Waarop ik zei:quote:Op dinsdag 16 juni 2009 14:07 schreef PM-girl het volgende:
In het zwembad hoorde ik vanmorgen Libbe, voor een meisje.
quote:Op dinsdag 16 juni 2009 14:08 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
die ken ik wel als (friese) jongensnaam, en zelfs toen vond ik m discutabel.
Misschien is het een afkorting, van Libertien!quote:Op dinsdag 16 juni 2009 14:49 schreef Brighteyes het volgende:
Libbe... mneee, dat doet het hem voor mij iig niet.
Doet me denken aan het gehandicapten vervoer in Leiden eo: Lubbe.
Als je dan ook even zegt wat die naam is... Ik weet dat echt niet van iedereen uit mijn hoofd.quote:Op woensdag 17 juni 2009 20:09 schreef MamsX het volgende:
* MamsX Doet een brul, ik wil graag mijn dame haar naam ook in het topic
Libbe, tjah uhhh
k vind het een mooie gedachtequote:Op woensdag 17 juni 2009 20:28 schreef Asyniur het volgende:
Even polsen: we zitten er aan te denken om ons kindje te vernoemen naar het overleden broertje van(deze is na vroeggeboorte overleden).
Vinden jullie dat dit kan of is het not done?
Wij hebben Dean ook vernoemd naar zijn bij de geboorte overleden halfbroertje..mijn vriend wilde dit graag en ik vond het geen probleem zolang het niet de roepnaam werd.quote:Op woensdag 17 juni 2009 20:28 schreef Asyniur het volgende:
Even polsen: we zitten er aan te denken om ons kindje te vernoemen naar het overleden broertje van(deze is na vroeggeboorte overleden).
Hoe spreek je dat uit Cattie?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 17:11 schreef cattie het volgende:
Wat vinden jullie van Eneas? Op 1 of andere manier vind ik die wel mooi.
Ik hoor er ergens anus inquote:Op vrijdag 19 juni 2009 17:14 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Hoe spreek je dat uit Cattie?
Het doet me een beetje denken aan ananas
Het komt uit een boek, ik heb het nog nooit gehoord. Ik zou ee-nee-as zeggen. Geen anus dus.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 17:14 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Hoe spreek je dat uit Cattie?
Het doet me een beetje denken aan ananas
Thhnx! Die had ik nog nietquote:Op vrijdag 19 juni 2009 17:50 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Vlindur,
Hidde ..
Bauke
Verder een linkje. .
juist heel mooiquote:Op woensdag 17 juni 2009 20:28 schreef Asyniur het volgende:
quote:Op vrijdag 19 juni 2009 17:14 schreef Vlindur het volgende:
Asy, kun je wel doen hoor, eventueel als 2e naam. Het komt vaker voor en ik vind het wel mooi.![]()
Wij doen het niet, want mn ouders hebben mn jongste broertje de naam van mn broer gegeven en mijn vriend heeft de zelfde naam, maar dan een 'n' minder. (Dan weet je wel welke naam)
* Vlindur is nog op zoek naar een nieuwe friese jongensnaam. We hadden al een naam, maar ik vind hem toch niet meer zo mooi.
Opties graag!
hihi Zsa-Zsa, das toch gewoon een beetje sneu?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 17:09 schreef snoopy het volgende:
Ik heb er weer een paar uit de krant:
Zsa-Zsa (m)
Kaat (m)
Noï (m)
Baer (j)
Danne (j)
Looren (m)
Doris (m)
Nenna (m)
Jilde (m)
Sonney (j)
Teske (m)
Jayveon (j)
Een greep uit de namen hier: Sietze, Riemer, Wytse, Siebolt, Idsert, Mendelt, Rimar, Bendix (geen idee of dat fries is trouwens...) Oene, Fedde, Feike, Oebele, Abe (quote:Op vrijdag 19 juni 2009 18:06 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Thhnx! Die had ik nog niet
Bauke wordt em niet. ik ken er een en die mag ik niet![]()
Hidde is wel leuk idd, maar dat vind vriendlief niks
quote:
klinkt als het Duitse woord 'ficken' wat neuken is, niet echt leuk voor een kind als het in Duitsland komt en haar naam noemtquote:
mwah, tenzij je in de grensstreek woont en/of serieuze migratie-plannen hebt zou ik het daar niet direct om laten geloof ik.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 20:19 schreef Ynske het volgende:
[..]
klinkt als het Duitse woord 'ficken' wat neuken is, niet echt leuk voor een kind als het in Duitsland komt en haar naam noemt
ja ok, n meisje van mijn werk heette dus zo, en die vond dat totaal niet prettig met de vele Duitsers die net de grens overkomen enzoquote:Op vrijdag 19 juni 2009 20:27 schreef huuphuup het volgende:
[..]
mwah, tenzij je in de grensstreek woont en/of serieuze migratie-plannen hebt zou ik het daar niet direct om laten geloof ik.
Mijn broertje heet Ties en die wordt zowel in Duitsland (Tisch?!) als in Engeland (Ties? Tease? 0.o) vreemd aangekeken. Maar och, gelukkig voor hem zit ie maar 1% van het jaar in het buitenland
Pelle is in Zweden in ieder geval veelvoorkomend.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 21:15 schreef debuurvrouw het volgende:
Pelle is toch meer scandinavisch dacht ik...![]()
Gajes?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 10:02 schreef cattie het volgende:
In de krant:
Djoeke Swaen (m)
Gaius (j)
Nana (m)
Thysa (m)
In principe als Gaai-jus op zn NLsquote:
Sid?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 19:45 schreef RockabeIIa het volgende:
Oeh, die foto van Tjalling is hot! Lijkt op mijn vriend zeg, toen ik em net leerde kennen <3
oja, opeens hebben we een naam die akkoord is bevonden door mijn vriend!!!![]()
Dankjewel!quote:
Jammer, ik kon het toch proberen hequote:Op zaterdag 20 juni 2009 22:52 schreef RockabeIIa het volgende:
We hadden niet zo veel namen maar de namen die we hadden waren dezelfde als bij B. voor als het een meiske zou worden.
Verder hou ik mijn lijstjes nog effe bij me
Met welke letter begint het?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 22:54 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Jammer, ik kon het toch proberen he![]()
Hier is de jongensnaam een naam die jij eens genoemd hebt als heel erg leuk
Nee, ik zeg het echt niet! En nee, het is echt geen Rocker hoorquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |