Misschien een voordeel dat ik al 2 koters heb dus al menig lijstje heb gezien en afgevinkt. Een jongens naam waren we al heel snel uit en de meisjesnamen werden we het niet over eens. Wilden wel iets Keltisch maar konden niet de juiste naam vinden tot ik een boek haalde bij de bieb en daar stond een lijst met namen van priesteressen van het eiland Avalon. Aangezien onze dochter ook een naam van die lijst heeft vonden we het passend een 2e meid ook een naam van die lijst te geven.quote:Op donderdag 25 juni 2009 11:16 schreef CalamityJane het volgende:
[..]
Nu al? Jij bent toch even ver als ik...? Wij hebben nog helemaal geen naam. Petje af, hoor.
Ik heb ook een erg alternatieve spelling voor mijn dochters naam.quote:Op donderdag 25 juni 2009 15:38 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Gefeliciteerd met je neefje oh-oh.
Gisteren stond ik in de file bij de rotonde, omdat ze onkruid aan het verwijderen waren op en naast de middenberm.
Trotse papa plakte een groot plastic ding op het raam van de huiskamer, ter ere van de geboorte van zijn dochter: Lisz.
* Sjeekie_Beekie houdt nog steeds niet zo van alternatieve spellingswijzen.
Zwaantje... 't is vreselijk idd. Vroeger kwam de naam echter veel vaker voor.quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:12 schreef Takkembah het volgende:
In de hoop inspiratie op te doen voor meisjesnamen heb ik net even van het SVB de lijst ban vorig jaar gedownload, maar wat staan daar een idiote namen in....
Zwaantje (4x)
Zusje (1x)
Queendjely (1x)
Precious-Jewel![]()
Muskaanpreet
En dan ben ik nu pas door de N aan het scrollen....
O ja, Lix zou dan ook nog een optie zijn!quote:Op donderdag 25 juni 2009 15:45 schreef MamsX het volgende:
[..]
Ik heb ook een erg alternatieve spelling voor mijn dochters naam.
Maar dit vind ik dan ook echt niets
Mijn oma heette zo, maar zij vond het ook een vreselijke naam en noemt zich al jaren Tine (haar naam is voluit Zwaantine).quote:Op donderdag 25 juni 2009 17:18 schreef Natalie het volgende:
[..]
Zwaantje... 't is vreselijk idd. Vroeger kwam de naam echter veel vaker voor.
Tegenwoordig kijken we er maar vreemd van op.
Ik was van de week ook nog een keer de lijst doorgelopen, we zijn er gewoon nog steeds niet uitquote:Op donderdag 25 juni 2009 17:18 schreef Natalie het volgende:
[..]
Zwaantje... 't is vreselijk idd. Vroeger kwam de naam echter veel vaker voor.
Tegenwoordig kijken we er maar vreemd van op.
Precious-Jewel![]()
Dat die ambtenaar dat heeft goedgekeurd. 't Is bijna kindermishandeling...
Heb ook een paar voorouders die met die naam door 't leven moesten.quote:Op donderdag 25 juni 2009 17:23 schreef Grijs het volgende:
[..]
Mijn oma heette zo, maar zij vond het ook een vreselijke naam en noemt zich al jaren Tine (haar naam is voluit Zwaantine).
Hoeveel namen zijn er nog 'in de running', so to speak?quote:Op donderdag 25 juni 2009 17:23 schreef Brooklynn het volgende:
[..]
Ik was van de week ook nog een keer de lijst doorgelopen, we zijn er gewoon nog steeds niet uit![]()
Het verbaasd mij trouwens ook dat de ambtenaar de naam 'Fictief kind' heeft goedgekeurd.![]()
We hadden er nog 2, maar toen gingen we weer twijfelen en hebben we alle echt potentiele er weer bijgehaald, dus weer een stuk of 10 (ex verschillende schrijfwijze)quote:Op donderdag 25 juni 2009 17:36 schreef Natalie het volgende:
[..]
Hoeveel namen zijn er nog 'in de running', so to speak?
Fictief kind... dat moet wel een foutje zijn geweest
Oef! Hahaha! Het is ook niet makkelijkquote:Op donderdag 25 juni 2009 18:02 schreef Brooklynn het volgende:
[..]
We hadden er nog 2, maar toen gingen we weer twijfelen en hebben we alle echt potentiele er weer bijgehaald, dus weer een stuk of 10 (ex verschillende schrijfwijze)
Nee idd, maar dat wordt ook nergens beweerd (of ik lees er overheenquote:Op donderdag 25 juni 2009 18:14 schreef ferrari_rood het volgende:
Zus(je) en Zwaantje mogem dan volgens sommigen een oud hollandse namen zijn. Dat houdt niet in dat de namen ook mooi zijn.
Nee, het is zeker niet makkelijk. Er zijn zoveel leuke namen! We hebben nog ongeveer 3/4 weken, dus nog heel eventjesquote:Op donderdag 25 juni 2009 18:13 schreef Natalie het volgende:
[..]
Oef! Hahaha! Het is ook niet makkelijk
Ik had het toevallig laatst over namen met mijn moeder. Was nieuwsgierig naar hun lijstje met namen voor mij en m'n zus. Bleek dat mijn zus bij de geboorte nog geen naam had. Keuzes, keuzes
Ik vind het ook niet mooi, hoorquote:Op donderdag 25 juni 2009 19:00 schreef ferrari_rood het volgende:
Namen zijn gelukkig persoonlijk. Ik vind het gewoon geen mooie naam.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |