie gebieden tegengekomen waar ik gewoon een freeze krijg als ik mn stats/mantra wil bekijken.
Ik denk dat het niet aan de PS2 ligt, aangezien het tot nu toe maar in drie specifike gebieden is voorgekomen, als ik buiten deze gebieden mn status/mantra opvraag loopt ie nooit vast.quote:Op zondag 20 september 2009 13:55 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Vaag, ik heb hier helemaal geen last van gehad.
Kan het ook niet aan je PS2 liggen dat de laser niet 100% meer werkt?
Ook al het schijfje schoongemaakt?
Noem eens een aantal plekken.quote:Op zondag 20 september 2009 13:58 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Ik denk dat het niet aan de PS2 ligt, aangezien het tot nu toe maar in drie specifike gebieden is voorgekomen, als ik buiten deze gebieden mn status/mantra opvraag loopt ie nooit vast.
In de vanguards base voordat ik skills had (dacht dat het een bug was), in de citadel ergens en nu in de shvadisthana waterways in het gedeelte waar de eerste large karma terminal zit.quote:Op zondag 20 september 2009 14:06 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Noem eens een aantal plekken.
Gebeurde dit vaak voor een boss fight of gewoon middenin een dungeon?
Raar, ik kan mij namelijk niet herinneren dat ik last heb gehad van vastlopers bij dit spel.quote:Op zondag 20 september 2009 14:09 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
In de vanguards base voordat ik skills had (dacht dat het een bug was), in de citadel ergens en nu in de shvadisthana waterways in het gedeelte waar de eerste large karma terminal zit.
Als lupa die gast is die zich transformeert in een cerebrus en daarna weg loopt wel jaquote:Op zondag 20 september 2009 14:24 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Raar, ik kan mij namelijk niet herinneren dat ik last heb gehad van vastlopers bij dit spel.
Zit je nu trouwens in die dungeon waar je Lupa, leider van de Wolves, moet vinden?
Die boss battle was best leuk.
In beide gevallen zul je in het verhaal gezogen worden, het grootste verschil is dat dat bij P4 al binnen een uurtje of 5 gebeurd, terwijl je bij P3 pas ergens op de helft belangrijke antwoorden waardoor je het spel ook echt uit wil gaan spelen.quote:Op woensdag 23 september 2009 17:54 schreef KeyzerSoze het volgende:
Ik heb nog nooit een Persona game gespeeld en ben van plan om daar verandering in te brengen. Zal ik voor Persona 3 FES gaan of voor Persona 4? Wat ik belangrijk in een RPG vind zijn:
- Het verhaal (Het moet verrassend blijven en ik wil het spel ingezogen worden. FFXII deed dat te weinig bij mij. Ik wil een reden hebben om door te gaan met mijn quest.)
Aangezien het in beide gevallen een combinatie tussen een dating sim en een RPG is, zul je veel te weten krijgen over de personages in het spel en de problemen die ze ervaren, bij deel 4 mssn net iets meer dan deel 3 aangezien de helft van je S.links uit personages van je team bestaat, terwijl je in deel drie alleen de vrouwelijke personages van je team kan 'daten', daar staat dan wel weer tegenover dat ik een aantal van die s.linksin 3 een stuk interessanter vond dan in deel 4(maar dat zou heel goed een persoonlijke mening kunnen zijn.quote:- Characters met ontwikkeling, diepgang, emotie en backstory
De sfeer in deel 3 is veel donkerder en de muziek in deel 3 is meer een geheel, je zult vaak denken dat je het al eerder gehoord hebt maar op het moment dat je het terugluisterd is het toch net iets anders. De tekenstijl is vergelijkbaar alleen zul je graphisch gezien wel merken dat deel 3 bijna 2 jaar ouder is.quote:- De totale sfeer (setting, muziek, stijl etc.)
In SMT games zijn battles over het algemeen geen routine klusjes, het gaat er in de meeste gevallen puur om om de zwakheden van de enemys uit te buiten, in dit opzicht is de Persona serie als je het vergelijkt met andere SMT titels een van de toegankelijkere, afgezien van dat je game over gaat als MC door een critical of OHKO spell geraakt word.quote:- Battles moeten leuk en uitdagend zijn. (moet geen routinematige klusjes worden)
De MMO van SMT was ook gewoon ruk.quote:Op woensdag 23 september 2009 19:09 schreef KeyzerSoze het volgende:
Thanks voor de heldere uitleg. Behalve SMT online heb ik nog nooit een andere SMT gespeeld. Vond het gegeven van demons summonen wel interessant.
In ieder geval denk ik dat ik voor P4 ga!
nee, daar heb je een PSX memcard voor nodig.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:35 schreef Slayage het volgende:
kan je nou eig. ps1 games saven op een memory card van de ps2?
iemand eentje in de aanbieding voor mij dan?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:37 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
nee, daar heb je een PSX memcard voor nodig.
ik niet iig, heb al mn ff saves op mn enig officiele staanquote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:38 schreef Slayage het volgende:
[..]
iemand eentje in de aanbieding voor mij dan?
Het is sowieso niet aan te raden om psp ports op de PS2 te spelen, de besturing is in bijna alle gevallen gewoon te verneukt om nog leuk te zijn.quote:Op zondag 29 november 2009 23:43 schreef wolfrolf het volgende:
Wat een ongelooflijk KUT spel is Jak & Daxter: The Lost Frontier![]()
![]()
![]()
![]()
Ze hebben volgens mij het spel voor de PSP gemaakt, en daarna zo ongeveer het spel 1 op 1 gepoort naar de PS2.
Wat een bagger graphics en matige besturing. Je kan de camera niet eens fatsoenlijk tilten bijvoorbeeld. Wat een miskoop. 25 euro naar de haaien.
Een belediging voor de formidabele trilogie van Naughty Dog. Ik hoop echt HEEL erg dat ND met de Uncharted 2 engine een mega gruwelijke nieuwe J&D game zullen maken voor de PS3.![]()
![]()
High Impact Games
![]()
![]()
heg er entje geregeld hier op fok, ben u bezig met silent hillquote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:39 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
ik niet iig, heb al mn ff saves op mn enig officiele staan
heb geen psp, heb daarom silent hill origins voor de ps2 gehaald, hoop dat de besturing wel te doen is danquote:Op maandag 30 november 2009 00:43 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Het is sowieso niet aan te raden om psp ports op de PS2 te spelen, de besturing is in bijna alle gevallen gewoon te verneukt om nog leuk te zijn.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:18 schreef Strolie75 het volgende:
Persona 4 in stripvorm
[ afbeelding ]
http://hiimdaisy.livejournal.com/26044.html
Is het qua verhaal aan te raden om eerst Persona 3 te spelen en dan pas Persona 4? Of staan de verhalen los van elkaar?quote:Op woensdag 23 september 2009 18:22 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Beide delen hebben dat, de gameplay van deel 4 is alleen stukken beter, je kan alle characters in battle besturen(bij deel 3 alleen de hoofdpersoon), de stijl van de dungeons zijn afwisselender, en je teammaten leren naarmate het spel vorderd skills om gerichte OHKO's te voorkomen(in beide delen ga je game over als de MC zn HP kwijt is). Persoonlijk vind ik het verhaal van deel 3 toffer, maar het verhaal komt ook een stuk langzamer op gang.
[..]
In beide gevallen zul je in het verhaal gezogen worden, het grootste verschil is dat dat bij P4 al binnen een uurtje of 5 gebeurd, terwijl je bij P3 pas ergens op de helft belangrijke antwoorden waardoor je het spel ook echt uit wil gaan spelen.
[..]
Aangezien het in beide gevallen een combinatie tussen een dating sim en een RPG is, zul je veel te weten krijgen over de personages in het spel en de problemen die ze ervaren, bij deel 4 mssn net iets meer dan deel 3 aangezien de helft van je S.links uit personages van je team bestaat, terwijl je in deel drie alleen de vrouwelijke personages van je team kan 'daten', daar staat dan wel weer tegenover dat ik een aantal van die s.linksin 3 een stuk interessanter vond dan in deel 4(maar dat zou heel goed een persoonlijke mening kunnen zijn.
[..]
De sfeer in deel 3 is veel donkerder en de muziek in deel 3 is meer een geheel, je zult vaak denken dat je het al eerder gehoord hebt maar op het moment dat je het terugluisterd is het toch net iets anders. De tekenstijl is vergelijkbaar alleen zul je graphisch gezien wel merken dat deel 3 bijna 2 jaar ouder is.
[..]
In SMT games zijn battles over het algemeen geen routine klusjes, het gaat er in de meeste gevallen puur om om de zwakheden van de enemys uit te buiten, in dit opzicht is de Persona serie als je het vergelijkt met andere SMT titels een van de toegankelijkere, afgezien van dat je game over gaat als MC door een critical of OHKO spell geraakt word.
Ookal zullen deze ervaringen mssn overkomen als dat P3 beter lijkt dan P4 , is P4 gameplaywise een stuk vriendelijker en ook beter aan te raden als je nog nooit een SMT titel gespeeld hebt.
verhalen staan los van elkaar, afgezien van een kleine cameo van een paar subplot characters die verder ook niks met het verhaal van 4 doen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:45 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Is het qua verhaal aan te raden om eerst Persona 3 te spelen en dan pas Persona 4? Of staan de verhalen los van elkaar?
Op de PS3...zou mooi zijn.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:20 schreef torn_Machina het volgende:
Ik zit eigenlijk meer te wachten op een Persona 5 aankondiging.
Geruchten waren dat de serie ws multiplatform gaat, voorzover ik het toen heb gelezen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:20 schreef torn_Machina het volgende:
Ik zit eigenlijk meer te wachten op een Persona 5 aankondiging.
Nog meer content?,in P3 FES kostte the journey me al zo'n 80 uur op de eerste playtrough en de extra content die daar al bij zat tov persona 3 was al een extra epiloog(the answer) die zo'n 25-35 uur in beslag neemt.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:18 schreef Strolie75 het volgende:
Ik zou wel wachten op Persona 3 Portable.
Komt deze zomer uit in de V.S. met allerlei geile extra content.
Thxquote:Op zondag 21 maart 2010 17:14 schreef Strolie75 het volgende:
Zoveel...
Yakuza 1 & 2
The Mark of Kri
Final Fantasy X en XII
Persona 4
Metal Gear Solid 3
Op Rpg gebied komen er deze nog bijquote:Op zondag 21 maart 2010 16:07 schreef Stephan1237 het volgende:
Grote schop. Ik wil me helemaal op de PS2 gaan storten, heb wel een Xbox 360 maar ik zit de hele tijd te denken aan de PS2 + de games.
Welke games mis ik volgens jullie?
Bedankt, genoeg keuze tot nu toequote:Op zondag 21 maart 2010 17:31 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Op Rpg gebied komen er deze nog bij
Disgaea 1 + 2
Makai Kingdom
Phantom Brave
La Pucelle Tactics
Soul Nomad and the World Eaters
Kingdom Hearts 1 + 2
Digital Devil Saga 1+2
Devil Summoner
Shin Megami Tensei: Lucifers Call
Shadow Hearts 1+2+3