Ik lees altijd dat borstvoeding altijd genoeg is, maar kennelijk kan het dus ook zo zijn dat het kindje zelf niet genoeg binnenslobbert? Hij begint inderdaad altijd heel wild (vooral met het zoeken, echt met zijn hoofdje heen en weer slaan) en begint dan enthousiast te slobberen, maar het houdt inderdaad heel snel op. Ik dacht dat hij misschien gewoon van de kleine porties was, maar ja, dat gaat dan natuurlijk wel heel erg lang duren als hij steeds maar een minuutje effectief slobbert.quote:Vandaag is B weer niet aangekomen en we moeten maatregelen treffen. Gaat van een sonde verbonden aan een flesje, bijsteken naast de tepel; tot een soort spuitje wat je tegen de onderlip zet met een giet kuiltje na elke voeding…
Eigenlijk is voor mij al langer duidelijk dat hij eerst tien slokken super goed doet en zich daarna laat bedienen (ik stimuleer mijn klieren en het spuit in zijn mond, hij moet alleen maar slikken). Dus of is hij uitgeput van zuigen na 1/5de van de voeding of misschien lui. Elke keer is het een gevecht om hem wakker te houden. Resultaat is in alle geval dat hij niet genoeg krijgt.
Ook duurt een voeding bijna een uur. Daarna zo ik dan nog moeten gaan afkolven om bij te geven. Dus ik ben 1u15min bezig per voeding. Dat gaat niet.
Daarom heb ik besloten om elke keer af te kolven en het via een (borstvormig) flesje te geven. Hij krijgt zo wat hij nodig heeft, het komt op zijn tempo waardoor hij niet uitgeput raakt en ik kom ook aan mijn rust toe. Ik zie voor niemand geen nadelen… behalve dat de publieke opinie er misschien anders over denkt. Mogelijks kan ik later (over een paar dagen, paar keer per dag) toch nog weer gewoon de borst geven, maar hoogstwaarschijnlijk niet meer… so be it. Er valt een groot pak van mijn schouders nu. Ook kan ik dan eventueel eens de voeding aan iemand anders over laten, al wil ik dat mama/kindje moment liefst altijd zelf doen. Ook al omdat ik aan intimiteit inboet door het flesje.
Sorry... Er zijn ook zo veel topics hier...quote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:08 schreef Brighteyes het volgende:
Pandorah, dit kan je beter in het borstvoedingstopic posten. Daar zitten de experts en het houdt dit topic een klein beetje on-topic. Whatever that is.
Borstvoeding deel 54
Oh joh, daar hoef je geen sorry voor te zeggen!quote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:11 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Sorry... Er zijn ook zo veel topics hier...
Krampjes? Zo ja, dan heb je daar middeltjes voor die kunnen helpenquote:Op woensdag 24 juni 2009 10:40 schreef TheFrankey het volgende:
Hier is het even dik wennen. Jesse is nu 5 dagen oud en kan soms tot het hysterische huilen. Dat is wel heel moeilijk hoor. Afgelopen nacht ging dan wel goed maar smiddags had hij nergens zin in. pfff ik hoop dat het snel beter word
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |