abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 juni 2009 @ 12:00:31 #151
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_70247873
Nou ik was gewoon ter plekke uit mn stekker gegaan hoor Seilram. Wat een opmerking.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_70248029
Het is wel weer een Mars-Venus verhaal als ik het zo lees. Zo herkenbaar ook hier. Ik was ook ter plekke uit mijn stekker gegaan overigens
ti amo più di ieri ma meno di domani
  Redactie Frontpage maandag 22 juni 2009 @ 12:17:18 #153
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_70248307
Heel herkenbaar , ook al hebben we hier geen ps2

Hier echt een trotse moeder, mijn knulletje doet het gewoon zo goed en laat me echt elke dag stralen. Ook al voel ik me regelmatig hondsberoerd door deze zwangerschap, hij krijgt het voor elkaar om mama aan het lachen te krijgen en lekker te komen knuffelen als het even niet zo lekker gaat
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_70299464
Kent iemand dit? (O en een sonde is gewoon een slangetje; Vlamingen he...)
Quote uit een mailtje van lief:
quote:
Vandaag is B weer niet aangekomen en we moeten maatregelen treffen. Gaat van een sonde verbonden aan een flesje, bijsteken naast de tepel; tot een soort spuitje wat je tegen de onderlip zet met een giet kuiltje na elke voeding…
Eigenlijk is voor mij al langer duidelijk dat hij eerst tien slokken super goed doet en zich daarna laat bedienen (ik stimuleer mijn klieren en het spuit in zijn mond, hij moet alleen maar slikken). Dus of is hij uitgeput van zuigen na 1/5de van de voeding of misschien lui. Elke keer is het een gevecht om hem wakker te houden. Resultaat is in alle geval dat hij niet genoeg krijgt.
Ook duurt een voeding bijna een uur. Daarna zo ik dan nog moeten gaan afkolven om bij te geven. Dus ik ben 1u15min bezig per voeding. Dat gaat niet.
Daarom heb ik besloten om elke keer af te kolven en het via een (borstvormig) flesje te geven. Hij krijgt zo wat hij nodig heeft, het komt op zijn tempo waardoor hij niet uitgeput raakt en ik kom ook aan mijn rust toe. Ik zie voor niemand geen nadelen… behalve dat de publieke opinie er misschien anders over denkt. Mogelijks kan ik later (over een paar dagen, paar keer per dag) toch nog weer gewoon de borst geven, maar hoogstwaarschijnlijk niet meer… so be it. Er valt een groot pak van mijn schouders nu. Ook kan ik dan eventueel eens de voeding aan iemand anders over laten, al wil ik dat mama/kindje moment liefst altijd zelf doen. Ook al omdat ik aan intimiteit inboet door het flesje.
Ik lees altijd dat borstvoeding altijd genoeg is, maar kennelijk kan het dus ook zo zijn dat het kindje zelf niet genoeg binnenslobbert? Hij begint inderdaad altijd heel wild (vooral met het zoeken, echt met zijn hoofdje heen en weer slaan) en begint dan enthousiast te slobberen, maar het houdt inderdaad heel snel op. Ik dacht dat hij misschien gewoon van de kleine porties was, maar ja, dat gaat dan natuurlijk wel heel erg lang duren als hij steeds maar een minuutje effectief slobbert.

Enerzijds vind ik het heel sneu voor haar dat ze nu niet zelf meer kan voeden (in ieder geval voorlopig), maar anderzijds ben ik super opgelucht dat ze zegt dat er een last van haar schouders is gevallen. Hopelijk krijgt ze nu weer wat rust, zowel lichamelijk als psychisch. Als ze maar weet dat hij genoeg voeding krijgt, is dat weer een heel belangrijk zorgpunt minder.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_70299629
Komt mij wel bekend voor, hierdoor had ik L de eerste 2 maanden zo'n 12 uur per dag aan de borst. En dan kreeg hij wel genoeg.

Maar het is behoorlijk slopend.
pi_70300072
Mijn zoontje kreeg ik ook niet goed aan de borst, hij probeerder wel te happen, maar dat wilde gewoon niet goed. En de keren dat het lukte was het een paar slokken en liet hij weer los.
Chris is na de geboorte ook teveel afgevallen. Meer dan 10%, en wat bijbehorende verschijnselen (lichte uitdroging, geel zien, suffig)
Toen ben ik gaan kolven en die voeding kreeg hij dan, aangevuld met kunstvoeding. Helaas lukte het daarna ook niet hem aan de borst te krijgen. En met kolven is het niet gelukt om de productie goed op gang te krijgen. Ik heb wel een aantal weken borstvoeding en kunstvoeding samen gegeven. Dus hij heeft in ieder geval iets van mijn melk binnen gekregen. En op de kunstvoeding is het nu ook een gezonde knul.

Het luchtte bij mij op dat hij in het ziekenhuis in ieder geval zoveel voeding kreeg dat hij kon groeien. Na 1,5 dag mocht hij ook alweer mee naar huis. Het kolven had ik misschien nog iets eerder kunnen stoppen, zoveel productie was het de laatste 2a3 weken niet meer. Maar toch voelt het zo goed.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 20:08:27 #157
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70300161
Pandorah, dit kan je beter in het borstvoedingstopic posten. Daar zitten de experts en het houdt dit topic een klein beetje on-topic. Whatever that is.
Borstvoeding deel 54
pi_70300301
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 20:08 schreef Brighteyes het volgende:
Pandorah, dit kan je beter in het borstvoedingstopic posten. Daar zitten de experts en het houdt dit topic een klein beetje on-topic. Whatever that is.
Borstvoeding deel 54
Sorry... Er zijn ook zo veel topics hier...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  dinsdag 23 juni 2009 @ 22:27:35 #159
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70306114
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 20:11 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Sorry... Er zijn ook zo veel topics hier...
Oh joh, daar hoef je geen sorry voor te zeggen!
  † In Memoriam † dinsdag 23 juni 2009 @ 22:36:13 #160
37843 lady-wrb
kortaf
pi_70306471
ik ben moe
heb twee dagen gewerkt op de afdeling waar een collega is overleden.
het was zwaar. zowel geestelijk als lichamelijk.
maar wel fijn. we konden goed met elkaar praten.
pi_70308501
Lady

Hoe een beginnende mama kun je zijn?

Echt dom, Kobus was vandaag en gister zo huilerig en wilde alleen maar bij papa of mama zijn. We dachten dat het door de spruw kwam. Hij was ook wat warmer dan normaal. Nog net geen verhoging.

Dus ik me vreselijk op vreten en een afspraak bij de dokter gemaakt.
Vanmiddag daar naar toe, en ja dat is spruw, en verder kan ik niks vinden.

Vanavond zegt P. volgens mij heeft hij nog honger. Drinkt Kobus zo nog 25 cc weg.

Gewoon honger

Zometeen maar even wat meer kolven dus.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 23 juni 2009 @ 23:23:20 #162
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_70308503
Heftig Lady! Wel fijn dat je het hebt kunnen delen met je collega's!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 23 juni 2009 @ 23:28:13 #163
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_70308697
Oeke volgens mij voel je dingetjes dus al heel goed aan! Is toch gaaf!

Ladywrb... wat naar om er zo mee geconfronteerd te worden.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_70315740
Hier is het even dik wennen. Jesse is nu 5 dagen oud en kan soms tot het hysterische huilen. Dat is wel heel moeilijk hoor. Afgelopen nacht ging dan wel goed maar smiddags had hij nergens zin in. pfff ik hoop dat het snel beter word
  woensdag 24 juni 2009 @ 10:46:02 #165
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_70315947
En hoe is het met de moeder TheFrankey? Ook kraamtranen?
I'm so glamourous I piss glitter!
  Redactie Frontpage woensdag 24 juni 2009 @ 10:47:13 #166
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_70315988
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:40 schreef TheFrankey het volgende:
Hier is het even dik wennen. Jesse is nu 5 dagen oud en kan soms tot het hysterische huilen. Dat is wel heel moeilijk hoor. Afgelopen nacht ging dan wel goed maar smiddags had hij nergens zin in. pfff ik hoop dat het snel beter word
Krampjes? Zo ja, dan heb je daar middeltjes voor die kunnen helpen Hoe is je vrouw eronder?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_70318102
Met Petra is alles goed. Gisteravond had ze bijhoorlijk kraamtranen. Overal ging ze van huilen. Ze mocht weer een kado uit het kraamkado van haar en mijn ouders uitpakken en zelfs dat ging gepaard met stevige tranen!

Misschien heeft hij wel krampjes, maar het is ook wel eentje die veel wil eten en nog niet veel regelmaat heeft in het eten. Hij weegt 4200 graag bij geboorte, is afgezakt naar 4000 en nu alweer 4200 dus dat gaat wel goed.

Maar veel honger vermoeden wij, en hij heeft een flinke bult op zijn hoofd van de bevalling. Misschien dat haar daar ook nog last van heeft. In badje word hij rustig, van drinken en aan de borst ook. Maar luier en aankleden brrrr berg je maar.
pi_70326097
Tess vind luiers en aankleden ook niet leuk... dan is het gegarandeerd huilen.

Ik vloei niet meer! De grote tenten kunnen de kast weer in En vanmorgen kon ik gewoon weer en broek van mezelf aan oke oke, hij zat nog ietsje te strak, maar toch...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_70326508
Ik weet niet of het wel goed gaat hier, ik hoorde een kraai buiten en ik schrok op omdat ik dacht dat het de babyfoon was Seb zit op het KDV...
pi_70326547
whaha Estrys, volgens mij ben je een beetje confusé
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_70326849
of last van een coup de soleil
pi_70337397
Hee wat fijn dat het vloeien al gestopt is Vicky! Ik dacht dat het veel langer duurde...
Hier valt het echt wel mee trouwens met het vloeien gelukkig...
Weet iemand trouwens hoe het precies zit met die stuwing? Ik heb nu echt super boobs (ik vind ze écht gaaf! ) en ze zijn wel een beetje gevoelig, maar doen niet echt zeer ofzo... Komt dat dan nog, of heb ik gewoon mazzel en is dit alles?
We hebben sinds vandaag een nieuwe kraamverzorgster. De vorige was echt zo leuk, maar deze Ze bedoelt het vast heel lief (en ze maakte een hele lekkere fruit coktail voor me ), maar we vinden haar allebei echt wel heel irritant... zo jammer dat de vorige niet gewoon kon blijven...
Ooh, en kraamtranen.. wanneer komt dat? Ik merk nog niks... (zit echt een beetje te wachten haha!)
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_70337993
haha Tessie, dat je daar op zit te wachten...laat maar mooi aan je voorbij gaan als het even kan
Bij mij kwam de stuwing tegelijk met de kraamtranen, op de 5e dag. Die was echt zo gezellig....
En toen ook nog die dag 3 keer visite....die laatste hebben we toen afgebeld, ik wilde alleen nog maar MIJN MAMA!!!! whahaha

Nu gaat er op de 5e dag bij voorbaat een streep door de agenda
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_70338003
Vicky, wat fijn!

Hier vloei ik nog een beetje... Maar lang zo veel niet meer.

Tessie, die kraamtranen kwamen bij mij op dag 5 en het waren er niet heel veel. Maar ik was wel heel wiebelig en onzeker. Vooral door alle BV problemen.
Maar je hoeft geen tranen te hebben geloof ik.

Deze moeder is zo trots op haar jongetje. Hij is zo lekker rustig en vrolijk. Iedereen die op bezoek komt wordt goed bekeken en mag hem even vasthouden. Hij vind het allemaal wel gezellig geloof ik.
Maar het liefst van alles ligt hij de hele dag bij mama op de borst. En dan lang en veel elkaar aankijken.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_70338318
Oh dag 5... hangt ervanaf hoe je telt (is de dag van de geboorte dag 1 of dag 0?), want dan komt het dus misschien morgen nog.... (en dan is mijn Lief jarig!)
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')